Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin naimisiin mutta mies ei ''VIELÄ''

Vierailija
08.01.2018 |

Ollaan oltu yhdessä yli 10 vuotta, seurustelemaan alettiin 18 vuotiaina. Tilanne on se että itse haluaisin jo naimisiin. Olen aina tiennyt haluavani naimisiin ja luulin että niin mieskin. Alkuseurustelun ajan oli ihan okei että minua ei kosittu, sillä olinhan kuitenkin vasta päälle parikymppinen. Nyt kuitenkin kun ikää alkaa tulemaan ja itsestä tuntuu että ajatus jo erittäin tervetulleelta, tuntuu hölmöltä että mies ei haluakkaan.

Olemme puhuneet tästä asiasta ja enemmän ja vähemmän vuoden ajan, joka kerta vastaus on sama ''en ol vielä valmis'', ''odotan sitä tunnetta että haluan mennä''. Tämä kuulostaa karulta ja kerran purskahdin itkuun, että tarkoittaako se sitä että odottaa vain jotain parempaa naista, että hän ei olisi varma minusta. Kuitenkin vakuuttaa että kyse ei ole siitä ja haluaa kyllä olla minun kanssani. En siis tajua enää yhtään.

Onko muita ketkä olisi päässeet yli ''hääkuumeesta'' ja olisi silti elänyt saman tyypin kanssa onnellisesti? Itseä vaan pelottaa että suhde päättyy katkeruuteen ja/ tai mies heti tämän jälkeen löytää toisen jonka kihlaa. Että vika olisi oikeasti minussa.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yli 10 v olette jo olleet yhdessä ja mies vielä "odottaa sitä tunnetta"? Ei tuo nyt oikeen hyvältä kuulosta.

Olen samaa mieltä ja vaikuttaa siltä, että yksinkertaisesti tällä hetkellä, kenties aina odotatte eri asioita suhteeltanne.

Joko miehesi ei usko avioliittoon, ymmärrä sen funktiota suhteessanne tai odottaa vielä sitä oikeaa.

On paljon esimerkkejä siitä, että pitkässä suhteessa naimisiinmenoon haluttomasti suhtautunut mies suhteen päätyttyä on jopa jo seuraavan vuoden tai parin aikana rakastunut, löytänyt uuden kumppanin ja yllättäen avioitunut ilman mitään suurta draamaa nopealla aikataululla.

Jos todella olet miehellesi tärkeä ja hän aidosti rakastaa sinua, hän ottaa huomioon toiveesi ja jokin naimisiinmeno on pieni asia sen rinnalla, että loukkaisi tai ei tuottaisi sinulle iloa eli ei haluaisi riskeerata menettämistäsi.

Vierailija
102/130 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua naimisiin kanssasi eikä lapsia kanssasi. Itselläkin oli kymmenen vuotta suhdetta takana kun yhtäkkiä tajusin, että mies on täysin tyytyväinen tilanteeseen eikä halua sitoutua minuun mitenkään, puheistaan huolimatta.

Erottiin ja mies meni naimisiin ja teki lapsen uuden tyttöystävän kanssa. Itsekin löysin hyvän miehen heti, meillä on pari lasta ja sovittuna koska mennään naimisiin. (Lapset tehtiin ensin koska ikä jo painaa ja ei ollut varmuutta tärppääkö enää kovin helposti.)

Maistraatissa käynti vie aikaa ehkä 30min - lapsien "teko" kestää paljon kauemmin...

Haluan kirkkohäät, juhlineen. (Eikä se tekeminen kauhean kauaa kestänyt😉)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tahtoo ottaa etäisyyttä. Mies hoki minulle tuota samaa lausetta pitkään, kunnes kävi ilmi, että hänellä on toinen. He menivät naimisiin ja minä jäin yksin.

Vierailija
104/130 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis suoranainen harvinaisuus kun mies on kosinut ilman että asiasta on puhuttu sanaakaan! Mielenkiintoista:) Olen aina tiennyt että vaatimukseni ovat korkeat mutta että tässä kohtaa myös. Mulle ei luonto antaisi periksi alkaa jutella naimisiinmenosta ja sitten olla ilahtunut kun toinen sen jälkeen "kosii" . Toisaalta ei tarvitse ihmetellä miksi avioeroja on myös paljon.

Vierailija
105/130 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis suoranainen harvinaisuus kun mies on kosinut ilman että asiasta on puhuttu sanaakaan! Mielenkiintoista:) Olen aina tiennyt että vaatimukseni ovat korkeat mutta että tässä kohtaa myös. Mulle ei luonto antaisi periksi alkaa jutella naimisiinmenosta ja sitten olla ilahtunut kun toinen sen jälkeen "kosii" . Toisaalta ei tarvitse ihmetellä miksi avioeroja on myös paljon.

Ihan samaa mieltä. Kyllä sitä saattaa jostain ihme syystä suostua toisen vaatimuksiin naimisiinmenosta, mutta nämä ovat juuri niitä liittoja missä ahdistaa ja rajusti..Kuka nainen edes haluaa naimisiin jouduttuaan itkemään ja vänkäämään asiaa mieheltään ensin?! En minä ainakaan. Näitä juttuja lukiessa huomaa, kuinka ihmiset eivät edes tiedä siitä oikeasta tunteesta ja SIITÄ OIKEASTA yhtään mitään...

Vierailija
106/130 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häät pelottavat miestäsi hössötyksineen, maistraatissa voi avioitua - jos haluatte olla puolisoita, yhdessä, aviossa.

Vierailija
107/130 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä huonolta jos mies ei vieläkään halua kanssasi naimisiin.. Sinuna kyllä miettisin teidän suhdetta kahteen kertaan.. Jos miehelläsi ei ole "sitä" tunnetta sinua kohtaan niin ei hän ole sinulle se oikea.

Vierailija
108/130 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei ap, kamala tilanne. :( Pelkään nykyisessä suhteessani samaa.

Kerran olen ollut kihloissa, mutta itselleni se ei tuntunut niin oikealta ja tyyppi muuttui niin epävakaaksi kuin olla ja voi. Nyt kun olen suhteessa ihmisen kanssa, joka on kaikkea mitä haluan ja tähän haluan sitoutua, niin pelkään ettei häitä ole odotettavissa... raastavaa. Kuitenkin tuo juridinen suoja molemmille kyseessä, sen rakkausaspektin lisäksi. Oletko yrittänyt selittää sitä miehellesi?

Vierailija
109/130 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa aika vuosisadan rakkaustarinalta jos et itsekkään usko siihen ennenkuin sormus on sormessa :D Rip mies

Vierailija
110/130 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette menneet liian nuorena yhteen, mies varmaan kokee että on vielä villiä nuorenmiehen elämää elettävä. Ei halua sitoutua, koska se on sitten siinä.

Ei se sitäkään välttämättä ole. Me päädyttiin yhteen saman ikäisinä ja parisuhde meni koko ajan eteenpäin. Vaikeitakin aikoja oli, mutta kasvettiin yhdessä, mentiin naimisiin ja hankittiin lapsia. Yli 20 vuotta myöhemmin ollaan edelleen naimisissa.

Minä kyllä ymmärsin jo 18-vuotiaana tehdä selväksi miehelle, että haluan lapsia, en "joskus", vaan melko nuorena. Ja että lapsia hankitaan vaan avioliitossa. Eikä se ollut miehelle mikään ongelma, kun muutenkin jaetaan samat arvot.

Tärkeimmistä asioista ollaan samaa mieltä ja muihin haetaan kompromissi. Sitoutuminen ja avioliitto ovat asioita joissa en oli tehnyt kompromissia.

Vierailija
111/130 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei halua ’vielä’ niin se ei näe tarvetta mennä naimisiin.

Keksi hänelle tarve. Esimerkiksi se, että sinä haluat naimisiin ja lähdet jos ei häitä tule.

Vierailija
112/130 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mikä ajatuksessa ahdistaa, jos hän esim mieltää naimisiinmenon kauheana rahanmenohössötyksenä ja pitää kiusallisesti olla huomionkeskipisteenä jne.

Jos voisi asiat tehdä pienemmin ja tai vaikka ihan hissukseen kahdestaan.

Ei nämä miehet noista häähössötyksistä innostu, varsinkin jos yhteisiä vuosia on useita ja lapsiakin.

Vierailija
113/130 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei lasta haeta, niin avossa on hyvä olla, mieluiten omissa asunnoissa. Oon ite 35 ja mies 31.

Ohis, mutta ei se mikään avo ole jos asutte erillään.

Vierailija
114/130 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille naimisiinmeno ei ole välttämätöntä. Ei se siltikään tarkoita etteikö voisi olla ihan yhtä sitoutunut. 

Voi olla ettei miehesi näe syytä mennä naimisiin, mitä se muutenkaan muuttaisi? 

Vierailija
115/130 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein ymmärrä tätä, että seurustellaan ja asutaan yhdessä vuosikausia, mutta sitoutumisen aste on kuitenkin nolla. Pidetään takaporttia auki.

Minusta taas on vähän hassua, että oletetaan että jos pitkään yhdessä seurustellut pariskunta ei koe tarvetta mennä naimisiin, niin siitä ajatellaan ettei olla sitoutuneita. Ei se meinaa sitä että pidettäis takaporttia auki. 

Olen seurustellut mieheni kanssa 7 vuotta, ja kumpikin on toivonut alusta lähtien että ollaan yhdessä koko loppuelämä. Päätimme joku aika sitten että haluamme kuitenkin mennä naimisiin jossain vaiheessa (sitten kun tarpeeksi ylimääräistä rahaa, koska minä ainakin haluan jonkinlaiset juhlat ja häämatkan). Joten päätimme sitten mennä kihloihin, mutta tästä ei monikaan tiedä, koska emme jaksa niitä onnentoivotuksia ja selittelyitä että "ollaan menty jotenkin mukamas eteenpäin suhteessa", vaikka suhde on pysynyt aivan samana. Ennen kihlaustakin olimme henkisellä tasolla yhtä sitoutuneita (ellei jopa sitoutuneempia) toisiimme kuin avioparit. 

Vierailija
116/130 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että hän pelkää häihin liittyvää stressiä ja sitä hössötystä mikä usein niihin liittyy myös? Nykyään kun tulee telkustakin kaikenlaista häähömppää ja morsiamet innostuvat käyttämään suuria summia yhteen päivään. Ehkä hän pelkää sinunkin haluavan jotkut prinsessahäät.

Oletko jutellut miehesi kanssa tuosta vai vain siitä että haluat naimisiin? Onko miehesi muuten käytännöllinen ja säästäväinen?

Jos lähinnä naimisiinmeno on sinulle se pääasia, voithan kertoa olevasi ihan tyytyväinen yksinkertaisiin pieniin häihin ilman turhia hössötyksiä. Ehkä hän sitten lämpiää ajatukselle paremmin.

Luulen monien miesten tuntevan itsensä jotenkin suljetuksi ulkopuolelle kun hääsuunnittelussa otetaan usein lähinnä morsiamen toiveet huomioon. Monia miehiä tosin ei edes kiinnosta häiden koristelut yms. Ja se tuntuu olevan jotenkin yleinen trendi nykyään että jokaisen morsiamen oikeus on saada se oma prinsessapäivä. Tarkoitan että sitä toitotetaan televisiossa ja lehdissä.

Kokemukseni mukaan harvempi suomalainen mies tykkää kaikenlaisista krumeluureista ja tylliunelmista.

Joten ehkä häntä ei pelotakaan naimisissa olo sinällään vaan se minkälaiset juhlat sinä haluat ja paljonko niistä pitää pulittaa kun samalla rahalla voisi ostaa jotain muuta.

Tietysti voi myös pelätä sitoutumista ja että jotain muuttuu välillänne.

Vierailija
117/130 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua kanssasi naimisiin. Ainakaan vielä. Miksi sinä haluat? Sinulla on ilmeisesti suhteestanne epävarmuus, jonka haluat paikata virallistamalla sen virallisimmalla mahdollisella tavalla. Ei se epävarmuus sillä katoa.

Tämä.

Selvitä miksi haluat naimisiin. Onko syynä kivat juhlat, paljon lahjoja, prinsessapäivä, sormus, merkki muille että tää mies on nyt sun, taloudellinen vakaus...MIKSI haluat naimisiin?

Mutta toisaalta, tuo "ei vielä" on kans aika vetkuttelua. 

Vierailija
118/130 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksi hänelle tarve. Esimerkiksi se, että sinä haluat naimisiin ja lähdet jos ei häitä tule.

Toivottavasti mies tajuaa ottaa jalat alleen ja äkkiä..

Vierailija
119/130 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mies tajuaa ottaa jalat alleen ja äkkiä..

Ja mikäköhän tässä on yhtään sen pahempaa, kuin se, että mies vakuuttelee rakastavansa, mutta todellisuudessa pitää vaan takaporttia auki?

Vierailija
120/130 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan kirkkohäät, juhlineen. (Eikä se tekeminen kauhean kauaa kestänyt😉)

Maailman typerin syy olla menemättä naimisiin ennen lasten tekemistä. Jos avomiehesi sattuu kuolemaan ennen kuin saat ihanat kirkkohääsi, niin kadut kyllä katkerasti koko loppuikäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän