Miesvauvat parisuhteessa
En varmasti ole ainut jota ihmetyttää naiset jotka parisuhteessa sietävät miesvauvoja, eli miehiä jotka eivät tee mitään, valittavat ja syövätkin ainoastaan jotain mautonta makaronimössöä. Ja sitten nämä naiset vielä perustavat perheen näiden isojen vauvojen kanssa ja ihmettelevät kun on raskasta kun äijä on kuin vetelä taikina joka ei tee mitään. Tai korkeintaan saa itsensä raahattua töihin ja loppuaika meneekin sitten soffalla tai tietokoneella samalla valittaen että missä makaronimössö ja puhtaat kalsarit.
Mikä teitä vaivaa? Olen ihan kyllästynyt kuuntelemaan naisten valitusta, kun se unelmien miesvauva ei muuttunutkaan mieheksi perheenlisäyksen johdosta. Eikö mikään hälytyskello soi että älä tee perhettä laiskan taikinan kanssa?? Ennemmin olisin yksin kun katselisin kotonani moista riippakiveä.
Kommentit (529)
Vierailija kirjoitti:
Miettikää nyt jos joku nainen taantuisi vauvaksi joka töiden jälkeen hyppäisi loppuillaksi sohvalle laiskottelemaan ja huutelisi sieltä välillä että "sano vaan kulta jos voin auttaa jossain". Kukaan ei mies suostuisi siihen että olisi itse vastuussa kodin -ja lastenhoidosta ja nainen olisi vain se joka "auttaa" jos mies erikseen sitä pyytää.
Ei me naisetkaan suostuta siihen, eihän?
Olisi kyllä ihana, jos ois kuvailemasi nainen. Voitaisiin yhdessä maata sohvalla. Enemmän ihmettelen mihin naisella on niin kiire kotiin päästyään. Pitää mennä kauppaan, tehdä ruokaa. Kyllä ruokaa saa valmiinakin. Pitää siivota, kyllä siivota ehtii myöhemminkin. Omat ovat valinnat! Jos haluatte tehdä ruokaa, joka päivä. Olkaa hyvät! Jos haluatte siivota, joka päivä olkaa hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se miehen (miesvauvan) vika, jos nainen nai ja tekee lapsen hänen kanssaan. Tuskin kukaan näistä miesvauvoista pakottaa tai raiskaa ketään. Näissä tapauksissahan mies ei esitä mitään mitä ei ole, eli nainen näkee millainen mies on ja silti vinkuu naimisiin, tekee lapsen ja sitten ihmettelee miksi mies ei muutu
Mistä noin avuttomia miehiä tulee, jotka pakotetaan naimisiin tai perheenisäksi? Kyse on elämän suurimmista valinnoista, joihin nämä miehet vain vastentahtoisesti ajautuvat? Missä selkäranka ja oma tahto? Miten ihmeessä aikuinen voi olla noin vastuuton? Ai niin, koska nainen päättää ja hoitaa?
Ei kukaan puhunut pakottamisesta mitään? Paitsi se, että naisella on pakottava tarve muuttaa tämä tietokoneella pelaileva mies, joksikin remotti reiskaksi. Ihmettelen vain sitä, että jos saat selville, että mies on hieman vauvamainen ja pelaa tietokoneella... miksi seurustelet hänen kanssaan? Teet hänen kanssaan lapsen? Miksi haluat naimisiin? Miksi luulet, ettei mies koskaan halua enää pelata? En käsitä. Jos tapaan naisen, joka harrastaa joogaa. Uskon, että hän haluaa joogata vielä vuosienkin päästä. Enkä pakota häntä muuttamaan identiteettiään.
"Vinkuu naimisiin" antaa sen käsityksen, että toinen vaatii ja toinen myötäilee.
Yleensä ihmiset muuttuvat ja kehittyvät elämän myötä, ja monet kasvavat nuoruuden hedonismista yli perustaessaan perheen, koska on vaan pakko. Miesvauvat eivät. Luulen, että näissä tapauksissa kyse on naisen (turhasta) toiveesta sen suhteen, että toinenkin aikuistuisi, mitä miesvauvan myötäily vielä lisää (okei, mennään naimisiin, okei, tehdään lapsi). Kieltämättä olisi kaikille kätevämpää, mikäli nämä saisivat jostain ryhtiä kertoa heti kärkeen, mitä haluavat elämältä. Moni väärä parisuhde jäisi syntymättä.
Mitä kavereita seurannu, niin kyllä ne suurimmat natisijat ovat lähes aina naisia. Ei jakseta sitä eikä jakseta tätä, ja mies tulee vastaan ja tekee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kavereita seurannu, niin kyllä ne suurimmat natisijat ovat lähes aina naisia. Ei jakseta sitä eikä jakseta tätä, ja mies tulee vastaan ja tekee.
Tekee mitä noin tarkalleen ottaen?
Monet naiset tuntuvat itse preferoivan miesvauvoja -kun tällaisen naisen kohdalle sattuu itsenäinen mies, nainen torjuu tämän koska ei voi pompotella tätä miten halajaa. Miesvauvoja ei olisi, ellei miesvauvamaista käytöstä palkittaisi.
Hep! Minulla on miesvauva ja vauva 4 kk. Ero harkinnassa. Voiko tätä ratkaista muuten?
Vierailija kirjoitti:
Hep! Minulla on miesvauva ja vauva 4 kk. Ero harkinnassa. Voiko tätä ratkaista muuten?
Todella harmillinen tilanne, miesvauva ei mieheksi muutu, se on joko kestettävä tai lähdettävä.
Minun miesvauva kasvoi aikuiseksi mieheksi. Tarina menee näin:
Deittailuvaiheessa mies jaksoi tsempata ja itse häikäistyin miehen akateemisesta suvusta. Mentiin naimisiin ja mies heittäytyi sohvalle ja totesi, että on ihanaa kun joku toinen huolehtii kodin. Aluksi jaksoin leikkiä pukkuvaimoa, mutta ajan myötä kyllästyin olemaan se, joka tekee aina päätökset. Mies ei halunnut mitään vastuuta mistään, pelkän valitusoikeuden vaan. Ja kyllä sitä valitusta riiittikin.
Tästä tuli iso kriisi parisuhteeseen, molempien piti hakea oma roolinsa uudestaan. Ihan kirjaimellisesti pakotin miehen tekemään päätöksiä, jätin asiat/päätökset tekemättä itse. Meni noin kolme neljä vuotta, nyt meillä on tasavertainen parisuhde. Kumpikaan ei kaipaa noita aikoja takaisin.
121212 kirjoitti:
Ja millä perusteella nainen miehensä valitsi?
Tuliko valituksi kiltti ja ahkera, tunnollinen mies joka kuuntelee naisen murheita raflaillan jälkeen ja auttelee saatettuaan kämpille?
Vai hauska ja sosiaalinen mies joka piti hauskaa kavereidensa kanssa ja vasta loppuillasta "vain ilmestyi jostain" ja vei jalat alta?
News flash: miehet eivät muutu sormia napsauttamalla naisen elämänvaiheiden muuttuessa.
News flash: jos yhdessä tehdään lapsi, ei se ole VAIN NAISEN elämänvaihe, joka muuttuu. Mutta tätähän miesvauvat juuri eivät halua suostua ymmärtämään.
Itsekin ihmetellyt miten nämä uusavuttomat mieslapset saavat aina vaimon, samalla kun laiseni monitaituri, jonka ei ole koskaan tarvinnut luottaa vieraaseen apuun, jää kokonaan ilman. Pitäisi olla avuttomampi että naisissa heräisi joku hoivavietti?
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset tuntuvat itse preferoivan miesvauvoja -kun tällaisen naisen kohdalle sattuu itsenäinen mies, nainen torjuu tämän koska ei voi pompotella tätä miten halajaa. Miesvauvoja ei olisi, ellei miesvauvamaista käytöstä palkittaisi.
Varmaan jostain tällaisesta se johtuu. Itse kun olen tottunut tekemään miesten ja naisten työt viimeiset 10 vuotta, kun kukaan muukaan ole ollut hyysäämässä, niin aika itsenäiseksi on saanut oppia.
Mahtaisko parin viikon siivous ja tiski paussi luoda sopivan reppanan kuvan että naiset kiinnostuisivat?
Vierailija kirjoitti:
Lentolääkäri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksei aikuinen ihminen saa suutaan auki siinä vaiheessa, kun ne Tex-Willerit katoavat komeroon? Koska pelkää "äitiä"?
Ei ole normaalia pelätä tuolla tavalla puolisoaan. Täysipäinen puoliso ei suutu, ja vaikka suuttuisi, niin mikä siinä on pelottavaa? No vauvan mielestä tietysti vihainen äiti on pelottava, mutta mikä aikuisen miehen pelottaa puhumattomaksi?Ei ole normaalia pelätä puolisoaan. Vaan kun kaikki naiset eivät sitten ole "täysipäisiä", vaan suuttuvat ja rähjäävät aivan kohtuuttomasti jos mies tekeekin vastoin heidän odotuksiaan. Pysytään tosiasioissa, ei unelmamaailmassa. :)
No entä sitten, keskimäärin nainen on pienempi ja heikompi, mikä siinä aikuista niin kamalasti pelottaa vaikka suuttuisikin? Vauva tietysti pelkää ihan aiheestakin huutavaa äitiä kun on fyysisesti tämän armoilla, mutta miksi mieskin pelkää?
Aikuinen mies sanoisi, että "kulta nämä on vaan lehtiä, miksi riitelet".
Valtaosa naisista ei halua heikkoa miestä, ei vauvaa vaan tasaveroisen aikuisen.
Juuri näin. Totta kai normaali mies 'pelkää' raivoavaa puolisoaan, vaikka tämä olisi fyysisesti pienempi. Ei huuto ole kivaa ja jos nainen käy käsiksi, mitä mies voi tehdä? Ottaa kiinni hellästi? Heti kun päästää irti, taas lentää tavarat.
Ja toiseksi, naiset juuri sanovat, että haluavat tasaveroisen aikuisen, mutta sitten he eivät kuitenkaan anna miehen olla tasaveroinen. Huomaatteko, kuinka esitin täällä omia näkemyksiäni asiaan? Kuinka moni nainen hyväksyi näkemykseni tasaveroisiksi ja kuinka moni pisti alapeukun, koska minulla oli 'väärä' mielipide? :( Näin se vaan menee, myönnätte tai ette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se miehen (miesvauvan) vika, jos nainen nai ja tekee lapsen hänen kanssaan. Tuskin kukaan näistä miesvauvoista pakottaa tai raiskaa ketään. Näissä tapauksissahan mies ei esitä mitään mitä ei ole, eli nainen näkee millainen mies on ja silti vinkuu naimisiin, tekee lapsen ja sitten ihmettelee miksi mies ei muutu
Mistä noin avuttomia miehiä tulee, jotka pakotetaan naimisiin tai perheenisäksi? Kyse on elämän suurimmista valinnoista, joihin nämä miehet vain vastentahtoisesti ajautuvat? Missä selkäranka ja oma tahto? Miten ihmeessä aikuinen voi olla noin vastuuton? Ai niin, koska nainen päättää ja hoitaa?
Ei kukaan puhunut pakottamisesta mitään? Paitsi se, että naisella on pakottava tarve muuttaa tämä tietokoneella pelaileva mies, joksikin remotti reiskaksi. Ihmettelen vain sitä, että jos saat selville, että mies on hieman vauvamainen ja pelaa tietokoneella... miksi seurustelet hänen kanssaan? Teet hänen kanssaan lapsen? Miksi haluat naimisiin? Miksi luulet, ettei mies koskaan halua enää pelata? En käsitä. Jos tapaan naisen, joka harrastaa joogaa. Uskon, että hän haluaa joogata vielä vuosienkin päästä. Enkä pakota häntä muuttamaan identiteettiään.
"Vinkuu naimisiin" antaa sen käsityksen, että toinen vaatii ja toinen myötäilee.
Yleensä ihmiset muuttuvat ja kehittyvät elämän myötä, ja monet kasvavat nuoruuden hedonismista yli perustaessaan perheen, koska on vaan pakko. Miesvauvat eivät. Luulen, että näissä tapauksissa kyse on naisen (turhasta) toiveesta sen suhteen, että toinenkin aikuistuisi, mitä miesvauvan myötäily vielä lisää (okei, mennään naimisiin, okei, tehdään lapsi). Kieltämättä olisi kaikille kätevämpää, mikäli nämä saisivat jostain ryhtiä kertoa heti kärkeen, mitä haluavat elämältä. Moni väärä parisuhde jäisi syntymättä.
Täydellinen vastaus vastuun pakoiluun. Arvon neidot. Itse valitsitte nämä ''miesvauvat'' toivoen, että toinen muuttuu. Sitten petytte, kuin ei muuttunutkaan. YLLÄTYS!
En myöskään käyttänyt termiä ''vinkuu'', joten taisit vain nähdä sen mitä haluat, kuten miehessäsikin.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ihmetellyt miten nämä uusavuttomat mieslapset saavat aina vaimon, samalla kun laiseni monitaituri, jonka ei ole koskaan tarvinnut luottaa vieraaseen apuun, jää kokonaan ilman. Pitäisi olla avuttomampi että naisissa heräisi joku hoivavietti?
Ei todellakaan pitäisi! Kyllä niitä fiksuja naisia on, jotka ymmärtävät arvonsa ja eivät suostu paasaamaan toista aikuista ihmistä. Onnea matkaan! :D
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Ja millä perusteella nainen miehensä valitsi?
Tuliko valituksi kiltti ja ahkera, tunnollinen mies joka kuuntelee naisen murheita raflaillan jälkeen ja auttelee saatettuaan kämpille?
Vai hauska ja sosiaalinen mies joka piti hauskaa kavereidensa kanssa ja vasta loppuillasta "vain ilmestyi jostain" ja vei jalat alta?
News flash: miehet eivät muutu sormia napsauttamalla naisen elämänvaiheiden muuttuessa.News flash: jos yhdessä tehdään lapsi, ei se ole VAIN NAISEN elämänvaihe, joka muuttuu. Mutta tätähän miesvauvat juuri eivät halua suostua ymmärtämään.
NEWS FLASH: Elämän vaihe muuttuu ihminen ei!
Kyllähän Jere Karalahtikin kelpaa naisille yhä uudestaan, vaikka julkisuuteen kerrotun perusteella on täysi vauva. Viikon varpajaiset, ei hoitanut vauvaa, ei edes osaa pyykkiä pestä jne.
Hah hah, testasin samaa ketjua siten, että mies vaihdettiin naiseksi. Ketju meni lukkoon ja sensuuriin jo 4. viestin jälkeen :-))) Vaikka asiasisältö on aivan sama kuin tässä ketjussa. Tasa-arvoa tässäkin?? No ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hah hah, testasin samaa ketjua siten, että mies vaihdettiin naiseksi. Ketju meni lukkoon ja sensuuriin jo 4. viestin jälkeen :-))) Vaikka asiasisältö on aivan sama kuin tässä ketjussa. Tasa-arvoa tässäkin?? No ei todellakaan.
Kopioit liikaa toisen tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ihmiset muuttuvat ja kehittyvät elämän myötä, ja monet kasvavat nuoruuden hedonismista yli perustaessaan perheen, koska on vaan pakko. Miesvauvat eivät. Luulen, että näissä tapauksissa kyse on naisen (turhasta) toiveesta sen suhteen, että toinenkin aikuistuisi, mitä miesvauvan myötäily vielä lisää (okei, mennään naimisiin, okei, tehdään lapsi). Kieltämättä olisi kaikille kätevämpää, mikäli nämä saisivat jostain ryhtiä kertoa heti kärkeen, mitä haluavat elämältä. Moni väärä parisuhde jäisi syntymättä.Täydellinen vastaus vastuun pakoiluun. Arvon neidot. Itse valitsitte nämä ''miesvauvat'' toivoen, että toinen muuttuu. Sitten petytte, kuin ei muuttunutkaan. YLLÄTYS!
En myöskään käyttänyt termiä ''vinkuu'', joten taisit vain nähdä sen mitä haluat, kuten miehessäsikin.
Ensiksi siteeraamassani viestissä lukee "vinkuu naimisiin". Olisit maininnut olevasi eri kirjoittaja (tai dementikko).
Minä otin itse asiassa opikseni kerrasta, ja jätin sen vauvaksi taantuneen, joka ei muuttanut tyyliään muutamassa vuodessa (olen se aikuistuvan lapsen äiti, ks. palloviesti). Ennakkoon miesvauvaksi paljastuneeseen en olisi luonnollisestikaan sekaantunut lainkaan. Toisella kerralla valitsin paremmin, kun nuoruuden liiallinen joustavuus (sinisilmäisyys) oli jo poissa. Onnellisia ollaan edelleen, toistakymmentä vuotta myöhemmin.
Ai, minä kun luulin että juuri noin identiteettinsä roskikseen kadottava miesvauva toimii. Ei sano mitään kun nainen sisustaa ja rakentaa kodin ja hiljaa yksinään mököttää ja vauvapalstalla kitisee kun pakotettiin isäksi ja naimisiin.....