Onko ajokortiton mies ehdoton turn-off?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta jos on noin huono itsetunto että miettii tuollaista, niin on.
Millä logiikalla kyseisen asian kysyminen tarkoittaa, että henkilöllä on huono itsetunto?
Vierailija kirjoitti:
On. Perustelu: kortiton mies ei ymmärrä miksi pidän autoa. En halua kuskiksi, haluan tasavertaisen suhteen.
Laiskuutesi takia ilmeisesti jos sitä ei kortiton mies ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt outoa, jos aikuisella miehellä ei ole ajokorttia. :D Ymmärrän vielä jos elämäntilanne on sellainen (asuaa ulkomailla suurkaupungissa tms.) ettei autoa tarvitse. Mutta pitäisi nyt kortti olla, että pystyy ajamaan autoa edes kerran vuodessa lomamatkalla, sukulaisiin jouluna tms. mitä jokaisen elämässä joskus tulee vastaan.
Bussit ja junat kulkee. Jos kohteet ovat junanradan varrella, niin junalla meneminen on paljon järkevämpi ratkaisu, koska se on nopeampi ja turvallisempi. Toki jos nautit nimenomaan siitä automatkailusta, niin sitten ymmärrän, mutta ei sille juurikaan perusteita ole ellei nyt halua jokaista kolkkaa Suomessa kaluta. Moni haluaa mieluummin lähteä ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä isompi ja näyttävämpi aito sitä varakkaampi mies, kyllä se on se raha jota miehellä pitää olla ennen kuin pääsee nais apajille.
Mutta ei sitten kielitaitoa?
Ei ole turn off mutta onhan se outoa.
On! Koska ajokortittomat on jotain kaupunkilaishippiäisiä ja ne ei kiinnosta pätkän vertaa. Ei tarvi olla edes mikään machojuntti, ihan perusmiehilläkin on kaikilla kortti.
Sitä paitsi se olisi kamalaa, jos kaikki kuskaaminen olisi aina mun varassa. En jaksaisi. Samalla tavalla kuin miehelle olisi kamalaa, jos mulla ei olisi korttia. Asutaan ihan ison kaupungin lähiössä, mutta autoa tarvitaan jatkuvasti: kauppareissut, lasten viemiset harrastuksiin, mummuilla käynnit jne.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kortti hyvä olla olemassa, vaikka ei juuri ajaisikaan. Kuuluu ikään kuin yleissivistykseen osata perusteellisesti liikennesäännöt ja käyttää liikkumiseen tarvittaessa autoa.
Mutta en minä miestä tällaisen pikku yksityiskohdan takia hyljeksisi.
Autottomuus kaupungissa on vain hyvä asia, ellei se kerro varattomuudesta. Jos se kertoo ekologisista arvoista ja järkevyydestä, niin pelkkää plussaa.
No se ajokortin omistaminen ei kyllä mitenkään korreloi "perusteelliseen liikennesääntöjen osaamiseen" tai ainakaan niiden noudattamiseen.
On nähty monen monta kertaa.
On. Etenkin jos haluaa perustaa perheen ja käydä töissä, on aika lailla järjetöntä olla kortiton ja autoton.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos mulla on kortti sekä farmari Lada? Saanko paremmat pisteet kuin se Robinin näköinen kortiton mies. Huomaa: Farmari --> olen jo ajatellut perheenlisäyksen mahdollisuuden + koneet ja vekottimet mahtuu kulkeen paremmin tilavammassa farmarissa :-D
Ladan farmari lienee nykyaikana melkoisen rouhea käyttöautoksi naisten mielestä.
Ei, päinvastoin. Olen saanut tarpeekseni autohulluista miehistä. Auto sitä, auto tätä.
Arvostan jos mies kulkee mieluummin julkisilla ja esim. pyöräilee. Osoittaa että mies ajattelee muutakin kuin omaa bersettään.
Vierailija kirjoitti:
On! Koska ajokortittomat on jotain kaupunkilaishippiäisiä ja ne ei kiinnosta pätkän vertaa. Ei tarvi olla edes mikään machojuntti, ihan perusmiehilläkin on kaikilla kortti.
Sitä paitsi se olisi kamalaa, jos kaikki kuskaaminen olisi aina mun varassa. En jaksaisi. Samalla tavalla kuin miehelle olisi kamalaa, jos mulla ei olisi korttia. Asutaan ihan ison kaupungin lähiössä, mutta autoa tarvitaan jatkuvasti: kauppareissut, lasten viemiset harrastuksiin, mummuilla käynnit jne.
Pötypuhetta.
Ison kaupungin lähiössä kulkee bussit, ellei pysty omin voimin kaupassa käymään.
Missä vaiheessa suomalaisista tuli tuollaisia mukavuudenhaluisia vätyksiä, jotka ei osaa liikkua kuin saudien öljyllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kortti hyvä olla olemassa, vaikka ei juuri ajaisikaan. Kuuluu ikään kuin yleissivistykseen osata perusteellisesti liikennesäännöt ja käyttää liikkumiseen tarvittaessa autoa.
Autottomuus kaupungissa on vain hyvä asia, ellei se kerro varattomuudesta. Jos se kertoo ekologisista arvoista ja järkevyydestä, niin pelkkää plussaa.
No se ajokortin omistaminen ei kyllä mitenkään korreloi "perusteelliseen liikennesääntöjen osaamiseen" tai ainakaan niiden noudattamiseen.
Älkääpäs autoläskit alapeukuttako, vaan opetelkaa ne liikennesäännöt ja noudattakaa myös.
Jalankulkijoiden päälleajaminen ei ole urheaa, vaan pelkuruuden merkki.
Qkuskiksi en ryhdy. Ajokortti kuuluu yleissivistykseen ja on luonnollinen perusasia joka tulee löytyä jokaiselta.
Riippuu miehestä. Jos se mies tyytyväisenä liikkuu joka paikkaan pyörällä, kövellen tai julkisilla, niin mikäs siinä. Autottomuus voi olla elämäntapa.
Mutta se on turnoff, että mies alkaa jo toisia treffejä suunnitella siten, että minä haen hänet autolla ja vien treffipaikkaan ja sieltä vielä kotiinkin. Ja alkaa suunnitella seuraaviakin treffejä niin, että minä olen kuski. Treffipaikalle olisi päässyt bussilla ja pyörällä. Ei vaan viitsinyt pyöräillä 3 km matkaa, jos kerran naisella on auto.
Eli voi se autottomuus ja ajokortittomuus olla turnoff.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkääpäs autoläskit alapeukuttako, vaan opetelkaa ne liikennesäännöt ja noudattakaa myös.
Jyväskylässä autoilijat kiihdyttävät usein suojatienkohdalla, varsinkin jos on liikennevalot. Kai sutoilijan tarkoitus on ehtiä suojatien yli ennen jalankulkijaa jotta ri joudu pysähtymään odottelemaan. Harvoin jalankulkijaa saa tietä suojatiellä.
Ei oo. Olen kolmikymppinen ja ikäni asunut pk-seudulla. En osaa arvailla montako tyyppiä olen tähän asti tapaillut, ehkä pariakymmentä? Ainoastaan yhdestä muistan koko asian edes tulleen esiin, ja tämä siksi että asui Espoon perällä ja ajeli kaikkialle bemarillaan. Auto tai siihen liittyvät asenteet tai käytös ei todellakaan tehneet vaikutusta, käsittämätön pelle.
Ei vaan ole millään tapaa olennainen tai mielenkiintoinen piirre ihmisessä minun elinpiirissäni.
Itselläni kortti oli, mutta sillon parikymppisenä oli niin paljon muuta meneillään etten mennyt kakkosvaiheeseen. Ei ollut kertaakaan tullut ajettua metriäkään inssin jälkeen. Onhan se vielä hankittava uusiksi sitten kun läheiset alkaa ikääntyä, mutta ei onneksi ole mikään kiire.
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy kyllä sanoa, että on se vähän. Mulle on ihan sama minkälaisella kotterolla ajelee, mutta kyllä se kortti ja auto pitäis silti olla.
Minulla ei ole naiselle mitään sellaista vaatimusta, jonka vuosittainen ylläpito on tuhansia euroja ja alkupääoma myös. Tästä syystä olen parempi ihminen kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos mulla on kortti sekä farmari Lada? Saanko paremmat pisteet kuin se Robinin näköinen kortiton mies. Huomaa: Farmari --> olen jo ajatellut perheenlisäyksen mahdollisuuden + koneet ja vekottimet mahtuu kulkeen paremmin tilavammassa farmarissa :-D
Jos sulla on sellaiset mekaanikon taidot, että pystyt sen Ladan kanssa elämään ja pitämään sen käyttökuntoisena ja ruosteettomana, niin mikäs siinä. Sehän on vaan plussaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä autoilijat kiihdyttävät usein suojatienkohdalla, varsinkin jos on liikennevalot. Kai sutoilijan tarkoitus on ehtiä suojatien yli ennen jalankulkijaa jotta ri joudu pysähtymään odottelemaan. Harvoin jalankulkijaa saa tietä suojatiellä.
Ai, mikähän siellä on mennyt pieleen? 70-luvulla oli kuulma ihan kiva paikka vielä.