Isännöintifirma kieltäytyy antamasta isännöitsijän puhelinnumeroa, minne voin valittaa?
Eli ymmärrän, että alkuun on ok puhua kiinteistösihteerin kanssa, tai jos asiat sujuvat, mutta jos osakas on tyytymätön asioiden hoitoon ja haluaisi selitttää tilanteen itse isännöitsijälle, ja on odottanut asian hoitoa 5.1. alkaen, niin miten niin ei muka ole oikeutta saada isännöitsijän puhelinnumeroa?
Lisäksi minua pidettiin odottamassa jonkun asiaan kuulumattoman henkilön loman loppumista, eikä ohjattu asiaa isännöitsijälle. Kuvittelin siis sen lomalla olijan olevan sitten isännöitsijä, ja odotin kiltisti.
Katossani on havaittu jo kuivunut kosteusvario, eikä asian selvittäminen, eli kuka sen maksaa ja milloin saan sen maalauttaa/se maalataan meinaa oikein edistyä.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan aloitusviestistäsi päätelleen en minäkään haluaisi sinun kanssasi olla missään tekemisissä.
Tässä ei olekaan nyt kysymys siitä, mitä sä haluat, vaan siitä, mitkä ovat oikeuteni.
apEi sinulla ole mitään erityisiä oikeuksia vaatia yhtään mitään.
Isännöitsijä tai hänen edustamansa yritys ei ole sinun kanssa minkäänlaisessa suorassa sopimussuhteessa. Heillä ei ole mitään velvollisuuksia sinua kohtaan, ellei näin ol erikseen sovittu.
No, sitten vaadin taloyhtiön hallitusta vaatimaan selvitysen tapahtuneesta.
ap
Bingo! Näin juuri hierarkia kulkee tässä asiassa.
Toki jos isännöitsijä haluaa säilyttää asiakkaansa niin kannattaa olla tavoitettavissa ja hoitaa työnsä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain sitä, että mitä kautta vaadin selvitystä siitä, mitä siellä oikein tunaroitiin, jos selvityshalukkuutta ei itsenäisesti toimitusjohtajalta löydy....
ap
No miksi ja kenen sitä asiaa pitää selvittää? Todennäköisesti tj mainitsee asiasta asiakaspalvelua hoitaneelle henkilölle, että tällainen reklamaatio tuli, kuuntelee hänen näkökulmansa asiaan ja asia on siinä hoidettu. Vaikea sanoa millä asenteella ovat tässä asiassa.
Itse olen aika paljon saanut palautetta asiakaspalvelusta, joskus aiheesta, joskus aiheettomasti. Ja virheitä sattuu kaikille. Ei niitä jäädä sen enempää puimaan, keskustellaan asia läpi jos on tarvetta tai joskus jopa kuitataan asia huumorilla, että tällainen palkokasvi oli nyt mennyt asiakkaalla nenään (aiheettomat ja asiattomat palautteet). Ja työt jatkuu.
Se toimari ja hänen firmansa on minun asiakkaani, ei toisin päin. Nimittäin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain sitä, että mitä kautta vaadin selvitystä siitä, mitä siellä oikein tunaroitiin, jos selvityshalukkuutta ei itsenäisesti toimitusjohtajalta löydy....
apNo miksi ja kenen sitä asiaa pitää selvittää? Todennäköisesti tj mainitsee asiasta asiakaspalvelua hoitaneelle henkilölle, että tällainen reklamaatio tuli, kuuntelee hänen näkökulmansa asiaan ja asia on siinä hoidettu. Vaikea sanoa millä asenteella ovat tässä asiassa.
Itse olen aika paljon saanut palautetta asiakaspalvelusta, joskus aiheesta, joskus aiheettomasti. Ja virheitä sattuu kaikille. Ei niitä jäädä sen enempää puimaan, keskustellaan asia läpi jos on tarvetta tai joskus jopa kuitataan asia huumorilla, että tällainen palkokasvi oli nyt mennyt asiakkaalla nenään (aiheettomat ja asiattomat palautteet). Ja työt jatkuu.
Tässä heillä on toimintakulttuurin virhe, josta on nyt otettava opiksi. Jos toimitusjohtaja tarkoittaa todella, että asioiden hoito menee näin, niin eihän siinä sitten mitään, mutta jos hän selittää sitä aina itse aivan toisin, eli että isännöitsijälle yhdistetään sitten kun tarve on, niin asian olisi parasta mennä, kuten hän sanoo. Koska se ei mennyt ja asiakaspalvelusta vielä selitettiin minulle kirkkain silmin, että heidän kuuluu toimia näin. Sehän nähdään. Koska se on aivan hlvetin pska tapa toimia.
ap
Kuulostat todella hankalalta tyypiltä. Jos valitus tai jotain hölmöjä selvityspyyntöjä tulee töykeältä ja kiihtyneeltä asiakkaalta, todennäköisesti sinua ei edes oteta vakavasti. Saat vain sekopään leiman. Eikä mikään järkevä hallitus erota muutoin asiansa hoitavaa isännöitsijää yhden väärinymmärryksen takia. Mikä on jo hoidettu kuntoon ja kyseessä ei edes ole ollut vakava laiminlyönti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan aloitusviestistäsi päätelleen en minäkään haluaisi sinun kanssasi olla missään tekemisissä.
Tässä ei olekaan nyt kysymys siitä, mitä sä haluat, vaan siitä, mitkä ovat oikeuteni.
apEi sinulla ole mitään erityisiä oikeuksia vaatia yhtään mitään.
Isännöitsijä tai hänen edustamansa yritys ei ole sinun kanssa minkäänlaisessa suorassa sopimussuhteessa. Heillä ei ole mitään velvollisuuksia sinua kohtaan, ellei näin ol erikseen sovittu.
No, sitten vaadin taloyhtiön hallitusta vaatimaan selvitysen tapahtuneesta.
ap
Niin just. Ja sitten ihmetellään, kun yhtiökokouksessa ei kukaan halua vapaaehtoisesti hallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat todella hankalalta tyypiltä. Jos valitus tai jotain hölmöjä selvityspyyntöjä tulee töykeältä ja kiihtyneeltä asiakkaalta, todennäköisesti sinua ei edes oteta vakavasti. Saat vain sekopään leiman. Eikä mikään järkevä hallitus erota muutoin asiansa hoitavaa isännöitsijää yhden väärinymmärryksen takia. Mikä on jo hoidettu kuntoon ja kyseessä ei edes ole ollut vakava laiminlyönti.
En ole mitenkään sekopää, vaan asiat selvitetään minulle, ja otetaan opiksi, niin hekin oppivat jotain.
Ja isännöitsijäntoimisto voi aivan rauhassa vaihtua, jos muillakaa ei ole luottamusta tähän firmaan.
ap
Toivottavasti ap pääset yli tästä traumasta vielä joskus. Yksi ketju ei asiallesi riittänyt? Toivotko, että se sihteeri lukee palstaa?
Eikä tässä ollut kyse "yhdestä väärinymmärryksestä", vaan kulttuurista, jossa minä, osakas EN SAA puhua asioista vastaavan ja vastuussa olevan kanssa, koska heillä on sellainen sääntö. Tunkekoot se tj sen säännön perseeseensä. Sellaista isännöitsijäntoimistoa en halua kannattaa. En luota heihin enää yhtään, asiakaspalvelijoihinsa siis. Se isännöitsijä oli ihan asiallinen tyyppi, kun puolentoista kuukauden päästä asian alusta vihdoin sain sihteerin koittaamaan yhdistää puhelun hänelle. Hän ei ole siis se tj.
ap
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap pääset yli tästä traumasta vielä joskus. Yksi ketju ei asiallesi riittänyt? Toivotko, että se sihteeri lukee palstaa?
En, se sihteeri sai jo suoraa palautetta minulta. Ja jos ei pahoittele, tulee samaan kuulla tästä lopun elämäänsä, haukun heidän toimistonsa julkisesti, en toki hänen nimellän. Ja siis toimitusjohtajaa hiillostan niin kauan, että hän selvittää minulle miksi asia mokattiin, sen vain haluan tietää, että voin luottaa heihin joskus.
ap
Valtakunnansyyttäjälle. Ei kun sehän saikin potkut. Soita kotinumeroon sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNo miksi ja kenen sitä asiaa pitää selvittää? Todennäköisesti tj mainitsee asiasta asiakaspalvelua hoitaneelle henkilölle, että tällainen reklamaatio tuli, kuuntelee hänen näkökulmansa asiaan ja asia on siinä hoidettu. Vaikea sanoa millä asenteella ovat tässä asiassa.
Tässä heillä on toimintakulttuurin virhe, josta on nyt otettava opiksi. Jos toimitusjohtaja tarkoittaa todella, että asioiden hoito menee näin, niin eihän siinä sitten mitään, mutta jos hän selittää sitä aina itse aivan toisin, eli että isännöitsijälle yhdistetään sitten kun tarve on, niin asian olisi parasta mennä, kuten hän sanoo. Koska se ei mennyt ja asiakaspalvelusta vielä selitettiin minulle kirkkain silmin, että heidän kuuluu toimia näin. Sehän nähdään. Koska se on aivan hlvetin pska tapa toimia.
ap
Mutta eikö asia mennyt niin, että asiakaspalvelussa on ymmärretty asiasi väärin, että ongelma koskee talon remonttia ja siksi asiaa on siirretty urakoitsijalle (vai kuka olikaan?). Eihän silloin ole mistään "toimintakulttuurin" vääryydestä kyse, vaan sen asiakaspalvelun virheestä. Ja toivottavasti kukaan tj ei läksytä kohtuuttomasti ketään yhden virheen vuoksi. Kaikille sattuu niitä. Tottakai se on valitettavaa sinun kannaltasi ja toivottavasti firmasta on tajuttu pahoitella tapahtunutta. Asia on kuitenkin korjattu pikaisesti kun asian oikea tilanne on ymmärretty, eikö niin? Joten mitä olet vaatimassa, että virheitä ei saisi tapahtua? Että virhe tapahtunut pitäisi saada nyt jotenkin peruutettua? Miten? Mitä tj:n mielestäsi pitää asialle nyt tehdä? Muuttaa koko yrityksen toimintatapaa koska yhden asiakkaan kohdalla tapahtui virhe?
Ne asiakaspalvelun henkilöt voi vastaanottaa jopa sata puhelua päivässä, helpostihan siinä jonkin asian käsittää väärin ja kääntää asianhoidon väärälle taholle. Kaikkia puheluja ei voi kääntää suoraan isännöitsijälle.
Sihteeri voi siis pahoitella minulle sitä, että ei yhdistänyt minua tekniselle isännöitsijälle. Vain idioootti toimii noin, kuin se sihteeri. Ei ole voitu kieltää, koska en ollut varaamassa mitään saunavuoroa, tai sen tasoista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMutta eikö asia mennyt niin, että asiakaspalvelussa on ymmärretty asiasi väärin, että ongelma koskee talon remonttia ja siksi asiaa on siirretty urakoitsijalle (vai kuka olikaan?). Eihän silloin ole mistään "toimintakulttuurin" vääryydestä kyse, vaan sen asiakaspalvelun virheestä. Ja toivottavasti kukaan tj ei läksytä kohtuuttomasti ketään yhden virheen vuoksi. Kaikille sattuu niitä. Tottakai se on valitettavaa sinun kannaltasi ja toivottavasti firmasta on tajuttu pahoitella tapahtunutta. Asia on kuitenkin korjattu pikaisesti kun asian oikea tilanne on ymmärretty, eikö niin? Joten mitä olet vaatimassa, että virheitä ei saisi tapahtua? Että virhe tapahtunut pitäisi saada nyt jotenkin peruutettua? Miten? Mitä tj:n mielestäsi pitää asialle nyt tehdä? Muuttaa koko yrityksen toimintatapaa koska yhden asiakkaan kohdalla tapahtui virhe?
Ne asiakaspalvelun henkilöt voi vastaanottaa jopa sata puhelua päivässä, helpostihan siinä jonkin asian käsittää väärin ja kääntää asianhoidon väärälle taholle. Kaikkia puheluja ei voi kääntää suoraan isännöitsijälle.
Minä pyysin yli kuukauden ajan eri puheluissa, että tämä sihteeri yhdistää minut jollekin jolla on asiassa toimivaltaa, se, ettei yhdistänyt, on se virhe. Ei se, kelle asian ohjasi tai sekin on, mutta viis mä siitä, koska sen oisin paikannut minä itse, jos olisin saanut puhua yhtään kenenkään muun aivotoimintaa omaavan kanssa, kuin sen asiakaspalvelukeskuksen sihteerin. Hänen vallankäytöllään ei päästänyt minua puhumaan muiden kanssa. Ei häntä ole voitu niin ohjeistaa. Ja jos on, sen on nyt muututtava.
ap
Se sihteeri oli vallankäyttäjä, ja se oli kanssani viimeinen kerta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sihteeri voi siis pahoitella minulle sitä, että ei yhdistänyt minua tekniselle isännöitsijälle. Vain idioootti toimii noin, kuin se sihteeri. Ei ole voitu kieltää, koska en ollut varaamassa mitään saunavuoroa, tai sen tasoista.
ap
Mutta hän ei kääntänyt puhelua isännöitsijälle, koska luuli, että asia koskee talon remonttia? Näinkö se meni, ymmärsinkö oikein? Ja hän on välittänyt asiasta viestin remonttia hoitaneen yrityksen henkilölle? Tuskinpa hän tietoisesti on toiminut väärin, vaan on luullut, että tämä ei ole asia, jonka vuoksi isännöitsijälle pitäisi välittää tieto.
Ap ei taida olla ihan täysjärkinen. Tai trollaa. Valitettavasti tällaisia tosielämän mielensäpahoittajia on olemassa ihan oikeasti.
Se asia oli kuulemma siirretty taloyhtiön omalle meneillään olevan urakan projektipäällikölle. Tämänkin sain selvittää julkisivu-urakoitsijalta, koska minua pidetään nyt pimennossa, kun meiliini ei ainakaan heti vastattu. Eikä varmaan vastatakaan, ellen itse soita sille toimitusjohtajalle, minkä aion kyllä tehdä.
ap
Ei helvetttti ap, rauhoitu jo! 😂
Koska minä joudun heidän kanssaan kuitenkin asioimaan, niin luottamuksen olisi parasta olla kunnossa. Ja jos he eivät halua asioita minulle oma-aloitteisesti selvittää, selvitän tahon, jonka kansssa he sitten vaikka itkee ja selvittää.
ap