Minua pelottaa, mies on muuttunut oudoksi. Hän jäi (mulle kertomatta)
nyt töistä pois, sairasloma kuulemma syynä. Hän on jo muutaman viikon ajan jutellut levottomia, kuten että häntä vainotaan ja työpaikalla mm. hänen eväänsä oli myrkytetty. On myös muuttunut sulkeutuneemmaksi ja juttelee itsekseen. Ei suostu menemään nukkumaan ennenkuin meidän vauva nukkuu, valvoo vuoteen vierellä. Tuntuu että tuo ihminen on ihan eri ihminen kuin aiemmin, vaikea selittää. Itse oon äitiyslomalla vielä, mutta mun työ keikkaluontoista ja nyt mies sanoi että voin ihan hyvin tehdä keikkaa kun hän on vauvan kanssa. joku mun intuitio sanoo ettei oo hyvä asia? sanokaa pliis että olen hullu tai vähintään hormoonit heittää?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut täällä puhuvat perhesurmista? Minusta kuulostaa siltä, että miehellä on tarve suojella lasta, en usko että vahingoittaisi lasta. Hän varmaan ajattelee, että joku haluaa lapselle jotain pahaa, kun kuvittelee että häntäkin itseäkin vakoillaan ym.
Tosiasia on kuitenkin se, että miehellä on psykoosi päällä, ja hänet on saatava hoitoon! Psykiatrian päivystykseen soitto välittömästi.
Psykoosissa oleva saattaa kuvitella pelastavansa läheisensä pahalta (usein jokin hahmoton ja absurdi, paha henki tms.) surmaamalla hänet. Varsinkin jos psykoosioireeseen liittyy ylenmääräistä huolta lapsesta, olisin hyvin varuillani.
Näin. Tai vaikkei surmaisikaan tarkoituksella, voi saattaa vauvan hengenvaaraan toimillaan. Esim. psykoosissa olevan isäni löysi poliisi lähes 20 asteen pakkasesta sukkasillaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tosiaan ollut vastaava ketju joskus aiemminkin ja siihen oltiin paljon kommentoitu että jengi tuntee muitakin isiä jotka pimahtaneet vauvavuonna. Oli juuri veden myrkyttämisen epäilyä ja vauvan vahtimista ym. Muistaakseni olen jostain lukenut että yleisimmin miehillä puhkeaa mt-ongelmat 20-30 -vuotiaina. Tsemppiä ap, pelottava tilanne❤️
Minäkin ihmettelen että on näin paljon trolli- ja provohuutelijoita. Ihan kuin psykoosin puhkeaminen vauvavuonna olisi epätavallinen juttu? Valitettavasti päinvastoin. Nimenomaan iso elämänmuutos sekä mahdollisesti vauvan mukanaan tuoma valvominen, rahastressi jne voivat saada psykoosin puhkeamaan mikäli sellaiseen on taipumusta.
Sinä joka ilkuit että ap tehnyt lapsen mielenterveysongelmaisen kanssa: kuka tahansa voi sairastua mieleltään missä elämänvaiheessa tahansa.
Mielenterveys on vakava asia. Nyt otat yhteyden paikalliseen päivystävään psykiatriseen laitokseen tai viet miehen suoraan päivystykseen! Miehelläsi ei ole kaikki hyvin. Nyt toimintaa!
Joku täällä huuteli, että onnea kun olet tehnyt lapsen "mielisairaan" kanssa. Mielenterveysongelmia, lievempiä tai vakavampia, voi tulla kenelle tahansa. Mielenterveydenongelmat ei automaattisesti tee kenestäkään huonoa vanhempaa tai puolisoa. Joku toinen huuteli, että kyllä olisi täysjärkinen pakannut lapsen mukaansa ja lähtenyt pois kuvioista. Todella surullista. Niinkö tuosta vain heittäisit rakkaasi ja perhe-elämäsi menemään, jos rakkaasi s a i r a s t u i s i? Kertoo aika paljon ihmisestä tuollainen ajattelumalli. Yritetään auttaa ja tukea toisiamme. Ap:lle voimia, toivottavasti saat apua. Kyseessä saattaisi olla myös kaksisuuntainen mielialahäiriö. Ainakin omalla isälläni oli tuollaisia samankaltaisia harhaluuloja sairautensa puhjetessa ensimmäistä kertaa. Pakkohoitoon ihmisen saaminen ei oman käsitykseni mukaan ole kovin helppoa. Joku ehdotit, että pyydä joku läheinen teille tsekkaamaan tilanteen, jotta saat toisen mielipiteen asiaan. Tämä voisi olla hyvä idea. Ystävältä tullut ehdotus lähteä lääkäriin voisi tuntua erilaiselta kuin puolisolta. Mitään hävettävää ei tilanteessanne ole, joten hae rohkeasti apua! Kaikkea hyvää teille!
Onko miehesi V.P? Hän saattaa olla oikeassa.
Paras ystäväni meni psykoosiin ja sairastui skitsofreniaan raskaan elämäntilanteen jälkimainingeissa. Vaikka tapasimme päivittäin niin en huomannut juuri mitään. Mielensä sisällä hän kuitenkin kuvitteli että aion tappaa hänet ja hän oli miettinyt jo pitääkö hänen toimia, puolustautua.
Onneksi perheensä huomasi tilanteen ja hän pääsi hoitoon. Sen jälkeen osasin aina katsella merkkejä onko psykoosi tullut takaisin, mutta se oli tosi vaikeaa. Sen huomasi hänestä vasta kun tilanne oli jo todella vakava.
Oman kokemukseni perusteella sanon että toimi heti. Uskon että miehesi pääsee samantien hoitoon. Tsemppiä ja kuten muut ovat kertoneet tilanteesi on yleisempi kuin voisit ikinä kuvitellakaan.
Et varmaan jaksa kauheasti palata tähän ketjuun, mutta se on hyvä merkki siitä että kenties soitit jo apua ja keskityt nyt oman elämän kasassa pitelyyn.
Tää sama aloitus on ollut täällä muutama vuosi sitten. Siinäkin mies epäili, että häntä kuunnellaan ja tuijotti oudosti vauvaa kun tämä nukkui.
Ehkä tämä on sattumaa tai ap vaan provoilee.
Vierailija kirjoitti:
Viime yönä valvoin (miehen tietämättä) ja kuulin miten se jutteli omiaan - niiden puheiden perusteella kuvittelee että joku? on asentanut meille mikrofonit, tai että muuten häntä tarkkaillaan; ne puheet oli selkeesti kohdennettu jollekin. Aamulla otin puheeksi lääkärille menon, hän suuttui. Samoin suuttui siitä, etten "mene töihin" koska hän on nyt kotona joten mun ei tarttee, meillä rahat tiukilla ja mulla ois kyllä töitä (tiedän että siinä olen onnekas)jos menisin vaan tekemään. Mies ei poistu nyt vauvan läheisyydestä hetkeksikään (vauva 6kk) vaikka aiemmin minä hoidin hänet pääosin kokonaan. Mistä mä voisin saada apua? En uskalla noita jättää kaksin koska mies on niin omituinen yhtäkkiä mutta eihän toista väkisin lääkäriinkään saa? ap
Houkuttele mies lääkäriin muka sinun seuraksesi. Kerro, että haluat itse mennä, koska tuntuu hieman hassulta ja haluaisit, että mies olisi paikalla tukena. Ehkä ammattilainen pystyisi sitten kun olette paikan päällä saamaan hänet myös kertomaan oloistaan.
ettei miehesi olisi vaan polttanut synteettistä kannabista, siitä saattaa tulla tollasia harhoja.
Haet miehelle viinaa. 5-6 pulloa jallua. Käske aloittamaan tinttaamaan heti. 1-2 pulloa päivässä, kyl se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mita rakastan kirjoitti:
Voi luoja.
Mitään hoitaja tarjota höpö höpö tauteihin. Psykoosia ei ole olemassakaan
Menee itsellään ohi tuollainen. Anna miehellesi aikaa. Laita hyvää ruokaa jne.Onko tällä nikillä kirjoittaja trolli vai ihan oikeasti sekaisin? Alkaa koko ajan pistämään silmään pahemmin.
Käys lukasemassa sen blogia..
Aah... Toivottavasti hän saa pian tarvitsemaansa apua.
Mihinkäs luulet että apua tarvitsisin. Olen kunnon kansalainen avun piiriin kuuluu yh äidit, päihderiipuvaiset ja paska duunarit. En ole mitään edellä mainittua.
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti. Kiva stoori. Näitä kuulee vain palstalla (jotain kumman syystä...)
Palstalla tää voi olla trolli, mutta kirjoitettu tasan kuten oikea tapaus. Olen nähnyt vastaavan läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Ottaako joillekin noin koville myöntää, että ovat uskoneet trollia? Vaikka kirjoitetaan, että sama aloitus on ollut täällä ennenkin, niin alapeukutetaan sataa. Noh, hauskahan näitä ketjuja on viihteenä seurata!
Mutta huomaatko, miten monella tämä tilanne on ollut täyttä totta? Siksi siitä on hyvä keskustella, oli ap totta tai ei. Tänäkin päivänä vastaavan asian kanssa kamppaillaan useammassa perheessä, ja se on ainakin faktaa.
Psykoosi. Ei välttämättä ole oire mistään vakavammasta, psykoosi paranee kyllä, mutta hoitoon on päästävä. Onko miehellä voimakas univaje tms?
Mistä te arvon naiset oikein löydätte näitä seinähulluja miehiä? Ja miksi valitsette juuri heitä. Meitä kilttejä, terveitä sekä mieleltään että ruumiiltaan, luotettavia, työssäkäyviä ja turvallisia miehiä on markkinoilla suuret joukot. Me emme tee pahaa kärpäsellekään, suojelisimme ja palvoisimme sinua jumalattarena sekä toteuttaisimme kaikki toiveesi mahdollisuuksiemme mukaan. Meitä ei tarvitse lähteä pakoon lumihankeen eikä turvakotiin, eikä nuppimme sekoa.
Olet varmasti jo huomannut, että saat vieraita ajatuksia aina kun hengityksesi alkaa tuoksua virtsalta.