Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko teillä papa-kokeen otto?

Vierailija
10.02.2018 |

Minulla ei ole yleensä sattunut mutta nyt kävin seulonnassa ja hoitaja otti sen, aiemmin aina lääkäri. Sattui sekä se pyyhkäisy ja sillä harjalla otto varsinkin melkoisesti, ja nyt on ollut vuotoa pari päivää. Eikö hoitaja vaan osannut olla varovainen kun aiemmin on ollut hyvä kun edes olen huomannut mitään??

Kommentit (329)

Vierailija
81/329 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama juttu! Lääkärien ottamat papat ei oo tuntunu mut nyt vähä aika sitten kävin ekaa kertaa seulonnassa, jonka otti hoitaja, ni sattu ihan helvetisti. Tuntu just siltä että jotain jäi nyt sen levittimen reunan väliin. Sit se jonkun aikaa yritti ruuvailla , mut sitten vaihtoi pienempään. Vuodin viikon ajan sen jälkeen..

Vierailija
82/329 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen kyseisessä toimenpiteessä käynyt. Levitin sattui, varsinainen näytteenotto ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/329 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan sattunut ja niitähän on otettu kymmeniä ja aina eri ottaja. Se on kipukynnyksestäkin kiinni.

Mulle on joskus muussa yhteydessä lääkäri sanonut, että aika korkea kipukynnys kun pystyt vielä tekemään tuotakin asiaa. Papa on sattunut järkyttävän paljon liukuhihnahoitajien ottamana. Lääkärit on onnistuneet paremmin, epämukavaa ja pientä nippaisua tai vähäistä kipua, ihan eri luokkaa.

Vierailija
84/329 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kipu kokemukset tuntuu aivan utopistisilta, kun peilaa sitä siihen mitä kaikkee kivuliaita toimenpiteitä tehdään. Myös liiottelua,en millään tahdo jaksaa uskoa et joku voi olla noin kipuherkkä pikku raapaisusta.

Vierailija
85/329 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ottivat kun olin raskaana, sattui ihan hitosti(tärisin ja melkein itkin sen jälkeen). Oli vielä sen jälkeen sellainen ahdistunut/pelokas olo.

Aiemmin otettu papakokeita myös, kertaakaan ei ole tuolla tavalla ronkittu paikkoja.

Synnytyskin oli mukavampaa kuin tuon ronkkijan ottama papakoe.

Vierailija
86/329 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On otettu kerran, 2 vuotta sitten gynen vastaanotolla. Ei tuntunut missään, olin hieman yllättynyt siitä kun noita kauhujuttuja olen kuullut. Jospa myös seuraavat kerrat olisivat kivuttomia.

Vierailija
87/329 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtutulehduksen aikana papakoe oli kyllä aika kokemus xD

Sitten vielä ehdotti että voidaan vaikka nyt, hereillä ollessa kaapia se istukan pala pois(joka synnytyksen jälkeen sinne jäi) 

Arvatkaa suostuinko :D

Söin vain antibiootit ja pala tuli itsekseen poikkeen omia aikojaan ja kaikki hyvin.

Vierailija
88/329 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta ottivat kun olin raskaana, sattui ihan hitosti(tärisin ja melkein itkin sen jälkeen). Oli vielä sen jälkeen sellainen ahdistunut/pelokas olo.

Aiemmin otettu papakokeita myös, kertaakaan ei ole tuolla tavalla ronkittu paikkoja.

"Pientä" liiottelua 😁 nopea synnytys sitte..

Vierailija
89/329 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ja nopea oli synnytys :D 

Tosin kotona odottelin ehkä liian pitkään, sillä ponnistus vaihe oli jo menossa kun tulin sairaalaan paikan päälle

Vierailija
90/329 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ja nopea oli synnytys :D 

Tosin kotona odottelin ehkä liian pitkään, sillä ponnistus vaihe oli jo menossa kun tulin sairaalaan paikan päälle

Ja ottaen huomioon jouduin "lisä" testeihin (kivuliaiden)supistusten ja verenvuodon takia, lääkäri olisi voinut olla vähän rauhallisempi kokeidensa kanssa.

Alkoi supistelemaan viime kesänä kun oli kovat helteet

Vierailija
91/329 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on papa sattunut kerran enemmän kuin piti, kun kokematon hoitsu yritti tunkea tähystintä sisään vaakatasossa. Pitäisi laittaa pystysuunnassa sisään ja sitten kääntää.

Jep. Lisäksi spekulaa voi lämmittää lämpimällä vedellä, varsinkin jos on metallinen käytössä, ja liukastaa liukastusvoiteella. Ei ole mitään järkeä aiheuttaa tarpeetonta kipua runttaamalla tutkimusväline kuiviltaan ja jääkylmänä sisään suuntaan, johon kiihottumattomassa tilassa oleva emättimen aukko ei avaudu eli vaakasuuntaan. Silti tuotakin sattuu. Mulle kerran onnistui kovakourainen vanhempi miesgyne aiheuttamaan oikein kunnon kivut tekemällä juuri niin, että rutikuivaan emättimeen poikittain mahdollisimman iso spekula (koska olin synnyttänyt niin iso) ja sitten kertarykäisyllä nokka niin isolle kuin saa. Mulla on synnytyksestä arpia, jotka ei jousta välilihassa ja sattui niin että silmissä näkyi tähtiä ja kyyneleet valui silmistä.

Minä kun paniikissa pyysin että voisiko laittaa jotain voidetta siihen niin ei saa, vaan voin vähän kostuttaa tuolla suolaliuoksella! Sattu saa..nasti

Vierailija
92/329 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu aina, sekä se spekulan laittaminen että vähintään joku osa papasta. Useimmiten se keskimmäinen napukan sively on kivuliain, yllättävän vähän sattuu se ns. harjaaminen.

Vierailija
93/329 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei papa-näytteen ottaminen satu. Jännittäminen sattuu.

Vierailija
94/329 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bioanalyytikko vielä lisää että tutkimuksessa kipua pelkäävät tai sitä ennen kokeneet voivat hyvin ottaa kotona esilääkkeeksi esim. 400-800 mg ibuprofeenia + 0,5-1 g parasetamolia. Näillä pitäisi tuntoherkimmänkin pärjätä ilman merkittäviä kipuja tutkimuksesta. 

Eli mitä lääkkeitä ibuxin ja?

Vierailija
95/329 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdunsuun etsiminen voi sattua, jos sitä ei osaa tehdä oikein tai jos se on vaikeasti löydettävissä. Muuten näyte otetaan aina samoin eikä siinä ole mitään väliä ottaako sen hoitaja vai lääkäri. Jos omat limakalvot ovat kuivat kuin korppu niin sitten toki saattaa tuntua enemmän ja mitä enemmän jännittää sitä enemmän sattuu. Opettele rentoutumaan.

Olen synnyttämätön nelikymppinen eikä seksiäkään ole ollut yli 10 vuoteen, joten paikat varmaan tiukemmat kuin joillain ikätovereilla. Ottaja mitään kysymättä iski ihan liian ison levittimen sisään, sattui. 

Minulle gyne sanoi että ei tarvitse ottaa papakoetta kun ei kerran ole seksiäkään. Muutaman kerran otettu ja se kyllä sattui niin pirusti. Olen viisikymppinen ja synnyttämätön.

Näinköhän on totta ettei tarvitsisi? Itse olen jättänyt käymättä kaksi seulontaa ja gynelläkään en ole käynyt. Seksiä ei ole ollut ja siksi en ole käynyt, Mutta luulisin että huonolla tuurilla kohdunkaulasyöpä voi tulla kyllä ilman seksiäkin.

Vierailija
96/329 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
97/329 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tunnu miltään! Pari kuukautta sitten olin viimeiseksi ja näytteen otti opiskelija. Rönkittiin ja ihmeteltiin tavallista enemmän, mutta ei sattunut yhtään. Kuten ei koskaan aiemminkaan.

Vierailija
98/329 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdunsuun etsiminen voi sattua, jos sitä ei osaa tehdä oikein tai jos se on vaikeasti löydettävissä. Muuten näyte otetaan aina samoin eikä siinä ole mitään väliä ottaako sen hoitaja vai lääkäri. Jos omat limakalvot ovat kuivat kuin korppu niin sitten toki saattaa tuntua enemmän ja mitä enemmän jännittää sitä enemmän sattuu. Opettele rentoutumaan.

Olen synnyttämätön nelikymppinen eikä seksiäkään ole ollut yli 10 vuoteen, joten paikat varmaan tiukemmat kuin joillain ikätovereilla. Ottaja mitään kysymättä iski ihan liian ison levittimen sisään, sattui. 

Minulle gyne sanoi että ei tarvitse ottaa papakoetta kun ei kerran ole seksiäkään. Muutaman kerran otettu ja se kyllä sattui niin pirusti. Olen viisikymppinen ja synnyttämätön.

Onko sinulla joskus ollut seksiä?

Mietin vain, kun jännitän papa-koetta paljon hyväksikäyttötaustani takia ja mieluusti jättäisin sen väliin. Olen käynyt elämäni aikana muutaman kerran papassa ja se on aina ahdistavaa ja kivuliasta. Kerran tutkimus piti keskeyttää kun aloin itkeä. 

Olen käynyt papassa viimeksi neljä vuotta sitten (tulos ok). Olen ollut selibaatissa kahdeksan vuotta ja sitä ennen kun olen harrastanut seksiä, on käytössä aina ollut kondomi. Seuraava joukkoseulonta olisi ensi vuonna.

Vierailija
99/329 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen menemättä seulontaan kun pelottaa niin paljon. Aina on sattunut- se levitin. Viiltää. On niin noloa itkua vääntää siinä.

Kohtu kuulemma taakse kallistunut ja hankala löytää!!!

Edellisen kerran otin alkoholia ja venyttelin ennen että rentoutuisin vähän. Onneksi oli mukava täti. muuten olisi jäänyt vielä kauheampi olo.

Paljonko voi ottaa buranaa että auttaa ennen koetta? Rauhottavaa en mistää saa.

Mikä olisi paras ajankohta kierron kannalta ettei sattuisi niin paljon? Ovulaation aikaan? Viikko menkkojen jälkeen?

Vierailija
100/329 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on papa sattunut kerran enemmän kuin piti, kun kokematon hoitsu yritti tunkea tähystintä sisään vaakatasossa. Pitäisi laittaa pystysuunnassa sisään ja sitten kääntää.

Jep. Lisäksi spekulaa voi lämmittää lämpimällä vedellä, varsinkin jos on metallinen käytössä, ja liukastaa liukastusvoiteella. Ei ole mitään järkeä aiheuttaa tarpeetonta kipua runttaamalla tutkimusväline kuiviltaan ja jääkylmänä sisään suuntaan, johon kiihottumattomassa tilassa oleva emättimen aukko ei avaudu eli vaakasuuntaan. Silti tuotakin sattuu. Mulle kerran onnistui kovakourainen vanhempi miesgyne aiheuttamaan oikein kunnon kivut tekemällä juuri niin, että rutikuivaan emättimeen poikittain mahdollisimman iso spekula (koska olin synnyttänyt niin iso) ja sitten kertarykäisyllä nokka niin isolle kuin saa. Mulla on synnytyksestä arpia, jotka ei jousta välilihassa ja sattui niin että silmissä näkyi tähtiä ja kyyneleet valui silmistä.

Minä kun paniikissa pyysin että voisiko laittaa jotain voidetta siihen niin ei saa, vaan voin vähän kostuttaa tuolla suolaliuoksella! Sattu saa..nasti

Jos otetaan neste-papa, ei liukastetta saa käyttää. Se vaikuttaa näytteeseen ja näin tekee kokeesta epäluotettavan. Eli näytteenottaja ei ilkeyttään jättänyt käyttämättä liukastetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi