Onko ajokortiton mies ehdoton turn-off?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
On! Koska ajokortittomat on jotain kaupunkilaishippiäisiä ja ne ei kiinnosta pätkän vertaa. Ei tarvi olla edes mikään machojuntti, ihan perusmiehilläkin on kaikilla kortti.
Sitä paitsi se olisi kamalaa, jos kaikki kuskaaminen olisi aina mun varassa. En jaksaisi. Samalla tavalla kuin miehelle olisi kamalaa, jos mulla ei olisi korttia. Asutaan ihan ison kaupungin lähiössä, mutta autoa tarvitaan jatkuvasti: kauppareissut, lasten viemiset harrastuksiin, mummuilla käynnit jne.
Aika outo lähiö jos siellä ei ole ruokakauppoja. Minä olen käynyt 10 vuotta kaupassa ilman autoa. Lastenvaunujen kanssa saa matkustaa bussissa ilmaiseksi. Lapset voivat harrastaa silloin, kun osaavat ihan itse mennä harrastuksiin bussilla. Sitä ennen urheiluseuraan meneminen on täysin tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
Qkuskiksi en ryhdy. Ajokortti kuuluu yleissivistykseen ja on luonnollinen perusasia joka tulee löytyä jokaiselta.
Ai että ihan yleissivistykseen. No täytyypä tässä sitten alkaa ilmoittautumaan autokouluun.
Terv: Liikennepelkoinen paniikkihäiriöpotilas
Tiellä tavataan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kortti hyvä olla olemassa, vaikka ei juuri ajaisikaan. Kuuluu ikään kuin yleissivistykseen osata perusteellisesti liikennesäännöt ja käyttää liikkumiseen tarvittaessa autoa.
Mutta en minä miestä tällaisen pikku yksityiskohdan takia hyljeksisi.
Autottomuus kaupungissa on vain hyvä asia, ellei se kerro varattomuudesta. Jos se kertoo ekologisista arvoista ja järkevyydestä, niin pelkkää plussaa.
No se ajokortin omistaminen ei kyllä mitenkään korreloi "perusteelliseen liikennesääntöjen osaamiseen" tai ainakaan niiden noudattamiseen.
On nähty monen monta kertaa.
Älkääpäs autoläskit alapeukuttako, vaan opetelkaa ne liikennesäännöt ja noudattakaa myös.
Jalankulkijoiden päälleajaminen ei ole urheaa, vaan pelkuruuden merkki.
Jyväskylässä autoilijat kiihdyttävät usein suojatienkohdalla, varsinkin jos on liikennevalot. Kai sutoilijan tarkoitus on ehtiä suojatien yli ennen jalankulkijaa jotta ri joudu pysähtymään odottelemaan. Harvoin jalankulkijaa saa tietä suojatiellä.
Ai, mikähän siellä on mennyt pieleen? 70-luvulla oli kuulma ihan kiva paikka vielä.
Ihmisillä ei nykyään ole aikaa jäädä odottamaan että jalankulkija ehtii suojatien yli, on niin kova kiire. Karpollakin oli jo josku tästä jotaun asiaa.
Vierailija kirjoitti:
On! Koska ajokortittomat on jotain kaupunkilaishippiäisiä ja ne ei kiinnosta pätkän vertaa. Ei tarvi olla edes mikään machojuntti, ihan perusmiehilläkin on kaikilla kortti.
Sitä paitsi se olisi kamalaa, jos kaikki kuskaaminen olisi aina mun varassa. En jaksaisi. Samalla tavalla kuin miehelle olisi kamalaa, jos mulla ei olisi korttia. Asutaan ihan ison kaupungin lähiössä, mutta autoa tarvitaan jatkuvasti: kauppareissut, lasten viemiset harrastuksiin, mummuilla käynnit jne.
Kaikki autottomat eivät todellakaan ole mitään "hippiäisiä". Auton omistamisesta on yksinkertaisesti enemmän haittaa kuin hyötyä jos asuu esimerkiksi kaupungin keskustassa ja on tottunut liikkumaan pyörällä. Parkkipaikan löytäminen on hankalaa, pitää valita asunto, jossa on parkkipaikka lähellä ja autolla liikkuminen on hidasta. Pitää maksaa verot ja käyttää katsastuksessa ja välilllä huoltaakin. On myös mahdollista, että autoa naarmutetaan ja pitää alkaa sitten vakuutusyhtiön kanssa sitä setvimään. Autosta tulee siis paljon ylimääräistä työtä ja vaatimuksia. Siten sen hankkiminen pelkästään periaatteesta ei ole järkevän ihmisen valinta, joten ei todellakaan tarvitse olla autoilun vastustaja, että ei hanki autoa.
Kyllä. Minussa asuu pieni karavaanari ja haluan jatkossakin viettää lomani Jäämerellä. Kahdella kuskilla mukavampaa ja turvallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Minussa asuu pieni karavaanari ja haluan jatkossakin viettää lomani Jäämerellä. Kahdella kuskilla mukavampaa ja turvallisempaa.
Erikoinen kynnyskysymys sulla parisuhteelle.
"Muuten olisit täydellinen mies, mutta kun mä haluan käydä kerran vuodessa Jäämerellä lomalla, ja silloin pitää olla toinen kuski, jotta voin huilata välillä. Sori."
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt outoa, jos aikuisella miehellä ei ole ajokorttia. :D Ymmärrän vielä jos elämäntilanne on sellainen (asuaa ulkomailla suurkaupungissa tms.) ettei autoa tarvitse. Mutta pitäisi nyt kortti olla, että pystyy ajamaan autoa edes kerran vuodessa lomamatkalla, sukulaisiin jouluna tms. mitä jokaisen elämässä joskus tulee vastaan.
Kerran vuodessa ajaminen voi olla haparoivan näköistä touhua...
Ihmiset, jotka ovat sitä mieltä että ajokortti kuuluu yleissivistykseen ja että autoton mies on automaattisesti hippiäinen, ovat jollain tavalla yksinkertaisia. Toki tuollainen musta-valkoinen ajattelu on yleistä nykymaailmassa, mutta silti.
Yhtä lailla voisin väittää että kaikki auton omistavat miehet ovat juntteja amislaisia, jotka vielä aikuisina ajelevat pillurallia kylän raitilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Muuten olisit täydellinen mies, mutta kun mä haluan käydä kerran vuodessa Jäämerellä lomalla, ja silloin pitää olla toinen kuski, jotta voin huilata välillä. Sori."
Mä oon vaan 50% töissä ja nykyinen mies ei lainkaan. Ei ole kyse vain kerran vuodessa lomasta. Joo, en odota muita elämäntyyliin sopivia kumppaneita löytyvän, kunhan totesin.
Perhe- elämä voi olla hankalaa ilman autoa jollei asuta ihan keskustassa. Meillä ei lapsuudenkodissa ollut autoa ja muistan maitojen raahaamisen pulkalla, sen miten pianotuntini tyssäsivät kun äiti ei jaksanut bussilla kuljettaa, mökkireissulla busan odotukset kapsäkkien kanssa. En myös nähnyt ihan lähiympäristöstäkään kiinnostavia juttuja joihin pääsi vain autolla. Saati että olisin nähnyt kotimaata laajemmin. Arvostan kuitenkin vaihtelevaa ja uteliasta elämäntyyliä. Isovanhemmillakaan ei ollut autoa kun olivat jo vanhoja.Autoton mies kävisi, jos oikeasti mietittäis nämä asiat toimiviksi. Aina sitä puhutaan että taksilla voidaan sitten ajaa, no ei mun vanhemmat ainakaan vieneet mua taksilla katsomaan vesiputousta tai tilataidepuistoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää matkustella autolla, niin silloin ajokortillinen kumppani on hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää matkustella autolla, niin silloin ajokortillinen kumppani on hyvä asia.
Joo, kesäkoti on pyörillä, jatkossa noin puolet vuodesta (lapsi muuttamassa kotoa). Yksi tapaturma opetti että kahdelle kuskille on käyttöä. En kyllä osaa edes kuvitella mistä muita puskissa viihtyviä ihmisiä löytäisi, jos sellaista pitäisi vielä etsiä, harrastajat tuntuvat olevan usein 20 vuotta vanhempia tai yhteisöllisiä leirintäalueihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miehestä. Jos se mies tyytyväisenä liikkuu joka paikkaan pyörällä, kövellen tai julkisilla, niin mikäs siinä. Autottomuus voi olla elämäntapa.
Mutta se on turnoff, että mies alkaa jo toisia treffejä suunnitella siten, että minä haen hänet autolla ja vien treffipaikkaan ja sieltä vielä kotiinkin. Ja alkaa suunnitella seuraaviakin treffejä niin, että minä olen kuski. Treffipaikalle olisi päässyt bussilla ja pyörällä. Ei vaan viitsinyt pyöräillä 3 km matkaa, jos kerran naisella on auto.
Eli voi se autottomuus ja ajokortittomuus olla turnoff.
Minulle juuri tuollainen autottomuus elämäntapana on ehdoton turn-off. Sellainen mies tuskin pystyy olemaan syyllistämättä tavalla tai toisella auton käytöstä, puhumattakaan siitä että joku harrastaa autoja ja omistaa niintä useammankin kuin yhden. Treffikyytien suunnittelu nyt viimeistään olisi se tilanne, missä mies näkee vain perävalot. Mutta jos kortittomuuden syynä on se, että on asunut koko elämänsä suurkaupungin keskustassa eikä yksinkertaisesti ole tarvinnut autoa, niin ok. Sellaisesta ihmisestä kylläkin tulee mieleen, että osaako hän lähteä sieltä keskustasta pois jopa vakituisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta tosiaan, erikoinen kynnyskysymys. Kuka nyt haluaisikaan parisuhteeseen samanhenkisen ja samanlaisista asioista nauttivan ihmisen kanssa?
Jännää, etten edes tiedä, onko miesystävilläni ajokorttia tai autoa. Koskaan ei ole asia tullut puheeksi. Kaikki miesystäväni ovat asuneet kantakaupungissa, joten treffeille on kävelty tai menty ratikalla.
Ollaan kyllä käyty pyöräretkillä kaikkien kanssa, mutta autoasia ei ole tullut puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miehestä. Jos se mies tyytyväisenä liikkuu joka paikkaan pyörällä, kövellen tai julkisilla, niin mikäs siinä. Autottomuus voi olla elämäntapa.
Mutta se on turnoff, että mies alkaa jo toisia treffejä suunnitella siten, että minä haen hänet autolla ja vien treffipaikkaan ja sieltä vielä kotiinkin. Ja alkaa suunnitella seuraaviakin treffejä niin, että minä olen kuski. Treffipaikalle olisi päässyt bussilla ja pyörällä. Ei vaan viitsinyt pyöräillä 3 km matkaa, jos kerran naisella on auto.
Eli voi se autottomuus ja ajokortittomuus olla turnoff.
Minulle juuri tuollainen autottomuus elämäntapana on ehdoton turn-off. Sellainen mies tuskin pystyy olemaan syyllistämättä tavalla tai toisella auton käytöstä, puhumattakaan siitä että joku harrastaa autoja ja omistaa niintä useammankin kuin yhden. Treffikyytien suunnittelu nyt viimeistään olisi se tilanne, missä mies näkee vain perävalot. Mutta jos kortittomuuden syynä on se, että on asunut koko elämänsä suurkaupungin keskustassa eikä yksinkertaisesti ole tarvinnut autoa, niin ok. Sellaisesta ihmisestä kylläkin tulee mieleen, että osaako hän lähteä sieltä keskustasta pois jopa vakituisesti.
Itse pidän auton omistamista monen ihmisen kohdalla typeränä, mutta en sen takia, että minulla ei ole autoa, vaan siksi, että olen säästäväinen ihminen. Jos ajaa vain muutaman kilometrin matkaa, niin on aika järjetöntä maksaa autosta aiheutuvia kuluja.
Minulle tärkeämpää on tietää miehen arvomaailmasta, haluaisiko mies että hänellä on ajokortti ja ajoneuvo kuin se onko hänellä juuri sillä hetkellä ajokorttia tai autoa. Ajokortin voi halutessaan hankkkia kuten ajoneuvon.
Minulle on turn-off sellaiset miehet, jotka kulkevat pelkästään julkisilla ja eivät ole aikeissakaan hankkia ajokorttia tai ajoneuvoa. Näiden miesten kanssa seurustelu ei onnistu. He eivät jaa samaa arvomaailmaa minun kanssani, joten "ei jatkoon".
Minulla on 2 ajoneuvoa, voin olla itse kuskina, se ei ole ongelma, mutta on se miehenkin itsetunnolle tärkeää, että hän voi ajaa autoa tarvittaessa.
Ajorkortti = ei diagnosoitua vakavaa päihdeongelmaa
Luottokortti = ei luottohäiriömerkintää
Aseen hallussapitolupa = ei väkivaltarikostaustaa, ei päihdetaustaa, ei edes suuremmin liikennerikkomuksia
Jos on hyvä ja kiva mies, tuskin tapailu siihen fillariin tai bussikorttiin tyssännee? Monella k-päällä on huono auto ja naisia riittää. Monella ujolla miehellä on uudehko tavisauto mutta ei kumppania.
Auto itseisarvona on toissijaista jos se ei korosta omistajan persoonaa. Jos sulla on mitään sanomattoman oloinen Nissan tai Golf se on vaan auto. Joudut perustelemaan sitä miksi. Mutta jos miehen auto tekee wow-factoryä heti niin se on plussaa. Toki sopii kysyä miksi autopurkaamoilta löytyvät vanhat romu-bemarit ja "hienot" loppuun ajetut Mersut tekevät jokaisesta partajätkästä rantaleijonan ikäistensä naisten silmissä?
Tämä on tätä- oletko mitä ulkoinen habituksesi kertoo? Kun sanoin yhteen aikaan etten käytä alkoholia minulta kysyttiin onko minulla päihdeongelma ollut. Totesin, etten pidä humala tilasta.