Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin pukeutua ekstranaisellisesti, oikein jotain pitsiä tai röyhelöä mutta aina tulee nolo olo jos on vähänkin siihen suuntaan :(

Vierailija
11.02.2018 |

En nyt mihinkään verkkaireihin pukeudu nytkään mutta miten tämä silti tuntuu näin vaikealta...

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On asioita, joista olen, ehkä hieman kade naisille; nimittäin siitä, että yleisesti ottaen naisille on paljon enemmän ulkoisia tyylejä valittavana kuin miehillä. Esimerkiksi oma työyhteisöni on niin konservatiivinen, ettei se salli miehillä kuin säällä kuin säällä pitkkälahkeiset housut. 

Ajatusleikkinä olisi kiva ajatella, että mitä vastaavasti olisi vastaavasti -ap:ta mukaillen- ekstramiehinen pukeutuminen?  - Onko sellaista "miehistä" pukinetta, jota nainen ei voisi laittaa päällensä menettämällä sitä käyttämällä naiseutensa, kuten miehillä vaikka yleisesti hame. (Poikkueuksena (mm.) skottien tapauta pukua "omaan hameeseensa, kilttiin).  - No ehkä jotkut juntturat pitävät "rekkalesbo" tyyliä tällaisena. Mutta tällöinkin lienee kyse enempi siitä, miten vaatteet kantaa ja/ tai on pukenut päällensä ja edelleen, mten on muutoin tälläytynyt.

No tulee mieleen ainakin joku ruutupaita- metsien mies -tyyli joka tarvinnee tietynlaisen kantajan.

Vierailija
42/84 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mitkä on mittasi tai bmi-arvosi? Minkä ikäinen olet?

Mitä tekemistä näillä on pukeutumisen kanssa sinänsä? En aio olla mikään sexybaby kuitenkaan, pois napatoppi ym. Klassinen vartalo, klassinen tyyli on jo ennestään (siis esim. suoria housuja).

Mitoilla on ihan kaikki merkitys. Todella pieni voi näyttää koomiselta tietyissä vaatteissa. Lihavuudesta ei kannata edes aloittaa. Mutta älä muuten ota tämän ketjun ehdotuksia ihan sinällään vakavasti, eivät ole mitään maailman parhaita...

Osaan kyllä pukeutua oman kokoisiini vaatteisiin, se ei ollut huolenaiheeni vaan naisellisuus, juurikin vaikka korut, huulipunan käyttö, erilaiset tekstuurit ym joilla ei kyllä äkkiseltään ole mitään tekemistä lihavuuden tai laihuuden kanssa.

Keskityt liikaa ulkonäköön. Ei ole noin vaikeaa. Älä ylipukeudu.

No onko ylipukeutumista vaikka laittaa terassille mekko? Tätä mm on ihmetelty oikeasti.

No mulla on lähes aina terassilla mekko ja punaista huulipunaa ja ikinä kukaan ei oo mitään sanonut.. Mut se on mun tyyli. Pukeudun naisellisesti, korkkarit säällä kuin säällä, paljon mekkoja, kynähameita, koruja, pitsiä ja röyhelöä, huulipunaa ja kynsilakkaa jne.. Ehkä kaikki on tottuneet siihen että oon sellanen.. Jos oot aina pukeutunut erilailla ja nyt yhtäkkiä vedät kukkamekon päälles niin tutut voi olla vähä ihmeissään. Ja sit se että kaikille sellaset ei vaan sovi, riippuu niin ihmisestä, ja nyt en tarkoita painoa tms..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muuttanut tyylin farkkutytöstä ultranaiselliseksi. Näin jälkeenpäin ajattelen este ei ollut muualla kuin omassa päässä. Jos joku vaivautuu kommentoimaan, hymyilen vaan nätisti. Nykyään kaikki ihmiset pitää itsestäänselvänä että mä olen se ultranaisellinen tyyppi, ne ei räpäytä silmää jos mulla on joku päivä kynämekko tai stiletot tai valtavat blingikorut. Yhtaikaa en niitä käytä arkena, juhlissa kyllä.

Sä olet saanut hyviä neuvoja. Mikä sulle on ekaksi tärkeintä?

Jos se on kulkea hameessa, ala ekaksi kulkea vaikka leggareissa ja jossain rennossa tunikahameessa. Totut siihen oloon. Voit edelleen olla aika rento, mutta älä palaa farkkuihin.

Tai jos tärkeää olisi korot, osta kunnon kengät joissa on vähän korkoa, ja joita voit pitää koko ajan. Tämä on hankala jos joudut kävelemään paljon tai jopa liikut kävellen. Naisellinen voi olla ilman korkojakin.

Jos hiukset on se juttu, opettele vaikka kaunis lettikampaus ja ala käyttää korviksia ja kaulakorua. Aluksi niiden ei tarvitse edes olla näyttävät, pääasia että itse totuttelet että sulla on aina korut.

Jos kyse on röyhelöpaidasta, yhdistä sellainen farkkuihin.

Jos huivista, opettele solmimaan sellainen ja käytä farkkujen ja yksinkertaisen paidan kanssa.

Mun mielestä tärkeintä on, että mitä laitatkin, se on mukava päällä, ja voit unohtaa sen lopuksi päiväksi. Korkokenkien ei pidä sattua, korviksien ei pidä kutittaa, kampausta ei pidä joutua korjailemaan koko ajan. Hame ei saa tarttua sukkiksiin, pusero ei saa mennä koko ajan jotenkin paikaltaan ja paljastaa rintsikoita. Siitä vasta epämukava olo tulee. Samoin jos vaate on liian seksikäs, se ei ole sama asia kuin naisellinen. Ultranaisellinen voi olla ja samalla tyylikäs eikä yhtään tyrkky.

Kun joka aamu lisää yhden pienen ekstran asuunsa, vaikka edes meikin, niin ITSE tottuu siihen, ja kaikki muutkin tottuu.

Mulla on tästä tosi hyvä olo, tää on ominta minua. Mun läheiset eli miesystävä tykkää tosi, tosi paljon.

Vierailija
44/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta hyvin. Ryhdyin muutama vuosi sitten pukeutumaan naisellisesti, alkuun multa kyseltiin, oonko menossa juhliin tai mitä tänään tspahtuu, kun mulla on mekko päällä.

Jatkoin samalla tyylillä ja jonkin ajan jälkeen kommentit olivatkin kehuvia ja kannustavia. Anna mennä vaan! Pikku hiljaa omakin olosi varmistuu. Ja ilkeästi kommentoivien varalta voit miettiä jonkun napakan kommentit etukäteen tai olla välittämättä

Vierailija
45/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painolla, iällä ja ruumiinrakenteella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Aina pitää sovittaa asunsa omiin heikkouksiin ja vahvuuksiin. Jos on vyötärö, sitä korostetaan, jos sääret, sitten niitä. Jos rinnat, valitaan vaate joka tuo ne edukseen. Jos kauniit kädet, käytetään kynsilakkaa ja koruja. Selkeää.

Vierailija
46/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin vasta noin 38 vuotiaana muuttamaan pukeutumistani naisellisempaan suuntaan. En nyt vieläkään osaa pukeutua hameisiin tai mekkoihin, mutta paremmin istuviin, laadukkaisiin ja kauniimpiin vaatteisiin kyllä.

Ennen asuni oli aina tyyliin huppari, farkut, latistavat urheilurintaliivit ja korottomat kengät, mutta sitten aloin pikku hiljaa muuttaa tyyliäni. Aloitin kengistä ja löysin ihanan kenkämerkin, jonka valikoimassa on naisellisia erittäin hyvin jalkoihini sopivia korkokenkiä. Korkoa ei tarvitse olla kuin 4-6 senttiä, niin se tekee jo ihmeitä. Kenkien myötä aloin ostamaan kauniimpia alusvaatteita ja löysinkin muutaman virheostoksen jälkeen täsmälleen minulle sopivia, kauniita ja värikkäitä rintaliivejä ja niihin sopivia alushousuja. Nämä uudet liivit ovat kauniita ja ne tuovat mielestäni rintani kivasti, mutta ei tyrkysti, esiin.

Siitä olikin jo helpompi ostaa muita vaatteita. Virheitä on tullut, mutta myös löytöjä. Ostamani paidat ovat olleet nyt värikkäitä, ja pitsisiä ja kroppani malliin sopivia, ei enää mitään muodottomia huppareita muualla kuin mökillä puusavotassa... Housuissa aloin myyjän avustuksella etsiä muotoihin sopivia malleja jotka näyttävät hyvältä joka suunnasta. Housut maksavat hyvinkin 70 e, mutta viihdyn niissä, joten ostin useammat ja pidän niitä hyvänä sijoituksena itseeni. Hankin huiveja, takkeja ja asusteita nyt mielelläni ja vaatekauppaan meno ei ahdista ollenkaan.

Nyt olen muuttanut vähitellen koko vaatekaapin sisällön ja pistänyt 85% vanhoista huppareista kierrätykseen. Olen tyytyväinen ja se varmasti näkyy.

Miten sinun lähipiirisi on reagoinut muodonmuutokseen?

Todella hyvin. En ole kuullut kertaakaan mitään ihmettelyä, päinvastoin kehuja on tullut. Miehelläni asia oli samalla tavalla totuteltavissa kuin itsellänikin, mutta hyvin hän sen on vastaan ottanut. Ja oikeastaan muuta vaihtoehtoa ei ollutkaan. Pukeudun kyllä säähän ja tarkoitukseen sopivasti, eikä övereitä ole tullut.

Vierailija
47/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä perähikiällä te negatiivisia kommentteja saaneet asutte? Itse aloin pukeutua naisellisemmin vuosi sitten enkä ole saanut minkäänlaista kommenttia tai irvistelyä keneltäkään. Miehet ovat lähestyneet enemmän, mutta se ei ole varsinaisesti negatiivista.

Minulla on päällä kynähame, kauluspaita ja neule talvella ja kesällä joku värikäs mekko. Korkojen korkeus vaihtelee, mutta en juoksentele missään tennareissa.

Vierailija
48/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pikkupaikkakunnalla, ja jos tulen töihin hameessa, työkaverit voivat kysyä onko mulla tänään joku erityinen meno. Mutta eivät ne mitään enempiä ihmettele jos ei olekaan. Pikkukylällä on tavallisempaa että mennä viuhdotaan tuulipuvussa ja pipo silmillä, ja ollaan huolissaan mitä muut ajattelee, ja ajatteleeko ne että tuo nyt luulee olevansa joku. Kateuskin vaivaa. Mutta totuus on jos mitään puhuttavaa ei anna, pahat kielet keksii sitä sitten tyhjästä, että sen on turha antaa ohjata elämänvalintoja. Joku on aina varma että sinä petät miestäsi tai hän sinua, koska heidän oma elämä on niin armottoman tylsää ja ankeaa.

Vierailija
49/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile. Jos laitat yhden röyhelöisen vaatteen, pidä muut vaatteet yksinkertaisina ja meikki hillittynä. Sama korujen suhteen. 

No siis voiko olla vaikka alla röyhelöinen paita ja päällä palmikkoneuletakki? Onko liikaa?

Yksi perusniksejä on yhdistää vastakohtia eli laitat yhden "yltiönaisellisen" kappaleen ja muut toista ääripäätä. Esim. farkut, matalat tai muuten karskit kengät, nahkatakin / anorakin ja sitten yläosaksi "pienitalopreerialla" röyhelöpuseron.

Jos vedät kaikki "yltiönaiselliseksi" näytät kummalliselta. Huom. myös meikki ja kampaus kannattaa miettiä. Esim. jos on kukkamekko, niin siihen kaveriksi simppeli tukka vaikka nutturalle, vähäinen meikki ja jotkut ronskimmat kengät. EI missitukkaa, instagram-meikkiä, korkkareita.

Vierailija
50/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On asioita, joista olen, ehkä hieman kade naisille; nimittäin siitä, että yleisesti ottaen naisille on paljon enemmän ulkoisia tyylejä valittavana kuin miehillä. Esimerkiksi oma työyhteisöni on niin konservatiivinen, ettei se salli miehillä kuin säällä kuin säällä pitkkälahkeiset housut. 

Ajatusleikkinä olisi kiva ajatella, että mitä vastaavasti olisi vastaavasti -ap:ta mukaillen- ekstramiehinen pukeutuminen?  - Onko sellaista "miehistä" pukinetta, jota nainen ei voisi laittaa päällensä menettämällä sitä käyttämällä naiseutensa, kuten miehillä vaikka yleisesti hame. (Poikkueuksena (mm.) skottien tapauta pukua "omaan hameeseensa, kilttiin).  - No ehkä jotkut juntturat pitävät "rekkalesbo" tyyliä tällaisena. Mutta tällöinkin lienee kyse enempi siitä, miten vaatteet kantaa ja/ tai on pukenut päällensä ja edelleen, mten on muutoin tälläytynyt.

No tulee mieleen ainakin joku ruutupaita- metsien mies -tyyli joka tarvinnee tietynlaisen kantajan.

Ysärillä meillä kaikilla oli ruutupaita. Ja sen kanssa choker, pyöräilysortsit/mekko, maiharit ja ruskeaa huulipunaa :) Ruutupaita voi olla myös varsin punk. Sen voi yhdistää vaikka nahkahameeseen ja rock-tpaitaan.

Tosiasiahan on, että kaunis nainen näyttää kauniilta naiselta vaikka siinä ruutupaidassa ja vaarinsa mökkihousuissa.

Vierailija
51/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvitse laittaa kuin korot, niin tuntuu että ihmiset katsoo että olen kuin mikäkin h*ora.

Ei voi mitään, heti jos laittaa jotain vähänkin "hienompaa" niin kokee itsensä ylipukeutuneeksi. Suurin osa ihmisistä pukeutuu kuitenkin tosi arkisesti.

Vierailija
52/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ei ole mitään erityistä tyyliä, vaan pukeudun välillä vaikka revittyihin farkkuihin ja bändipaitaan, ja toisena päivänä hempeään kukkamekkoon tai vaikka jakkupukuun. Monet tuttuni vähän ihmettelevät, mutta minkäs sille voi että tykkään monista tyyleistä.

Vierailija
53/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas ei ole mitään erityistä tyyliä, vaan pukeudun välillä vaikka revittyihin farkkuihin ja bändipaitaan, ja toisena päivänä hempeään kukkamekkoon tai vaikka jakkupukuun. Monet tuttuni vähän ihmettelevät, mutta minkäs sille voi että tykkään monista tyyleistä.

Mä olen kans mielialapukeutuja, joten pukeutumistyyli voi vaihdella aika paljonkin. Mutta hiuksissa ja meikissä on selvästi vakiintunut tyyli, eli pidän meikin suht yksinkertaisena ja hiukset rennoilla ja helpoilla kampauksilla.

Vierailija
54/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon havainnut omaksi tyylikseni sopivan yhdistelmän feminiinistä ja maskuliinista. Yksi lempiasuistani tällä hetkellä on pitsinen, lähes alusvaatemainen satiinitoppi yhdistettynä ylisuureen bleiseriin ja pillifarkkuihin. Kengiksi tolppakorkonilkkurit (korkokengät - feminiiniset, mutta "raskaus" lisäämässä maskuliinisuutta ja asennetta).

Meni ehkä vähän turhan teoreettiseksi tämä tyylin kuvailu, mutta tarkoitan, että kannattaa koittaa yhdistellä sitä naisellista johonkin täysin vastakohtaan. Look on varmasti kiinnostava kokonaisuus eikä asennetta puutu ja ehkä ne överinaiselliset vaatteet on helpompi lähestyä näin. Tää on siis vain yksi tapa. :)

Vierailija
55/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä meillä kaikilla oli ruutupaita. Ja sen kanssa choker, pyöräilysortsit/mekko, maiharit ja ruskeaa huulipunaa :) Ruutupaita voi olla myös varsin punk. Sen voi yhdistää vaikka nahkahameeseen ja rock-tpaitaan.

Tosiasiahan on, että kaunis nainen näyttää kauniilta naiselta vaikka siinä ruutupaidassa ja vaarinsa mökkihousuissa.

Oi, mä muistan tuon ajan. 😊 Itse siirryin tuosta hameisiin, ja ne ovat vain pidentyneet vuosien varrella (porttiteoria?). Nyt kohta nelikymppisenä, keinokuituja inhoavana olen lähinnä ituhippi meets läänintaiteilija. Liehuvaa sitä ja tätä. Tukkaa persuksiin, yleensä puikkonutturalla. Jotkut katsovat, siinähän katsovat. Tunnen oloni kotoisaksi.

Vierailija
56/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulle tulee nolo olo? Kokeile valita yksi vaatekappale, joka on supernaisellinen ja yhdistät sen asuun, joka on muuten tosi simppeli. Vaikka musta, yksinkertainen kynähame ja valkoinen pitsinen yläosa. Tai suorat housut ja pusero, jossa on röyhelöä. 

En tiedä, hävettää ja tuntuu että ihmiset kattoo että mikä toikin on olevinaan.

Kuka katsoo? :) Kokeile vain rohkeasti. Jos jokin yhdistelmä ei tunnu hyvältä, ainahan voit palata entiseen tyyliin. 

2 & 5

No kyllä olen joskus saanut pukeutumisestani ihmetteleviä katseita tai jotain rumaa on sanottu suoraankin. Vaikka siis sinänsä ihan asiallisesti olen pukeutunut vaikka mekkoon terassille niin se oli vain joillekuille sellaista kulmien nostamisen arvoista hymistelyä.

Siis voi jumalauta, aikuisten naisten ei todellakaan tartte miettiä mitä jotkut muut ajattelevat heidän pukeutumisesta! 😂

Vierailija
57/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle vielä. Tuntuu että itselläsi on vaikeata sovittautua uuteen tyyliin. Entä jos aloittaisit vaan alusvaatteista ja kotimekosta, niitä muut eivät pääse kommentoimaan. Sitten voit edetä pikku hiljaa. Mulla on ollut vähän samat tavoitteet ja tää malli on toiminut. Sitten myös kun oikeesti todella on ne juhlat, niin pukeutumiseen voi panostaa. Silloin saa vaan ihailua eikä kyselyitä. Voi muuten  olla että oot kuin minä: naiselliseen tyyliini ei röyhelöt tai yksityiskohdat sovi, vaan kauniit ja linjakkat leikkaukset ja laatumateriaalit.

Suomen talvi on kyllä haastava hameiden käyttäjälle. Venäläisillä on minusta kauniita asuja pois lukien turkikset.

Vierailija
58/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin nyt nelikymppisenä vasta olen enemmän alkanut pukeutua naisellisemmin. Syynä, että tämän ikäinen ei suuremmin välitä muiden puheista. Totta on, että kuulee sitten näitä kyselyitä, että olenko menossa juhliin töiden jälkeen, tms. Vaikka tosiaan olisi muuten normivaatteet, mutta jalassa korkokengät. En koskaan laita töihin hupparia ja harvemmin farkkujakaan. Kesän tullen alan pukeutua enemmän mekkoihin. Minulla niihin siirto alkoi juuri tunika-housuyhdistelmien kautta.

Vierailija
59/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä perähikiällä te negatiivisia kommentteja saaneet asutte? Itse aloin pukeutua naisellisemmin vuosi sitten enkä ole saanut minkäänlaista kommenttia tai irvistelyä keneltäkään. Miehet ovat lähestyneet enemmän, mutta se ei ole varsinaisesti negatiivista.

Minulla on päällä kynähame, kauluspaita ja neule talvella ja kesällä joku värikäs mekko. Korkojen korkeus vaihtelee, mutta en juoksentele missään tennareissa.

Samaa ihmettelin minäkin, että missä ihmiset muka ihmettelevät toisen tyyliä tai jopa sanovat siitä? Ja minkälainen on ihminen, joka hölmistelyä kuuntelee? Minulle ei koskaan kukaan tullut aukomaan päätään ja katseita en ole huomannut edes katsoa.

Vierailija
60/84 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulle tulee nolo olo? Kokeile valita yksi vaatekappale, joka on supernaisellinen ja yhdistät sen asuun, joka on muuten tosi simppeli. Vaikka musta, yksinkertainen kynähame ja valkoinen pitsinen yläosa. Tai suorat housut ja pusero, jossa on röyhelöä. 

En tiedä, hävettää ja tuntuu että ihmiset kattoo että mikä toikin on olevinaan.

On olevinaan nainen?