Vuokralainen pyytää turvalukkoa uuteen kerrostaloasuntoon
Omistan pienen sijoitusasunnon vastavalmistuneessa kerrostalossa. Vuokralainen toivoo, että oveen hankittaisiin turvalukko. Mitä mieltä olette? Onko se tarpeellinen?
Itse asun vanhassa kerrostalossa, jossa turvalukko on, mutten sitä käytä.
Kommentit (204)
Ei kai nyt sellaiseen ole tarvetta normaali-ihmisellä. Onko paranoidi vai pelkääkö velkojia?
Minusta se ei ole pakollinen. Hankkikoon omalla kustannuksellan jos sellaisen tarvitsee.
Onko ollut vuokralaisesi jo pitkään?Jos vuorat tulee ajallaan eikä häiriöitä ole ollut, tekisin myönnytyksiä ihan sillä että hyvä vuokralainen pysyy. Useinmiten hoitanut nuo niin, että vuokralainen järjestää ja kuittia vastaan saa vähentää vuokrassa.
Ei mulla ole itselläni ikinä ollut turvalukkoa yhdessäkään kämpässä, ei edes vakuutusyhtiön omistamassa.
On ja ei. - Itse en ole tarvinnut. En osaa pelätä, vaikka, ehkä pitäisi. Mutta ärsyttää kun ihmisille yritetään myydä milloin mitäkin vartioointi ja turvallisuus laitetta ja järjestelmää. Pelko myy hyvin. Ehkä varmuus ketjulla saattaisi ajaa saman asian, edullisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se ei ole pakollinen. Hankkikoon omalla kustannuksellan jos sellaisen tarvitsee.
Tuo on vähän hankala, koska sitä ei voi lähtiessään ottaa mukaan, oveen jää reikä.
Onko se siis se, mikä lukitaan ulkoapäin kun poistutaan asunnosta? Mahtaa olla vuokralaisella arvokasta tavaraa :D
Mä hoidan asuntojen hankintaa työntekijöillemme ja pääasiassa hankin asuntoja joissa on jo turvalukot. Työntekijämme ovat usein 2 - 3 viikkoa reissussa niin on vain parempi ettei asunnossa olevat tavarat ole pelkän abloyn varassa.
Jos vuokralainen itse hankkii turvalukon, voiko hän sitten ottaa sen mukaansa, kun muuttaa. Eli lukko kuuluu kyllä vuokranantajan maksettavaksi. Turha apn pullikoida vastaan. Ja ei todellakaan tule kalliiksi, kun voit vähentää hankintahinnan verotuksessa.
Minäkin pyysin, mutta en saanut ja hyvä niin. Sinuna antaisin turvakettingin ja ovisilmän. Turvalukossa on ongelmana avain, jota ei ole helppo vaihtaa, kun vuokralainen vaihtuu. Kehottaisin käyttämään lukossa olevaa ominaisuutta ns takalukkoa, jolloin kieleke menee syvemmälle lukkopesään. On ok tahtoa enemmän turvallisuuden tunnetta, mutta turvalukko ei ole välttämätön. Meillä muuten on myös murtosuojatut saranat, mutta ei turvalukkoa.
Vierailija kirjoitti:
On ja ei. - Itse en ole tarvinnut. En osaa pelätä, vaikka, ehkä pitäisi. Mutta ärsyttää kun ihmisille yritetään myydä milloin mitäkin vartioointi ja turvallisuus laitetta ja järjestelmää. Pelko myy hyvin. Ehkä varmuus ketjulla saattaisi ajaa saman asian, edullisemmin.
Varmuusketjua ei saa lukkoon kun asunnosta lähtee pois. Toisekseen ne saa ihan käsivoimin riuhtaistua irti. Eli ei ole vastaava.
Kotivakuutuksista, ainakin joillain firmoilla saa jonkun pienen alennuksen, jos turvalukko on. Eli ei siinä ole vain paranoiasta kyse. Jos sellainen hankitaan, pitää huolehtia että myös huoltoyhtiöllä on avain, esim. vesivahinko- ym. hätätilanteiden varalle.
Rikkailta vuokra-asunnot pois! Pitäisi olla laki, että valtio pakkolunastaisi kaikki yksityiset vuokra-asunnot ja jakaisi ne kansalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos vuokralainen itse hankkii turvalukon, voiko hän sitten ottaa sen mukaansa, kun muuttaa. Eli lukko kuuluu kyllä vuokranantajan maksettavaksi. Turha apn pullikoida vastaan. Ja ei todellakaan tule kalliiksi, kun voit vähentää hankintahinnan verotuksessa.
Mikään ei pakota ap:ta asentamaan lukkoa, mutta miksi ei asentaisi, koska ei siitä haittaakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei pakota ap:ta asentamaan lukkoa, mutta miksi ei asentaisi, koska ei siitä haittaakaan ole.
Onhan siitä haittaa. Asunnon tuotto laskee KO vuoden osalta, koska syntyy kustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Onko se siis se, mikä lukitaan ulkoapäin kun poistutaan asunnosta? Mahtaa olla vuokralaisella arvokasta tavaraa :D
Kyllä. Myös vuokralaisella voi olla arvokasta tavaraa.
Ihan tarpeeksi on avainrumbaa muutenkin kun kaikki vuokralaiset eivät osaa edes sitä yhtä tavallista avainta säilyttää tallessa. Tai vara-avainta annetaan kenelle tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ottaa sen mukaan kun muuttaa pois, tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siitä haittaa. Asunnon tuotto laskee KO vuoden osalta, koska syntyy kustannuksia.
Oletko kuullut tulonhankkimismenon verovähennysoikeudesta?
Turvalukko vuokra-asunnossa on aika selvä merkki huumekaupasta.
No hanki vaan, saat ne kulut vähentää verotuksessa.