Naisilla on nykyään valtavan kokoiset jalat
Tulipa se taas todistettua. Lenkkeillessäni näin nuoren naisen, joka oli ilmeisesti myös lenkillä. Ja kun katsoi tämän naisen lenkkikenkiä, niin olivathan ne isot. Tuskin käyttäisi isoja kenkiä, ellei jalatkin olisi isot. En pysty pelkällä vilkaisulla kenkiin sanomaan mitään tarkkaa kengännumeroa, mutta oli varmasti reilusti yli 40. Oli nainen kyllä pitkäkin, melkein 180 cm varmaan, mutta kyllä ne kengät näyttivät silti todella isoilta. Eikä hän todellakaan ollut ainut sellainen näkemäni nainen, vaan nykyään näkee lähes poikkeuksetta isojalkaisia naisia.
Miksi naisilla on nykyään niin valtavan kokoiset jalat? Itse voin miehenä muille miehille sanoa, että jos teidän mielestänne naisella pitää olla pienet jalat, niin vaikea teidän on sellaista naista enää nykyään löytää. Nykyään tuntuu olevan ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että naisilla alkaa kengännumero jo nelosella. Monilla se on jo reilustikin neljänkympin yläpuolella.
Kommentit (132)
Mikä vika pitkissä varpaissa on?
Vierailija kirjoitti:
Kesällä altaalla järkytyin kun näin ohi vierestä kävellessä pituiseni 180cm naisen jalat. Oma kengänkokoni on 45. Ton naisen jalat olivat sirommat kuin omani mutta leveydessä ei paljoa jäänyt jälkeen. Luulen vielä tuon naisen jalkojen olevan pidemmät kuin omani.
Pitikö oikein ottaa rauhoittavaa?
Vierailija kirjoitti:
Yli 180-senttiselle ihmiselle alle koon 40 oleva jalka olisi poikkeuksellisen pieni. Ei naisilla ole kovin paljon sen pienempi jalka kuin miehilläkään, joten kun naiset ovat nykyään pidempiä, ovat heidän jalkateränsäkin pidempiä. Minulla on pituutta 179cm ja kengän koko on 43. Mieheni on 187cm ja kengän koko hänellä on 46. Äitini on 169cm ja kengänkoko 39, kaverini 153cm ja kengänkoko 37. Hiffaatko korrelaation.
Mä olen 171 ja mun kenkä on 37. Ei tuo nyt ihan noinkaan mene että mitä lyhyempi ihminen sen pienempi jalka.
Jos naisella kengän koko on yli 41, niin heippa vaan..
Voi kuinka kamalaa. Pelottaa varmaan, että tallon sinut maahan näillä karseilla isoilla jaloillani. Pidä varasi ja pakene kun vielä voit etten saa sinua kiinni :) Pst Minulla sellaiset kengät, jotka tekisivät vähän kipeää :)
Vierailija kirjoitti:
Menee halut jos naisen kengän koko on suurempi kuin 38.
Menee halut jos miehen ÄO on kovin alhainen. Älykkyys on toivottu asia.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on tyhmä niin heippa vaan :)
Jos naiseni käyttäisi samankokoisia kenkiä kuin itsellä on. Olisi olo kuin seurustelisin miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka kamalaa. Pelottaa varmaan, että tallon sinut maahan näillä karseilla isoilla jaloillani. Pidä varasi ja pakene kun vielä voit etten saa sinua kiinni :) Pst Minulla sellaiset kengät, jotka tekisivät vähän kipeää :)
Joistain 42-46 piikkareistasi tulisi mieleen oletko transu.
Hyvä ominaisuus, jolla voi pitää helposti miestään tossun alla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ominaisuus, jolla voi pitää helposti miestään tossun alla.
Mulla on niin iso mies, että 41:n jalka ei tahdo riittää. Pitäisikö käyttää isompia kenkiä ja laittaa vaikka paperia kärkeen täytteeksi?
Olen 169 cm ja kengänkoko 41. Luin kerran artikkelin jossa väitettiin että naiset joilla on iso jalkaterä selviävät useimmin ongelmitta synnytyksestä.
Minulla se on pitänyt paikkansa.
Meillä on suvussa isojalkaisia naisia. Mun varpaat sidottiin jalkapohjan alle kuten Kiinassa aikoinaan. Jalkani ovatkin nyt toimenpiteen ansiosta todella sirot ja naiselliset. Miehetkin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat pikkuhiljaa muuttumassa yksineuvoisiksi, koska joutuvat tekemään molemman sukupuolen työt. Siksi on luonnollista, että muutos näkyy myös fyysisellä tasolla.
Rupesi äkkiä yskittämään kun luin tämän, onkohan mulla korona.
Ei oireita kyllä päivällä huomannut mutta eihän siinä ehdi yskiskelemään kun pitää töitä painaa...
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ei nyt ollut sinusta ja sinun haluistasi.
Minulla on ollut jo 8-vuotiaana koon 38 jalka. Oli kivaa, kun sai "aikuisten" puolelta ostaa kivoja kenkiä. Muuten olin kyllä varsinkin lapsena pienikokoinen. Tosin yläkoulussa olisinkin sitten jo koko 39-40 käytössä. Muistan aina sen, kun silloin jotkut pojat pilkkasivat isoja jalkojani. Minulla oli vielä kenkämaku sellainen, että pidin maiharityyppisistä kenkistä jotka ehkä korostivat vielä jalan kokoa. Kyllä ne kommentit jäivät silti mieleen ja vieläkin miettii sitä miltä jalka jossain kengässä näyttää. Äitini piti nuorempana liiankin pieniä kenkiä ja nyt sitten jalkaongelmia joten ei sekään ole hyvä asia ja jossain lehdissä on ollutkin juttua, että monet pitävät liian pieniä kenkiä. Itselle aina ollut tärkeää, että on mieluummin tilaa tarpeeksi.
Tuo nainen kertoo varmaan kokonsa kenkäkaupassa kuiskaamalla. Voin kuvitella näkyä kun tuo nainen sovittaa 45 kenkiä ja myyjä etsii epäuskoisena ja epätoivoisena jotain mikä mahtuisi.