Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyisten nuorten aikuisten sukupolvi ei halua lapsia. Onko tässä kyse pelosta vai rohkeudesta?

Vierailija
16.12.2017 |

Joidenkin mielestä nuoret aikuiset pelkäävät lapsiperhe-elämää, epämukavuutta, vaivannäköä ja kaikenlaisia epärealistisia kauhukuvia.

Toisten mielestä nuoret aikuiset ovat aikaisempia ikäluokkia rohkeampia tekemään elämästä itsensä näköistä.

Mitä mieltä sinä olet?

Kommentit (1869)

Vierailija
1441/1869 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan vääryys aiempia sukupolvia kohtaa, jotka taistelivat selviytyäkseen ja jatkaakseen sukua vaikeissakin oloissa. Olemme täällä maankolkassa ihmiskunnan jatkumon priimaa ja sitten osa (kuinka iso?) päättää olla jatkamatta sukua, jolloin nämä parhaat geenit katoavat ikiajoiksi.

Tilalle tulee "bättre folkin" geenit, Afrikasta ja Aasiasta.  EK. kätyreineen oli tilaaja.

Vierailija
1442/1869 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ympäristö ja ilmasto-ongelmat ovat seurausta liian suuresta väkiluvusta. Koska väestöä ei oikein kovilla keinoin voi harventaa, on vähennettävä syntyvyyttä. Lähivuosikymmeninä käyttöön tulee lapsiverot ja lapsisakot, jos maan väkiluku kasvaa. Lasten teko pitäisi rajoittaa yhteen ja tukea rahallisesti niitä, jotka valitsevat vapaehtoisen lapsettomuuden, sillä he pelastavat maapallomme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/1869 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se oli kai vieraantuminen lapsiperhearjesta, josta sitten syntyi jonkinlainen pelko jaksamisesta. Kun sitten vanhemmalla iällä hankittiin lapsia, niin tidettiin ettei se arki ja oma persoona hirveästi muuttunutkaan, ei läheskään yhtä paljon kuin olimme kuvitelleet.

Vierailija
1444/1869 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan niin nuorikaan (nelikymppinen), mutten ole ikinä halunnut lapsia. En vihaa lapsia (sukulaisten lasten kanssa ollut tekemisissä), mutten halua yhtään omaksi. Minulla on myös mielenterveysongelmia, ollut teini-iästä lähtien, on aikoja jolloin minun on vaikeaa pitää huolta edes itsestäni. Tästä syystä minulla ei ole edes lemmikkiä; olen tarpeeksi vastuullinen eläinrakas ihminen etten ota toisen elävän olennon hyvinvointia kontolleni. Sama pätee lapsiin.

Vierailija
1445/1869 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tahtoisin hankkia lapsia joskus, mutta kenen kanssa kun en ole ikinä seurustellut. Tuntuu, että naisiin tutustumisesta on tehty liian teknistä, pitäisi tietää kaikki vippaskonsitit, häksit ja temput.

Kumppanin löytäminen, saati sitten lapsen tekeminen kuullostaa hyvin absurdilta tällä hetkellä.

M23

Vierailija
1446/1869 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus olisi minulle mahdollista vain etävanhempana enkä pidä sitä hyvänä ideana.

Vierailija
1447/1869 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ihmiset niitä lapsia oikein tekee? Sehän tietää vain huonoja asioita elämään kuten työura kärsii,oma vapaa-aika kärsii, kotona joutuu viettämään enemmän aikaa, kotona ei saa olla enää rauhassa, rahaa menee paljon enemmän, ei saa enää päättää itse omasta elämästä..

En näe että lapsi toisi minun elämään mitää hyviä asioita.

Muutenkin tykkään olla tosi paljon omissa oloissani eli työpäivän jälkeen tykkään siitä kun saan mennä kotiin missä ei ole muita ihmisiä kuin minä itse.

Toki voisin luovuttaa spermaani niille naisille ketkä haluaa lapsia mutta vain sillä ehdolla ettei minun tarvitse maksella elatusmaksuja tai hoitaa sitä sitä lasta.

Vierailija
1448/1869 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluta luopua työstä, rahasta, harrastuksista, omasta ajasta. Halutaan olla tehokkaita. Ei koeta lapsia kaiken sen vaivan arvoiseksi. Muistetaan oma lapsuus liian hyvin eikä haluta, että lapset vaikeuttavat omaa arkea, uraa jne, niin kuin itse on vaikeuttanut omien vanhempiensa elämään.

Vierailija
1449/1869 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan lapsivihamielisyydestä.

Vierailija
1450/1869 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ei ole edes totta, mutta vaikka yhteiskunta tarjoaisi lisääntyjille vielä enemmän tukea, kuten 500 000 per muksu niin en silti olisi valmis lapsiperhe-elämään. Tai en ehkä olisi valmis edes synnyttämään jos lapsen saisi antaa heti pois. Ehkä jos saisi olla raskausajan ja synnytyksen koomassa hyvin hoidettuna.

Vierailija
1451/1869 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut ihmiset niitä lapsia oikein tekee? Sehän tietää vain huonoja asioita elämään kuten työura kärsii,oma vapaa-aika kärsii, kotona joutuu viettämään enemmän aikaa, kotona ei saa olla enää rauhassa, rahaa menee paljon enemmän, ei saa enää päättää itse omasta elämästä..

En näe että lapsi toisi minun elämään mitää hyviä asioita.

Muutenkin tykkään olla tosi paljon omissa oloissani eli työpäivän jälkeen tykkään siitä kun saan mennä kotiin missä ei ole muita ihmisiä kuin minä itse.

Toki voisin luovuttaa spermaani niille naisille ketkä haluaa lapsia mutta vain sillä ehdolla ettei minun tarvitse maksella elatusmaksuja tai hoitaa sitä sitä lasta.

Meitä ihmisiä on niin monenlaisia ja kaikki ei ajattele niin kuin sinä. Joillekin lapsi on  suurin syy elää ja lapsi tuo elämään mielettömän paljon sisältöä ja elämyksiä. Itsekin sinkkuna ajattelin, että en jaksaisi työpäivän päälle perhe-elämää, koska sitä oli ihan poikki, kun pääsi töistä kotiin.

Vanhemmalla iällä sitä kuitenkin tuli jokunen lapsi tehtyä. Huomasi, että virtaa riitti ihan erilailla, kun ei töiden jälkeen lysäntänytkään sohvalle, vaan tehtiin lasten kanssa kaikenlaista.

Elämään tuli miljoona kertaa enemmän sisältöä ja elämä ennen lapsia tuntui ihan tyhjälle ja joutavalta, vaikka se ei silloin ollut siltä tuntunutkaan.

Ymmärrän, että silloin kun niitä lapsia ei ole, elämä on ihan ok, mutta sitten kun lapsia on, ne onkin ihaninta elämässä. 

Mutta olen toki sitä mieltä, että kaikki ei lapsia todellakaan tarvitse, eikä läheskään kaikista ole vanhemmiksi.

Lapsia saisi minustakin syntyä vähemmän, mutta näin lähinnä noissa liikakansoitetuissa maissa. Suomessa ei ihmisiä ole tungokseen asti.  Näillä nykypäivän lapsilla tulee olemaan aikanaan aikamoinen homma pyörittää tätä maata, kun heitä on niin vähän ja vanhuksia niin paljon.

Vierailija
1452/1869 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 29 vuotiaana ensimmäistä kertaa vakituinen ja kokoaikainen työ, eli tasaiset tulot. Nyt vasta mahdollisuus edes miettiä asiaa, mutta olisi paljon muutakin mitä jäänyt tekemättä opiskelun ja pätkätöiden aikana.

Kannattaa muistaa että Z-sukupolvi on ensimmäinen, joka ei ole edellistä sukupolvea vauraampi vain päinvastoin.

Vierailija
1453/1869 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kyse niinkin isosta asiasta kuin toisen viattoman ihmisen ainutkertainen elämä, on parempi olla tekemättä ja katua kuin tehdä ja katua. Vaikka suurin osa ei kadukaan lapsen tekemistä, niin yksikin lapsi joka vanhempiensa katumuksesta joutuu kärsimään, edes lievästi, on liikaa. Parempi pilata vain oma elämä katuen kuin vähintään kahden ihmisen elämä.

Vierailija
1454/1869 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perheet ennenkään halunneet isoa lapsilaumaa mutta kun ei ollut ehkäisyä.

Vierailija
1455/1869 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

34v miehenä voisin sanoa...ala-asteella naiset tykkäsivät rentuista, yläasteella naiset tykkäsivät rentuista, lukiossa naiset tykkäsivät rentuista, intissä rentut seurustelivat ja kehuivat kuinka pan...at yhtenä päivänä nyksää ja seuraavana päivänä eksää, AMK:ssa naiset tykkäsivät rentuista, eri työpaikoissa naiset tykkäsivät rentuista jne. Elikä naiset ovat tykänneet vain joko rentuista tai sitten niistä yli 180 cm miehistä, joilla on oikeanlaiset luut kasvojen ihon alla (jykevä ja oikealla tavalla kulmikas leuka yms.). Itse en ole koskaan seurustellut, vaikken ole koskaan nostanut mitään sossutukia vaan aina olen joko opiskellut (ja tehnyt töitä ohessa) tai käynyt töissä. Yhden yön suhteita on ollut, mutta naiset eivät muuta ole halunneet. No mutta, taidan sitten tehdä töitä, käydä salilla ja sijoitella ja katsoa kelpaisiko jonkun muun maan naisille kunnollinen ja varakas mies, ehkä sitten kun olen 40v. Tosin voin pysyä sinkkunakin ja olla seurustelematta ja tekemättä lapsia. En haluaisi tehdä ääri-vasemmistolais-globalistiseen yhteiskuntaan lapsia.

Vierailija
1456/1869 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmiset ovat sairaaloisen ahneita ja tuo ahneus on ajanut planeettamme surkeaan jamaan. Tuntuu ettei valtaosalla ole minkäänmoista käsitystä mitä täällä alkaa muutamassa vuosikymmenessä tapahtumaan. En todellakaan tee yhtään lasta tänne kärsimään tehdyistä virheistä vain siksi että saisin omaan elämääni "sisältöä". Kyllä sen elämän voi elää ihan itsensä kautta.

M32

Vierailija
1457/1869 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei ole edes totta, mutta vaikka yhteiskunta tarjoaisi lisääntyjille vielä enemmän tukea, kuten 500 000 per muksu niin en silti olisi valmis lapsiperhe-elämään. Tai en ehkä olisi valmis edes synnyttämään jos lapsen saisi antaa heti pois. Ehkä jos saisi olla raskausajan ja synnytyksen koomassa hyvin hoidettuna.

Kyseessä ei ole tuki ja rahallinen asia, vaan se miten Suomessa suhtaudutaan lapsiin. Lapsia ei nähdä positiivisessa valossa. Valituksen aiheita on taloyhteisöissä lasten melusta, lentokoneissa ja ravintoloissa itkevistä lapsista, työpaikoilla lasten sairauksien vuoksi pois olevista vanhemmista jne. Lisäksi syyllistetään vanhempia, jotka eivät osaa kasvattaa lapsiaan ja kaikki ovat neuvomassa. Ainoa oikeanlainen lapsi on näkymätön.

Vierailija
1458/1869 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin intoverttina treffailu on mahdotonta ja intoverttina on mahdoton asua kenenkään kanssa samassa talossa. Eli ei akkaa eikä lapsia.

Naisiakin on introvertteja, jotka voisivat ajatella parisuhdetta, jos ei ole pakko asua yhdessä. Olen itsekin parisuhteessa niin, että meillä on omat asunnot lähekkäin, mikä takaa omaakin tilaa. Enkä esim ole mieheni äiti enkä taloudenhoitaja

Vierailija
1459/1869 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asdasd kirjoitti:

Itse tahtoisin hankkia lapsia joskus, mutta kenen kanssa kun en ole ikinä seurustellut. Tuntuu, että naisiin tutustumisesta on tehty liian teknistä, pitäisi tietää kaikki vippaskonsitit, häksit ja temput.

Kumppanin löytäminen, saati sitten lapsen tekeminen kuullostaa hyvin absurdilta tällä hetkellä.

M23

Luetko vääriä sivustoja? Ei nainen ole joku myyttinen bossi, jonka voittamiseen täytyy tuntea tekniikat. Ajattele naisia kanssapelaajanasi, ja etsi sellainen, jonka kanssa tulet juttuun, ja voitte yhdessä lähteä niiden bossien kimppuun .

Vierailija
1460/1869 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä aina mietin että jokainenhan meistäkin on ollu lapsi. Jos ei pidä lapsista niin ei ainakaan lasten kuullen saa sitä sanoa. Miettikääpä kun teille olisi lapsena tultu sanomaan että en tykkää lapsista tai jopa välillä kuulee että vihaa!aika kaukana "normaalista" elämän pyörityksestä ollaan minusta. Tämä minun mielipide. Ymmärrän sen, että ei halua lapsia,mutta jos sanoo, että en tykkää niistä nii varmaan ainakin kannattais miettiä miksi ei. Helin kasvavat jonain päivänä aikuisiksi!