Sattuuko teillä papa-kokeen otto?
Minulla ei ole yleensä sattunut mutta nyt kävin seulonnassa ja hoitaja otti sen, aiemmin aina lääkäri. Sattui sekä se pyyhkäisy ja sillä harjalla otto varsinkin melkoisesti, ja nyt on ollut vuotoa pari päivää. Eikö hoitaja vaan osannut olla varovainen kun aiemmin on ollut hyvä kun edes olen huomannut mitään??
Kommentit (329)
No kyllä se mulla alko sattua nelikymppisenä, niin että ponkasin kiljuen istumaan. Oli kuin puukko olisi isketty vaginaan. Onneks tää labrapoika ehti vetästä laitteet pois haarovälistä.
Verenvuoto kesti kaksi (2) viikkoa!
Tätä ennen oon käynyt 15- 40vna lukuisia kertoja, eikä ole tuntunut missään.
Sen jälkeen en ole käynyt, kun erosin eikä ole ollut tarvetta. Mulla loppu kiinnostus seksiin. Miks joku joku työntäis jonkin ulokkeensa mun sisään? Edes spekulan?
Olen nyt kuuskyt ja huomenna ois ilmainen seulonta, jossa joku eilen valmistunut kaveri ronkkisi paikkojani.
Arvatkaa menenkö? En.
Vierailija kirjoitti:
Papa-koe kipu oli ensimmäistä kertaa elämässäni niin raju, sattui kuin olisi elävältä kalalta revitty kidukset irti. Tämä tapahtui seulonnassa. Eipä sinne kohta enää uskalla mennä. Huusin kivusta ja hoitaja selitti, että on uudenlaiset vehkeet, millä otetaan.
Miksi vaihtaa vehkeet, jos pahentaa asiakkaiden kokemusta?
Mitähän tämäkin taas muka tarkoittaa? Samanlaisilla välineillä se otetaan joka paikassa. Spekula voi olla muovia tai metallia, siinäpä ne erot, eikä se mitenkään suuresti kokemukseen vaikuta.
Yleensä joo. Hoitajien pitäisi laittaa liukastetta kunnolla.
Vanha ketju, mutta minulle ajankohtainen.
Olen 52 v ja estrogeenin vähenemisen vuoksi limakalvot kuivat, vaikka käytän paikallisestrogeenia.
Olin julkisella puolella papakokeessa, enkä ollut varautunut siihen kipuun! Varsinkin kun muutama kk aikaisemmin papa oli otettu yksityisellä, eikä se ollut sattunut lainkaan.
Tämä julkisen puolen papanäytteen ottaja survaisi sen spekulan tai mikä lie sisään ja samalla sekunnilla levitti auki. Jumalau** se sattui. Huusin ääneen, mutta näytteenotta vain mutisi jotain rentoutumisesta. Koskaan ei ole sattunut niin paljon.
Ymmärrän, että heille papanäytteen otto on liukuhihnahommaa, mutta odottaisin silti yksilöllistä kohtaamista ja potilaan huomioimista
Olen myös alkanut pelkäämään joukkoseulontoja ja viimeisimmän jätin väliin kokonaan.
Mulla ei onnistunut edes sen pienen ankannokan laitto. Tuntui kirvelyä ja sattui, niin en halunnut jatkaa. En halua mennä uudelleen. Ehkä mulla on jotenkin ahtaat paikat muutenkin, koska tamponin laitossa on sama juttu. Oin neitsyt, niin sekin ehkä vaikuttaa?
Se näytteenottovaihe ei sattunut, mutta spekulan laitto sattui ja kirveli ihan älyttömästi, vaikka liukastetta laitettiin paljon ja käytettiin suihkepuudutustakin. Gyne sanoi, että mulla on tosi ohuet limakalvot, siitä kirvely.
Käyn yksityisellä gynellä kerran vuodessa, joka kerta on otettu tuo papa-koe mutta en ole edes huomannut missä vaiheessa - koko tutkimus ultraamisineen on ohi muutamassa minuutissa. Ei tunnu miltään aikana tai jälkeen eikä aiheuta tiputtelua tmv.
Tiltu keksii näitä juttuja, jotta ihmiset ei kävisi testeissä.