Oletko oikeistolainen vai vasemmistolainen? Miksi?
Kommentit (141)
Vasemmisto.
Vasemmisto on ihmisten, luonnon ja tasa-arvon puolella ja kannattaa pehmeitä ja lämpimiä arvoja.
Oikeisto on jotenkin kylmä ja ajaa lähinnä rikkaiden asioita.
Vierailija kirjoitti:
?
Entäs ite?
Oikeisto. Kannatan kapitalismia, ja mielestäni vasemmiston maailmankuva on todella kapea ja lyhytnäköinen. Keskusta on mielestäni liian kompromissinen, ei kykene tekemään liikkeitä kumpaankaan suuntaan. Olen tehnyt rahani omalla työllä pyörittäessä omaa yritystä. Erilaisilla taustoilla saattaisin kannattaa vasemmistoa
Olen vasemmistolainen.
Jatkuvaan talouskasvuun perustuva oikeistolaisuus ei vaan voi toimia, koska meillä on vain tämä yksi maapallo mihin ei luonnonvarat lisäänny. Vasemmistolaiset pyrkivät tasapainoon ja jakamaan jokaiselle osuutensa, oikeistolaiset pyrkivät saamaan itselleen enemmän ja enemmän. Ja mitä enemmän joku omistaa, sen enemmän se on pois muilta ja omistava osuus vaan pienenee ja pienenee, ja omistusosuudet suurenee.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto.
Vasemmisto on ihmisten, luonnon ja tasa-arvon puolella ja kannattaa pehmeitä ja lämpimiä arvoja.
Oikeisto on jotenkin kylmä ja ajaa lähinnä rikkaiden asioita.
Tämä kommentti osuu nappiin. Ajattelen juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Olen vasemmistolainen.
Jatkuvaan talouskasvuun perustuva oikeistolaisuus ei vaan voi toimia, koska meillä on vain tämä yksi maapallo mihin ei luonnonvarat lisäänny. Vasemmistolaiset pyrkivät tasapainoon ja jakamaan jokaiselle osuutensa, oikeistolaiset pyrkivät saamaan itselleen enemmän ja enemmän. Ja mitä enemmän joku omistaa, sen enemmän se on pois muilta ja omistava osuus vaan pienenee ja pienenee, ja omistusosuudet suurenee.
Mihinkähän tuo "osuutensa" sun mielessä perustuu? Syntyminen kun ei oikeuta yhtään mihinkään. Haluat päästä siis käsiksi toisen työn hedelmiin varastamalla.
Olen vasemmistolainen, ja näen sen ainoana tapana kannattaa sitä että politiikka palvelee yleistä etua. Oikeistolaisuus on oppi, joka oikeuttaa pääoman omistajat keskittämään mahdollisimman paljon rahaa ja valtaa itselleen, mistään muusta piittamatta. Mitä enemmän valtaa oikeisto saa, sitä enemmän niin käy.
Kommunisti. Uskon Paappaliin, myyttisen työläissankariin, joka kertoo meille tulevasta työläisten omasta valtiosta. Siellä lääkäri ja Alepan kassa saavat saman palkan, koska ihmiset ovat siellä oikeasti samanarvoisia. Ei vain leikisti.
Tämän hallituksen aikana olen muuttunut maltillisesta keskusta-vasemmistolaisesta punaisempaan suuntaan. Hallintarekisteri, kähmintä, salailu, kavereiden ”auttaminen”, sote-sekoilu, köyhien avoin halveksunta, asiantuntijoiden mielipiteiden ohittaminen, röyhkeys.... lista on pitkä ja ahdistavakin. Kyllä huomaa, ettei oikealla ajeta lainkaan tavallisen matalapalkkaisen kansalaisen asiaa yhtään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasemmistolainen.
Mihinkähän tuo "osuutensa" sun mielessä perustuu? Syntyminen kun ei oikeuta yhtään mihinkään. Haluat päästä siis käsiksi toisen työn hedelmiin varastamalla.
Ei oikeuta syntyminen yhtään mihinkään. Mutta mä näen sen mahdottomana yhtälönä, että omistavan luokan osuus vaan vuosi vuodelta pienenee, mutta heidän omistamansa määrä suurenee ja suurenee. Ja mä en nyt ihan "työn" hedelmäksi kutsuisi tätä nykymaailman politiikkaa, jossa valtion omaisuutta "myydään" pilkkahinnalla tovereille, siirretään omaisuus banaanivaltioon ja lopetetaan verojen maksaminen.
Olen raju porvari ja kova kommunisti samassa persoonassa!
En osaa valita joten äänestän kepuleita yleensä.
Vasemmistolainen, jos noista pitää valita. Mutta mielestäni yrittäminen pitäisi tehdä helpommaksi.
Kannatan tasa-arvoista yhteiskuntaa, jossa jokaisella lapsella olisi samat mahdollisuudet kouluttautua ja harrastaa. Tasapainoisista ja reilussa yhteiskunnassa elävistä lapsista kasvaa reiluja aikuisia.
Ihmisen arvon mittarina ei saa olla taloudellinen tuottavuus. Kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita. Kun tuloerot pysyvät kohtuullisina, kaikille riittää ja kenelläkään eri ole liikaa. Ei saa olla tuurista kiinni päätyykö menestyneeksi vai katuojaan. Ahkeruudesta tulee palkita, epäonnistumisista ei rankaista. Ahneutta ei pidä hyväksyä.
En tunnusta ideologioita. En ole koskaan tunnustanut.
Voidaan tehdä oikeita päätöksiä sydämellä, jotka ovat ihmisille hyväksi tai sitten voidaan olla tekemättä.
Sinkkumies
Vasemmalla. Koska ajavat asioita joita pitää ajaa (tavallinen ihminen, ympäristö)
ja arvoni on samat. Kunnioittavat ja ajattelevat muitakin kuin vain itseään, sellasia ihmisiä politiikassa pitääis ollakin, meidänhän asioita ne siellä ovat ajamassa.
Oikeisto ei puolusta ihmistä, se edustaa bisneksen etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasemmistolainen.
Kyllä oikeuttaa. Kaikilla on yhtäläinen ihmisarvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasemmistolainen.
Ei oikeuta syntyminen yhtään mihinkään. Mutta mä näen sen mahdottomana yhtälönä, että omistavan luokan osuus vaan vuosi vuodelta pienenee, mutta heidän omistamansa määrä suurenee ja suurenee. Ja mä en nyt ihan "työn" hedelmäksi kutsuisi tätä nykymaailman politiikkaa, jossa valtion omaisuutta "myydään" pilkkahinnalla tovereille, siirretään omaisuus banaanivaltioon ja lopetetaan verojen maksaminen.
Eihän omistavan luokan osuus pienene vaan kasvaa vuosi vuodelta. Yhä useampi suomalainenkin on sijoittanut eri yritysten osakkeisiin.
Sinulla nuo oman mielikuvituksen kehitelmät vaikuttavat äänestyskäyttäytymiseen, ja se ei ole koskaan hyvä.
Olen keskellä.