Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ettekö te urpot tajua, ettei sen aktiivimallin tarkoitus olekaan mitään aktivoida, vaan säästää työttömyystukimenoissa!

Vierailija
28.12.2017 |

Nuo hulppeat korvaukset ajavat julkisen talouden perikatoon!

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä vinkuminen alkaa kun pitäisi nousta sohvalta ja osallistua johonkin kevyeeseen päivätoimintaan tilille tipahtelevaa rahaa vastaan.

Kyllä Suomeenkin tarvittaisiin oikein kunnon sota niin loppuisi velliperseiden määkiminen ja valitus työttömyydestä.

Kaltaisesi idioottien määkiminen loppuu siinä samalla!

Vierailija
62/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääomia tulee verottaa huomattavasti enemmän, vastikkeetonta rahaa. Samoin ovat rikkaiden lapsilisät, yritystuet, sairaspäivärahat ja eläkemaksut. Kaikki pois vaan.

Pääoman verotus on idiootein veromuoto mitä voi kuvitella. Onneksi Suomessa sitä ei ole enää paitsi kiinteistöveron muodossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti kirjoitti:

No mitäs te köyhät mielestänne maksatte, noin maksumiehinä? Kun ei teiltä saa oikein verotulojakaan?

Tämä kuvastaa hyvin sitä tietämättömyyttä, kun ei ymmärretä sitä että valtiossa taloutta ohjataan, ja työttömien määrät, työskentelyn kannattavuus yms. ne on ohjattavia asioita.

Köyhät maksaa myös, se tapahtuu osallistumalla Suomen valtion riskien kantamiseen, moni on tässäkin maassa rahaton, mutta silti ottaneet osaa niiden riskien maksamiseen mitä Suomen vienti maailmalle maksaa.

Voit rinnastaa asiaa vaikkapa siihen, että vaikka sodista tuli hengissä veteraaneja takaisin, niin siitä huolimatta MYÖS ne rintamalla kaatuneet kantoivat riskin siitä että Suomi sotii itsenäisyytensä puolesta.

Eli, vaikka jotakuta palkitaan ja juhlitaankin juhlissa kovasti, eivät he suinkaan ne ainoat ole jotka oli mukana siinä samassa hommassa, toiset tapettiin maastossa ja siellä ei mitaleita ja palkintoja jaella.

Sotaretoriikasta huolimatta, fakta on kuitenkin se, että esim. kotimarkkinoilla valtaa pitävät edunvalvontaporukat ajavat omilla toimillaan aivan helposti kaiken kilpailulle alttiin toiminnan työpaikkoineen ulos maasta. Mieti sitä sitten kun teet vaikkapa jotain vientituotteita, ja sitten sinun toimintasi ajetaan alas, kun valtion hallinnossa vaikkapa sihteerit ovat alkaneet vaatimaan niin kovia palkankorotuksia ja osakkeenomistajatkin aina vaan lisää vuokratuloja yms. että siinä ei enää kilpailulle alttiissa markkinassa toimivien tuotot enää riitäkään tämän ko. kotimarkkinasta tuottonsa repivien voittojen maksamiseen.

Ja sitten kun ymmärrät em. asian, sitten voit miettiä niitäkin itkuja uudestaan kun vienti lähtee maasta, ei se nyt ihan pelkästään viennin vika ole että on valittava joku toinen maa missä toimia, kyllä ne syyt löytyy ihan täältä kotimaasta sille että vientiä ei saada aikaan ja sama koskee myös sitä että työttömyys kasvatettu näin isoksi ja nyt sitten jatkuva huutelu asiasta.

Sori, ei ymmärrä. Tosi sekavasti kirjoitettu.

Jos minun toimintani ajetaan alas, niin etsin uuden työn. Olen 30v ja joutunut tulemaan mukaan työelämään pahimman talouskriisin aikaan. Ei nykyään mennä töihin, olla siellä 30vuotta ja jäädä eläkkeelle. Joutuu hakemaan kokemusta useista eri tehtävistä, useilta eri aloilta, jotta tekee itsestään mielenkiintoisen henkilön työmarkkinoilla. Aina se ei toki ole helppoa ja vaatii nöyryyttä tehdä joskus mitä vain työtä, eikä vain sokeasti hakea pieneltä paikkakunnalta sitä "oman alan koulutusta vastaavaa työtä"

Vierailija
64/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääomien verotuksesta saisi hyvät verotulot.

Vierailija
65/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti kirjoitti:

No mitäs te köyhät mielestänne maksatte, noin maksumiehinä? Kun ei teiltä saa oikein verotulojakaan?

Ainakaan kukaan ei ole vielä ampunut sinua, kidnapannut lastasi tai ryöstänyt kotiasi, luuseri.

En nyt oikein tajunnut. Minäkö luuseri? En ole muiden elätettävänä, enkä ole koskaan ollutkaan. Maksamillani veroilla ymmärtääkseni turvataan yhteiskunta rauha pitämällä huoli siitä että kaikilla on riittävä elintaso. Ruoka, vaatteet ja jonkinlainen koppi pään päälle.

Ei uusimpia konsoleita, puhelimia, ulkona syömistä, lomamatkoja ja muuta sellaista, vaan se välttämätön.

Sinun palkkaasi voitaisi leikata niin että saat ruoan, vaatteet ja jonkinlaisen kopin pään päälle. Vain välttämätön, ei muuta. Hyvä idea, luuseri!

Miksi leikattaisiin, teen tuottavaa työtä ja tuon yritykselle rahaa. Minulla on tulosvaatimus jonka alittamisesta lennän pihalle. Olen yksityisellä sektorilla töissä joten palkkani ei ole keneltäkään pois, päivastoin verorahat kelpaavat kyllä. Palkkani on ok tasoa, mutta pitäisikö minun potea huonoa omaatuntoa kaikesta työstä ja uhrauksista joita olen tehnyt saadakseni sen?

Vierailija
66/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten kun pääomat lähteät muualle ja vievät loputkin työpaikat mennessään? Ketä ajattelit verottaa seuravaavaksi?

Vierailija
67/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten kun pääomat lähteät muualle ja vievät loputkin työpaikat mennessään? Ketä ajattelit verottaa seuravaavaksi?

Ei ne pääomilla elelevät laiskapossut minnekään lähde ja jos lähtevät niin eihän niistä mitään hyötyä nytkään ole.

Vierailija
68/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti kirjoitti:

Ainakaan kukaan ei ole vielä ampunut sinua, kidnapannut lastasi tai ryöstänyt kotiasi, luuseri.

En nyt oikein tajunnut. Minäkö luuseri? En ole muiden elätettävänä, enkä ole koskaan ollutkaan. Maksamillani veroilla ymmärtääkseni turvataan yhteiskunta rauha pitämällä huoli siitä että kaikilla on riittävä elintaso. Ruoka, vaatteet ja jonkinlainen koppi pään päälle.

Ei uusimpia konsoleita, puhelimia, ulkona syömistä, lomamatkoja ja muuta sellaista, vaan se välttämätön.

Sinun palkkaasi voitaisi leikata niin että saat ruoan, vaatteet ja jonkinlaisen kopin pään päälle. Vain välttämätön, ei muuta. Hyvä idea, luuseri!

Miksi leikattaisiin, teen tuottavaa työtä ja tuon yritykselle rahaa. Minulla on tulosvaatimus jonka alittamisesta lennän pihalle. Olen yksityisellä sektorilla töissä joten palkkani ei ole keneltäkään pois, päivastoin verorahat kelpaavat kyllä. Palkkani on ok tasoa, mutta pitäisikö minun potea huonoa omaatuntoa kaikesta työstä ja uhrauksista joita olen tehnyt saadakseni sen?

Työsi on todennäköisesti aivan turhaa. Luuseri.

Vierailija
69/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pääomilla elelevät laiskapossut minnekään lähde ja jos lähtevät niin eihän niistä mitään hyötyä nytkään ole.

Eli suomeksi, et tiedä mitä sana pääoma tarkoittaa. Olisin tämän kyllä arvannutkin, mutta nyt todistit sen.

Vierailija
70/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli suomeksi, et tiedä mitä sana pääoma tarkoittaa. Olisin tämän kyllä arvannutkin, mutta nyt todistit sen.

Väitätkö ettei Suomessa ole pääomilla eleleviä laiskapossuja?

Vierailija
71/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti kirjoitti:

Työsi on todennäköisesti aivan turhaa. Luuseri.

Uliuliuli

Silti se tu leivän pöytään ja tuet monelle työttömälle verojen muodossa. Olen ihan tyytyväinen tähän luuserin osaan

Vierailija
72/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä vitun hulppeat korvaukset?

Aika harvassa maassa on yhtä hyvät työttömyystuet kuin Suomessa. Varsinkin ansiosidonnainen on kestoltaan tosi pitkä.

Joopa joo. Täällä on myös julmetun kallista, erityisesti perusjutut kuten asuminen ja ruoka.

Ei siinä mitään että tuki ei olisi kummoinen, jos täällä saisi töitä nopeasti ja tuella olisi tarkoitus ollakin vain hetki. Pienet tuet ovat ongelma siksi, että töihin ei usein pääse pitkään aikaan.

Monessa maassa toimii semmoinen pienyrittäjyyskin, että ei voi olla isot tulot ja kuitenkin liiketilaa pystyy pitämään. Miksi yrittäminenkin on tehty niin vaikeaksi täällä? Ja työttömän vanhan ihmisen opinnot? Noi aktivoisi oikeasti.

Ärsyttää nää linssiin viilaus mielessä keksityt sanat, nyt Aktivointimalli. Kas kun ei

työttömän uudelleen iterointi.

Vierailija
73/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti kirjoitti:

Kyllä sulta aina voi hieman ottaa pois ylimääräistä palkkaa että omistajille jää enemmän voittoa. Ei yrityksen ole tarkoitus työllistää sinua, vaan sinun tarkoituksesi on tuottaa voittoa. Ja palkkasi on pois voitosta. Kyllä joku aasialainen tai tekoälyohjelma sinutkin voi korvata.

Mutta hyvää jatkoa.

Vierailija
74/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti kirjoitti:

Tämä kuvastaa hyvin sitä tietämättömyyttä, kun ei ymmärretä sitä että valtiossa taloutta ohjataan, ja työttömien määrät, työskentelyn kannattavuus yms. ne on ohjattavia asioita.

Köyhät maksaa myös, se tapahtuu osallistumalla Suomen valtion riskien kantamiseen, moni on tässäkin maassa rahaton, mutta silti ottaneet osaa niiden riskien maksamiseen mitä Suomen vienti maailmalle maksaa.

Voit rinnastaa asiaa vaikkapa siihen, että vaikka sodista tuli hengissä veteraaneja takaisin, niin siitä huolimatta MYÖS ne rintamalla kaatuneet kantoivat riskin siitä että Suomi sotii itsenäisyytensä puolesta.

Eli, vaikka jotakuta palkitaan ja juhlitaankin juhlissa kovasti, eivät he suinkaan ne ainoat ole jotka oli mukana siinä samassa hommassa, toiset tapettiin maastossa ja siellä ei mitaleita ja palkintoja jaella.

Sotaretoriikasta huolimatta, fakta on kuitenkin se, että esim. kotimarkkinoilla valtaa pitävät edunvalvontaporukat ajavat omilla toimillaan aivan helposti kaiken kilpailulle alttiin toiminnan työpaikkoineen ulos maasta. Mieti sitä sitten kun teet vaikkapa jotain vientituotteita, ja sitten sinun toimintasi ajetaan alas, kun valtion hallinnossa vaikkapa sihteerit ovat alkaneet vaatimaan niin kovia palkankorotuksia ja osakkeenomistajatkin aina vaan lisää vuokratuloja yms. että siinä ei enää kilpailulle alttiissa markkinassa toimivien tuotot enää riitäkään tämän ko. kotimarkkinasta tuottonsa repivien voittojen maksamiseen.

Ja sitten kun ymmärrät em. asian, sitten voit miettiä niitäkin itkuja uudestaan kun vienti lähtee maasta, ei se nyt ihan pelkästään viennin vika ole että on valittava joku toinen maa missä toimia, kyllä ne syyt löytyy ihan täältä kotimaasta sille että vientiä ei saada aikaan ja sama koskee myös sitä että työttömyys kasvatettu näin isoksi ja nyt sitten jatkuva huutelu asiasta.

Sori, ei ymmärrä. Tosi sekavasti kirjoitettu.

Jos minun toimintani ajetaan alas, niin etsin uuden työn. Olen 30v ja joutunut tulemaan mukaan työelämään pahimman talouskriisin aikaan. Ei nykyään mennä töihin, olla siellä 30vuotta ja jäädä eläkkeelle. Joutuu hakemaan kokemusta useista eri tehtävistä, useilta eri aloilta, jotta tekee itsestään mielenkiintoisen henkilön työmarkkinoilla. Aina se ei toki ole helppoa ja vaatii nöyryyttä tehdä joskus mitä vain työtä, eikä vain sokeasti hakea pieneltä paikkakunnalta sitä "oman alan koulutusta vastaavaa työtä"

Oletko vähän lapsellinen? Itsekin olen työskennellyt jo 4-5 eri alalla samalla yliopistotutkinnolla ja olen opiskellut lisää, silti nyt työtön taas. Ei suurten ikäluokkien jälkeen kukaan enää ole kuvitellut että voi pysyä koko työuransa samalla työpaikalla ja ilman lisäkoulutuksia. Huomaa ettet juurikaan tunne työttömiä ja heidän työhistoriaansa.

Vierailija
75/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä oikein itket työttömyyskorvauksien suuruuksista että ne olisi muka liian isoja ja tarvitsisi säästää? Kenen mielestä pitäisi säästää? Eikö säästökohteita muka muualla ole kuin työttömyyskorvauksissa? Eikö verotusta pitäisi pikemminkin korjata? Entäs menoleikkaukset julkisella sektorilla siellä on paljon isopalkkaisia joilla palkat yli 6000 e / kk.

Ja lopuksi:

Etkö ymmärrä, että työttömyyskorvaukselta seuraava askel on TOIMEENTULOTUKI, joka jo NYT on EU:n moitittavana koska se on Suomessa LIIAN ALHAINEN.

Paljonko on näitä yli 6000€ palkansaajia, ja paljonko niistä on julkisella sektorilla?

Kunta-alalla näitä työntekijöitä on reilusti alle 40 000, arvioisin alle 20 000, valtiolla näitä on alle 7000, arvoioisin noin 6000, Eli näitä  yli 6000€/kk palkansaajia julkisella puolella on yhteensä alle 30000. Jos heidän palkkaansa leikattaisiin vaikka 2000€/kk tekisi se vuodessa  maksimissaan 720 miljoonan säästöä, tosin pitää ottaa huomioon että verotulotkin pienenisi, jolloin todellinen säästö paljon pienempi.

Ja ne TODELLISET isot verotettavat tulot ovat lisäksi ihan muualla kuin tavanomaisissa palkkaluokissa.

Erityisesti kaikki sellainen toiminta, jossa tuotto tehdään kuppaamalla se raha kustannuksien muodossa tavalliselta kansalta, se pitäisi nimenomaan olla verotuksen kohteena.

KUITENKIN em. verotus pitää hoitaa niin, että se ei päädy HALLINNON JUHLAKASSAAN.

Tämä HALLINNON JUHLAKASSA on se iso ongelma, kun em. rahat pitäisi päätyä INVESTOINTEIHIN synnyttämään työpaikkoja ja hakemaan maailmalta kysyntää suomalaiselle työlle.

Vierailija
76/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä vitun hulppeat korvaukset?

Miten tämä pääsi tarkastuksen läpi???

Ei kai ne kyttäysfirmat vielä ole toiminnassa?

Vierailija
77/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei säästetä byrokratiassa? Toihan vaan lisää sitä ja kuluja sen minkä säästää.

Vierailija
78/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö ettei Suomessa ole pääomilla eleleviä laiskapossuja?

Voihan niitä muutama typerä lottovoittaja ollakin, jotka ovat laiskoja ja syövät pääomiaan pois. En nyt usko että niitä nyt niin hirvästi on, varmaan osa lottovoittajistakin on tajunnut laittaa pääomansa töihin, eikä syö sitä. 

Vierailija
79/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei säästetä byrokratiassa? Toihan vaan lisää sitä ja kuluja sen minkä säästää.

Koska silloin on vaikeampi työntää veronmaksajien rahoja ministerin kamujen firmoille. Ja saahan siitä tyydytystä, kun pääsee oikein päättäjän paikalta nöyryyttämään työttömiä.

Vierailija
80/95 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti kirjoitti:

Kyllä sulta aina voi hieman ottaa pois ylimääräistä palkkaa että omistajille jää enemmän voittoa. Ei yrityksen ole tarkoitus työllistää sinua, vaan sinun tarkoituksesi on tuottaa voittoa. Ja palkkasi on pois voitosta. Kyllä joku aasialainen tai tekoälyohjelma sinutkin voi korvata.

Mutta hyvää jatkoa.

Ei tietenkään ole! Yrityksen tärkein tehtävä on tuottaa rahaa omistajille ja siksi minut on palkattu. Teen myyntityötä, joten palkka on suoraan verrannollinen tulokseen. Lisäksi jos en tienaisi tarpeeksi, menisin muualle töihin. 

Hyvää rallia sullekki.