Ikääntyneet vanhempani EIVÄT KERRO minulle, ketä äänestävät presidentinvaaleissa
Pelkään, että äänestävät väärin. Eivät enää ymmärrä asioita nuorten näkökulmasta.
Kommentit (27)
Ja naapurillakin on DAKTSIA DUKSTER.
Jaxuhali.
No huh. Onneksi vanhempani ovat jo edesmenneitä, mutta aikuisille lapsilleni olen sanonut, ettei äänestyskopista ole ulos tulemista, jos ei ole minun antamani numero siinä lapussa. Kyllä kunnon kasvatus kantaa hedelmää!
Samaa epäilen omien vanhempieni kohdalta. Muistisairaus sekoittaa pään. Eivät edes ole perehtyneet ehdokkaisiin ja saattavat siksi äänestää jontain älyvapaata ehdokasta. Essayahia tai Harkimoa.
Vanhemmille kännykkä mukaan koppiin ja siitä äänestyslipusta otetaan sitten kuva ennenkuin sieltä ulos tullaan!
Oletko vajaa kun tuollaista mietit ja se sun mieltä häiritsee? Ei häiritse normaalia.
Oletko kuullut vaalisalaisuuden ja yksityisasioiden kunnioittamisesta? Kuulostat sellaiselta, ettei sinulle kannata ääntään paljastaa, ja vanhempasi taitavat tietää sen. Ei kuulu sinulle, ketä muut äänestävät. Ei demokratiassa ole "vääriä ääniä", kunhan jokainen saa itse päättää ketä äänestää, eikä esim. SUKULAISEN PAINOSTUKSESTA.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut vaalisalaisuuden ja yksityisasioiden kunnioittamisesta? Kuulostat sellaiselta, ettei sinulle kannata ääntään paljastaa, ja vanhempasi taitavat tietää sen. Ei kuulu sinulle, ketä muut äänestävät. Ei demokratiassa ole "vääriä ääniä", kunhan jokainen saa itse päättää ketä äänestää, eikä esim. SUKULAISEN PAINOSTUKSESTA.
Naurettava kommentti. Haluan varmistaa, että ääni on nuorten hyväksi. Onko edes oikein, että iäkkäillä on enää äänioikeus? Kun tarkemmin ajattelee, sehän on ihan naurettavaa.
AP
En ole kertonut perheenjäsenille, ketä äänestän missäkin vaaleissa. Onneksi on vaalisalaisuus. N28
Sulta pitäisi riistää äänioikeus. Ei ole oikein että kaikki ääliöt saavat äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettava kommentti. Haluan varmistaa, että ääni on nuorten hyväksi. Onko edes oikein, että iäkkäillä on enää äänioikeus? Kun tarkemmin ajattelee, sehän on ihan naurettavaa.
AP
Laitas tähän sitten tarkemman ajattelun tuomia perusteita. Kiinnostaa koska debatti kiinnostaa. Myöskin tuo ikäraja eli minkä ikäisenä mielestäsi pitäisi menettää äänioikeus?
Voi äänestää yhtä ja kertoa toista :D.
Minä kerron aina, ketä äänestin, mutta se ei välttämättä ole totuus.
Sinä olet 0 ja vanhempasi äänestää 5. Eli 0/5.
Ei kenenkään ole pakko kertoa, jos ei itse halua. Se on ihan jokaisen oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Samaa epäilen omien vanhempieni kohdalta. Muistisairaus sekoittaa pään. Eivät edes ole perehtyneet ehdokkaisiin ja saattavat siksi äänestää jontain älyvapaata ehdokasta. Essayahia tai Harkimoa.
He valittavat, ettei listassa ole oikeaa ehdokasta ja kirjoittavat lappuun Kekkonen
Eipä se sinulle kuulukaan.