Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyisten nuorten aikuisten sukupolvi ei halua lapsia. Onko tässä kyse pelosta vai rohkeudesta?

Vierailija
16.12.2017 |

Joidenkin mielestä nuoret aikuiset pelkäävät lapsiperhe-elämää, epämukavuutta, vaivannäköä ja kaikenlaisia epärealistisia kauhukuvia.

Toisten mielestä nuoret aikuiset ovat aikaisempia ikäluokkia rohkeampia tekemään elämästä itsensä näköistä.

Mitä mieltä sinä olet?

Kommentit (1869)

Vierailija
421/1869 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta, 4v ja 1v. Elämä näiden kanssa on välillä ihan mukavaa, mutta pääosin hemmetin raskastahan tämä on. Tälläkin hetkellä olen ihan loppu ja kyllästynyt. Mikään opiskeluaika, raskas työelämä yms ei ole koskaan vetänyt vertoja tälle lapsiperhe-elämän rankkuudelle. Jos joku tuttavistani, kavereistani yms kyselee kokemuksia lapsiperhe-elämästä, kerron kyllä rehellisesti kaikille mitä tämä on. Jos vähänkin epäröi lasten hankkimista, en suosittele. Ei se välttämättä siitä iloksi muutu.

Tietysti heitäkin on, jotka nauttivat siitä, että on paljon kersoja ja elämää ympärillä. Itse olen rauhaa rakastava, enemmän introverttiuteen taipuva ihminen. Tämä helvetillinen mökä ja meno on yksinkertaisesti välillä liikaa. Jatkuvasti joku vinkuu ja vaatii jotakin. Noh, lapset kasvaa ja ehkä tilanne helpottuu, mutta tällähetkellä ei kovin positiivisia ajatuksia ole edes lasten kasvamisesta. Uskon, että kouluikä tuo omat ongelmansa sitten taas, teini- ja murrosiästä puhumattakaan.

Vierailija
422/1869 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tiennyt 9-vuotiaasta lähtien, etten hanki lapsia. En ole mitenkään hoivaajatyyppiä ja pienten lasten kanssa oleminen on todella tukalaa ja epäluontaista minulle, en tiedä miten esim. puhua heille. Olen huomannut, että lapset kuulevat ja muistavat kaikki asiat, mitä sanot. Yritän aina siistiä suutani, kun olen kavereideni lasten läheisyydessä. Suvussani on myös runsaasti mielenterveysongelmia, itsetuhoisuutta ja alkoholismia. Olen päättänyt, että nämä geenit eivät siirry enää eteenpäin. Kolmas juttu on nykyinen raha- ja työllistymistilanteeni. Olen vuosikymmenen rimpuillut määrä- ja osa-aikaisissa työsuhteissa. Ei tässä tilassa uskalla edes omaa asuntoa ostaa eikä muita ruveta elättämään. Muistan lapsuudestani, kuinka vanhemmillani oli pinna kireällä, kun rahat olivat tiukoilla (toinen opiskeli ja teki osa-aikatöitä ja toinen kävi pienipalkkaisessa työssä) ja miten ahdistava ilmapiiri kotona oli. En voi kuitenkaan sanoa, että koko lapsuuteni olisi ollut huono, vaikka olimme pienituloisia. Siihen aikaan asioita pystyi tekemään vielä halvalla tai jopa ilmaiseksi, mutta ei enää nykyaikana..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1869 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kiinnosta niin yhtään lapsien hankinta, ei näin itsestäänselvä asia ole pelkoa eikä rohkeutta vaan ihan kylmää kiinnostuksen puutetta.

Vierailija
424/1869 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä syitä pitäisi olla vain yksi? Eiköhän niitä löydy helpostikin pari tusinaa, eikä välttämättä ollenkaan pelkoon tai rohkeuteen liittyviä.

Vierailija
425/1869 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ei halua vai? Meillä nytkin eräs nuori nainen töissä äitiyslomalla, toinen jää kuun lopulla ja kolmas ilmoitti juuri olevansa paksuna. Iältään nämä naiset kaikki alle 30 v. Mä olen ainoa työpaikallamme jolla ei ole (eikä tule) lapsia ja ihan siitä syystä että vihaan lapsia. Tuntuu että kaikkien muiden naisten elämän tehtävä on tulla äidiksi.

Se on myös sinun elämäntehtäväsi. Naisen kuuluu haluta lapsia ja tehdä niitä mahdollisimman paljon. Sinut pitäisi toimittaa"uudelleen koulutukseen"jos lapsia vihaat. Sinulla on selvästi päässä vikaa, etkä ole ymmärtänyt mitä naisen kuuluu olla.

Vierailija
426/1869 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEAT syyt sille, miksi lapsia ei paljon tätä nykyä tehdä.

1. Naiset eivät enää osaa hoitaa kotia.

2. Miehet eivät enää osaa elättää perhettä.

Kaikki muut syyt ovat tekosyitä.

Vierailija
427/1869 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat ihania. Kannattaa tehdä. Hyvää kevättä!

Eivätpä ole. Hyvää kevättä myös sinne!

Vierailija
428/1869 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani on kyseessä ilmastoteko.

Vierailija
429/1869 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla sairaudet, krooninen kipu ja työkyvyttömyys. Haluaisin perheen mutta en halua olla näin sairas isä.

Vierailija
430/1869 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan kiinnosta niin yhtään lapsien hankinta, ei näin itsestäänselvä asia ole pelkoa eikä rohkeutta vaan ihan kylmää kiinnostuksen puutetta.

Se homma ei ole itsestä kiinni. Siihen tarvitaan kaksi.

Jos kukaan ei ole kiinnostunut kanssasi tekemään "silleen" - ei niitä lapsiakaan synny.

Lapset syntyvät rakkaudesta - ja jos kukaan ei rakasta Sinua - ei sinulle synny lapsiakaan.

Et sinä yksin niitä voi tehdä - päätit sitten ihan mitä tahansa.

Vierailija
431/1869 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapsi, en halunnut. Olisko siinä kyse sitten siitä hullunrohkeudesta?

Vierailija
432/1869 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein muistan, niin maailman hedelmällisyysluku on tällä hetkellä noin 2,5 lasta/nainen. Sehän tarkoittaa, että meitä syntyy yhä edelleen enenevissä määrin. Saisi pudota puolestani 0,5 että väestö vähenisi nopeasti, eikä tarvitse ruveta rukoilemaan yellowstonen räjähdystä tai ydinsotaa.467

Vierailija
433/1869 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma tuntuu niin epävakaalta, että en tiedä onko se oikein lapsia kohtaan saattaa heidät tänne. Lisäksi mietitityttää omat vaivat mm. krooniset selkäongelmat sekä erityisherkkyys, kuinka selviäisin raskaudesta ja pikkulapsiajasta. Toisaalta oma muksu olisi ihana, mutta pidän nykyisestä vapaudestakin. Ainahan siinä on kyse omasta halusta, päättää kummin vain ja molemmat ovat yhtälailla itsekkäitä päätöksiä, vaikka lapsettomiahan aina soimataan nimenomaan itsekkäiksi. Ei lasta haluavatkaan ajattele lapsenteon hetkellä Rinteen synnytystalkoita tai ilmastonmuutosta vaan ainoastaan itseään. N36

Vierailija
434/1869 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei,lapsia ei vaan tehdä sen takia , että yli 50% miehistä on kyllä valmiita naimaan ja panemaan lapsia alulle, mutta heti ,kun pitäis elää lapsiarkea ,lipeävät nämä lusmut kauaksi perheestä uusiin vakoihin,Luojan Kiitos ehkäisyn.

Me naiset on jo viisastuttu.Tehdään lapsia vain silloin,kun ollaan valmiita myös itse kasvattamaan ne.

Niin kauankuin miesten moraali on nykyisen alhainen,lasten teko vähenee.

Vierailija
435/1869 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se homma ei ole itsestä kiinni. Siihen tarvitaan kaksi.

Jos kukaan ei ole kiinnostunut kanssasi tekemään "silleen" - ei niitä lapsiakaan synny.

Lapset syntyvät rakkaudesta - ja jos kukaan ei rakasta Sinua - ei sinulle synny lapsiakaan.

Et sinä yksin niitä voi tehdä - päätit sitten ihan mitä tahansa.

Ööö eiku mä oon ihan ite tän päätöksen tehnyt, ei tää oo neuvottelukysymys tai mikää kysely. Muiden mielipiteillä ei ole väliä.

Vierailija
436/1869 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OIKEAT syyt sille, miksi lapsia ei paljon tätä nykyä tehdä.

1. Naiset eivät enää osaa hoitaa kotia.

2. Miehet eivät enää osaa elättää perhettä.

Kaikki muut syyt ovat tekosyitä.

Ei pidä paikkaansa.Naiset kyllä osaisivat ,mutteivat halua.Olen aina ollut sitä mieltä ,että opetelkaa naiset laistamaan kotityöt samalla tavalla , kuin puolisonne,niin kaikki on hyvin.

Vierailija
437/1869 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miesystäväni ei halua omia lapsia. Tuntuu, että hänen ikäluokassaan ei ole niin harvinaista kuin omassani.

Perhe-elämä minun ja minun lasteni kanssa on hänelle kuitenkin täysin ok ja alusta asti luontevasti asettunut siihen. Tekee lasten kanssa läksyjä, osallistuu arkeen.

Vierailija
438/1869 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä jokainen tehköön mitä haluavat, mutta pidän lapsetonta naista rohkeana. Kuitenkin nykyisin vielä saattaa saada ivailua ja väheksyntää jos nainen ei lasta koskaan tahdokkaan. Ekologisesti ajatellen lapset ovat pahinta mitä voit tehdä maapallolle, tänne kun ei ihmisiä yhtään enempää tarvittaisi. Siksi en itsekkään aio niitä koskaan hankkia.

T. N27

Vierailija
439/1869 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on se, kun maailma on niin epämukava.

Tai oikeestaan suurin syy on se, että saan olla ja elää sitten vanhana aivan yksin. Tuo on se pohjimmainen syy.

- ei rasittavia suku Jouluja , kun ei oo sitä sukua

- ei muitakaan perhejuhlia

-ei mitään rasitteita lähisuvusta

-eikä lastekasvatus ongelmia

Tärkeintähän on se, että saan olla vaan miten ite haluun. Mutta, onhan mulla some :) ihana , rakas kaikenkattava some.

Voin täysin keskittyä omaan napaani. Tottakai me iki-ihanat somekaverit pidämme huolta sit toisistamme, kun olemme yli 70 vuotiaita. Ei siihen mitään sukua tarvii.

Vierailija
440/1869 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi millään hankkia. Mulla on rakennekynnet, silikonirinnat ja harrastan fitnes urheilua.

Ulkonäkö kärsii eniten. 

Joskus yli viis;kymppisenä voisin hankkia, mut sit en enää saa. Joten, ei voi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä