Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyisten nuorten aikuisten sukupolvi ei halua lapsia. Onko tässä kyse pelosta vai rohkeudesta?

Vierailija
16.12.2017 |

Joidenkin mielestä nuoret aikuiset pelkäävät lapsiperhe-elämää, epämukavuutta, vaivannäköä ja kaikenlaisia epärealistisia kauhukuvia.

Toisten mielestä nuoret aikuiset ovat aikaisempia ikäluokkia rohkeampia tekemään elämästä itsensä näköistä.

Mitä mieltä sinä olet?

Kommentit (1869)

Vierailija
1421/1869 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadinkundi kirjoitti:

Olen reilu 30-vuotias mies, onnellisena avoimessa suhteessa. Asun yksin Kalliossa, Stadissa. Minulla on velaton mersu hallissa ja oma asuntokin, ollut jo kohta 11 vuotta. En todellakaan halua kakaroita pyörimään ympärille ja ajamaan minua hulluksi ja kuppaamaan rahojani. Tämä päätös on kypsynyt mielessäni vuosi vuodelta vain vahvemmaksi. Vielä 20-26 ikäisenä suunnittelin vitsailevaan sävyyn taloa Pohjois-Stadista, lapsia ja koiraa. Toki se vaimokin pakollisena pahana samaan yhtälöön nillittämään. Mieluummin käyn kavereiden kanssa baarissa.

Tajusin jossain vaiheessa haluavani elämältäni muuta; eli seksiä saan täällä ammentaa niin paljon kuin jaksan, ainakin itse, kun olen hyvällä ulkonäölläkin siunattu. Kiitokset tästä evoluutiolle. Pidän miehistä ja naisista, sekä kimppakivasta. Jeesus oli muuten myös bi-seksuaali. Otti kai jumalalta poskeen. Minulla on kymmeniä kavereita ja pari erittäin hyvää ystävääkin asuu lähellä. On kiva käydä lenkillä, salilla, kävellä keskustaan, lähteä ulkomaille, kyllä, myös nyt korona-aikana reissaaminen on ihanaa ja aurinko lämmittää etelässä. Aion käyttää kaikki rahat itseeni ja puolisooni, samoin tulevat perintörahat.

Eli siis te, jotka asutte esim. jossain landella; HERÄTKÄÄ! Meitä milleniaaleja on täällä kohta suurin osa, enemmistö sinkkuina. Hyvin monia kiinnostaa ihan oikeasti myös kaavoista vapaa seksuaalisuuden toteuttaminen ja elämäntapa. Ja taiteilijaelämä. Myös yksilöllisyys ja terveellinen itsekkyys ovat korostuneet selfiekulttuurin myötä ja se on ihan ok. Maailma kehittyy. Me ollaan tajuttu, ettei kakaroita tarvita nykyään muuhun, kuin maksamaan meidän eläkkeet. Ja toki myös pitämään Suomi mahdollisimman valkoisena mahdollisimman pitkään. Kiitos näistä teille, jotka vaivaudutte niitä vaippoja vaihtamaan. Mutta ainakin itsellä on vain yksi elämä, ja se on nyt! Lapset, kun muuttavat himasta, niin kerjäävät rahaa kuitenkin vielä kolmikymppisinä. Sen lisäksi eläkeikä kolkuttelisi silloin jo ovella. En halua jakaa elämääni ihanteellisen kaavan mukaisiin jaksoihin; Nuoruus, Perhe-elämä, vanhuus. Lapsiperhe on kerrassaan kieroutunut konsepti omasta näkökulmastani. Miehet antavat pois mieheytensä ja muuttuvat lässyttäviksi akoiksi. En halua muuttaa ainakaan omaa aivokemiaani kyseisellä tavalla. Se on kuin liian iso annos paskaa LSD:tä. Siltä tripiltä ei palata.

Ei vaan kaikkia nappaa. Piste.

Ai että landella ihmiset haluaa lapsia ja helsingissä ollaan moderneja ja ei haluta lapsia. Voi tauti näitä kallion viherpunikkeja kuinka saat_nan tyhmiä ne voi olla. 

terv. vela_maalta

Ime

Vierailija
1422/1869 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan vääryys aiempia sukupolvia kohtaa, jotka taistelivat selviytyäkseen ja jatkaakseen sukua vaikeissakin oloissa. Olemme täällä maankolkassa ihmiskunnan jatkumon priimaa ja sitten osa (kuinka iso?) päättää olla jatkamatta sukua, jolloin nämä parhaat geenit katoavat ikiajoiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä on ihan kulttuurista,asenteista ja ihmisten omista valinnoista kiinni.

Syntyvyys on ollut suomessa 1,5-2,0 välillä jo heti suurten ikäluokkien jälkeen. Nykyisin perheitä ja äitejä tuetaan huomattavasti enemmän kuin vaikka vuonna 1930 ja yhä on niitä maita maapallolla missä syntyvyys on luokka 4/lasta per nainen ja niissä maissa perheitä ei tueta yhtään.

Ylipäätänsä maapallolla syntyvyys on laskenut todella monessa maassa todella alhaiseksi ja niissäkin maissa missä lapsia syntyy vielä paljon niin sielläkin se laskee hiljalleen alas.

Vierailija
1424/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin että siihen vaan ei ole monella mahdollisuutta. Puuttuu työ, raha ja puoliso. Lisäksi voi siinä pelollakin olla jotain osuutta, sillä maailma vaikuttaa aika turvattomalta nykyään ja tulevaisuus on epävarma.

Juuri näin. Ihminen on eläin siinä missä muutkin.

Lisääntyminen ja jälkeläisten hoitaminen on normaali eliön elinkaaren vietti, siinä missä kuluttaminen on.

Jos ihminen ei pääse toteuttamaan aikuisen eliön elinkaaren toimintoja, niin tulee lieveilmiöinä käytöshäiriöitä. Masennus lienee hyvä elävä esimerkki nykyisessä yhteiskunnassamme.

Myös paljon muita häiriöitä on näkyvissä paljon.

Yksi elintärkeä taito on valehdella itselleen asioista. Voi vaikka valehdella että on itse päättänyt olla lapseton jne.

Vähän sama kuin lopettaisi ruokailun ja alkaisi koko elämän mittaiselle paastolle... Tai päättäisi että nyt minä lopetan nukkumisen ja valvon vain. Samalaista hulluutta.

Kun joku kysyy että oletko tosiaan valvonut koko aikuisen elämäsi, niin sitten pitää valehdella jotain. Että säilyy itsekunnioitus.

Vierailija
1425/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä on ihan kulttuurista,asenteista ja ihmisten omista valinnoista kiinni.

Syntyvyys on ollut suomessa 1,5-2,0 välillä jo heti suurten ikäluokkien jälkeen. Nykyisin perheitä ja äitejä tuetaan huomattavasti enemmän kuin vaikka vuonna 1930 ja yhä on niitä maita maapallolla missä syntyvyys on luokka 4/lasta per nainen ja niissä maissa perheitä ei tueta yhtään.

Ylipäätänsä maapallolla syntyvyys on laskenut todella monessa maassa todella alhaiseksi ja niissäkin maissa missä lapsia syntyy vielä paljon niin sielläkin se laskee hiljalleen alas.

Omaa tahtoa ei ole todistettu.

Ihminen on eliö ja eliöt tekevät asioita tahtomattaan.

Koko viestisi voidaan argumentoida jo ensimmäisen rivin kohdalla.

Vierailija
1426/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin että siihen vaan ei ole monella mahdollisuutta. Puuttuu työ, raha ja puoliso. Lisäksi voi siinä pelollakin olla jotain osuutta, sillä maailma vaikuttaa aika turvattomalta nykyään ja tulevaisuus on epävarma.

Lisääntyminen ja jälkeläisten hoitaminen on normaali eliön elinkaaren vietti, siinä missä kuluttaminen on.

Jos ihminen ei pääse toteuttamaan aikuisen eliön elinkaaren toimintoja, niin tulee lieveilmiöinä käytöshäiriöitä. Masennus lienee hyvä elävä esimerkki nykyisessä yhteiskunnassamme.

Yksi elintärkeä taito on valehdella itselleen asioista. Voi vaikka valehdella että on itse päättänyt olla lapseton jne.

Vähän sama kuin lopettaisi ruokailun ja alkaisi koko elämän mittaiselle paastolle... Tai päättäisi että nyt minä lopetan nukkumisen ja valvon vain. Samalaista hulluutta.

Kun joku kysyy että oletko tosiaan valvonut koko aikuisen elämäsi, niin sitten pitää valehdella jotain. Että säilyy itsekunnioitus.

Näitä häiriöitä on myös niillä, jotka ovat lisääntyneet ja kuluttavat. Ne eivät toimi suojaavana tekijänä kuten ehkä haluaisit uskoa. Hassua, että puhut itselleen valehtemisesta, ironista suorastaan.

Vierailija
1427/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työ,asunto,auto,en käytä päihteitä,saan hyvää palkkaa ja muutenkin elämä kondiksessa mutta lapsia ei ole koska ei mulla ole koskaan ole ollut parisuhdetta.

Lyhyitä säätöjä on ollut ja joskus on ollut niitä yhden yön suhteita mutta naisen kanssa en ole koskaan asunut saman katon alla.

En ole edes varma haluanko lapsia, ei minulla ainakaan ole koskaan ollut vauvakuumetta mutta en ole koskaan tyrmänny ajatusta lapsista.

Vakituinen parisuhde ei myöskään ole minulle "pakollinen" asia elämässä vaan pystyn elämään varsin hyvin myös sinkkuna.

Minulla on aika paljon myös naisia ystävinä ja aika harvalla heistä on lapsia tai parisuhdetta.

Olen vielä aika nuori ja ikää on noin kolmekymmentä vuotta.

Vierailija
1428/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä häiriöitä on myös niillä, jotka ovat lisääntyneet ja kuluttavat. Ne eivät toimi suojaavana tekijänä kuten ehkä haluaisit uskoa. Hassua, että puhut itselleen valehtemisesta, ironista suorastaan.

En ole kieltänyt että tästä yleisestä mielipiteestä ei saisi suuttua. On ihan luonnollsta että pidät itseäsi jumalana ja erityisenä. Se on luontaista ihmiselle.

Sinäkin olet vain putkieläin. Syöt ja ulostat ja toimitat eliöiden toimintoja siinä sivussa, kun tarinoit ja valehtelet itsellesi oman tahdon olemuksesta.

Se että sinulla ei ole kumppania ja et ole onnistunut lisääntymään on vain kenties ihmiskunnan etu.

Ehkä et omista sellaisia perintötekijöitä (älykkyyttä) että saisit itsesi ja sukusi geenit huomiseen.

Ei voittajia olisi ilman häviäjiä. Minä voitin jo.

Oletan samaa omilta jälkeläisiltä. Toiset onnistuu ja toiset lakastuu.

Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi, että olet silti tästäkin huolimatta erityinen ja omalaatuinen tapaus, että kannattaa huiputtaa itseään.

Olet romanttisessa mielessä kukka joka kukki aikansa ja lakastui. Siinä on jotain kaunista, kun pölyyntiminen ei onnistunutkaan. Jos olisit runo, niin otsikko olisi kaunis fellaatio

Vierailija
1429/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailu on kovaa. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kieltänyt että tästä yleisestä mielipiteestä ei saisi suuttua. On ihan luonnollsta että pidät itseäsi jumalana ja erityisenä. Se on luontaista ihmiselle.

Sinäkin olet vain putkieläin. Syöt ja ulostat ja toimitat eliöiden toimintoja siinä sivussa, kun tarinoit ja valehtelet itsellesi oman tahdon olemuksesta.

Se että sinulla ei ole kumppania ja et ole onnistunut lisääntymään on vain kenties ihmiskunnan etu.

Ehkä et omista sellaisia perintötekijöitä (älykkyyttä) että saisit itsesi ja sukusi geenit huomiseen.

Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi, että olet silti tästäkin huolimatta erityinen ja omalaatuinen tapaus, että kannattaa huiputtaa itseään.

Olet romanttisessa mielessä kukka joka kukki aikansa ja lakastui. Siinä on jotain kaunista, kun pölyyntiminen ei onnistunutkaan. Jos olisit runo, niin otsikko olisi kaunis fellaatio

Mitä ihmettä tää selittää? Tutkimusten mukaan juurikin älykkäämmät ihmiset lisääntyvät vähemmän kuin vähemmän älykkäät. Tämä tosin ei tule lainkaan yllätyksenä kun näitäkin kommentteja lukee.

Vierailija
1430/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin koiran tai kissan mieluummin kuin että tekisin vauvan naisen kans.

Lemmikit pärjää yksin jonkun aikaa kun taas vauva tai lapsi tarvii liikaa aikaa.

Vierailija
1431/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat aina mielestäni olleet omituisia.  En ole koskaan tullut erityisemmin toimeen lasten kanssa.

Jos möläytät tuollaista julkisesti minä ja aika moni muukin pitää sinua ihmisvihaajana ja ylipäänsä ihmisenä, kellä käsittelemättömiä traumoja ja monenmoisia ongelmia elämässä. Joten varmasti parempi että jätät lapset tekemättä!

Vierailija
1432/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat laiskoja ja mukavuudenhaluisia. Tottuneet että heistä pidetään huolta, eivät osaa pitää muista huolta. Kun katselee monia nykyvanhempia ja heidän ”ongelmiaan”, miettii että heidänkin olisi parempi ollut jättää lapset tekemättä.

Vierailija
1433/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska omat vanhemmat olivat kykenemättömiä vastuulliseen vanhemmuuteen, en ole halunnut ottaa riskiä, että omat lapsetkin joutuisivat kärsimään.

Jokaiselle lapsia haluavalle pitäisi tehdä tiukat psykologiset testit, jotta varmistetaan lasten hyvinvointi. Lisäksi kaikilta ääriliikkeiden kannattajilta ja ääriuskonnollisilta pitäisi estää lasten saanti.

Vierailija
1434/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 nainen, vela, naimisissa ja piuhat vedetty solmuun ja ai että on hyvä olla. Naurattaa ja vähän myös surettaa katsella ja kuunnella lapsiperheiden surkeaa elämää, mutta itsepähän ovat tiensä valinneet. Itsellä suurimmat huolet on että miten taata itselle mahdollisimman mukava elintaso jossain palmun alla sitten kun joskus ~50v jää pois työelämästä. Toki nytkin jää reilusti aikaa nauttia elämästä ja tehdä vapaa-ajallaan mitä haluaa, vaikka viettää aikaa omalla, velattomalla kesäasunnolla. Olisi nekin rahat voinut laittaa irma-petterin vaippoihin ja harrastuksiin, olisi varmasti ollut paljon palkitsevampaa. Eikun... Kaiken kaikkiaan velana eläminen on ihanaa, onneksi tajusin sen jo 15 vuotiaana!

Vierailija
1435/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko jostain sellaisen lääkärin nimen joka lähtisi viemään sterkkaa eteenpäin? Olen 34 vuotias ja vaikka olen 18 vuotiaasta asti maininnut ja pyytänyt kirjaamaan etten tahdo lapsia niin tuputtavat vieläkin pillerijatkoa tai kierukkaa eivätkä kuuntele kun kerron että haluan sterkan. Jankuttavat että mieli voi muuttua. Kuopiossa.

Vierailija
1436/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos voisi olla lapsia mutta elämän ei tarvitsisikaan olla elämistä 24/7 lasten kanssa ja lasten ehdoilla? Suomessa oletetaan että kaikki hoitavat lapsia itse ja arvostellaan äitejä jos he eivät halua elää pelkästään lapsilleen. Yhteisöllisemmissä kulttuureissa isovanhemmat ja muut läheiset ovat myös hoitamassa jolloin elämä vanhemmilla on lähempänä sitä normaalia mitä se oli ilman lapsia mutta on kuitenkin lapset ja tilanne on win-win kaikille. Lastenhoitaja voi olla muinakin aikoina kuin vanhempien ollessa töissä. Siitäkin huolimatta lapset ovat vanhempiensa kanssa usein läheisempiä kuin Suomessa.

Entä rikkaat ja kuuluisat? Lapsia voi olla vaikka kuinka monta koska aina löytyy hoitaja. Jos olisin itse sellainen niin mielellään olisi enemmänkin lapsia, nyt on kaksi ja se on riittävästi. En hoida koko ajan itse vaan he ovat puolet ajasta isällään ja puolet minulla, lisäksi molempien isovanhemmat hoitavat välillä. Suomessa vaaditaan niin paljon ja arvostellaan varsinkin äitejä, mikään ei koskaan ole riittävän hyvin ja lasten pitäisi olla kuin hiljaisia robotteja jotka tottelevat käskystä eivätkä puhu ellei kysytä. Ei ihme että ihmisillä on vääristynyt kuva siitä miten lasten kanssa voidaan elää kuitenkin normaalia elämää eikä mitään 24/7 uhrautumista ja yksin selviämistä  mahdottomien vaatimusten kanssa, siksi monet eivät halua lapsia. 

Vierailija
1437/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet yli 30-vuotias sulla on lain mukaan oikeus sterilisaatioon. Voit kertoa lääkärille tämän olevan laki, jos alkaa urputtaa muuta niin valitusta vaan eteenpäin. Facesta löytyy ryhmä Sterilisaatio Suomi, sieltä voi kysellä lisää vinkkejä.

Vierailija
1438/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailu on kovaa. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkat itsellesi valehtelua ja teet sen pohjalta oletuksia älystäni ja parisuhdestatuksestani. Kummatkin hyvällä tolalla, aina olleet. Lisääntymisessä onnistumista ei voi pitää meriittinä, huomioiden kuinka moni siihen halutessaan tai tahtomattamattaankin pystyy. Minä olen valinnut ehkäisyn, mikä ei muuten onnistu sekään kaikilta, vaikka olen ollut koko aikuisikäni pitkissä suhteissa. Jatka sinä pölyttämistä, minä huolehdin ajattelupuolesta. En tunne itseäni tai geenejäni niin erityisiksi, että niitä olisi pakko ehdoin tahdoin levittää. Sama yhdentekevyys koskee lähes kaikkia, se pitää vain tajuta. Rodunjalostus olisi sitten asia erikseen, mutta tätä ei voisi enää selittää tarpeilla tai vieteillä.

Vierailija
1439/1869 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet yli 30-vuotias sulla on lain mukaan oikeus sterilisaatioon. Voit kertoa lääkärille tämän olevan laki, jos alkaa urputtaa muuta niin valitusta vaan eteenpäin. Facesta löytyy ryhmä Sterilisaatio Suomi, sieltä voi kysellä lisää vinkkejä.

Kiitos. Tutustun. Jotenkin lääkäreiden kanssa tappeleminen on vielä minulle liian pelottavaa niin mieluiten lähestyisin jotain valmiiksi myötämielistä ilman hirveää vääntämistä.

Vierailija
1440/1869 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin intoverttina treffailu on mahdotonta ja intoverttina on mahdoton asua kenenkään kanssa samassa talossa. Eli ei akkaa eikä lapsia.