Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö ikkunat pestä muuttaessa?

Vierailija
03.10.2023 |

Vuokrakämpästä pois

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on likaiset niin pitää

Vierailija
4/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Ei, vaikka ne olisi ulkopuolelta tosi katupölyssä?

Vierailija
5/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää pestä

Vierailija
6/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vuokrasopimuksesta.

Vierailija
7/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on likaiset niin pitää

On ne katupölyssä. En vaan saa niitä auki? Mulla on kaks eri kahvaa, mutta se mihin kahva menee on niin kulunut, etten saa ikkunoita auki.

Vierailija
8/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ikkunoiden pesu kuuluu loppusiivoukseen.  Talvella ei tarvitse. 

Vierailija
9/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
10/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on asianmukaisesti pesty esim. edellisenä kesänä ja seuraavana talvena muuttaa pois, niin ei tarvitse ulkopuolelta pestä enää loppusiivouksen yhteydessä.

Vierailija
11/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vuokralaista voida edellyttää hankkimaan sellainen kahva jolla ikkunat saa auki ja pestyä kunnolla myös sieltä välistä ja kerrostaloissa ulkoa.

Vierailija
12/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ikkunoiden pesu kuuluu loppusiivoukseen.  Talvella ei tarvitse. 

Jes, oonkin vasta tammi/helmikuussa muuttamassa. Oon työmatkalla koko tän kuun, et marraskuussa voisin pestä, jos vaan saisin ne hiton ikkunat auki...

Vierailija
13/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mut siis. Nyt syksyllä on aika älytöntä vaatia että ikkunat täytyisi pestä pois muuttaessa. Sillä nythän on tulossa pimeä vuodenaika, joten yks ja hailee onko ne ikkunat nyt vähän pölyssä vai ei.

Ja jos ovat olleet pölyn paskaamat jo silloin kun on itse muuttanut, niin sitä mielettömämpää vaatia jotain ikkunoiden pesua.

Varsinkin jos nyt on asuessa viitsinyt niitä ikkunoita järkensä mukaan pestä, eli kesällä kun siitepölykausi on ohitse. Yltiöälytöntä vaatia että talviajaksi pitää olla just pestyt ikkunat.

Vierailija
14/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai vuokralaista voida edellyttää hankkimaan sellainen kahva jolla ikkunat saa auki ja pestyä kunnolla myös sieltä välistä ja kerrostaloissa ulkoa.

Mulla on kahva, mutta se "kolo" mihin kahva menee, on niin kulunut, ettei ikkuna aukea. Kahva vaan pyörii kolossa.

Ja on 2 kahvaa itseasiassa.

Ikkunat on hiton katupölyssä ulkopuolelta.

Vierailija
15/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkuna-avainko aloittajalta kateissa. No, kukahan sen on kadottanut, joku edellinen asukas vai... Ihan oikeesti, munkin asunnossa on kaikki sähkölaitteiden käyttöoppaat joissa olis varmaan olennaisen tärkeää tietoa erinäisistä asioista, kateissa. Niitä ei ollut muuttaessani missään kaapissa, eikä niitä ole nyt enää netissäkään, vanhat laitteet.

Mut se ikkuna-avain. Voithan kysyä huoltoyhtiöstä tai vaikka naapurila josko olis antaa tai lainata.

Vierailija
16/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuokrasopimuksen mukaan ikkunat pitää pestä ja jos ei ole pesty, niin vakuutta ei palauteta. Yleensä sieltä löytyy muutakin siivottavaa.

Vierailija
17/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kahva, mutta se "kolo" mihin kahva menee, on niin kulunut, ettei ikkuna aukea. Kahva vaan pyörii kolossa.

No, sitten se ikkunan lukitus on piloilla, eikä sun asia ole ruveta sitä korjauttamaan.

ikkunoiden pesusta. Mä en tiedä mutta mä saisin pestä ikkunoita näköjään jatkuvasti, jostain syystä vesisateiden aikaan niihin tulee jotain ihme tahroja, en tiedä mistä.... sellaista kuin kalkkia olis...

Ja jos nyt muuttaisin, niin en takuulla pesis. Olen ne kesällä pessyt ja kerran sen jälkeen vielä sen joka pahiten tahriintuu... Joten...

Vierailija
18/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sääolot huomioiden pitääkin käyttää harkintaa.  Pakkasella ei suositella ikkunoiden pesua, kun jäätyminen saattaa vahingoittaa lasia.  On tietysti aineita joilla voi pesuveteen lisättynä estää tai vähentää jäätymisen mahdollisuutta, mutta onhan se pesijälle myös terveyshaitta joutua palelemaan ikkunat auki pakkasella.  Eikä ne kumihanskatkaan kovin mukavat ole samasta syystä.  Aloituksessa ei ollut asumisaikaa, mutta selväksi tuli ainakin se, ettei ole asumisaikana voinut pestä ikkunoita kertaakaan, sen toimimattoman kahvan takia.  Kannattaisiko pirauttaa tai laittaa tekstaria vuokranantajalle ja kertoa/keskustella miten toimia.  Haluat varmaankin ennakkoon maksamasi vuokratakuun kokonaisuudessaan takaisin tilillesi.  

Vierailija
19/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis etkö ole koskaan pessyt asunnon ikkunoita?

Vierailija
20/33 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri asuu vuokralla ja hänellä käy ikkunanpesijä kaksi kertaa vuodessa, kun niitä ikkunoita on tosi paljon. Ulkoa, sisältä ja välistä pesevät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi