Väkivaltaisessa suhteessa olleet (olevat) - mikä on ollut "pienin syy" puolison käsiksi käymiseen?
1. En osannut kuutioida tuorekurkkua tarpeeksi nopeasti
2. Toivotin DHL:n lähetille hyvät viikonloput, kun toimitti paketin perjantaina iltapäivästä ovelle
3. Juttelin tuntemattoman miehen kanssa, joka sattui taluttamaan shiba inun pentua (koira josta olen aina haaveillut)
Ja kyllä, kyseessä on exä.
Kommentit (209)
En saanut itkevää vauvaa yöllä rauhoittumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo "riitaan tarvitaan kaksi" taitaa olla väkivaltaisten luusereiden lempisanonta. 😐
Oli tosiaan ainakin sen tottelemattoman koiranpennun isännän lempisanonta.
Olin miesystävän mökillä ja siellä oli kaveripariskuntakin. Heräsin yöllä ääniin ja menin katsomaan, mitä tapahtui. Miesystäväni oli tämän kaverin naisen päällä kähmimässä. Mies kääntyi ja huomasi järkyttyneen katseeni, muuta ei tarvittu.
Hetken päästä mies tuli makuuhuoneeseen, jossa leikin nukkuvaa. Hän asettui viereeni ja alkoi potkia minua! Nousin ylös ja siirryin sohvalle. Mies seurasi sinne ja alkoi kuristaa kaulasta. Minulla oli puhelin tyynyn alla. Kun mies meni takaisin nukkumaan, soitin apua ja häivyin mökiltä.
Kyllä jotkut kummasti jää suhteeseen pestäväksi, vaikka perheessä pieniä lapsiakin.
En ymmärrä. Kuten äitini joka kerjäsi turpaansa ja jätti lapset kotiin humalaisen väkivaltaisen isän kanssa ja sai itse hyvän syyn lähteä mies ystävilleen..
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei koske mua. Ei tulis mieleenkää pettää vaimoa. Ei tulis mieleenkään pakottaa häntä mihinkään mitä hän ei itse halua. Ei tulis mieleenkään alistaa milllään lailla. En hakkaa en hauku. Minulla on vaimo sen takia, koska rakastan häntä. Kaikista maailman kusimunista mitä maan päällinen kantaa minä ns sain hänet, joten miksi tuottaisin mielipahaa ihmiselle tai hakkaisin tai alistaisin ihmistä jota todella rakastan. Ei suhde aina helppoa ja kivaa ole, mutta tiedän mitä minulla on ja sitä osaan aidosti arvostaa ja vaimoni tietää sen. Minä näytän hänelle ja hän minulle ettei se nurtsi ole parempaa muualla. Sitten se pakollinen seksikommentti vielä tähän. Välillä on kausia, kun ei ole 1kk, 2kk, 3kk, mutta ei se maailmaa kaada ja meillä on paljon muutakin. Meillä tuupataan silloin kun tuupataan. Välillä vtusti paljon enemmän ja välillä vähemmän. Oli myös ajanjakso suhteessa milloin ei puhuttu ja harkittiin eroa. Mietittiin miksi näin on käyny ja alettiin käsittelemään asiaa oikein kunnolla. Ylä ja alamäkiä on joka suhteessa, mutta ei pidä luovuttaa jos ei ole tehty mitään paskaa. Toisen lärvi kyllästyttää jokaista ihmistä, mutta silloin pitää muistella miksi juuri se on siinä ja minkä takia. On hyvä muistella aikaa jolloin tapasi ja mikä sytytti. Yksikään toinen ihminen ei mahdu väliin jos niin ei halua
Onnea Teille.
Erään tuttavani ex kävi käsiksi ja fyysisesti esti poistumasta asunnosta tai vastaamasta puhelimeen, kun toinen oli lähdössä perheensä kanssa risteilylle. Ex oli sitä mieltä, että risteilylle mennään VAIN pettämään, vaikka toinen odotti sitä, että pääsee pitkästä aikaa juttelemaan pitkää iltaa sisarusten ja vanhempien kanssa (joista tämä ex oli häntä yli vuoden yrittänyt eristää), ja syömään hyvin johonkin laivan ravintolaan tai buffettiin. Hytitkin oli varattu niin, että sisarusten kanssa samassa hytissä nukkuisi...
Nukuin korkeaa kuumetta pois keskellä päivää. Mies herätti puukon iskuilla.
Toinen, kun kuuntelin musiikkia josta mies ei pitänyt.
Exsä sanoi tappavansa minut. Rikkoi ikkunat ym. Monta vuotta pelkoa.
Radiosta tuli rakkauslaulu , ja lauloin mukana. Ajattelin jotain toista miestä.
Naapurin 70-vuotias pappa tuli pihaltamme kyselemään, olemmeko nähneet heidän karannutta kissaansa. Meillä oli suhde.
Pyykkikorissa oli pitsialushousuni. Olin ollut pettämässä.
Ja niin edelleen.
Lähdin vaikka jouduin jättämään lapset. Nykyisin ollaan ystäviä, molemmat uusissa naimisissa.
Olin vahingossa/ajatuksissani hävittänyt miehen tuntilaput. Mitkä sen piti viedä töihin. Mies oli sitten töihin lähdössä ja siinä sitte alettii viime tipassa ettii niitä lappuja. Noh meillä oli aamulla kiinaa siitä kun olin avaimetkin humalassa hävittänyt edellisiltana. Mies siinä jotain kiroili ja raivos. Sit sainkin kuulla kuinka mut pitäis tappaa puukolla kuoliaaksi. Muistan tuosta illasta vain sen että olin ihan helvetin sokissa ja itkuinen. Muistan kuinka mun piti pestä mun lapsen lelut(joka ei sillo enää meillä asunu). Ja ettii se helvetin tuntilappu paperi. Loppujen lopuksi se löyty sitten muistaakseni miehen työkassista.
Tuosta on aikaa kolme vuotta ainakii. Mies katuu yhä edelleen eikä aijo toistaa enää. Oon antanut anteeksi. Vaikka tietenkää sitä helpolla unohda.
Toinen juttu tapahtui ennen minun synttäripäivää. Seuraavana päivänä oli tarkoitus mennä hesaan juhlistaa minun synttäreitä. Oltiin edellisenä iltana otettu molemmat. Jotain me autolla ajeltiin ja sit minä sammuin ja mies läksi uudellee joidenkin kavereiden kanssa jatkaa ajeluu. Noh, yöllä sitte mies saapu kotiin kännissä ja hyökkäs mun päälle ja haukku huoraksi ja alko repii mua siinä. Taas aloin itkee. Olin ihan hämilläni et mitä helvettii täs nyt tapahtuu. Seuraavana aamuna taas pyydeltiin anteeksi. Oli oikein erityisen mukavaa lähteä juhlistaa synttäreitä hesaa. Se päivä oli yksi masentavista päivistä ikinä. Saatii tämäkin sovittua. Pistin kännin piikkiin. Yritin epätoivoisesti vaan jatkaa eteenpäin.
Kolmas tapahtui ulkomailla. Tokalla reissulla. Oltiin valvottu koko viime yö koska jännitettiin matkaa yhdessä. Illalla siinä sitten otettiin yhdessä. Illalla yöllä mies sai jostain kilarit. Ja suoraa mottas otsaa. Tämäkin saatiin sovittua joten kuten.
Yhdessä ollaan vieläkin. Paljon ollaan yhdessä koettu 9 vuodessa. Lapsen lähdön jälkeen meillä meni todella huonosti. Oon yrittäny ajatella niinkin ettei se ollut mun miehellekään helppoo kun lapsi lähti. Minähän tämän kaiken aiheutin omalla juomisella. kyllä minä sen voisin sanoa että jos tulisi ero, niin en minä miestä huolisi vähään aikaan. En yksinkertaisesti luota yhteenkään mieheen. Mutta niin onneksi kuitenkin kaikki on hyvin nyt eikä mies enää sellaista tee.
Eikö siihen puolisoon pidä tutustua monta vuotta ennen yhteenmuuttoa ettei tule tuollainen käytös yllätyksenä.
Ensimmäisestä väkivallan uhasta lähtö ja heti
Vierailija kirjoitti:
Yöllä paiskasi kaksi lasia lattiaan koska oleskelin avoimen ikkunan äärellä haukkaamassa happea. Ulkona oli kaksi miestä kuulemma (->syy käytökselleen). Lattiaan reikiä ja lasit tuhannen sirpaleina, asteli vielä niitten sirpaleitten päällä niin että vertakin meni lattialle. Koko kämppä siruissa kun levitteli niitä vielä noin ympäriinsä. Nyt pitää ulkokenkiä koko ajan sirujen vuoksi. Vähän niitä siivoili kun huomautin, mutta ei viitsinyt sitäkään tietenkään hyvin tehdä. Nyt raivostuttaa, mutta kun toi sattu olin ihan lamaantunut ja itkin hysteerisenä.
Viime yönä?
Hae apua.
0800 02400 Naisten Linjan maksuton tukinumero apunasi ma-pe 16-20, la-su 12-16
Parkkeerasin auton "väärinpäin" metsikön reunaan. Siitä seurasi noin kahden tunnin kiroilu-ja huutokonsertti (yksipuolinen, vain mies huusi) kotimatkalla ja kotona. Siellä sitten hakkasi niin että päähäni tuli kananmunan kokoinen paukama ja heitti vielä uloskin.
Mitätöin hänet henkisesti täysin. Haukuin rumaksi, läskiksi yms.
Kun en pystynyt syömään lounasta. Voin siitä pahoin, mutta miehen mielestä mun olisi pitänyt syödä. Alkoi lyödä minua vatsaan kovaa.
Eron jälkeen äijä on vielä yrittänyt saada mua takaisin, yök!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei koskaan näe mitään vikaa omassa käytöksessä, niin luulee toisen suuttuvan tyhjästä. Riitaan tarvitaan aina kaksi.
Riitaan tarvitaan kaksi, mutta pahoinpitelyyn yksi.
Nakkikiskan jonossakaan ei kumpikin lyö toisiaan vaan ainoastaan toinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei koskaan näe mitään vikaa omassa käytöksessä, niin luulee toisen suuttuvan tyhjästä. Riitaan tarvitaan aina kaksi.
Riitaan tarvitaan kaksi, mutta pahoinpitelyyn yksi.
Nakkikiskan jonossakaan ei kumpikin lyö toisiaan vaan ainoastaan toinen?
Nyt sekoitat tappelun ja perheväkivallan. Taidat olla melkoinen kultakimpale.
Se on muuten jännä homma miten paljon voimaa 45kg naisella on kun se suuttuu oikein kunnolla. Pari kertaa on joutunut ottamaan iskua vastaan kun muijalle ei käyny sellainen homma et suhde pitäis päättää.
Ymmärrättekö, että tuo ei ole terveen ihmisen käytöstä?
Se että sanoin jotain.
Se että en sanonut mitään.
Se että katsoin.
Se että en katsonut.
Se että oli "nenä väärässä asennossa", "äänensävy", "ajatukset".
Toisin sanoen ei siihen syytä tarvita, muuta kuin sen väkivaltaa käyttävän oma pimeys.