Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin pukeutua ekstranaisellisesti, oikein jotain pitsiä tai röyhelöä mutta aina tulee nolo olo jos on vähänkin siihen suuntaan :(

Vierailija
11.02.2018 |

En nyt mihinkään verkkaireihin pukeudu nytkään mutta miten tämä silti tuntuu näin vaikealta...

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen paininut saman ongelman kanssa ja painin joskus edelleen. Asuni oli pitkään tyyliä huppari+colleget, enkä edes omistanut farkkuja mekoista puhumattakaan moneen vuoteen. Usein tuntui siltä että jopa korvakorut ja hiuspinnit oli liikaa pröystäilyä ja huomion hakemista. Monesti otin ne pois joko päivän mittaan tai ennenkuin ehdin edes perille sinne minne nyt ikinä olinkaan menossa.

Syynä tähän arkuuteen oli kieroon kasvanut lapsuudenkoti ja tuomitsevat arvot. Meillä kotona en nähnyt äitini koskaan meikkaavan tai käyttävän koruja tai mitenkään muulla tavalla ilmentävän naiseuttaan, ja muutenkin painotettiin että kaikki sellainen on turhaa, varsinkin isän mielestä. Vaatteita saatoin saada serkkupojilta. Opin siis jo varhain häpeämään naiseuttani ja vartaloani. Lisäksi minua vähän kiusattiin koko peruskoulun ajan joten pysyin arkana enkä halunnut herättää huomiota. Oletko ap miettinyt, että olisiko sinullakin mahdollisesti ollut tai onko edelleen vaikuttamassa joitain haitallisia ihmissuhteita?

Noh, jossain vaiheessa parinkympin tienoilla kuitenkin tapahtui muutos. Aloin käyttämään farkkuja ja vähitellen muutenkin uusimaan vaatekaappia. Tajusin että ei mulla ole edes kunnollisia alusvaatteita vaan joitain vanhoja kauhtuneita luppanoita, ja koska alusvaatteet ovat piilossa, rohkaistuin ostamaan (alennuksista) kaikkea värikästä, pinkkiä, pitsiä, hörhelöä. Olipa ihanaa! Pitkään menin silti vielä hupparissa vaikka collarit olikin vaihtuneet jo farkkuihin.

Itsetunnon ja omanarvontunnon kasvaessa aloin ajatuksissani kehittyä siihen suuntaan, että en ole enää se arka kiusattu enkä kierojen perheroolien alla enkä halua enää jatkaa itseni alentamista pukeutumalla rumasti, ja aloin varovasti käyttämään ihan normaaleja paitoja ja kesäisin hameita, lisäksi lakkaamaan kynnet ja käyttämään koruja.

Pikkuhiljaa vuosien varrella olen jopa rohkaistunut käyttämään mekkoja ihan arjessa. Ja näyttäviäkin korviksia ja kaupan punaisinta kynsilakkaa. Toki huonona päivänä saatan edelleen pukeutua turvahuppariin mutta ne päivät ovat todella harvassa. Teen toimistotyötä ja aika usein mulla on ylläni mekko, leggarit ja joku neule. Tai farkut. Fiiliksen mukaan herkkää pinkkiä, kukkamekkoa, väriä tai asennemustaa. Ei siihen ympäristöön oikein huppari sovikaan, onneksi. Mutta on ihanaa kyetä (pääsääntöisesti) pukeutumaan juuri kuten haluaa ilman sitä häpeää ja pelkoa. Meikkaamaan en silti ole oppinut varmaan koska olen aamu-uninen, usein mennään vaan ripsarilla ja puuterilla.

Kuten joku jo mainitsi, on helppoa aloittaa kokeilu sellaisella jonka saa pois jos tulee ahdistava olo. Esim korvakorut, huivit, hiussoljet. Tai sitten niillä supernaisellisilla alusvaatteilla kuten minä. Voi harjoitella myös vaikka tyyliin yksinkertaisella harmaalla/mustalla Zalandon kymmenen euron trikoomekolla, leggareilla/sukkiksilla ja sillä jo mainitulla palmikkoneuleella. Tai vaikka mustat leggarit, kukkamekko ja musta pitkä neuletakki. Kun mekkoon tottuu niin kuosikin muuttuu värikkäämmäksi ja rönsyt ehkä lisääntyy, uskon. Minulle ainakin kävi näin. Tai vaikka suorat housut, röyhelöpaita ja eleetön neuletakki. Kynsiin vaikka helmiäislakka jos lakka haluaa ja jos et ole aiemmin meikannut mutta nyt haluaisit opetella, ihan vaan ripsari ja puuteia nenänpäähän.

Ja mitäs niillä kieroonkatsojilla muuten oli silloin itsellään päällä siellä terassilla, crocsit varmaan? Etteivät ehkä vaan olisi hivenen sellaisia jo mainittuja myrkyllisiä rajoittajia? Kesään ja terassille nimen omaan kuuluu mekot, älä vaan lopeta niiden käyttöä, olet jo rajoittanut itseäsi aivan tarpeeksi. 😊💗

Vierailija
62/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On asioita, joista olen, ehkä hieman kade naisille; nimittäin siitä, että yleisesti ottaen naisille on paljon enemmän ulkoisia tyylejä valittavana kuin miehillä. Esimerkiksi oma työyhteisöni on niin konservatiivinen, ettei se salli miehillä kuin säällä kuin säällä pitkkälahkeiset housut. 

Ajatusleikkinä olisi kiva ajatella, että mitä vastaavasti olisi vastaavasti -ap:ta mukaillen- ekstramiehinen pukeutuminen?  - Onko sellaista "miehistä" pukinetta, jota nainen ei voisi laittaa päällensä menettämällä sitä käyttämällä naiseutensa, kuten miehillä vaikka yleisesti hame. (Poikkueuksena (mm.) skottien tapauta pukua "omaan hameeseensa, kilttiin).  - No ehkä jotkut juntturat pitävät "rekkalesbo" tyyliä tällaisena. Mutta tällöinkin lienee kyse enempi siitä, miten vaatteet kantaa ja/ tai on pukenut päällensä ja edelleen, mten on muutoin tälläytynyt.

No tulee mieleen ainakin joku ruutupaita- metsien mies -tyyli joka tarvinnee tietynlaisen kantajan.

Ysärillä meillä kaikilla oli ruutupaita. Ja sen kanssa choker, pyöräilysortsit/mekko, maiharit ja ruskeaa huulipunaa :) Ruutupaita voi olla myös varsin punk. Sen voi yhdistää vaikka nahkahameeseen ja rock-tpaitaan.

Tosiasiahan on, että kaunis nainen näyttää kauniilta naiselta vaikka siinä ruutupaidassa ja vaarinsa mökkihousuissa.

Oi, mä muistan tuon ajan. 😊 Itse siirryin tuosta hameisiin, ja ne ovat vain pidentyneet vuosien varrella (porttiteoria?). Nyt kohta nelikymppisenä, keinokuituja inhoavana olen lähinnä ituhippi meets läänintaiteilija. Liehuvaa sitä ja tätä. Tukkaa persuksiin, yleensä puikkonutturalla. Jotkut katsovat, siinähän katsovat. Tunnen oloni kotoisaksi.

Just ihana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ihan tämän ketjun innoittamana tänään ostamassa itselleni uudet kauniit kengät. Korkoa niissä on 6,5 cm ja kun ne jalkaani kaupassa laitoin, niin tyntui kun ryhtini olisi kohentunut heti. Ulkonäkömuutoksen edistyy ostos ostokselta. :)

Vierailija
64/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160/80 kg, pukeudun supernaisellisesti kukallisiin kellomekkoihin, käytän punaista huulipunaa ja korkokenkiä.Ystäväni kehuvat kilvan naisellista pin up tyyliäni. Suosittelen

Vierailija
65/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vastauksia olette palstalaiset antaneet :) Kaunis kiitos teille kaikille :) Moni hyvä ajatus jää hautumaan ja lisääkin saa toki laitella! ap

Vierailija
66/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ketjun lukijoilla vinkkejä siihen, miten pukeutua naisellisesti ilman korkokenkiä? En yhtään tykkää kävellä koroilla, ne on vaan niin epäkäytännölliset ja epämukavat. On minulla useampi pari erilaisilla koroilla, mutta jopa ne alussa hyvältä tuntunut kalliit kengät alkavat pian painaa. Lisäksi haluaisin olla toiminnallinen, pystyä vaikka juoksemaan ongelmitta milloin vaan (harvoin tarve kyllä tähän kesken kauppareissun :D mutta ymmärtänette pointin). Eli vinkkejä korottomiin kenkiin ja/tai kuinka pukea vaikka hame tennareiden kanssa? :)

Vierailija
67/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ketjun lukijoilla vinkkejä siihen, miten pukeutua naisellisesti ilman korkokenkiä? En yhtään tykkää kävellä koroilla, ne on vaan niin epäkäytännölliset ja epämukavat. On minulla useampi pari erilaisilla koroilla, mutta jopa ne alussa hyvältä tuntunut kalliit kengät alkavat pian painaa. Lisäksi haluaisin olla toiminnallinen, pystyä vaikka juoksemaan ongelmitta milloin vaan (harvoin tarve kyllä tähän kesken kauppareissun :D mutta ymmärtänette pointin). Eli vinkkejä korottomiin kenkiin ja/tai kuinka pukea vaikka hame tennareiden kanssa? :)

No ap:lla on ainakin mary jane -kengät tähän tarkoitukseen, talvella ei oikein käy. Viimeksi tosin ostin sellaiset mustat nupukkijäljitelmänilkkurit lastenosastolta joissa oli kiva rusetti reunassa, onneksi on koko 36 kengissä :)

Vierailija
68/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ei tarvitse laittaa kuin korot, niin tuntuu että ihmiset katsoo että olen kuin mikäkin h*ora.

Ei voi mitään, heti jos laittaa jotain vähänkin "hienompaa" niin kokee itsensä ylipukeutuneeksi. Suurin osa ihmisistä pukeutuu kuitenkin tosi arkisesti.

Osalla taitaa nyt olla omassa päässä se, että jonkun toisen katse on hyvin negatiivinen. Monet katsovat näyttävästi pukeutuvia naisia ihan senkin takia, että tykkäävät ottaa omaan pukeutumiseen vinkkiä tai koska se nyt vain visuaalisesti miellyttää enemmän silmää, kun näkee jonkun panostaneen pukeutumiseensa. Kyllä minkäkin katson naista, jolla on kaunis asu päällä pitempään, kuin perus mustassa hupparissa ja likaisissa lenkkareissa ohi menevää tyyppiä. Eikä todellakaan katseessani ole mitään paheksuvaa tai pahantahtoista. Kunhan värit, visuaalisuus ja kauniit yhdistelmät kiinnittävät vaistomaisesti huomiota.

Vierailija
69/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä haluaisin olla tyylikäs, mutta kun löydän sellaisia vaatteita, ne jäävät kaappiin ja pukeudun edelleen farkkuihin ja trikoopaitoihin. En tunne oloani omakseni missään korkokengissä ja jakkupuvussa.

Vierailija
70/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aika on sellainen, että kaikki on sullottu samaan muottiin. Siten ihmisiä on helpompi hallita ja manipuloida.

Vierailija
71/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon havainnut omaksi tyylikseni sopivan yhdistelmän feminiinistä ja maskuliinista. Yksi lempiasuistani tällä hetkellä on pitsinen, lähes alusvaatemainen satiinitoppi yhdistettynä ylisuureen bleiseriin ja pillifarkkuihin. Kengiksi tolppakorkonilkkurit (korkokengät - feminiiniset, mutta "raskaus" lisäämässä maskuliinisuutta ja asennetta).

Meni ehkä vähän turhan teoreettiseksi tämä tyylin kuvailu, mutta tarkoitan, että kannattaa koittaa yhdistellä sitä naisellista johonkin täysin vastakohtaan. Look on varmasti kiinnostava kokonaisuus eikä asennetta puutu ja ehkä ne överinaiselliset vaatteet on helpompi lähestyä näin. Tää on siis vain yksi tapa. :)

Juuri tätä yritin kuvailla 48 viestissäni, mutta sain alapeukkuja ja sinä yläpeukkuja :) Eli pitää yhdisellä molempia niin tulee upea asu. Jos kaikki on "överinaisellista" niin se on koomisen näköistä.

Vierailija
72/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengistä: on olemassa ballerinoja, loafereita, espadrilloja, sandaaleja (ei urheilu!), erilaisia nilkkureita. Jopa tennareita ja lenkkareita on saatavilla vaikka pinkkinä tai kukallisena. Retki jonkun kenkäkaupan sivuille tai vaatekaupan kenkäosastolle avartaa, paljonko sitä valikoimaa nykyään onkaan.

Vierailija
73/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä haluaisin olla tyylikäs, mutta kun löydän sellaisia vaatteita, ne jäävät kaappiin ja pukeudun edelleen farkkuihin ja trikoopaitoihin. En tunne oloani omakseni missään korkokengissä ja jakkupuvussa.

Mistä sinä keksit, että jakkupuku olisi naisellinen? No ehkä hyvin istuva jakkupuku on myös naisellinen, mutta naisellisella pukeutumisella käsitän kyllä mm. hameet, mekot, kauniin väriset vaatteet ja asusteet, eri materiaalit, kuviot... Nelly.comin juhlapaidat ovat esimerkiksi minun mieleeni. Ei siis mitään raskasta ja paksua, vaan keveyttä ja kroppaan sopivaa raikkautta.

Se, että et osaa vielä pukeutua kauniisti johtuu varmasti siitä, että et ole valmis siihen. Vielä. En minäkään ollut kuin vasta noin 38 vuotiaana. Nyt en enää käytä kuin mökillä likaisissa töissä huppareita.

Vierailija
74/84 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa oli eilen jo aika paljon keväisiä keveitä ja kauniita vaatteita, joita voi mennä sovittelemaan ihan mielenkiinnosta. Sovittaminen ei maksa mitään ja hyvissä kaupoissa asialliset myyjät tulevat auttamaan varmasti. Vaikka mitään ei ostaisikaan, niin siinä voi nähdä minkä muotoiset ja pituiset vaatteet olisivat parhaat omalle vartalolle ja parhaassa tapauksessa voi löytää vaikka paidoista juuri sellaisen, minkä tuntee omakseen.

Lähdin syksyllä ihan muilla ajatuksilla kauppakeskukseen ja eräässä kaupassa myyjä tuli kysymään voiko auttaa. Yleensä sanon aina, että ei kiitos, mutta päätinkin sanoa nyt, että kyllä kiitos. Sanoin, että en tiedä itsekään mitä etsin, mutta paitoja tarvitsen. Myyjä teki muutaman tarkentavan kysymyksen, katsoi minua hetken ja lähdimme kiertämään kauppaa. Hän poimi matkalta mukaan ainakin seitsemän erilaista paitaa, myös sellaisia, joita en olisi itse valinnut, mutta olin hiljaa.

Sovituskopissa kokeilin kaikkia ja hämmästyin todella, sillä suurin osa paidoista oli hyvän näköisiä päälläni. Ne olivat väritykseltään naamaani sopivia ja istuvuudeltaan, pituudeltaan ja esimerkiksi kaulukseltaan ihmeen hyviä. Ostin neljä paitaa samantien ja olen niitä myös käyttänyt. Paidat olivat naisellisempi kuin sellaiset paidat mitä olisin itse valinnut ja tunnen niissä itseni nätiksi, vaikka olen ihan tavallinen lyhyehkö reitevä ja persevä keski-ikää lähestyvä nainen.

Vierailija
75/84 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se, että meillä töissä ei voi edes hametta laittaa ilman, että siitä saisi jotain kommentteja. Näyttävät korut ja pitsihörhelöt ovat ihan poissuljettuja. Näyttää vaan ihan hölmöltä ja ylipukeutuneelta siinä ympäristössä, kun muut kulkevat nansopaidoissaan ja villatakeissaan. Ei vain sovi ympäristöön. Korkokengät on suorien housujen kanssa ok ja paitapusero, värikäskin, mutta ei satiininen tai mitenkään juhlava voi olla tai avonainen varsinkaan. Nyt haaveilen paidasta, jossa on pitkät, rusetiksi solmittavat kaulukset. Se on siinä rajoilla, mutta voi hyvin laittaa. Joskun mielestä sekin voi olla överi, mutta olkoon. Se paita on niin ihana.

Vierailija
76/84 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää se, että meillä töissä ei voi edes hametta laittaa ilman, että siitä saisi jotain kommentteja. Näyttävät korut ja pitsihörhelöt ovat ihan poissuljettuja. Näyttää vaan ihan hölmöltä ja ylipukeutuneelta siinä ympäristössä, kun muut kulkevat nansopaidoissaan ja villatakeissaan. Ei vain sovi ympäristöön. Korkokengät on suorien housujen kanssa ok ja paitapusero, värikäskin, mutta ei satiininen tai mitenkään juhlava voi olla tai avonainen varsinkaan. Nyt haaveilen paidasta, jossa on pitkät, rusetiksi solmittavat kaulukset. Se on siinä rajoilla, mutta voi hyvin laittaa. Joskun mielestä sekin voi olla överi, mutta olkoon. Se paita on niin ihana.

No mitäpä, jos teet aloitteen? Ehkä muutkin uskaltautuvat kokeilemaan fiinimpiä vaatteita töihin, jos joku muukin tekee niin? Osa varmaan haluaisi pukeutua eri lailla, mutta ajattelee kuten sinä, eli en kehtaa/en saa pukeutua toisin, jos muutkaan eivät tee niin. Pitää olla samanlainen kuin muut.

Mutta oikeastihan tällaisia pakkoja ei ole kuin omassa päässä. Ihminen saa itse päättää, millaisia vaatteita laittaa päällensä kunhan ne noudattavat sitä pukukoodia, mitä työpaikalla edellytetään. En usko, että kukaan oikeasti tulisi sanomaan, ettei saa pukeutua muihin kuin nansopaitoihin ja villatakkeihin. Toki osa voi tästä sinun repäisystäsi ja tyylinvaihdoksesta huolimatta jatkaa pukeutumistaan nansopaitoihinsa, jos se on se tyyli, mistä he oikeasti tykkäävät. Ja heillä on siihen oikeus.

Mutta ei kukaan jaksa kommentoida ja ihmetellä ikuisesti ja alituiseen toisen vaatteita. Tietty alussa jotkut saattavat tehdä niin, jos pukeudut hyvin eri tavalla kuin aikaisemmin. Tee samanlainen vähittäinen muutos kuin, mitä muutkin täällä suunnittelevat/ovat jo tehneet.

Vierailija
77/84 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministit katsovat pahasti, koska naisellisuus halventaa naista. Pukeudu silti naisellisesti, jos haluat. Miehet eivät ainakaan pahastu.

Vierailija
78/84 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kuulosta siltä, että työpaikallasi ei suvaita erilaista pukeutumista, jos kerran korkkarit, värikkäät vaatteet jne. ovat ihan sallittuja eivätkä herätä kummastelua. Ehkä et vain osaa pukeutua kontekstin mukaan. Miksi edes haluat laittaa työpaikalle avonaisia vaatteita ja juhlavia vaatteita? Avonaiset vaatteet ovat yleensä vapaa-ajalle tarkoitettuja, eivät kuuluu työpukeutumiseen. Ja juhlavaatteet ovat juhliin. Näyttäviä ja kivoja työasuja voi kyllä koostaa ilman, että paljastelee pintaa tai pukeutuu kuin olisi juhliin menossa.

Vierailija
79/84 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tunne oloasi hyväksi vaatteissa, alat projisoimaan sitä muihin - tuntuu että kaikki tuijottavat.

Paras keino tässä on porttiteoria. Aloita jollain yksinkertaisella, vaikka aluspaidalla tai sukilla. Sitten kun tästä vaatteesta on tullut itsellesi luonnollista, laita taas yksi vaate lisää jne.

On vaikea muuttaa tyyliään päivässä, mutta hitaasti hivuttamalla se on vaivatonta.

Vierailija
80/84 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministit katsovat pahasti, koska naisellisuus halventaa naista. Pukeudu silti naisellisesti, jos haluat. Miehet eivät ainakaan pahastu.

Et tiedä mitä feminismi tarkoittaa. Esim. Madonna on feministi ja pukeutuu todella korostetun naisellisesti.