Naisilla on nykyään valtavan kokoiset jalat
Tulipa se taas todistettua. Lenkkeillessäni näin nuoren naisen, joka oli ilmeisesti myös lenkillä. Ja kun katsoi tämän naisen lenkkikenkiä, niin olivathan ne isot. Tuskin käyttäisi isoja kenkiä, ellei jalatkin olisi isot. En pysty pelkällä vilkaisulla kenkiin sanomaan mitään tarkkaa kengännumeroa, mutta oli varmasti reilusti yli 40. Oli nainen kyllä pitkäkin, melkein 180 cm varmaan, mutta kyllä ne kengät näyttivät silti todella isoilta. Eikä hän todellakaan ollut ainut sellainen näkemäni nainen, vaan nykyään näkee lähes poikkeuksetta isojalkaisia naisia.
Miksi naisilla on nykyään niin valtavan kokoiset jalat? Itse voin miehenä muille miehille sanoa, että jos teidän mielestänne naisella pitää olla pienet jalat, niin vaikea teidän on sellaista naista enää nykyään löytää. Nykyään tuntuu olevan ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että naisilla alkaa kengännumero jo nelosella. Monilla se on jo reilustikin neljänkympin yläpuolella.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Siihen on ihan luonnollinen evolutiivinen selitys. Ilmastonmuutoksen myötä jo tulleet lumiset talvet: isoilla jaloilla "kelluu" paremmin hangen päällä.
ns. lumikenkä?
Minulla on 36.5-37 -kokoinen jalka ja lähes aina tämän koko on ensimmäisenä lopussa, jos olen kenkiä ostamassa (erityisesti alesta). Joten voisi päätellä että isolla osalla on tämä jalankoko, kun taas 41-42-kokoja on lähes aina aletuotteissakin jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen on ihan luonnollinen evolutiivinen selitys. Ilmastonmuutoksen myötä jo tulleet lumiset talvet: isoilla jaloilla "kelluu" paremmin hangen päällä.
Ilmastonmuutoksen myötä lumipeite lisääntyy Itä-Suomessa ja Pohjois-Suomessa, mutta vähenee Etelä-Suomessa ja Länsi-Suomessa.
Etelä- ja Länsi-Suomessa pitää olla isot jalat, joita voi käyttää tarvittaessa vesisuksina.
Oln syntynyt 1980 ja miulla on koon 40 jalka. Samanikäisellä ystävälläni taas koon 41. Että äläpä ap yleistä!
Vierailija kirjoitti:
Naiset on nykyään ihan amatsoneja.. Ihan puistattaa.. Missä ennen niin söpöt, sirot pienet naiset? Kokoa 43 hikinen räpylä lenkkarissa ja tukkipuutakin paksummat pakarat on tästä kaukana..
Naisethan ovat tietyn kokoisia miesnäkökulmasta vain suhteessa heihin. Jos naiset siis tuntuvat liian isoilta, miksipä et itse kasvaisi vaikkapa 15cm, niin johan siroa ja söpöä löytyy. Vai oliko se niin, että sinä olet aina täydellisen ja oikean kokoinen, ja juuri sopivan miehekäs, eikä sinun tietenkään täydy muuttua mitenkään, vika on niissä hemmetin naisissa...?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 36.5-37 -kokoinen jalka ja lähes aina tämän koko on ensimmäisenä lopussa, jos olen kenkiä ostamassa (erityisesti alesta). Joten voisi päätellä että isolla osalla on tämä jalankoko, kun taas 41-42-kokoja on lähes aina aletuotteissakin jäljellä.
Mielenkiintoista. Minulla on jalannumero 41 ja se koko on alerekeissä AINA loppu, 36 ja 37 kyllä löytyy lähes poikkeuksetta.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätänsä naiset ovat tosi isoja nykyään.
Lihavuus on oikeasti ongelma suomessa joten naiset yrittäkää laihduttaa.
Liittyy miten aiheeseen, eli naisten kengännumero? Meinaatko että laihduttamalla parikymmentä kiloa myös kengännumero pienenee vaikkapa 42:sta 36:een?
Kivasti saanut isojalkafetistin aloitus täällä näköjään pöhinää aikaiseksi 😂
Mitäs se rääpäle sieltä lattianrajasta vikisee?
Kiipeä jakkaralle niin jutellaan.
Olen itse 178cm,90kg ja kengänkokoni on 43-44.
En koe olevani isompi kuin keskiverto naiset, välillä koen jopa olevani pienempi ja sirompi kuin moni nainen.
m29
Älkää koskaan käyttäkö liian pieniä tai puristavia kenkiä ettei tule vaivaisenluut. Ne vasta rumat on pienessäkin jalassa. Kivuliaat myöskin. Eikä niiden korjausleikkausta enää suositella.
Paljon nätimmät on isommat terveenä pysyneet jalat!
Eli oliko tässä tilanne se, että ap katsoi jonkun tytön lenkkareita ja totesi jalat isoiksi. Ensinnäkin juoksulenkkareiden pitää olla n. puoli numeroa liian isot, jos juoksee pitkiä matkoja. Toiseksi lenkkarit itsessään, etenkin sellaiset, joissa on hyvä vaimennus, ovat aika isoja. Eli se, miltä lenkkari näyttää ulospäin, ei korreloi täysin sen kanssa, millainen jalka siellä on sisällä.
Tämä tarkoittaa kääntäen myös sitä, että kenkien koon perusteella, et voi päätellä, mitä siellä sisällä on. 36 numeron kenkään survottu jalka voi oikeasti olla pariakin kokoa isompi. Tätä esiintyy etenkin vanhemmilla naisilla, anoppi olkoon varoittava esimerkki. Ja kun näitä liian pieniä kenkiä harrastaa pitempään, seurauksena on vaivaisenluut, jotka ovat oikeasti aika hurjan näköiset.
Nykyisin naiset ovat pitempiä kuin äitinsä (tai siis usein, ei aina) ja he eivät toisaalta tunge jalkojaan liian pieniin kenkiin, ovat ehkä omia äitejään katselleet ja todenneet, että ei kannata.
Ja kertauksena vielä, näkemäsi kenkä ei välttämättä kerro, mitä siellä sisällä on. Itselläni on 39 koon jalka, olen 174 cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Menee halut jos naisen kengän koko on suurempi kuin 38.
Luulen, että sinulla on silti tarpeeksi vientiä, niin kauan kuin ulkonäköä riittää. Yhden illan jutuissa naisiakaan ei niin paljoa kiinnosta persoonallisuutesi ja ajatusmaailmasi - he esineellistävät ihan samalla tavalla kuin sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos naiseni käyttäisi samankokoisia kenkiä kuin itsellä on. Olisi olo kuin seurustelisin miehen kanssa.
Miehekkyydestään epävarma mies ei ole seksikäs. Minulla on todennäköisesti pienempi kenkä kuin sinulla, mutta et vaikuta tarpeeksi maskuliiniselta minulle. Kannattaa juoda enemmän maitoa, vesijohtovedessä on nykyään liian paljon estrogeenia.
En tiedä mikä on APn avautumisen tarkoitus.
Olen itse liittänyt tuon jalkojen kasvamisen siihen, että nykyään naisilla ei ole tarvetta olla pienijalkaisia avuttomia sipsuttelijoita.
Äitini (+60 v) on elänyt lapsuutensa ja nuoruutensa ajassa jossa naisen piti olla vähän avuton. Ja jalat piti tunkea liian pieniin kenkiin. Mieluiten korkkareihin jotka luovat illuusion oikein pienistä jaloista.
Lisäksi piti kävellä sipsuttelemalla.
Äiti onkin usein kauhistellut kenkiäni (hameen kanssa pitää olla korkkarit eikä tuommoisia) ja tapaani kävellä (ei saa kävellä noin pitkillä askelilla). Mutta ei minulla ole ollut tarvetta käyttää korkkareita eikä liian pieniä kenkiä, joilla täytyy sipsutella jo siksi kun ne sattuvat niin ettei normaalisti pysty kävelemään.
Nykyiset nuoret naiset näyttävät omaksuneen terveen asenteen jalkoihinsa. Jalat ovat liikkumista varten, eikä kenkien ole tarkoitus olla kidutusvälineet.
AP:n viesti ehkä yritti lietsoa naisille jalkahäpeää. Ei vaan taida nykypäivänä onnistua siinä kovin hyvin. Toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiseni käyttäisi samankokoisia kenkiä kuin itsellä on. Olisi olo kuin seurustelisin miehen kanssa.
Miehekkyydestään epävarma mies ei ole seksikäs. Minulla on todennäköisesti pienempi kenkä kuin sinulla, mutta et vaikuta tarpeeksi maskuliiniselta minulle. Kannattaa juoda enemmän maitoa, vesijohtovedessä on nykyään liian paljon estrogeenia.
Mutta eikö maidossa ole lehmän estrogeenia.
Ehkä vika onkin maidon juomisessa.
🤔
Ap on vuokrayksiössään tumputtava ressukka.
Kerran viikossa hän tekee ekskursion ulkomaailmaan, ja tulee heti raportoimaan
näkemästään.
😄😂
Tällä kertaa hän näki elävän naisen lähietäisyydeltä ja pelästyi.
Yritetään ymmärtää.
Ap.n elämä ei ole helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos naisella kengän koko on yli 41, niin heippa vaan..
Sinulla on siis pienet jalat, joita häpeät niin paljon ettet pysty sitä myöntämään. Sen sijaan että kohtaisit ongelmasi, olet kääntänyt häpeäsi naisia kohtaan ja vaadit että heidän kuuluisia hävetä suuria jalkojaan.
Kyse on kuitenkin omasta häoeästäsi.
Elämäsi helpottuu jos opit hyväksymään omat jalkasi.
Ei pidä yhtään ihmetellä, mistä ulkonäköpaineet tulevat. Olit lyhyt tai pitkä, laiha tai läski, tumma tai vaslea, aina menee pieleen jonkun mielestä.
Jalat on jokaisella sen kokoiset, kuin ovat. Jos ei kelpaa, ole yksin keskenäsi.