Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua pelottaa, mies on muuttunut oudoksi. Hän jäi (mulle kertomatta)

Vierailija
02.03.2018 |

nyt töistä pois, sairasloma kuulemma syynä. Hän on jo muutaman viikon ajan jutellut levottomia, kuten että häntä vainotaan ja työpaikalla mm. hänen eväänsä oli myrkytetty. On myös muuttunut sulkeutuneemmaksi ja juttelee itsekseen. Ei suostu menemään nukkumaan ennenkuin meidän vauva nukkuu, valvoo vuoteen vierellä. Tuntuu että tuo ihminen on ihan eri ihminen kuin aiemmin, vaikea selittää. Itse oon äitiyslomalla vielä, mutta mun työ keikkaluontoista ja nyt mies sanoi että voin ihan hyvin tehdä keikkaa kun hän on vauvan kanssa. joku mun intuitio sanoo ettei oo hyvä asia? sanokaa pliis että olen hullu tai vähintään hormoonit heittää?

Kommentit (195)

Vierailija
181/195 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa skitsofrenialta. Yhdellä tutullani on diagnosoitu skitsofrenia ja se just höpötti, että naapuri olisi käynyt hänen jääkaapillaan myrkyttämässä ruokia. Joutui hoitoon joksikin aikaa ja nyt lääkityksellä. Ei sekoile enää niin paljoa.

Vierailija
182/195 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime yönä valvoin (miehen tietämättä) ja kuulin miten se jutteli omiaan - niiden puheiden perusteella kuvittelee että joku? on asentanut meille mikrofonit, tai että muuten häntä tarkkaillaan; ne puheet oli selkeesti kohdennettu jollekin. Aamulla otin puheeksi lääkärille menon, hän suuttui. Samoin suuttui siitä, etten "mene töihin" koska hän on nyt kotona joten mun ei tarttee, meillä rahat tiukilla ja mulla ois kyllä töitä (tiedän että siinä olen onnekas)jos menisin vaan tekemään. Mies ei poistu nyt vauvan läheisyydestä hetkeksikään (vauva 6kk) vaikka aiemmin minä hoidin hänet pääosin kokonaan. Mistä mä voisin saada apua? En uskalla noita jättää kaksin koska mies on niin omituinen yhtäkkiä mutta eihän toista väkisin lääkäriinkään saa? ap

Pakkohoitoon voi saada, mutta lienee aika hankalaa. Miehesi voi olla vaaraksi sinullekin,  jos kokee vauvan olevan vaarassa taholtasi.  Hän selvästikin rakastaa vauvaanne, ja voi ylisuojella häntä kuvitelluilta uhkatekijöiltä. Ota yhteyttä miehesi työpaikkaan / työterveyslääkäriin, kerro oireet ym.  Apua sinun on saatava ja pikaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/195 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tämä "psykiatrian päivystys" oikein on josta kaikki selittävät? Ei meillä päin ainakaan ole muuta kuin ihan vain terveyskeskuksen akuutti, ja jos ei siellä oteta vastaan niin se on sitten pahimmassa tapauksessa parin viikon jonotus terveyskeskuslääkärille, oli syy fyysinen tai psyykkinen. Sitä kautta sitten voi saada lähetteen psykiatrian poliklinikalle, joka on läheisessä kaupungissa. Sitten odotellaan kutsua sinne.

Tällaisessa tapauksessa toki olisi apua saatava heti, eli akuuttivastaanotto tai 112.

Vierailija
184/195 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin vahvastu kuulostaa skitsofrenialle. Pitää kokemaansa todellisuutta täysin samana kuin sinä pidät omaasi, eli ei ymmärrä hakea apua eikä ymmärrä olevansa sairas. Houkuttele se kanssasi terveydenhoidon ammattilaiselle, kyllä he hyvin nopeaa hoksaa mistä kyse noiden puheiden perusteella (ja tietty riippuen mikä lääkäri, kannattaa jo aikaa varatessa mainita).

Kunhan pääsee hoitoon ja lääkitys kunnossa voi elää ihan normaali täyspäistä elämää ja käydä töissä. Skirtsofrenia hoidettuna ei mm. lisää juurikaan riskiä olla väkivaltainen, klassisesti skitsofreniapotilaat ovat juuri arkoja, vainoharhaisia ja pelokkaita - eivät väkivaltaisia. Itselleen voivat tietty olla vaarallisia, jos harhoissaan esim. eivät käydä vaatteita pakkasella (koska niissä on mikrofoneja tms.).

Mulla on ollu ainakin puhelimessa hands free kauluksessa. Puhelin vaatteissa, siis taskuissa.

Aika normaalia. Minua kuunneltu taskupuheluiden aikana jne. Ja muutenkin.

Teen pikkasen pilaa sillä ,että ihan kaikki viat ei aina ole potilaan päässä. Ei edes ihan jokainen. Puhelimessa muuten on mikki ja jopa kuulokekkin. Opiks.

Vierailija
185/195 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosilta kuulostaa. Ei parane ilman psykoosilääkitystä. Vie psykiatrille ja kerro hänelle oireet. Mies saa lääkkeet ja paranee.

Psykoosi voi liittyä moneen mielen sairauteen. Skitsofreniaan, harhaluuloisuushäiriöön ja kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön.

Miehellesi pitää saada ensin psykoosilääkkeet, jotta hänestä tulee normaali.

Jos kyseessä on skitsofrenia, psykoosilääkkeitä syödään jatkuvasti. Jos kyseessä on harhaluuloisuushäiriö, niin tauti voi olla kertaluonteinen tai sitten psykoosilääkitystä jatketaan pysyvästi skitsofrenian tapaan. Jos kyseessä on kaksisuuntainen mielialahäiriö, niin taudin peruslääke on litium.

Joka tapauksessa ensin pitää saada psykoosi pois päältä ja se ei onnistu ilman psykoosilääkitystä. Joten kannattaa välittömästi hankkia aika psykiatrilta.

Terv. 30 vuotta mielialahäiriötä sairastavan kanssa naimisissa ollut

Litium. Hiukset lähtee vittu. Ja jos auttaa saatana.

Vierailija
186/195 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mita rakastan kirjoitti:

Voi luoja.

Mitään hoitaja tarjota höpö höpö tauteihin. Psykoosia ei ole olemassakaan

Menee itsellään ohi tuollainen. Anna miehellesi aikaa. Laita hyvää ruokaa jne.

Onko tällä nikillä kirjoittaja trolli vai ihan oikeasti sekaisin? Alkaa koko ajan pistämään silmään pahemmin.

Käys lukasemassa sen blogia..

Aah... Toivottavasti hän saa pian tarvitsemaansa apua.

Ei sitä blogia kyllä ole pariin päivään ollut.. on poistettu.

Vierailija
187/195 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä aloitus ollut täällä jo pari kuukautat sitten?

Uusinnat 0/5

Vierailija
188/195 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime yönä valvoin (miehen tietämättä) ja kuulin miten se jutteli omiaan - niiden puheiden perusteella kuvittelee että joku? on asentanut meille mikrofonit, tai että muuten häntä tarkkaillaan; ne puheet oli selkeesti kohdennettu jollekin. Aamulla otin puheeksi lääkärille menon, hän suuttui. Samoin suuttui siitä, etten "mene töihin" koska hän on nyt kotona joten mun ei tarttee, meillä rahat tiukilla ja mulla ois kyllä töitä (tiedän että siinä olen onnekas)jos menisin vaan tekemään. Mies ei poistu nyt vauvan läheisyydestä hetkeksikään (vauva 6kk) vaikka aiemmin minä hoidin hänet pääosin kokonaan. Mistä mä voisin saada apua? En uskalla noita jättää kaksin koska mies on niin omituinen yhtäkkiä mutta eihän toista väkisin lääkäriinkään saa? ap

Saa! tee lasu!

Vierailija
189/195 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee, ap?

Vierailija
190/195 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies teki itsemurhan. Jäähyväiskirjeessään kertoi kuulleensa ja nähneensä jotain demoneita. Tavallaan (tai siis sitä vietiä oon muualta saanu) mun pitäis olla "kiitollinen" kun vei vaan itsensä, ei  lasta. Helvetteiä tää on silti. ap

Vierailija
191/195 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia raskaaseen tilanteeseen. Saatko apua ja tukea muilta läheisiltä esim. lapsenhoitoon?

Vierailija
192/195 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies teki itsemurhan. Jäähyväiskirjeessään kertoi kuulleensa ja nähneensä jotain demoneita. Tavallaan (tai siis sitä vietiä oon muualta saanu) mun pitäis olla "kiitollinen" kun vei vaan itsensä, ei  lasta. Helvetteiä tää on silti. ap

Osanottoni.

Vierailija
193/195 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai ei, kyllä tuossa tilanteessa pitäisi ottaa se vauva mukaan ja lähteä ystävien tai omien sukulaisten luo ja kertoa heille tilanne, etteivät päästä miestä hakemaan takaisin. Sen jälkeen yhteys terveydenhuoltoon ja sieltä tarkemmat ohjeet kuinka tästä eteenpäin. Ja jos niitä ystäviä ja sukulaisia ei ole, turvakoteja on miltei jokaisella paikkakunnalla. Ellei sellaiseenkaan ole pääsyä, monet huolto-asemat ja kauppakeskukset ovat ympäri vuorokauden auki, ja siellä on muita ihmisiä. Eli ensiksi säänsuojaan ja turvaan, sitten yhteys terveydenhuoltoon. Eikä missään tapauksessa jätetä sitä lasta miehen kanssa kaksin, vaan lapsi mukaan millä tahansa tekosyyllä.

Vierailija
194/195 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia!

Vierailija
195/195 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on huono ja ihmiset tosissaan vastailee . 0/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme