Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko teillä papa-kokeen otto?

Vierailija
10.02.2018 |

Minulla ei ole yleensä sattunut mutta nyt kävin seulonnassa ja hoitaja otti sen, aiemmin aina lääkäri. Sattui sekä se pyyhkäisy ja sillä harjalla otto varsinkin melkoisesti, ja nyt on ollut vuotoa pari päivää. Eikö hoitaja vaan osannut olla varovainen kun aiemmin on ollut hyvä kun edes olen huomannut mitään??

Kommentit (329)

Vierailija
1/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sattunut niin hitosti vaikka näytteenottaja on vaihtunut

Vierailija
2/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ottajasta :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sattuu ihan kamalasti.

Vierailija
4/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kaksi kertaa käynyt seulonnassa ja molemmilla kerroilla otti ihan sairaan kipeää ja hoitajat vielä valitti, että näytettä on niin vaikea saada. Lääkäreillä (gynekologeilla ja neuvolan yleislääkäreillä) ei ole ollut mitään vaikeuksia näytteenotossa, eikä se ole ottanut kipeääkään. Riippuu siis näytteenottajasta.

Vierailija
5/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin aina ottanut gyne, ei ole sattunut. 40 v kävin eka kerran seulonnassa julkisella labrassa, sattui ihan kamalasti. 

Vierailija
6/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui ja kiroilin vielä mutta pyysin heti anteeksi.

Vierailija
7/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aina nipsaissut.

Vierailija
8/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se venytys sattuu. Samanlainen kipu kuin mulla oli synnyttäessä. Joihinkin samoihin lihaksiin sattuu kun alapäätä venytetään.

Vierailija
9/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran on sattunut, sen otti harjoittelija, aivan järkyttävä kipu.

Vierailija
10/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, pitää siis välttää noita seulontoja ja käydä vaan lääkärillä säännöllisesti kuten aiemminkin. Nyt sattui vaan tuo kutsu sopivaan saumaan. Vieläkin puistattaa kun ajattelen sitä kipua kun otti sillä harjalla..

Vierailija
11/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sattuu aina todella paljon. Huonojen kokemusten vuoksi jännitän näytteenottoa, mikä lisää toimenpiteen kivuliaisuutta entisestään. Kotikaupungissani näytteenotto on ulkoistettu yritykselle, joka kohtelee asiakkaita kuin liukuhihnalla olevia paketteja. Kiire on kova, ja asiakas pitää saada vauhdilla ulos näytteenottohuoneesta, mikä lisää ahdistustani. Pelkään, että minua alkaa pyörryttää eivätkä jalat kanna ja hoitaja hoputtaa ulos huoneesta. Näin on siis käynyt. On täysin arpapeliä, millainen hoitaja milloinkin osuu kohdalle. Jännitän niin paljon, että välillä alan itkeä tai saan lievän paniikkikohtauksen. Sanon asiasta etukäteen, ja välillä hoitaja on hyvin empaattinen, välillä taas hoitajan naamasta näkyy "hankalan asiakkaan" aiheuttama turhautuneisuus.

Vierailija
12/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu niin pirusti ja vuotaa ainakin päivän. Eri ottajia ja aina sama juttu.

Vierailija
13/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunsuun etsiminen voi sattua, jos sitä ei osaa tehdä oikein tai jos se on vaikeasti löydettävissä. Muuten näyte otetaan aina samoin eikä siinä ole mitään väliä ottaako sen hoitaja vai lääkäri. Jos omat limakalvot ovat kuivat kuin korppu niin sitten toki saattaa tuntua enemmän ja mitä enemmän jännittää sitä enemmän sattuu. Opettele rentoutumaan.

Vierailija
14/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Harjanäyte ja lastanäyte samoin otetaan ihan samalla tavalla, ottipa sen kuka hyvänsä. Itse taidat vaan olla niin kuiva, että se sattuu.

Vierailija
15/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdunsuun etsiminen voi sattua, jos sitä ei osaa tehdä oikein tai jos se on vaikeasti löydettävissä. Muuten näyte otetaan aina samoin eikä siinä ole mitään väliä ottaako sen hoitaja vai lääkäri. Jos omat limakalvot ovat kuivat kuin korppu niin sitten toki saattaa tuntua enemmän ja mitä enemmän jännittää sitä enemmän sattuu. Opettele rentoutumaan.

Olen synnyttämätön nelikymppinen eikä seksiäkään ole ollut yli 10 vuoteen, joten paikat varmaan tiukemmat kuin joillain ikätovereilla. Ottaja mitään kysymättä iski ihan liian ison levittimen sisään, sattui. 

Vierailija
16/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko joku oikeasti että miesten paneminen liittyy tähän? 30v. jälkeen kutsutaan automaattisesti seulontaan, tällä huolehditaan että mahdollinen kohdunkaulansyöpä havaitaan ajoissa. Olen aina ollut rento enkä osannut jännittää koetta koska ei ole ollut jännitettävää ennen tätä tapausta.

Vierailija
17/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa ja meillä on ollut vuosikaudet aktiivinen seksielämä. Tällä logiikalla minun pitäisi ravata papa-kokeissa koska miten se eroaa siitä että joku harrastaa paljon monen eri miehen kanssa seksiä? Minulla vaan se yksi mies mutta olen varmasti saanut enemmän seksiä mitä moni aktiivinen sinkku. Miten pihalla jotkut ovat? Taitaa olla joku hoitaja täällä joka yrittää vähätellä, kun oma ammattitaito on mitä on..

Vierailija
18/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on sattunut. Vihlaisee hiton ikävästi, mutta onneksi ei kestä kun sen sekunnin.

Vierailija
19/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se harjan pyöräytys tuntuu vähän ikävältä, ei varsinaisesti satu. Epämiellyttävintä on se ankannokan virittely paikoilleen, silloin tuntuu, että jotakin nahkaa jää väliin väärään paikkaan.

Vierailija
20/329 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei ole sattunut, mutta nyt viimeisin käynti tänä talvena oli ihan kamala! Sanoin asiasta labran hoitajalle, joka kertoi että heillä on uudenlaiset välineet käytössä ja kuulemmat muutkin asiakkaat on valittaneet kipua. Se mikä laitetaan kohdunkaulan ympärille (???) puristi kamalasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme