En ymmärrä aktiivimallia! Miksi työtöntä pitäisi rangaista siitä, että hänellä ei ole töitä? Sana 'työtön' tarkoittaa sitä, ettei ole töitä...
En siis ymmärrä tätä eduskunnan eilen käsittelyssään hyväksymää aktiivimallia lainkaan. Siinä siis rangaistaan työtöntä työttömyyskorvausta alentamalla, jos ei ole tehnyt tarpeeksi töitä työttömyysajalla (???) tai osallistunut esim. kursseille. Vapaaehtoistyötä tai vaikka tieteellisen artikkelin kirjoittamista ilman palkkaa ei tietenkään lasketa mukaan.
Minä kun olen tähän saakka kuvitellut, että jo se, ettei saa käydä töissä eikä saa palkkaa, on ihan riittävän suuri rangaistus työttömälle siitä, ettei tällä ole töitä. Ja jos olisi töitä, niin työtön ei olisi työtön.
Ihan oikeasti aivot nyrjähtää tästä aktiivimallista.
Kommentit (600)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mee mun jakeluun, työtöntä rangaistaan siitä että on työtön.
Tuo on siis oikeasti vaan tapa leikata työttömyyskorvausta ja vierittää syy työttömän niskoille, että ei ole ollut tarpeeksi aktiivinen.Minusta taas on outoa, että sellaiset henkilöt jotka eivät ole työttömän työttömyyteen syypäit, joutuvat kustantamaan siitä korvauksen. Millähän logiikalla sitä nimitetään korvaukseksi ja miksi sen kustantavat sellaiset, jotka eivät ole työttömyyttä aiheuttaneet? Oikea nimitys olisi tilapäinen hätäapu työttömyyden johdosta.
Sitä kutsutaan yhteiskunnaksi.
Joo, mutta miksi sitä nimitetään korvaukseksi? Miksi yhteiskunta maksaisi korvausta jostakin mitä se ei ole aiheuttanut? Se tässä on se varsinainen kysymys.
Yhteiskunta juurikin on tämän massatyöttömyysongelman aiheuttanut. Päättäjät ovat tehneet tietoisesti ratkaisuja, joilla yksityinen pääoma viedään Suomesta pois, työpaikat siirretään ulkomaille ja tänne otetaan pilvin pimein halpatyövoimaa.
Yhteiskunta on siis velkaa työttömille sen, että huolehtii heidän elatuksestaan. Mikäli ei huolehdi, niin sitten ihmisillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa oikeus omiin käsiinsä. Sellainen yhteiskunta taas ei ole kiva kenellekään.
Julkisella puolella pakosta säästetään (kiitos päättäjien) ja työpaikat vähenee. Silti ihmisiä koulutetaan sama määrä moniin ammatteihin kuin ennenkin, vaikka työpaikkoja on vähemmän. Jokainen työ nykyään muka niin spesifi, että ainakaan akateeminen työtön ei kelpaa mihinkään muuhun kuin oman alansa töihin, vaikka haluaisi. Uudelleen kouluttautuminenkaan ei aina kannata, jos on ikää. Onko se vittu työnhakijan vika, jos töitä ei riitä kaikille?
Perusta firma ja teet oman osuutesi työpaikkojen luomiseksi. Moni on Suomessa perustanut firman. Mikä on tekosyysi ettet sinä ole?
Millä helvetin rahalla ja mitä tekemään?
Ei oikeastaan ole minun ongelmani. Oireellista, että ylipäätään tivaat minulta vastausta sille mitä elämälläsi teet. Jos joku kurditulokas pystyy avamaan kebaberian, niin pitäisi sinunkin pystyä. Vähintäänkin sinun pitää pystyä hankkimaan tarvittavat taidot, jos joku kurdikin siihen pystyy. Ei sinulla ole mitään tekosyytä olla osaamatta perustaa firmaa, jos joku laivalta rantautuva tulokaskin homman osaa.
Jes, kaikki vaan vääntämään kebabia ja siivoamaan. Siinä lähtee tuottavuus nousuun! Uusi Nokia! Mistäs niille kaikille vaan asiakkaat saadaan kun kysyntää on entistäkin vähemmän kun työttömät on joko vääntämässä pizzaa tai himassa kun massit lähti?
Kysyntä on parempaa jos kaikki ovat työttöminä?
Kysyntä muuttuu tuskin mihinkään, syntyy ainoastaan turhaa kilpailua matalan tuottavuuden roska-alalle.
On nuo sienipäissä kehitettyjen talousteorioiden koukerot sitten jänniä. Mutta ettei tunnu pahalta niin ei oo sun vika, on sun isäs, äitis, opettajan, siskon, veljen, kumminkaiman, naapurin ja yhteiskunnan. Kaikkien paitsi sun, tuutulilallaa. Ime tikkaria, hössönpössö.
Kuvitteletko olevasi jotenkin vakuuttava?
En tiedä mikä on vakuuttavaa mielikuvitusmaailmoissa elävälle ihmiselle.
Sitä sun kannattaa kysyä itseltäsi, minä kyllä tiedän mistä puhun eikä täällä paskassa sivistymättömämpien seassa pyöriminen minua juuri hetkauta. Oikeastaan se lähinnä herättää toivoa kun näkee miten ohuita argumentteja sinunkaltaisillasi tyypeillä on ja miten nopeasti ne loppuvat. Loppupeleissä kyse kun ei ole muusta kuin siitä, että kusipää haluaa itselleen kaiken ja muut voivat vaikka kuolla pois.
Mahtista. Ota voimaa fantasioistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mee mun jakeluun, työtöntä rangaistaan siitä että on työtön.
Tuo on siis oikeasti vaan tapa leikata työttömyyskorvausta ja vierittää syy työttömän niskoille, että ei ole ollut tarpeeksi aktiivinen.Minusta taas on outoa, että sellaiset henkilöt jotka eivät ole työttömän työttömyyteen syypäit, joutuvat kustantamaan siitä korvauksen. Millähän logiikalla sitä nimitetään korvaukseksi ja miksi sen kustantavat sellaiset, jotka eivät ole työttömyyttä aiheuttaneet? Oikea nimitys olisi tilapäinen hätäapu työttömyyden johdosta.
Sitä kutsutaan yhteiskunnaksi.
Joo, mutta miksi sitä nimitetään korvaukseksi? Miksi yhteiskunta maksaisi korvausta jostakin mitä se ei ole aiheuttanut? Se tässä on se varsinainen kysymys.
Yhteiskunta juurikin on tämän massatyöttömyysongelman aiheuttanut. Päättäjät ovat tehneet tietoisesti ratkaisuja, joilla yksityinen pääoma viedään Suomesta pois, työpaikat siirretään ulkomaille ja tänne otetaan pilvin pimein halpatyövoimaa.
Yhteiskunta on siis velkaa työttömille sen, että huolehtii heidän elatuksestaan. Mikäli ei huolehdi, niin sitten ihmisillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa oikeus omiin käsiinsä. Sellainen yhteiskunta taas ei ole kiva kenellekään.
Julkisella puolella pakosta säästetään (kiitos päättäjien) ja työpaikat vähenee. Silti ihmisiä koulutetaan sama määrä moniin ammatteihin kuin ennenkin, vaikka työpaikkoja on vähemmän. Jokainen työ nykyään muka niin spesifi, että ainakaan akateeminen työtön ei kelpaa mihinkään muuhun kuin oman alansa töihin, vaikka haluaisi. Uudelleen kouluttautuminenkaan ei aina kannata, jos on ikää. Onko se vittu työnhakijan vika, jos töitä ei riitä kaikille?
Perusta firma ja teet oman osuutesi työpaikkojen luomiseksi. Moni on Suomessa perustanut firman. Mikä on tekosyysi ettet sinä ole?
Millä helvetin rahalla ja mitä tekemään?
Ei oikeastaan ole minun ongelmani. Oireellista, että ylipäätään tivaat minulta vastausta sille mitä elämälläsi teet. Jos joku kurditulokas pystyy avamaan kebaberian, niin pitäisi sinunkin pystyä. Vähintäänkin sinun pitää pystyä hankkimaan tarvittavat taidot, jos joku kurdikin siihen pystyy. Ei sinulla ole mitään tekosyytä olla osaamatta perustaa firmaa, jos joku laivalta rantautuva tulokaskin homman osaa.
Jes, kaikki vaan vääntämään kebabia ja siivoamaan. Siinä lähtee tuottavuus nousuun! Uusi Nokia! Mistäs niille kaikille vaan asiakkaat saadaan kun kysyntää on entistäkin vähemmän kun työttömät on joko vääntämässä pizzaa tai himassa kun massit lähti?
Seliseli. Perusta sitten joku mieluisampi firma. Kummasti se kurdi vaan osaa pistää toimeksi sillä aikaa, kun sinä keksit tekosyitä toisensa perään. Kurdi tajuaa, että kukaan ei ole hänelle velkaa. Sinä luulet ansaitsevasi elannon ihan vain olemassaolollasi. Luonto ei suo eliöille tuollaista oikeutta. Luonnossa ainoa oikeutesi on oikeus päätyä toisen eliölajin ruoaksi.
Tässä ei ole eletty missään luonnossa kymmeneen tuhanteen vuoteen. Kylläpä on säälittävä ”argumentti” suomalaiselta yhteiskunnan hoivaamalta ja kouluttamalta läskiperseeltä Herran vuonna 2017. Ymmärrätköhän sä edes vähää alusta miten paljon duunia sekin vaatii ties miten monen ihmisen toimesta koko maailmassa, että sulle ois varaa maksaa siitä paperinpyörittelystä toimistolla mitä todennäköisesti teet?
En ollut alkuperäinen kirjoittaja, mutta toinen toimistossa papereita pyörittävä ihminen. Yksikään "työläinen" ei kustanna minun palkkojani, vaan kansainväliset asiakkaat maksavat minun työstäni suoraan. Siinä sivussa yritän saada duunia niin paljon Suomeen kuin mahdollista.
Lopeta siis kitiseminen ja tee jotain elämällesi, koska kohta me muut emme viitsi
Joo ja sinäkö tuotat kaiken kuluttamasi henkilökohtaisesti? Ei tainnut mennä ihan niin.
Ja sinun maailmassasi tämä on jotenkin paha asia? Tiedän että saan rahalla tuotteita ja palveluita myös Suomesta, myös mainittujen kurdien perustamista firmoista.
Kannattaa lopettaa liuottimien käyttö ja ottaa vastuu omasta elämästä.
Yritteliäisyys on kyllä toisissa maissa ihan eri luokkaa kuin Suomessa (ilman mitään tukia) ja samoin ihmisten asenne töihin: Töitä on tehtävä. Suomessa ihmiset ovat tottuneet aivan liian hyvään.
Vierailija kirjoitti:
onnistuuko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois niin loppuu toisten rahoilla loisiminen. Pistää vihaksi nuo valittajat jotka vuosi vuoden perään laiskottelevat työnteon sijaan. Painukaa vaikka ulkomaille työnhakuun mokomat pummit.
Millä ihmeen toisten rahoilla? Kuvittelet, että saisit enemmän palkkaa, jos ei olisi työttömiä, vai häviääkö palkastasi jatkuvasti euroja, kun työttömyyttä tulee lisää.
En nyt oikein ymmärrä, voisitko "hieman" selkeyttää ajatustasi?
Sinä se vaan pyytelet selkeytyksiä, mutta kun sinulle niitä annetaan niin vastaukseksi tulee vain pitkä lista selittelyä ettet mitenkään voi etkä pysty, koska olet eläkeläinen.
Elleivät pummit loisi toisten rahoilla, niin he loisivat omilla rahoillaan. Mutta mistä he saisivat omaa rahaa loisimiseen, koska kukaan ei sellaisesta mitään maksa? Eli pummi loisii väkisinkin toisten rahoilla, joka on niiltä toisilta pois.
Kerro nyt konkreetinen esimerkki, miten se on sinulta pois, kun joku on työttömänä?
Pysy kontekstissa ja vastaa sinulle esitettyyn kysymykseen.
Joudun kustantamaan hänen tukensa. Se on lompakostani pois. Ellet usko, voit kuvitella paljonko tukea joutuisin maksamaan jos kukaan ei olisi työtön tai jos kaikki muut paitsi minä olen työtön. Sen pitäisi valaista sinulle työttömyyden suora vaikutus minuun.
Faktat eivät ole uskon asioita, sulla niitä faktoja ei ole yhtäkään. -10/5
Vierailija kirjoitti:
insinööri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa työttömistä on ihan tyytyväisiä että saa maata laiskana kotona eivätkä tosissaan yritäkkään päästä töihin,tähän tulee nyt muutos ja hyvä niin.
Ammattityöttömistä on päästävä eroon.
Ammattityöttömiä toi ei hetkauta pätkääkään. He ovat jo muutenkin usein sellaisessa tilanteessa, että saavat toimeentulotukea jos työttömyyskorvausta lasketaan. Kustannuspaikka heidän tuelleen muuttuu, mutta maksettu raha ei pienene.
Tää rokottaa niitä, jotka todellakin haluaisivat töihin, ovat esim. tehneet pitkän työuran, mutta eivät esim. ikänsä puolesta ole enää työmarkkinoilla kuumaa valuuttaa (45 + vuotiaat <- = sairasta, mutta näin se vaan on). Heillä esim. työssäkäyvä puoliso ja tai asuntolainaa, he eivät saa asumistukia tai toimeentulotukia. Hakevat hulluna töihin, mutta eivät pääse mihinkään. Ovat joko liian kokeneita ja koulutettuja tai sitten se työttömyyden leima (joka vaan lisääntyy näillä kaikilla hallituksen leimakirveillä) tuottaa haastatteluista niitä kakkossijoja, kun työpaikan vaihtaja vie paikan. Työttömyys on syönyt säästöt ja eletään jo nyt veitsenterällä.
Johtaa vaan siihen , että noi aktiivisetkin lyö pyyhkeen kehään ja alistuu leikkimään piirissä ponileikkejä tai mitä hallitus nyt ikinä aktivointikeinoksi keksiikin. Hyvin harva tässä aktivoinnissa mitään parin päivän työkeikkoja saa tai he ovat jo muutenkin niitä tekemässä, koska heillä löytyy koulutus ja luvat niihin (esim. terveydenhoitoala, ravintola-ala, raksa-ala).
Tässä kiteytyi hyvin minun, 46 vuotiaan, kohta työttömäksi jäävän insinöörin tilanne.
Ponileikkeihin olen jo käynyt tutustumassa. Samoin olen saanut kokea, kuinka TE-keskus yrittää tyrehdyttää kaiken oman aktiivisuuden, jolla parantaisin omaa työllistymistäni ja päivittäisin taitojani nykyajan tarpeita vastaavaksi. Olen hakenut töitä epätoivoisesti kaksi vuotta, mutta nuoremmat ovat aina saaneet paikan, jos olen päässyt haastatteluun asti.
Aina olen hoitanut asiani kunnolla. Töitä olen tehnyt yli 20 vuotta ja vielä haluaisin tehdä toiset 20 vuotta, mutta kun sitä työtä ei vaan löyty - edes täältä pääkaupunkiseudulta. Todellakin, välillä olen liian ylikoulutettu, välillä alikoulutettu, välillä osaamiseni ei ole täsmälleen sitä mitä haetaan, vaikka ihan hyvin pystyisin sen nopeasti oppimaankin, useimmiten taidan olla liian vanha. Myönnän, tämä on lannistanut minut. Itsetuntoni on pohjamudissa. Minulla on leima otsassa, koska minut on irtisanottu (tuotannollisista ja taloudellisista syistä massairtisanomisissa).
Mitään tukia en tule saamaan, koska minulla on (pienipalkkaisessa) työssä käyvä puoliso ja omistusasunto. Tosin siitäkin velkaa vielä melkoisesti. Lapset ovat vielä pieniä ja heidätkin pitää ruokkia ja vaatettaa. Tulevat opiskeluajat ja teinivuodet hirvittävät, kun rahantarve vain kasvaa.
Vituttaa suunnattomasti, koska en ole omasta halustani työtön. Silti joka päivä media rummuttaa, miten työttömät vain makaavat sohvalla ja nostavat mukaisoja korvauksia. Minä en voi laskea sen varaan, että saisin asumistukea ja toimeentulotukea, koska olen aina hoitanut asiani kunnolla, enkä ole päihdeongelmainen, mielenterveyspotilas tai muutenkaan sairas. Hallituksen keppipolitiikka osuu kipeästi, vaikka olen ilman omaa syytäni joutumassa työttömäksi.
Päihdeongelmainen, mielenterveyspotilas tai muutenkaan sairas?
Ei nuo kriteerit tarvitse täyttyä saadakseen esim asumistukea.
Sulla jos mies käy töissä niin asumistukea et saa sen takia, ei siksi ettet ole sairas.
Työttömyyskorvausta kyllä saat, kunhan vain haet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo aktivointimalli on erittäin hyvä ajatus oikeaan suuntaan.
Tuttavapiirissäni on useita henkilöitä, jotka eivät ole ottaneet työtä vastaan kun palkka olisi ollut vain vähän suurempi kuin mitä yhteiskunnalta saatavat tuet. Lisäksi tuttavapiirissäni on ihmisiä, joilla elämänhallinta on mennyt sekaisin kun on hävinnyt normaali arjen rytmi samalla kun työtkin.
Suomessa on töitä, mutta ei halukkuutta tehdä. Jotkut töistä ovat liian huonoja (joko palkataan tai maineeltaan), joten joillain on pokkaa maata kotonaan minun elättinä.
Työttömyyden ei pidä olla pitkäkestoinen tila. Jos ei oman alan hommia riitä, niin mene koulutukseen tai ota paskempia hommia vastaan. Erikseen ovat sitten vammaiset, tai muuten sairaat mutta perusterveillä ihmisillä näin.
Köyhät ja heikossa tilanteessa olevat tulevat kärsimään, mikäli taloutta ei saada kuntoon ja ihmisiä aktivoitua.
Kiitos panoksestasi ilmaiseen työhön, toivotamme parempaa onnea ensikerralla arpa ei osunut kohdallesi, jaettavaa ei ole poistukaa on vastaus. Meidän olisi saatava paremmin talouspolitiikkaa ymmärtävä hallitus joka ymmärtäisi miksi hyvinvointi luo työtä ja kurjuus rikollisuutta. Tämä hallitus kuten edellinenkin on suohon ajajia, joiden taidot valtion talous asioissa taysin olemattomat. Omissa bisneksissään varmasti pärjäävät, mutta valtion talous on heille täysin vieras käsite.
Eikös tuokin ole parempi kuin olla kotona räkimässä kattoon? Pääseepähän tekemään jotain, mahdollisesti jopa järkevää.
Ei millään pahalla, mutta oma fiilikseni on että nykyinen hallitus ymmärtää paremmin kuin edellinen hallitus, tai aika iso osa täälläkin ruikuttavista ihmisistä. En omaa minkäänlaista poliittista taustaa, mutta olen päässyt näkemään & kuulemaan uusistuksista myös muuten kuin pelkästään tiedotusvälineiden kautta.
Jonkin "järkevän" tekeminen ilmaiseksi ei minua työllistä, eikä ketään muutakaan.
Mihinkään ilmaistyöhön ei ikinä ole ollut kiinnostusta lähteä, miksi olisi?
Palkkatyöhön kyllä olen lähtenyt mielelläni aina kun vaan töitä olen löytänyt. Nytkin olen määräaikaisena ja toivon vaan että sopimusta taas jatketaan.Oletko nykyisin menestynyt hyvin valitsemallasi linjalla? Itse, vaimoni ja monet menestyvät ystäväni ovat aloittaneet ilmaisella työllä, harjoittelijana tms. Kun olet hyvä tyyppi, ei työnantaja halua sinusta luopua.
Lisäksi järkevä tekeminen pitää ajatukset ja elämän rytmin kunnossa. Jotkut arvostavat tuotakin.
Kun edellisestä työpaikasta loppui työt, niinkun muiltakin, niin lähetin yhden työhakemuksen ja työllistyin saman alan töihin.
Mut meinaatko että kun mulla on paljon työkokemusta alalta, niin jos jään työttömäksi ja etsin uutta työpaikkaa niin olisi järkeä lähteä työharjoitteluun? Että niin menestyisin paremmin?
En puhu nyt tilanteesta jossa on juuri valmistunut koulusta ja on ensimmäinen työpaikka haussa.Sinä et siis ole joutunut olemaan työttömänä, eli sinunkaltaisia henkilöitä tämä asia ei koske. Eikös tilanne ole hieman eri, jos et olisi päässyt välittömästi uuteen duuniin? Itse ainakin lähtisin. Jos ei olisi oman alan töitä niin vielä mielenkiintoisempaa.
Kyllä, olen sitä mieltä että menestymisen mahdollisuudet laskevat työttömyyden ja passiivisuuden jatkuessa. Jotkut asiantuntijatkin ovat samaa mieltä.
Olen ollut välillä työttömänä, mutta en mihinkään ilmaistöihin tai työharjoitteluihin ole ollut kiinnostunut silloinkaan lähtemään, töitä on löytynyt aina ennemmin tai myöhemmin. Välillä on saanut lähetellä loputtomalta tuntuvan määrän hakemuksia.
Aika huono on työllistymisprosentti noitten ilmaisten harjoitteluiden kautta. Yleensä pidetään niin kauan kun mahdollista ja sit otetaan uusi tilalle.
Ja kyllähän työnantaja mieluummin palkkaa työpaikkaa vaihtavan kun työttömän, mutta siitä huolimatta nuo ilmaiset harjoittelut harvoin työllistää ketään palkkatyöhön, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.Kaikesta kuitenkin oppii ja tulee kokemusta. Ihmisiä palkanneena voin sanoa että mielellään palkataan hyvät tyypit verrattuna uuden henkilön perehdyttämiseen. Meillä on selkeästi näkökulma ero, minä teen mielelläni kaikkea, vaikka siivousta jos muuta ei ole. Tuolla asenteella on päässyt käymään niin että nykyisin saan valita työpaikkani.
Argumenttien puuttuessa pidän myös kiinni näkemyksestäni että ihmiselle tekee hyvää tehdä jotain järkevää vs. toimettomana kotona oleilu.
Hyvä jos sinulla on vakituinen työ. Minulla ei, mutta en siitä huolimatta ole istuskellut kotona, kuten sanoin, joskus on pitänyt lähettää ns. aika monta hakemusta, viimeksi läheton yhden, sitä edelliseen työhön en lähettänyt edes hakemusta, vaan minut palkattiin kun kyselin mihin/kenelle/miten voisin hakemuksen lähettää.
Mitä hyötyä näet siinä että olisin ollut vaikka puoli vuotta ilmaisessa työharjoittelussa vs haen kaksi kuukautta töitä ja työllistyn?
Mutta sun agenda tuli selväksi, koska olet palkannut työntekijöitä, toki mielellään otat ilmaisia harjoittelijoita tai suoritat perehdytyksen työharjoittelun muodossa.
En ikinä ole suostunut siihen että perehdytysjakso esim 3kk maksetaan puolet palkasta tmv ehdotuksia.
Olen jäänyt useita kertoja työttömäksi mutta myös työllistynyt ilman että olisi ilmaiseksi tarvinnut töihin lähteä.
Silloin kun ei ollut vielä paljon työkokemusta, niin oman alan töitä etsiessäni tein muun alan hommia, mun mielestä mikä tahansa palkkatyö on parempi kun ilmainen työharjoittelu.
En edelleenkään ymmärrä miten työpaikkaa hakiessa olisi minulle eduksi se että olen ollut työharjoittelussa kun jossain palkkatyössä, vaikka se olisikin muun alan työtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onnistuuko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois niin loppuu toisten rahoilla loisiminen. Pistää vihaksi nuo valittajat jotka vuosi vuoden perään laiskottelevat työnteon sijaan. Painukaa vaikka ulkomaille työnhakuun mokomat pummit.
Millä ihmeen toisten rahoilla? Kuvittelet, että saisit enemmän palkkaa, jos ei olisi työttömiä, vai häviääkö palkastasi jatkuvasti euroja, kun työttömyyttä tulee lisää.
En nyt oikein ymmärrä, voisitko "hieman" selkeyttää ajatustasi?
Sinä se vaan pyytelet selkeytyksiä, mutta kun sinulle niitä annetaan niin vastaukseksi tulee vain pitkä lista selittelyä ettet mitenkään voi etkä pysty, koska olet eläkeläinen.
Elleivät pummit loisi toisten rahoilla, niin he loisivat omilla rahoillaan. Mutta mistä he saisivat omaa rahaa loisimiseen, koska kukaan ei sellaisesta mitään maksa? Eli pummi loisii väkisinkin toisten rahoilla, joka on niiltä toisilta pois.
Kerro nyt konkreetinen esimerkki, miten se on sinulta pois, kun joku on työttömänä?
Pysy kontekstissa ja vastaa sinulle esitettyyn kysymykseen.
Joudun kustantamaan hänen tukensa. Se on lompakostani pois. Ellet usko, voit kuvitella paljonko tukea joutuisin maksamaan jos kukaan ei olisi työtön tai jos kaikki muut paitsi minä olen työtön. Sen pitäisi valaista sinulle työttömyyden suora vaikutus minuun.
Faktat eivät ole uskon asioita, sulla niitä faktoja ei ole yhtäkään. -10/5
Sinun viestissäsi on vain kaksi väitelausetta. Ei ainoatakaan faktaa niiden tukena. Ei jatkoon.
Ihminen, jolla ei ole mitään menettävää, on vaarallinen. Luulisi hallituksen tietävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kiltit työttömät menevät vaikka ilman palkkaa, me elämäntapatyöttömät jatkamme tätä helppoa elämää. Katsos, jos uhkaat niin palkkaan lakimiehen ihan kuule valtion piikkiin, älä kuule mulle urputa.
En usko, että valtiolle lähettämäsi laskut juoppokaverisi Repen "asianajotöistä" menevät läpi. Mutta hyvä, että on uskoa. Se varmasti lämmittää.
Tähän asti ja edelleen olen palkannut maan pätevimmät lakimiehet, Riitta Leppiniemen ja Heikki Lampelan, he laskuttavat valtiota. Olen lusinut, joo ja pitkän kakun. Joten soita vaan suutasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen tämän ketjun työttömien kyykyttäjiä lukemaan Thomas Hobbesin Leviatanin ja miettimään oikeasti sitä mistä tuo teidän porvarillinen filosofianne todella historiallisesti kumpuaa (koska en oikein usko, että olette siihen historiaan liiemmin perehtyneet) ja kuinka pitkälle sitä voidaan nykymaailmassa viedä ennenkuin yhteiskunnat alkavat romuttua ja millaisessa maailmassa te haluatte elää.
Suositteletko sen jälkeen lukemaan Kommunismin mustan kirjan, jotta näen mihin vasemmiston filosofia johtaa?
Suosittelen lukemaan vaikkapa Karl Marxin Pääoman niin alkaisi sitä ymmärrystä löytymään miten kapitalismi toimii.
Mutta se että jopa tuollaiset yhteiskuntafilosofian klassikot ovat täysin tuntemattomia kertoo vain siitä miten hatarilla tiedoilla ja ymmärryksellä täällä keskustellaan. Mikä kyllä alkaa näkyä juttujen tasossakin.
Eli etkö halua, että luen Kommunismin mustaa kirjaa lainkaan? Suosittelet minulle teorian lukemista, mutta et teorian käytännön soveltamisen tuloksia? Eikö kannattaisi lukea molemmat kirjat ja jos pakko valita jompikumpi, niin lukee sitten mieluummin soveltamisesta kuin teoriasta?
Jo se, että puhut jostain "soveltamisesta" puhuttaessa kirjasta, joka keskittyy kapitalismin kuvailuun minkäänlaisen "teorian" sijaan kertoo, että sinä olet apinan tasolla oleva idiootti joka ei ymmärrä koska pitää suunsa kiinni.
Kommunismin musta kirja taas on jotain Siionin viisaiden pöytäkirjaan verrattavissa olevaa roskaa.
Tässä on tämän palstan suola, että täällä voi törmätä kaltaisiisi elämästä aivan totaalisesti syrjäytyneisiin ja vieraantuneisiin tapauksiin, joilla ei ole niin minkäänlaista käsitystä edes viime vuosisadan historiasta. Sinunlaisesi olisi voinut olettaa kohtaavan jossakin taistolaisten illanistujaisessa vuonna -72, mutta nykypäivänä ihmisillä olettaisi olevan niin paljon tietoa, että mielipiteitäsi olisi mahdoton mitenkään ylläpitää.
Suuttumuksesi osoittaa, että argumentit sinulta loppuivat.
Parjauskampanja kantasuomalaisia miehiä kohtaan. Kiva kun ei koske lainkaan näitä kehitysmaista tänne tulleita. Tuulat ja katju arot sen tietää, että kunniakansalaiset ovat kaikki herrasmiehiä. Suomipoika vaan täys sika. Tekopyhyys huipussaan. Tämä katju arohan haluaisi jopa paperittomat eduskuntaan kansanedustajiksi.
Voi miten toivoisin että te jotka mollaatte täällä työttömiä saisitte potkut ja maistaa tätä ihanaa työttömyyden olotilaa! Tuo aktiivimalli osuu pahiten meihin jotka emme elä tuilla vuokra-asunnoissa... minä haen töitä koko ajan, olen käynyt kaiken maailman valmennukset ja koulutukset. Olen vain liian kokenut/koulutettu/vanha tai sitten liian vähän koulutettu, työpaikasta riippuen. Helvetin hienoa miettiä mitä sitä tulevat 22 v tekee ennen eläkeikää. Minä HALUAN töihin, minä en halua loisia kotona!
Suurin osa työttömistä haluaa töitä. Koettakaa nyt pässinpäät tajuta, että meitä jossain vaiheessa työttömän olleita on työelämässä satojatuhansia, eikä luvussa ole edes yhtään liioittelua mukana. Ihan normaaleissa töissä. En olisi mennyt töihin, jos en olisi halunnut. Enkä kyllä työttömänäkään maannut sohvalla. Vain sellainen, joka itse ei osaa kuvitella tekevänsä vapaa-aikanaan mitään, ajattelee että työtön makaa laiskana sohvalla, koska hän itse työttömäksi jouduttuaan tekisi juuri niin, salaa haaveilee siitä. Asennevammat onkin suurin työllistymisen este. Täälläkin on ihmisiä, jotka sanovat, etteivät ota työttömänä olleita. Tiedän, että olen työssäni parempi kuin moni vastaavaa hommaa tekevä, joka ei ole ollut koskaan työttömänä. Se, joka jätti minut ottamatta silloin kun olin työtön työttömyyden takia, menetti hyvän tekijän. Nykyinen työnantajani sen sitten sai.
Perustakaa työttömät oma firma. Ellette perusta, lakatkaa määkimästä että haluatte töitä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa työttömistä haluaa töitä. Koettakaa nyt pässinpäät tajuta, että meitä jossain vaiheessa työttömän olleita on työelämässä satojatuhansia, eikä luvussa ole edes yhtään liioittelua mukana. Ihan normaaleissa töissä. En olisi mennyt töihin, jos en olisi halunnut. Enkä kyllä työttömänäkään maannut sohvalla. Vain sellainen, joka itse ei osaa kuvitella tekevänsä vapaa-aikanaan mitään, ajattelee että työtön makaa laiskana sohvalla, koska hän itse työttömäksi jouduttuaan tekisi juuri niin, salaa haaveilee siitä. Asennevammat onkin suurin työllistymisen este. Täälläkin on ihmisiä, jotka sanovat, etteivät ota työttömänä olleita. Tiedän, että olen työssäni parempi kuin moni vastaavaa hommaa tekevä, joka ei ole ollut koskaan työttömänä. Se, joka jätti minut ottamatta silloin kun olin työtön työttömyyden takia, menetti hyvän tekijän. Nykyinen työnantajani sen sitten sai.
Mutta tekeekö työtön mitään hyödyllistä yhteiskunnalle? Näkeekö heitä laumoittain vapaaehtoistöissä, ei vaikka aikaakin olisi. Sen takia heitä pitää aktivoida.
'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tekeekö työtön mitään hyödyllistä yhteiskunnalle? Näkeekö heitä laumoittain vapaaehtoistöissä, ei vaikka aikaakin olisi. Sen takia heitä pitää aktivoida.
'
Jos tekee vapaahetoistyötä muuten kuin työkkärin määräyksestä, niin menettää tuet. Sen sijaan olen itse mukanan yhdessä yhdistyskessä, jossa on jatkuvasti 2-3 työkokeilijaa - valitettavasti palkkaan ei ole riittävästi tuloja. Aika helppo on ollut noita saada ja ihan hyviä on pääasiassa saatu.
Vierailija kirjoitti:
Perustakaa työttömät oma firma. Ellette perusta, lakatkaa määkimästä että haluatte töitä.
Haistappa sinäkin pitkä paska! Perustaakseen yrityksen tarvitsee liikeidean ( toimivan sellaisen ) ja asiakkaita! Ihan kuin yrityksen perustaminen olisi aina ratkaisu kaikkeen... työelämässä tuntuu olevan vain idiootteja ja kusipäitä nykyään... ainakin tunnevammaisuus on melkoinen!
Ei ratkaise mitään. Tepsii ehkä kunnollisiin oikeasti työtä hakeviin, mutta ei hyi olkoon meihin Osseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kiltit työttömät menevät vaikka ilman palkkaa, me elämäntapatyöttömät jatkamme tätä helppoa elämää. Katsos, jos uhkaat niin palkkaan lakimiehen ihan kuule valtion piikkiin, älä kuule mulle urputa.
En usko, että valtiolle lähettämäsi laskut juoppokaverisi Repen "asianajotöistä" menevät läpi. Mutta hyvä, että on uskoa. Se varmasti lämmittää.
Pakko muuten sanoa, että työttömällä on oikeus asianajajaan. Eli juu, valtio ei hyväksy juoppokaveri Repen kyhäämiä lappuja, mutta oikean asianajajan kirjoittama lasku kyllä hyväksytään.
Sössönlössöllä meni vati nurin ja katkesi suoni päästä :D