Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ajokortiton mies ehdoton turn-off?

Vierailija
19.02.2018 |

Tai jos miehellä ei ole autoa?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän teidän maalaisten ongelma, minkä kyllä ymmärrän. Asun Helsingissä ja mainiosti pärjää ilman autoa.

Vierailija
62/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortiton on.

Autoton ei.

Kortittomalle ei hirveen minia töitä enää tarjolla ole.

Ja jos on se työ, niin ei kortittomana pääse maakunnissa sinne työpaikalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ajokorti pitää olla jokaisella, se on itsestäänselvä perusasia.

Vierailija
64/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla korttia eikä autoa. Tämä asia ei vaikuta puolisonvalintaani millään tavalla.

Vierailija
65/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole landempaa aloitusta nähnyt!!

Vierailija
66/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on auto, ja jos miehellä ei ole autoa niin kokemukseni mukaan joudun aina miestä kuskaamaan...

Vierailija
67/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta on kyllä kiva että haetaan kotoa treffeille ja viime aikoina niin on käynytkin.

Kaikki eivät asu Kalliossa.. luojan kiitos..

Ja itselläni on Volvo

Vierailija
68/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Busseissa haisee pahalle ja pitää istua juoppojen keskellä, mieluummin kuljen Audilla ja jos mies on bussimatkustaja niin ei voida treffata esim Gallen-Kallelassa, ellen käy tyyppiä kotoaan noutamassa..

Vierailija
69/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se on bussilla mennä Ikeaan ja roudata kaikki bussilla kotiin. Tai käydä Kaareesa, Myrtsissä, Sellossa, kaverin luona itähelsingissä, mummon luona Kauniaisissa, Tuusulassa Ainolan konsertissa jollain onnibussilla, aina pakkasellakin jollain dösällä tai metrolla. Koko päivä menee matkustamiseen eikä muuta ehdikään. Tai hakea matto Askosta ja ratikassa töröttää maton kanssa. Minusta se on junttia!

Farkkuautosta en luovu vaikka Kamppiin muuttaisin.

Vierailija
70/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on, eihän se minun luokseni edes pääsisi. Ja varsinkin nyt on hankalaa kun ei ole autoa itsellänikään. Viime suhteessa sain kyllä jo tarpeekseni siitä että suhteen jatkuminen oli kiinni siitä että minä matkustan tapaamaan omalla autollani.

Vierailija
71/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään se kortti, mutta jos ei osaa ajaa autoa. Appiukko on yrittänyt ajaa korttia, mutta ei vaan osannut käyttää autoa, se on turn-off jos jokin.

Vierailija
72/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortittomat on yleensä niitä joilla on huumetaustaa. Päihteiden väärinkäyttäjät eivät saa ajokorttilupaa, ennein kuin osoittavat olevansa kuivilla.

Vierailija
73/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy kyllä sanoa, että on se vähän. Mulle on ihan sama minkälaisella kotterolla ajelee, mutta kyllä se kortti ja auto pitäis silti olla.

itse asun helsingin keskustassa ja en autolla ja kortilla tee mitään, mutta olen huomannu että se vaikuttaa silti. kaks kertaa seurustellu vantaalaisen kanssa ja molemmat vinku ku ei ollu korttia ja autoa. ilmeisesti olis pitäny pyörii ikeassa jne.

Vierailija
74/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tämä sukupuolikysymys ole? Yhtä lailla ajokortiton nainen on turn-off. Tekee elämän hankalammaksi jos perheessä on vain yksi kortillinen.

Vierailija
75/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka omasta tahdosta ei saa/osaa ajaa autoa tänä päivänä on hylkiö.

Vierailija
76/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Qkuskiksi en ryhdy. Ajokortti kuuluu yleissivistykseen ja on luonnollinen perusasia joka tulee löytyä jokaiselta.

Mutta ei taatusti löydy jokaiselta maassa, jossa on melkein koko EU:n kalleimmat autoverot ja kortin suorittamisen hinta sekin taatusti sieltä kalleimmasta päästä. Ei siinä ole mitään outoa, eikä ihmeteltävää jos sitä ei täällä jollain ole.

Outoa on vain sen ihmettely.

Ja autossa ei ole mitään 'luonnollista', eivät edes sen renkaat (jotka joskus maailmassa sentään valmistettiin vielä luonnonmateriaalista, eli kautsusta, josta ne sen ajan kumirenkaat tehtiin. )

Nyt nekin ovat suurinpiirtein yksinomaan synteettistä materiaalia eli muovia, joka muuten jo pelkästään  rengaspölynä  merkittävä ympäristöhaitta ja muovisaasteen aiheuttaja teillä.

Varsinkin vesistöjen lähellä sijaitsevilla maanteillä ja siellä kulkevasta ajoneuvoliikenteestä mm. sateiden ja tuulten mukana vesistöä päin kulkeutuneena.

Mitä siihen yleissivistyksellisyyteen tulee, niin en kyllä tiedä yhtään sellaista yleissivistykseksi missään luokitellun tiedon ja tietämyksen  aluetta, jonka hankkiminen maksaisi , hyvä ettei tuhansia euroja.

Kyllä jäisi monella aika kapoiseksi yleissivistys, jos sen jokainen osa-alue maksaisi hankkijalleen yhtä paljon.

Pääsääntöisesti kun yleissivistys on jotain sellaista, minkä hankkiminen vaatii ainoastaan vaivannäköä ja kiinnostusta jotain asiaa kohtaan, mutta käytännössä ei näin kirjastojen (ja varsinkin vielä tietokoneiden aikakautena ) rahaa ollenkaan. 

Ja kuka sanoo tai voisi esittää vaatimuksen,että ajokortin 'tulee löytyä jokaiselta' -sinäkö ?

Vierailija
77/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
78/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla korttia eikä autoa. Tämä asia ei vaikuta puolisonvalintaani millään tavalla.

Tuhkimo :)

Vierailija
79/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää naistenpäivää, juu, itse kullekin säädylle ja ihan nyt sukupuoleen katsomattakin.

On niin ihanaa tasa-arvoajattelua taas av- ketjussa liikkeellä !

(...ja tämä ei muuten  ole ihan se eka kerta kun tätäkin aihetta on täällä pyöritelty.)

Aionkin vain kontribuoida tätä ketjua vain yhdellä, vapaaehtoiseen pohdintaan tarkoitetulla kysymyksellä, jossa sukupuoliroolit (suhteessa autoon) on käännetty päinvastoin....

Kysyisin siis, että: Mitä mieltä olisitte nuoresta  miehestä, joka ei voisi ajatellakaan seurustelevansa , sanotaan ihan jonkun normaalin näköisen nuoren naisen kanssa, jolla nyt vain ei sattuisi olemaan  ajokorttia ja pitäisi tätä jopa seksuaalisesti epäviehättävänä, ellei suorastaan jopa luontaantyöntävän (sitähän tuo 'turn-off' nimittäin nimenomaan juuri tarkoittaa )näköisenä naisena nimenomaan tämän puutteensa vuoksi?

Tai hylkäisi hänet heti tuon puutteen käytyä selville.

(Tuolle poikaparalle muuten  ei ainakaan liikoja sympatiapisteitä tästä 'preferenssistään' naisten suhteen, ainakaan  omalta sukupuoleltaan taitaisi   herua...)

Vierailija
80/91 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortittomalla on todennäköisesti päihdeongelma.

Höpö höpö. Minulla ei ole auton ajamiseen oikeuttavaa ajokorttia eikä minua autot kiinnostaa yhtään ja en ole päihdevammainen. Olen tosin ajanut työkseni henkilöautoa paljon painavampaa jyrää ollessani asfalttihommissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi