Naisilla on nykyään valtavan kokoiset jalat
Tulipa se taas todistettua. Lenkkeillessäni näin nuoren naisen, joka oli ilmeisesti myös lenkillä. Ja kun katsoi tämän naisen lenkkikenkiä, niin olivathan ne isot. Tuskin käyttäisi isoja kenkiä, ellei jalatkin olisi isot. En pysty pelkällä vilkaisulla kenkiin sanomaan mitään tarkkaa kengännumeroa, mutta oli varmasti reilusti yli 40. Oli nainen kyllä pitkäkin, melkein 180 cm varmaan, mutta kyllä ne kengät näyttivät silti todella isoilta. Eikä hän todellakaan ollut ainut sellainen näkemäni nainen, vaan nykyään näkee lähes poikkeuksetta isojalkaisia naisia.
Miksi naisilla on nykyään niin valtavan kokoiset jalat? Itse voin miehenä muille miehille sanoa, että jos teidän mielestänne naisella pitää olla pienet jalat, niin vaikea teidän on sellaista naista enää nykyään löytää. Nykyään tuntuu olevan ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että naisilla alkaa kengännumero jo nelosella. Monilla se on jo reilustikin neljänkympin yläpuolella.
Kommentit (132)
Jalkaterän koko on kasvanut, koska naisten keskipituuskin on kasvanut. Silti kaikilla pitkillä ei ole suuret jalat tai lyhyillä pienet, vaan yksilölliset erot ovat suuria. Minä olen 178cm ja jalka 39, eli ihan normi. Mieheni on 188cm ja jalka 43, eli pikähköksi mieheksi puolestaan aika pieni.
Minä olen 170 cm, 60 kg viehättävä nainen, jolla on kengän koko 41-42. Jalkani kasvoivat tuollaisiksi jo viisitoista vuotiaana. Enpä voinut sille mitään. Onneksi asia on harmittanut vain kenkäkaupassa, eikä kukaan mies ole koskaan minua jalkojeni takia torjunut. Omituinen ihminen tuo aloittaja. Mitä haittaa isoista jaloista on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 180-senttiselle ihmiselle alle koon 40 oleva jalka olisi poikkeuksellisen pieni. Ei naisilla ole kovin paljon sen pienempi jalka kuin miehilläkään, joten kun naiset ovat nykyään pidempiä, ovat heidän jalkateränsäkin pidempiä. Minulla on pituutta 179cm ja kengän koko on 43. Mieheni on 187cm ja kengän koko hänellä on 46. Äitini on 169cm ja kengänkoko 39, kaverini 153cm ja kengänkoko 37. Hiffaatko korrelaation.
Mä selasin jonkun mallitoimiston (oisko ollut Paparazzi) mallien mittoja ja siellä oli kiinalainen 180cm naismalli jolla kengänkoko 36. Aika monella muullakin mallilla oli yllättävän pieni kengänkoko, mallithan ovat tunnetusti pitkiä.
Ei se pituus siis ole mikään automaattinen korrelaatio jalankokoon.Minkä maan 36? Eri maissa on eri kokoja.
No jos on suomalaisen mallitoimiston listoilla niin eiköhän tuo ole ihan eurooppalainen koko.
Voisin etsiä ko. mallin jos vaikka löytäisin. En ole varma oliko mallitoimisto Paparazzi, Modelboom vai mikä mutta ihan suomalainen oli.
Ok, en tiedä minkämaalaisia jotkut mallitoimistot on :D Ps. mäkin voin sanoa, että mun kengänkoko on 36, vaikka se onkin 39-41
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt hölmöjä puhutko. Naisten ja miesten jalkojen koko on kaikilla sama, ja se on täysin vakio. Naiset 37 ja miehet 44. Ihmeellistä erikoisuudentavoittelua nuo eri kokoluokan koot kaupoissa... pöh.
Naisilla keskimääräinen koko on kylläkin 39 ja miehillä 43.
Naiset harvoin ovat tyytyväisiä.
Olen itse 160 senttinen ja 175 senttisellä siskollani on aina ollut kompleksi kokonsa suhteen koska on jotenkin kokenut huonommuutta siitä, että on meistä vähemmän siro. Vaikkei hänkään mikään romuluinen ole vaan ainoastaan pitkä, kengän koko taitaa olla 39, mutta kapea lesti. Suhteessa meillä taitaa olla yhtä pitkät sääret jne ja valokuvassa meidät saisi näyttämään ihan samankokoisilta jos sisko seisoisi kauempana.
Minä taas haaveilin nuorempana olevani vähintään 165 pitkä, mutta haaveeksi jäi ja hankinkin 36 kokoisiin jalkoihini kipeät vaivasenluut korkkareilla..
pienuudessa on se etu, että vaikuttaa helposti nuorelta (vai vähemmän uskottavalta?) ja monissa "naisten lajeissa" on ketterämpi, mutta toisaalta aika monissa lajeissa ei lyhyt pärjää ja 190-senttisen miehen vierellä tuntee itsensä vähän liiankin pieneksi. :D
Ihan totta. Mullakin oli 30 vuotta sitten kengännumeo 29, ja nyt se on jo 39. Ajatella, jos sama tahti jatkuu, minkä kokoinen jalka mulla onkaan eläkkeelle päästessä...?
Minun jalankokoni on 37 ja tuntuu, että sen kokoiset kengät aina ensimmäiseksi loppuvat kaupoista. Isot koot taas jäävät aina jäljelle.
:D no aika normaalia tuon pituiselle naiselle.
164/37
Vierailija kirjoitti:
Öh, onpa sulla taas luotettava otanta.
T. Nainen 36 jalalla
Huh huh. Aikamoinen mustekala.
Omalla tyttöystävälläni jalka on 41. On 167cm pitkä. Jalka voi viekö kasvaakin kun hän on 15 vasta. Hänen siskollaan on kuulemma 40.
Veljeni tyttöystävällä on 38 ja on 180cm.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 170 cm, 60 kg viehättävä nainen, jolla on kengän koko 41-42.
Oletko jotenkin epävarma itsestäsi, kun piti lisätä 'viehättävä' tuohon lauseeseen? Koetko, että epäviehättävä nainen, jolla kenkä kokoa 42, olisikin huonompi ihminen? Ajatteletko, että 'viehättävyytesi' kompensoi koon 42 jalkaa?
Minun kengänkoko on 33. Mitä väliä sillä on, olenko viehättävä vai ruma?
Hyvä, parempi talloa iniseviä pikkupoikia :)
Olen 169cm ja koko on 37. Menee joskus myös 36 kenkä. Mies on 183cm ja hänellä on koko 45. Minulla on erittäin siro jalka. Kapea ja pienet varpaat ja suht siro nilkka. Miehellä on aika rumat jalat. Tosin hyvät sääret.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai jalan koko kasvaa kun läskiä tulee. Tämähän on todistettu esim raskauden aikana.
Omassa perheessä naisten/tyttöjen jalan koko 37-38
Ei jalankoko kasva, mutta kaari muuttaa asentoa litteämmäksi väliaikaisesti ja jalka voi vähän aikaa vaikuttaa pidemmältä. Ja tietysti jos lihoo/turpoaa sen 20 kiloa niin jalkakin lihoo. Jos raskauden jälkeen jalka jää isommaksi niin jalka on lihonut pysyvästi tai sitten äitiyden myötä on vähemmän turhamainen eikä survo jalkojaan enää liian pieniin kenkiin. Itse olen odottanut lapsia helteillä ja jalka saattoi turvota päivän aikana pienestä tämän näköiseksi: https://www.google.fi/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fimages-prod.healthlin…
Yäk.. viileällä ne kutistuivat normaaleiksi eivätkä onneksi menneet pysyvästi pilalle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 180-senttiselle ihmiselle alle koon 40 oleva jalka olisi poikkeuksellisen pieni. Ei naisilla ole kovin paljon sen pienempi jalka kuin miehilläkään, joten kun naiset ovat nykyään pidempiä, ovat heidän jalkateränsäkin pidempiä. Minulla on pituutta 179cm ja kengän koko on 43. Mieheni on 187cm ja kengän koko hänellä on 46. Äitini on 169cm ja kengänkoko 39, kaverini 153cm ja kengänkoko 37. Hiffaatko korrelaation.
Mä selasin jonkun mallitoimiston (oisko ollut Paparazzi) mallien mittoja ja siellä oli kiinalainen 180cm naismalli jolla kengänkoko 36. Aika monella muullakin mallilla oli yllättävän pieni kengänkoko, mallithan ovat tunnetusti pitkiä.
Ei se pituus siis ole mikään automaattinen korrelaatio jalankokoon.Minkä maan 36? Eri maissa on eri kokoja.
No jos on suomalaisen mallitoimiston listoilla niin eiköhän tuo ole ihan eurooppalainen koko.
Voisin etsiä ko. mallin jos vaikka löytäisin. En ole varma oliko mallitoimisto Paparazzi, Modelboom vai mikä mutta ihan suomalainen oli.Ok, en tiedä minkämaalaisia jotkut mallitoimistot on :D Ps. mäkin voin sanoa, että mun kengänkoko on 36, vaikka se onkin 39-41
Miksi kukaan valehtelisi kengänkokonsa?
Naiset ovat nykyään keskimäärin pidempiä. Lisäksi nykynaiset eivät suostu käyttämään liian pieniä kenkiä vaan haluavat mukavuutta.
Vanhempieni sukupolvella varsin monella naisella on _järkyttävät_ jalat - kippuravarpaat ja vaivaisenluut ja muuta vaivaa, jotka johtuvat (tai ainakin pahenevat) pitkäaikaisesta liian pienien kenkien käytöstä. On mieluummin väkisin ahdettu se jalka kolmekasin kenkään ettei vaan joudu käyttämään "epänaisellisen" isoa kokoa.
Minuakin peloteltu koko nuoruus, että jalat menee samanlaisiksi kuin tädeillä ja äidillä. Mutta viisikymppiä jo mittarissa eikä merkkiäkään vaivasenluista. Kiitos tarpeeksi isojen kenkien käytön.
Minä olen melkein 160 cm ja kengänkoko 39. Minusta on kivaa kun lyhyenä minulla on epätavallisen iso jalka.
Minulla on jalat ihan ok (37), mutta pää on niin iso, etten tarvi tyynyäkään.
Koska naiset ovat aikuisia. En käsitä miten jollakin aikuisella olisi lapsen jalkakoko.
Näyttää aivan naurettavalta kun jollakin aikuisella on pieni töppöjalka.