Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuvittelee että töistä tullessaan hän saa enemmän vapaa-aikaa

Vierailija
03.01.2018 |

Mies lähtee aamuisin töihin ja minä jään lapsen (3kk) kanssa kotiin, mies tänään järkyttyi kun sanoin että töistä tullessaan saa vapaasti juoda kahvit, syödä ym. Sen jälkeen kuitenkin hän loppuillan hoitaa vauvaa yhtä paljon kuin minäkin. Onko tämä teistä jotenkin miehen kannalta epäreilua? Hän palasi vasta takaisin työelämään ja olimme molemmat vain kotona. Minä olen nyt alkuun lupautunut herätä öisin että hän saa nukuttua, mutta koiran ja vauvan hoito kotona on kyllä silti paljon rankempaa kuin kuvittelin. En ehdi tekemään _mitään_. Mies ei tunnu ymmärtävän...miten saisin hänet tajuamaan että vauvan ja koiran kanssa kotona käy ”työstä”, vaikka helppo ja tyytyväinen vauva meillä onkin. Tuntuu että kun vauva nukkuu, tekee itsekin mieli levätä, eikä sitten ehdi tekemään edes kotitöitä...koiran lenkitän kun mies tulee töistä (n. 40min)...en tiedä miten selittäisin miehelle, että minäkin tarvitsisin omaa aikaa, miten teillä on tehty nämä järjestelyt ym?

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen koti teillä oikein on jos kolmekuukautinen on jatkuvassa kuolemanvaarassa jos et sitä koko ajan tuijota? Luulis että aina jotain kerkeää tekemään siinä sivussa. Huomaa että on ensimmäinen lapsi.

Vierailija
122/152 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen koti teillä oikein on jos kolmekuukautinen on jatkuvassa kuolemanvaarassa jos et sitä koko ajan tuijota? Luulis että aina jotain kerkeää tekemään siinä sivussa. Huomaa että on ensimmäinen lapsi.

No eihän nyt tuosta ole kyse vaan siitä että jotkut vauvat ei juuri nuku päiväunia eivätkä viihdy paikallaan/yksin. Kyllä kun se vauva huutaa tylsyyttään jatkuvasti niin siihen on reagoitava ja kotityöt jää siltä osin tekemättä. Jotkut 3kk ikäiset myös viihtyvät tissillä yli tunnin kerralla useamman kerran päivässä, vaikea siinäkään samalla on kotitöitä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on kotona niin hoitaa kodin, jos mies auttelee vähän, se on ok!

Jos nainen rupeaa jakamaan hommia, niin mars töihin sitten kanssa, rahaa taloon hankkimaan. Helvata näitä nykymuijia!

Itseasiassa ap työ on hoitaa se lapsi, ei koti.

Tiedätkö, vanhempainvapaa? Ei kodinhoitovapaa. Vaikka tuo nimike on niin väärä, ihan työtä tuo on, ei vapaa.

Että helvata itselles vaan..

Jos ap yrittää päivällä torkahtaa, hän yrittää palautua yön katkonaisesta yöunista, jotka mies saa nauttia levollisesti.

Voisinpa sanoa että mies saisi ottaa illan täysin vastuulleen koska yö on apn vastuulla ja kummallakin töitä päivällä.

Ai että kotona ollaan päivät pitkät, eikä ole tarvis edes hoitaa kotia. Täsmentäisin vielä että vauvan hoito ei ole työ, vaan lähinnä velvollisuus, jota tehdään sydämellä, kun on lisääntynyt. Vaikka tiedän kyllä mitä se on ja miten rankkaa, neljän lapsen isänä on tullut ihan jopa koettua.

Ja se vanhempainvapaa on nimenomaan vapautus työstä tietyksi ajaksi, ja siitä saat jopa rahaa yhteiskunnalta. Että kyllä se on vapaata työstä ihan siinä kuin kesälomakin, vaikkei ehkä sinusta siltä tunnu. Ihme mamma.

Näinhän siinä kävi, kuin 70-80-luvulla pelättiin, ettei yhteiskunnan tuki tule joissakin perheessä merkittävästi lisäämään lapsen hyvinvointia ja tukea lapsen kehityksessä,kun vanhemmat laittavat oman etunsa lapsen edun edelle edelle, lisätäkseen vapaa-aikaan sa ja hyvinvointia yhteiskunnan piikkiin.

Kesäloma on tarkoitettu työntekijän työstö palautumiseen ja työssä jaksamiseen, jonka työnantajat maksavat.

Perhevapaat on tarkoitettu lisäämään ainoastaan lapsen hyvinvointia ja kehitystä, eikä siihen, että muut perheenjäsenet voi loisia tai kieltäytyä vastuusta. Jos toisin olisi, myös muut vanhemmat pitäisi saada tukea tai vapaata työelämästä, kun molemmat vanhemmat käyvät töissä.

Ihmettelen, neljän lapsen isä, meneekö sinun etu, lapsesi edun edelle, niin kuin kommentissa kerrot. Ei oikein kuulosta vastuullisesta isältä.

No ei se todellakaan ole lapsen edun vastaista että samalla hoidetaan sitä kotia eli yhteistä elinympäristöä. On aikamoista huijausta ettei muka ehdi tämän yhden vauvan hoidon ohella hoitamaan myös kotitöitä, ei mene minulle läpi. Onneksi ei ole sattunut minulle osumaan noin avutonta naisihmistä vaimoksi. Itse olen oman osuuteni aina hoitanut, mutta en käsitä ollenkaan että tässä tämä vaimo ei päivän aikana saa mitään muuta tehtyä kuin vauvan hoitoa ja nukkumista. Minusta se on avuttomuuden huippu.

Ai, sullako on vaimo? Anna mun nauraa. Yrittäisit edes vähän muuttaa kirjoitustyyliäsi. Sinähän olet ahkerasti kommentoija nimimerkki Sinkkumies. Ja kun viinaa vedät, alat kutsua naisia loiseksi ja törkykommentoit.

Tänäänkin olet pyörinyt palstalla heti aamusta seitsemästä, kun sun ainoa sisältö elämässä on naisten haukkumine. Kävisit edes välillä ulkoilmassa.

Vierailija
124/152 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh.. Vaihtakaa rooleja, mene itse töihin ja anna miehen hoitaa lasta. Käy se niinkin. Huomaat että kotona VOI jopa olla helpompaa

Vierailija
125/152 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
126/152 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran olen erittäin tyytyväinen, että olen homo. Ei käy heteromiehiä todellakaan millään muotoa kateeksi.

Uteliaisuuttani kysyn: jos miespari olisi aloitusta vastaavassa tilanteessa, miten asiat hoidettaisiin? Työssäkäyvä saisi vapaamatkustaa kotona kokonaan, eikä se haittaisi kotona olevaa puolisoa lainkaan? Iloisena hoitaisi yksin kotityöt, vauvan ja koiran, maksaisi puolet kaikista kuluista ja auliisti antaisi vielä p*rsettäkin p*rseilevälle kumppanilleen? Miten mun on vaikea uskoa, että näin...

Vierailija
127/152 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tätäkään ketjua lukiessa ihmetellä, miksi syntyvyys laskee. Hullu täytyy olla, joka nykymiehen kanssa lisääntyy. 

Vierailija
128/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa ketjuissa minua huvittaa suuresti monien miesten kommentointi. Siis kuinka väärin on että miehenkin pitäisi osallistua kun käy raskaassa työssä ja nainen vaan makaa vauvan kanssa kotona lomalla. 

Miksi mies ei voisi iltaisin hoitaa pari tuntia vauvaa kerta se on vaan lomailua ja makaamista? Miten se vauvan/kodinhoito parin tunnin ajan vuorokaudessa on miehelle aivan järkyttävän raskasta mutta naiselta voi odottaa että hoitaa noita asioita 24/7 ja silti vielä haukkua naista laiskaksi? 

Vierailija
129/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi miehen pitäisi saada olla koko ilta vapaalla vain siksi että hän käy töissä. Ei täällä kukaan muukaan saa. Minä käyn töiden jälkeen kaupassa, laitan ruokaa, vien koiran, pesen pyykkiä... Ja meillä ei siis ole lapsia. Ap:n mies eli varmaan ihan samalla tavalla kuin minäkin ennen kuin sai lapsen. Oliko hän oikeasti niin naiivi, että kuvitteli työmääränsä VÄHENEVÄN lapsenhankinnan myötä? Aika naurettavaa jos kuvitteli.

No kun perheeseen syntyi vauva niin vaimosta tuli äiti! Ja äidithän tekee kotityöt ja huolehtii kaikesta. Eli mies taantui tavallaan lapseksi ja olettaa että vaimonsa on nyt äiti ja hoitaa kaiken.

Vierailija
130/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs, jos menisit itse töihin ja mies jäisi kotiin hoitamaan vauvaa?

Eihän se nyt mitenkään käy, että nainen menisi töihin koska (lisää sopiva tekosyy tähän).

Vierailija
131/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, joka on kotona lapsen kanssa niin sen työpäivä on se 8-17 (ilman lakisääteisiä kahvitaukoja). Se, joka on töissä kodin ulkopuolella, niin senkin työaika on varmaan about 8-17 (ja sillä on ne kahvitauot).

Mitä ihmettä teet sen vauvan kanssa kotona jos sinulla ei yhtäkään kahvitaukoa voi edes olla?

Miksi ihmeessä kaupoissa myydään esim. itkuhälyttimiä jos äiti on sen lapsen kanssa joka sekunti ilman taukoja?

Vierailija
132/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira pois asap, hölmöä pitää sitä tällä hetkellä.

Vierailija
133/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan ymmärtämään miksi lapselliset ovat niin katkeria ja kateellisia lapsettomille.

Näyttää se oman itse hankitun lapsen kanssa eläminen olevan todellista kidutusta, kun sitä työksikin jatkuvasti kutsutaan ja tapellaan siitä kuka sen työn pitäisi tehdä.

Vierailija
134/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NeitiJ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän nyt tuosta ole kyse vaan siitä että jotkut vauvat ei juuri nuku päiväunia eivätkä viihdy paikallaan/yksin. Kyllä kun se vauva huutaa tylsyyttään jatkuvasti niin siihen on reagoitava ja kotityöt jää siltä osin tekemättä. Jotkut 3kk ikäiset myös viihtyvät tissillä yli tunnin kerralla useamman kerran päivässä, vaikea siinäkään samalla on kotitöitä tehdä.

"No eihän nyt tuosta ole kyse vaan siitä että jotkut vauvat ei juuri nuku päiväunia eivätkä viihdy paikallaan/yksin. Kyllä kun se vauva huutaa tylsyyttään jatkuvasti niin siihen on reagoitava ja kotityöt jää siltä osin tekemättä. "

Nyt kyllä haiskahtaa ihan sille, että äiti on keksimällä keksinyt selityksiä miksi ei voi kotitöitä tehdä.

Ei 3kk vauvaa tarvitse viihdyttää 24/7 eikä siihen lapsen jokaiseen itkuun tule reagoida sekunnissa.

Jos vauva itkee tylsyyttään niin opetat vain lapsesi siihen, että heti jos vähän itkee niin äiti juoksee palvelemaan ja tekemään mitä lapsi haluaa.

Vierailija
135/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse tätäkään ketjua lukiessa ihmetellä, miksi syntyvyys laskee. Hullu täytyy olla, joka nykymiehen kanssa lisääntyy. 

Sanoisin muuten ihan saman mutta korjaisin, että hullu täytyy olla, joka nykynaisen kanssa lisääntyy.

Vierailija
136/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisissa ketjuissa minua huvittaa suuresti monien miesten kommentointi. Siis kuinka väärin on että miehenkin pitäisi osallistua kun käy raskaassa työssä ja nainen vaan makaa vauvan kanssa kotona lomalla. 

Miksi mies ei voisi iltaisin hoitaa pari tuntia vauvaa kerta se on vaan lomailua ja makaamista? Miten se vauvan/kodinhoito parin tunnin ajan vuorokaudessa on miehelle aivan järkyttävän raskasta mutta naiselta voi odottaa että hoitaa noita asioita 24/7 ja silti vielä haukkua naista laiskaksi? 

Vinkkaappa vaikka 10 viestiä niiden numerolla jossa mies kirjoittaa ja kertoo mitä heidän väität kommentoivan?

Vierailija
137/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti kyllä tehdä lapset yksin. Nautin vauva-ajasta rauhassa ilman tällaisia vääntöjä. Kourasta voi luopua jos sen lenkittäminen rassaa.

Vierailija
138/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk ikäinen vauva on vielä helppo. Odotapas sinne noin vuoden ikään, niin toinen vanhempi ei todellakaan VOI tulla kotiin makaamaan loppuillaksi töiden jälkeen. Ja tästä se sitten etenee vielä moooonta vuotta.

Vierailija
139/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu pitäisi nostaa esiin kun mietitään suomalaisten alhaista syntyvyyttä. Miksi naiset haluaisi tehdä lapsia tällaisten miesten kanssa joiden mielestä naisen pitää hoitaa koti ja lapsi 24/7 kun mies käy töissä 37,5h viikossa. Tämä on myös syy eroihin vauvavuonna, tämä on myös syy miksi itse otin eron eksästäni.

Kun minä valvoin ensimmäiset kaksi vuotta lapsen kanssa, hoidin kodin ja en saanut oikein missään kohtaa levättyä niin totesin että helpommalla pääsen kun heivaan ukon kuvioista, saanpahan edes joka toinen viikonloppu levätä. 

Eksä tosiaan kehtasi sanoa sitä kotona maksamiseksi, kun vauva huusi pahimmillaan 15 tuntia vuorokaudessa, pystyi nukkumaan pätkissä pystyasennossa, ei viihtynyt hetkeäkään lattialla ennenkuin kiinteät ruoat aloitettiin ja refluksi helpotti hieman. (Mutta vain hieman), yöheräämiset oli 30-40minuutin välein. Pahimmillaan olin juuri itse ehtinyt nukahtaa kun vauva herätti uudelleen. Tämä lapsi nukkui täysiä öitä vasta kolme vuotiaana, mutta kun otin eron eksästä ja sain joka toinen viikonloppu nukkua, niin olin kuin eri ihminen jaksamisen suhteen. Ero oli paras asia mitä koskaan olen tehnyt.

Vierailija
140/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän minä mies tuon rahan taloon ja nainen hoitaa KAIKKI kotityöt jos ei hoitaisi hankkisin uuden muijan

Sysipaska ukonrutjake.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän