Sattuuko teillä papa-kokeen otto?
Minulla ei ole yleensä sattunut mutta nyt kävin seulonnassa ja hoitaja otti sen, aiemmin aina lääkäri. Sattui sekä se pyyhkäisy ja sillä harjalla otto varsinkin melkoisesti, ja nyt on ollut vuotoa pari päivää. Eikö hoitaja vaan osannut olla varovainen kun aiemmin on ollut hyvä kun edes olen huomannut mitään??
Kommentit (329)
Meilkein on koskenut pirusti. Olen 53, en ole synnyttänyt. Kohdunkaula on kuulema aika syvällä sanoi gyne.
Tk:ssa vanhemmat tätit osaa tempaista reippaasti näytteen, aloittelijalta ei onnistu. Joskus ei ole onnistunut ollenkaan.
Kerran taas kävi niin, että näytteenottaja ja minä aloimme jo hikoilla ja sanoin että ei se mitään, nyt ei onnistu. Henkäisin samalla rentoutuneesti ja se spekula sujahtikin sijaan vaivoitta! Näytteenottaja sanoi että rentouduin niin kertakaikkisesti, että koe onnistui.
Aina sattuu kunnolla, samalla lailla kuin synnytyksessä. Kaiken ikäisenä on sattunut aina. Näytteenottajat aina vähättelee. Naisen kipu siellä ilmeisesti kuuluu asiaan hoitotyössä.
Sama juttu synnyttämisessä, kaiken muun kivun kanssa sairaalassa ollaan kauhean empaattisia, synnytyskivuista ärähdetään että pure hammasta.
Vierailija kirjoitti:
Kävin taannoin ensimmäisen kerran kun sain jatkuvasti kutsuja. Minulta oli jo kahdesti aiemmin evätty tämä koska en ole harrastanut seksiä ja tuskin tulenkaan harrastamanaan (koska en itse halua). Ensinnäkin hoitaja suutahti, että miksi edes tulin jos en ole seksiä harrastanut. No kun jatkuvasti laitatte kutsuja! Kun nyt kerran olin paikan päälle vaivautunut niin halusin kuitenkin että näyte otetaan. Se levitin sattui aivan helvetisti, mutta näytteenotto itsessään ei tuntunut miltään. Tiedä sitten johtuiko tämä siitä etten ole seksiä harrastanut (omaa kivaa kyllä tullut harrastettua välinein) vai hoitajan osaamattomuudesta tai puhtaasta sadismista, mutta ei kyllä ollut kiva kokemus. Näin Englannissa. Mutta eivätpähän kutsu uudelleen kahteen vuoteen.
Veikkaan ihan tuota puhdasta sadismia.
Ai kauheeta kun nyt alko jännittää! Mulla on parin viikon päästä eka papa koe. Tuli kutsu joukko seulontaan koska täytän tänä vuonna 30v.
Neljä alatie synnytystä takana joten toivon että tää ois ihan helppo nakki niihin verrattuna....
Papaseulontaan tuli kutsu ja on ollut aina kivulias - pelko lisää kipua koska en pysty rentoutumaan. Jou sanoi että pitäisi ottaa särkylääkettä ennen koetta ja toinen että väkevää naukku. Harkitsen että ottaisin särkylääkkeen ja sirdaludin (tai puolikkaan, en ole ikinä ottanut niitä) mutta rentouttaisikohan lihakset.
Kokemuksia lihasrelaksanteista?!
Ei ole koskaan sattunut ja aina ollut eri labranhoitaja.
En tiedä/muista onko multa koskaan otettu.. Mutta raskausaikaiset tarkistukset on sattuneet vähän ja synnytyksissä kun on otettu streptokokki b-näyte on sattunut paljon.
Kehtaako ottaa pari tiukkaa alkoholinapsua ennen? En pysty rentoutumaan siinä ja sattuu saakelisti koska kohdunnapukka jossain takana sivulla niin joutuu vielä ronkkimaan:/
Vierailija kirjoitti:
Bioanalyytikko vielä lisää että tutkimuksessa kipua pelkäävät tai sitä ennen kokeneet voivat hyvin ottaa kotona esilääkkeeksi esim. 400-800 mg ibuprofeenia + 0,5-1 g parasetamolia. Näillä pitäisi tuntoherkimmänkin pärjätä ilman merkittäviä kipuja tutkimuksesta.
Miksi kahta eikö pelkkä ibuprofeeni riitä?
Ei satu mutta kolposkopia sattui (6kpl näyte paloja kn)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bioanalyytikko vielä lisää että tutkimuksessa kipua pelkäävät tai sitä ennen kokeneet voivat hyvin ottaa kotona esilääkkeeksi esim. 400-800 mg ibuprofeenia + 0,5-1 g parasetamolia. Näillä pitäisi tuntoherkimmänkin pärjätä ilman merkittäviä kipuja tutkimuksesta.
Toi yhdistelma turruttaa sita kipua paremmin. Itse kaytan burana 800mg+1g parasetamol puolisen tuntia ennen kuin menen ottamaan tatuointia (joo, olen sissygirl :D). Ja suosituksen sain ystavattareltani, joka on gynekologi.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi yhdistelma turruttaa sita kipua paremmin. Itse kaytan burana 800mg+1g parasetamol puolisen tuntia ennen kuin menen ottamaan tatuointia (joo, olen sissygirl :D). Ja suosituksen sain ystavattareltani, joka on gynekologi.
Ok, kiitos tiedosta! :)
Kävin tänään joukkoseulonnassa ja olin ihan yllättynyt, ei sattunut yhtään! Ei edes nipistänyt. Ja tätä hetkeä oon jännittänyt monta päivää.
Otin panadolin (1 mg) noin tuntia ennen opetaatiota, varmaan sekin vaikutti.
Ei satu yhtään. Turhaa pelottelua taas.
Mulla sattuu ihan hirveän paljon. Alan aina kauheesti itkemään. Gynekologi on ottanut sen aina ja on tosi mukava ja osaava. Mut ei se silti poista sitä et se ei sattuis. En todellakaan uskaltaisi mennä julkiselle puolelle jossa hoitaja ottaa
Vierailija kirjoitti:
Ei satu yhtään. Turhaa pelottelua taas.
Sun ennustajanlahjat ei osu ei sitten ollenkaan. Kokeile psykiatria seuraavan kerran alapäätutkimuksen sijaan.
Mulla ainakin sattuu ja tosi paljon.
Kokemusteni mukaan nuorten lääkärien ja hoitajien tekemänä ei satu. En tajua mikä asenneongelma noilla vanhoilla kääköillä on kun tiuskivat ja ronkkivat kovakouraisesti.