Väkivaltaisessa suhteessa olleet (olevat) - mikä on ollut "pienin syy" puolison käsiksi käymiseen?
1. En osannut kuutioida tuorekurkkua tarpeeksi nopeasti
2. Toivotin DHL:n lähetille hyvät viikonloput, kun toimitti paketin perjantaina iltapäivästä ovelle
3. Juttelin tuntemattoman miehen kanssa, joka sattui taluttamaan shiba inun pentua (koira josta olen aina haaveillut)
Ja kyllä, kyseessä on exä.
Kommentit (209)
Sitten eräs toinen narskumies vielä h*oritteli mua, vaikkei liittynyt mun elämään millääntavalla. Ainoastaan pientä flirttiä oli meillä. Tunnistat varmasti itsesi. Pidä jatkossa huoli ihan vaan omista asioistas.
Nojasin pöytään ja pöytäliinaan tuli ryppy.
Oltiin ulkomailla ja oisin kysynyt neuvoa vastaantulijoilta kun hän ei osannut lukea karttaa.
Menin lapsen huoneeseen turvaan kun en halunnut seksiä.
Lapsi pissasi sänkyyn.
Lopulta menin mustelmien kanssa lääkäriin ja mies on exä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei koskaan näe mitään vikaa omassa käytöksessä, niin luulee toisen suuttuvan tyhjästä. Riitaan tarvitaan aina kaksi.
Sinun kannattaa käydä juttelemassa ammattiauttajan kanssa.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Hävisi naapurille lautapelissä.
Perhetuttu kävi käsiksi yläasteen kuudennella luokalla olleeseen poikaansa hävittyään Monopolissa. Olin kauhuissani, mutta onneksi isäni meni väliin ja pelasti pojan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei koskaan näe mitään vikaa omassa käytöksessä, niin luulee toisen suuttuvan tyhjästä. Riitaan tarvitaan aina kaksi.
ohis
Vaikka todellisuudessa ärsyttäjä ja riidankylväjä häiriintyneen narsisti miehen pitäis? Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Vaikka todellisuudessa ärsyttäjä ja riidankylväjä häiriintyneen narsisti miehen pitäis? Ohis
Oikeasti apua. Pian.
Leikkasin leipää leikkuulaudan päällä. Tuli leivänmuruja. Leikkasin väärin.
Ajoimme maalaismaisemassa autolla ja tietenkin siinä näkyi peltoja. Exäni motaisi minua kylkeen, koska ensimmäinen poikaystäväni oli kotoisin maalaistalosta.
Vierailija kirjoitti:
... kuten mun exän tapauksessa, mun sydän löi liian voimakkaasti nukkuessani ja siitä lähtevä ääni häiritsi niin paljon että piti käydä käsiksi. Tämä tarina on tosi. Olen mies. Exä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Oikeasti apua. Pian.
T. Narsisti
Olen hakenut ja saanut apua narsisti exäni runnomalle psyykeelleni. Kiitos vaan. Kunnossa ollaan jo..
Se,et halusin joskus käydä ruokakaupassa ilman häntä. Hänellä ei ollut allergioita, mut oli siitä huolimatta ihan jättävän tarkka siitä mitä ostetaan.
Olin nukkumassa kun mies tuli baarista. Oli törmännyt rapussa johonkin mieheen. Eli tottakai tämä oli ollut panemassa minua.
Pitsiset alushousuni tai stringit tarkoitti, että aion mennä pettämään häntä. Mummokalsarit taas tarkoitti, että aion pettää mutta yritän hämätä pöksyilläni.
Kävin tapaamassa siskoa (panemassa muita). Laittauduin häihin (olin menossa iskemään häävieraita). Menin kouluun ja tein ryhmätyötä (yritin iskeä poikaa rymässämme).
Nuo väkivaltaiset puolisot tarvitsee kyllä psykiatrista hoitoa. Luulisi että elämä on vaikeaa, kun pitää olla kaikesta koko ajan suuttumassa ja satuttamassa. :/
Hymyilin joskus itsekseni lukiessani tietokoneelta hauskaa ketjua. Eksän mielestä tämä oli tietysti selvä merkki siitä että minulla oli netissä salarakas ja tästä syystä oli ihan ok lyödä kukkamaljakko pirstaleiksi päähäni.
Hieno ketju, mutta saanen muistuttaa että ihmisten hakkaaminen ei ole osa narsistista persoonallisuushäiriötä.
Tässä ne ovat (wikipedia):
DSM-IV:n mukaan narsistiselle persoonallisuushäiriölle ovat ominaisia laaja-alaiset suuruuskuvitelmat, ihailun tarve ja empatian puute. Se on psykiatrinen diagnoosi, joka määritellään vähintään viidellä seuraavista oirekriteereistä:[7]
- suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan;
- keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta;
- uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot;
- vaatii korostunutta ihailua;
- mielestään oikeus erityiskohteluun;
- muiden hyväksikäyttö;
- empatian puute;
- kateus (tai uskoo muiden kadehtivan häntä); ja
- ylimielisyys ja röyhkeys.
Vierailija kirjoitti:
Hieno ketju, mutta saanen muistuttaa että ihmisten hakkaaminen ei ole osa narsistista persoonallisuushäiriötä.
DSM-IV:n mukaan narsistiselle persoonallisuushäiriölle ovat ominaisia laaja-alaiset suuruuskuvitelmat, ihailun tarve ja empatian puute. Se on psykiatrinen diagnoosi, joka määritellään vähintään viidellä seuraavista oirekriteereistä:[7]
- keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta;
- uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot;
- muiden hyväksikäyttö;
- empatian puute;
Onko narsistille jotenkin kivaa lukea, että vanhassa tautiluokituksessa ei mainita väkivaltaisuutta? Halvat on huvit. Tosin terveen, ei murtumaan taipuvaisen tyypin kanssa narsisti käy varmasti päälle. Minua tämä mulkku ei saanut hiljaiseksi, joten siirtyi järeämpiin. Valitettavasti myöhästyin rikosilmoituksen tekemisessä. Naama mustelmilla tarkoitti mielestään, että olin itse hakannut itseäni ja viillelyt. Se suhde loppui siihen, pimeä tyyppi ja trollaa täällä päivät pitkät. Juurikin erittäin ovelasti luulee, että kukaan ei ole hoksannut, mitä täällä ajaa ja mitä yrittää. Luulot on kovat, teot mitättömät ja rumat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- muiden hyväksikäyttö;
- empatian puute;
Onko narsistille jotenkin kivaa lukea, että vanhassa tautiluokituksessa ei mainita väkivaltaisuutta? Halvat on huvit. Tosin terveen, ei murtumaan taipuvaisen tyypin kanssa narsisti käy varmasti päälle. Minua tämä mulkku ei saanut hiljaiseksi, joten siirtyi järeämpiin. Valitettavasti myöhästyin rikosilmoituksen tekemisessä. Naama mustelmilla tarkoitti mielestään, että olin itse hakannut itseäni ja viillelyt. Se suhde loppui siihen, pimeä tyyppi ja trollaa täällä päivät pitkät. Juurikin erittäin ovelasti luulee, että kukaan ei ole hoksannut, mitä täällä ajaa ja mitä yrittää. Luulot on kovat, teot mitättömät ja rumat.
Näitä kotidiagnosoituja narsisteja tuntuu olevan joka paikassa. Osa on kevyemmin diagnosoitu ja osa ehkä syystä. Sinänsä sillä ei ole väliä onko parisuhdeväkivaltaa harrastava ihminen narsisti vai ei, sillä sairas se ihminen on.
Väärä ilme, erimielisyys, kun sanoin hänen mielestään jotain väärin - käänsi sen niin että sanoin hänelle pahasti. Kaikki aina minun vikani. Olin h*ora jos kävin ulkona ja olin kaverien kanssa. Kaiken käänsi nurinpäin ja pahaksi. Milloin viivyin liian kauan vaikka sen nopeampaan en päässyt. Milloin en olisi saanut ottaa hätävarastosta rahaa kun menin tk:lle virtsaputken tulehduksen takia. Aina olin petturi ja ärsyttäjä.
Jos yritin hiljentää musiikkia kun hän kuunteli sitä täysillä yms.