Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei juo ollenkaan vettä, rahaa menee kauheasti ostojuomiin!

Vierailija
06.02.2018 |

Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".

Kommentit (381)

Vierailija
1/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies pullukka? Laske myös juomien kalorit.

Vierailija
2/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon pelkkää vettä. Mies saattaa viikonloppuisin ostaa pullon-pari vichyä limun sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasia ihmisiä tuntuu olevan aika paljon, jo lapsesta alkaen. Minuakin kauhistuttaa, että mitä tapahtuu kun eivät oikeaa vettä juo jotkut ollenkaan. Esim kaverini poika on tällanen, äitinsä kantaa niska väärällä limsoja ja maitoa, muuta ei juo, niin ja energiajuomaa.

kaikenlisäksi tällä lapsella puhksi diabetes ja meinas henki lähteä ennen kuin se havaittiin, mutta äiti on vaihtanut vain limsat "sokerittomiin" limsoihin, joita tuo kaupasta aina niitä isoja pulloja monen pullon tonkat joka kauppareissulla. En ymmärrä tuota järjenjuoksua.

:(

Vierailija
4/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa sodastream

Vierailija
5/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies pullukka? Laske myös juomien kalorit.

No ei kyllä ole pullukka kun tekee fyysistä työtä ja harrastaa liikuntaa kotonakin. Että ei siinä suhteessa ota pattiin vaan rahallisesti. Kun janon voi kyllä sammuttaa sillä vedelläkin. Ymmärtäisin ehkä jos siinä veden sivussa sitten jonkun mehulasillisen joisi, mutta kun vettä menee vain öisin. Ja sanomattakin varmaan selvää, että kun pullojuomia juo enimmäkseen, niin saa olla koko ajan raahaamassa panttipulloja kauppaan. Eikä sekään riitä kun niitä on varastossakin odottamassa vielä.

Laskin, että tähän mennessä meillä on mennyt noin 10€/pvä ruokaan, ja nuihin juomiin on (siihen lisäksi vielä) mennyt se 6€/pvä. Eli onhan se ihan valtava määrä rahaa! Ruuankin kanssa saisi skarppailla, mutta tuo nyt on minusta sellainen josta olisi helpompi karsia.

Ap

Vierailija
6/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on tuohon varaa niin mitäpä turhaa kummastelemaan.

Vierailija
7/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juon pelkkää vettä. Mies saattaa viikonloppuisin ostaa pullon-pari vichyä limun sijaan.

Tällaisen ymmärtäisin. Itsellä on ruokaillessa vesikannu nenän edessä, ja miehellä vissypullo mistä rystää suoraan pullon suusta. Sekin oikein kruunaa sen, että voisi nyt edes lasia käyttää. Ja kun se minun vesikannu siinä on, niin ei olisi iso vaiva kaataa itselleen vettä siitä. Kuitenkin aina syödään yhdessä.

Ap

Vierailija
8/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu jolla ostaa juomansa?

Vierailija
9/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiiko omat rahansa? silloin sulla ei pitäis olla mitään vinkumista

Vierailija
10/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä se rahankulutus on sulta pois? Et saa nyt ostettua uusia huonekaluja tai vaatteita, kun miehen omat rahat menevät juomiin?

Vierailija
11/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollasia ihmisiä tuntuu olevan aika paljon, jo lapsesta alkaen. Minuakin kauhistuttaa, että mitä tapahtuu kun eivät oikeaa vettä juo jotkut ollenkaan. Esim kaverini poika on tällanen, äitinsä kantaa niska väärällä limsoja ja maitoa, muuta ei juo, niin ja energiajuomaa.

kaikenlisäksi tällä lapsella puhksi diabetes ja meinas henki lähteä ennen kuin se havaittiin, mutta äiti on vaihtanut vain limsat "sokerittomiin" limsoihin, joita tuo kaupasta aina niitä isoja pulloja monen pullon tonkat joka kauppareissulla. En ymmärrä tuota järjenjuoksua.

En tiedä onko tämä sitten jotain perua lapsuudesta mieheltä, vai mistä lie oppinut tavan. Itse olen oppinut että ruoka- ja janojuoma on vesi, eikä muulla tunnu jano lähtevän. Mies taas äitinsä kanssa puhuvat aina miten hyvä janojuoma vissy on, ja itse en voi käsittää. Ja turhia ruokakaupassa käyntejä tulee viikossa vaikka miten, vaikka asutaan ihan kahdestaan! Mies saattaa sanoa että nyt pitää lähtä kauppaan kun on juomat loppu, vaikka vasta eilen käytiin, ja on ostettu tartpeet monen päivän ruualle. Sitten samalla kun käy kaupassa, niin ostaa jotain turhaa, kun ei kehtaa pelkkää juomista ostaa. Sekin tympii, kun melkein joka päivä käydään kaupassa, ja sen ajan voisi käyttää johonkin fiksumpaan! Suomessa on hyvä vesi, miksi turhaan ostella pullojuomia? En käsitä.

Ap

Vierailija
12/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 litran kivennäisvesi maksaa 30-40 senttiä, kun pantti on vähennetty hinnasta. Ei luulisi kenenkään talous menevän kuralle tuollaisesta hinnasta.

Vierailija
13/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastaavaa löysit omasta kulutustottumuksesta? Käyt kuukuppia? Olet vähentänyt kosmetiikan määrää? Kävelet kauppaan? Tarkkailet veden/sähkön kulustustasi?

Vierailija
14/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen ymmärtäisin. Itsellä on ruokaillessa vesikannu nenän edessä, ja miehellä vissypullo mistä rystää suoraan pullon suusta. Sekin oikein kruunaa sen, että voisi nyt edes lasia käyttää. Ja kun se minun vesikannu siinä on, niin ei olisi iso vaiva kaataa itselleen vettä siitä. Kuitenkin aina syödään yhdessä.

Ap

Oletko laskenut mitä se vesikannullinen maksaa? Varskin, kun et juo kaikkea kerralla ja kaadat vanhan pois ja otat uutta tilalle?

Vierailija
15/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa sodastream

Itse en kyllä halua enää yhtään keittiöturhaketta. Ongelma olisi ratkaistu, kun mies alkaisi korvaamaan juomisiaan vedellä, ja vähitellen siirtyisi kokonaan juomaan vettä. Tuonkin jälkeen kun sanoin miten paljon menee rahaa, niin voi sitten teatraalisesti pari lasia vettä ruualla. Ja jatkoi taas samaan rataan muuten pullosta juomista. Kun jano iskee, niin marssii jääkaapille ja nakkaa suoraan pullosta juomaa.

Ap

Vierailija
16/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä sitten jotain perua lapsuudesta mieheltä, vai mistä lie oppinut tavan. Itse olen oppinut että ruoka- ja janojuoma on vesi, eikä muulla tunnu jano lähtevän. Mies taas äitinsä kanssa puhuvat aina miten hyvä janojuoma vissy on, ja itse en voi käsittää. Ja turhia ruokakaupassa käyntejä tulee viikossa vaikka miten, vaikka asutaan ihan kahdestaan! Mies saattaa sanoa että nyt pitää lähtä kauppaan kun on juomat loppu, vaikka vasta eilen käytiin, ja on ostettu tartpeet monen päivän ruualle. Sitten samalla kun käy kaupassa, niin ostaa jotain turhaa, kun ei kehtaa pelkkää juomista ostaa. Sekin tympii, kun melkein joka päivä käydään kaupassa, ja sen ajan voisi käyttää johonkin fiksumpaan! Suomessa on hyvä vesi, miksi turhaan ostella pullojuomia? En käsitä.

Ap

Alkoi ärsyttää sun kirjoitus. Arvostelet miestä ja hänen pitäisi muuttua, koska sinä vaadit. Anna miehen olla ja ostaa juomansa. Ihan tasan varmasti sinullakin on jotain sellaista ostettavaa, mihin miehesi ei tuhlaisi rahaa.

Vierailija
17/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko laskenut mitä se vesikannullinen maksaa? Varskin, kun et juo kaikkea kerralla ja kaadat vanhan pois ja otat uutta tilalle?

Ja paljonko saat palatuksena takaisin, kuten esim. saa tyhjistä pulloista :D

Vierailija
18/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on tuohon varaa niin mitäpä turhaa kummastelemaan.

Meillä on yhteiset rahat, ja muuten toimii hyvin kun samanlainen rahankäyttö. Paitsi tältä osalta. Ja nyt oli tarkoitus alkaa säästämään, kun tulot saattaa tippua ja hammaslääkärikäyntejä tiedossa miehelle. Itselle nämä juomat ja muu ruuan osto olisi helppo paikka säästää, kun tähän mennessä on aika huolettomasti osteltu mitä mieli tekee.

Ap

Vierailija
19/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pakkoko sinun on kaupassa käydä joka päivä?

Vierailija
20/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa sodastream

Itse en kyllä halua enää yhtään keittiöturhaketta. Ongelma olisi ratkaistu, kun mies alkaisi korvaamaan juomisiaan vedellä, ja vähitellen siirtyisi kokonaan juomaan vettä. Tuonkin jälkeen kun sanoin miten paljon menee rahaa, niin voi sitten teatraalisesti pari lasia vettä ruualla. Ja jatkoi taas samaan rataan muuten pullosta juomista. Kun jano iskee, niin marssii jääkaapille ja nakkaa suoraan pullosta juomaa.

Ap

Ongelma ratkeaa miehen osalta kun kävelet ulos ovesta, etkä palaa.