Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita unettomia?

Vierailija
18.02.2023 |

Oon taas hiippaillu yhdestä saakka, perhe nukkuu vielä.
Päivä pitää jaksaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tuntia unta, saisinpa joskus nukkua vähän enemmän🙂

Vierailija
2/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä menin nukkumaan vähän 12 jälkeen. Pyörin sellaiset 3 tuntia ennenkuin sain unta. Aamulla heräsin ennen kahdeksaa. Tuo ei ole edes paha kun lähes 5 tuntia sain nukuttua. Kun 20 kpl nukahtamislääkkeitä pitää riittää 100 päivää niin paljon tulee vähäunisia ja täysin unettomia öitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa estrogeenia

Vierailija
4/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdin vasta seitsemältä aamulla, ja heräsin puoli kymmeneltä, 2,5h.

Vierailija
5/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 tuntia unta, saisinpa joskus nukkua vähän enemmän🙂

Sama. Nukuin alle 3h.

Vierailija
6/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon liikuntaa ulkona koko päivä ja ennen nukkumaanmenoa pano. Nukkuu sikeästi puoleenpäivään asti.

Vierailija
7/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5h

Vierailija
8/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa estrogeenia

??

Vierailija
9/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon liikuntaa ulkona koko päivä ja ennen nukkumaanmenoa pano. Nukkuu sikeästi puoleenpäivään asti.

Liikunta kokeiltu jo 20 vuotta sitten. Ei mitään vaikutusta unettomuuteen. Rättipoikki väsyneenä pyörin sängyssä enkä saanut unta. Ainoa mikä auttoi oli lääkkeet. Sitten lääkärit päätti joitain vuosia takaperin että nukahtamislääkkeet on paha. Syö mielialalääkkeitä, niillä ei saanut unta. Nykyään vajaa lääkitys ja lähes jatkuva unen puute.

Vierailija
10/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
11/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on todella ikävä raskasta unettomus. Luojan kiitos itse olen aamuun virkku illan torkku.Mutta elämässäni ihmisiä jotka todella kärsivät unettomuus vuorotyöläisinä. Itse en työ elämässä.Pidän kiinni päivärytmi,ulkoilurytmi ja ruokarytmi.Mahdollistaa yksin asuvan ne. Tänän lunta tuiskuaa,syy en viellä lähtenyt ulos kävelemään 3h. kuulen kyllä aurausautot vihdoin likellä sisälle asti. On kuitenkin helpompi kävellä auratulla tiellä tai polulailla jotka ihmiset jo talloneet.Kun on polvien nivelrikot. Jos en ulkoile en nuku.Syön jo iltapalan kello 19 viimestän kevyen.Ilta ravinnon ottokin vaikutaa uneen.Kuin savukeet ja alkoholii.Mutta vain minun mielipide. Ai nin en ole kinni TV kuntelen radiota ja rauhoitun kirjan pariin illalla. Puhelin on äänetön kokoustilassa ,tietoinen valintani alkuillasta aamuna asti.Kun nämä yö valvojat soitasivat maratoni puheluita.Ymmärtämättä en jaksa kunella ja vie minun uneni.

Vierailija
12/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa estrogeenia

lähde?

Vierailija
13/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoin just vajaa kolme vuorokautta ja sain vihdoin unta sellaiset 4 h. Jes jes.

Vierailija
14/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvoin just vajaa kolme vuorokautta ja sain vihdoin unta sellaiset 4 h. Jes jes.

Valvoin 4 vuorokautta ja nukuin 5h. Alkon kanssa.

sivusta

Vierailija
15/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on todella ikävä raskasta unettomus. Luojan kiitos itse olen aamuun virkku illan torkku.Mutta elämässäni ihmisiä jotka todella kärsivät unettomuus vuorotyöläisinä. Itse en työ elämässä.Pidän kiinni päivärytmi,ulkoilurytmi ja ruokarytmi.Mahdollistaa yksin asuvan ne. Tänän lunta tuiskuaa,syy en viellä lähtenyt ulos kävelemään 3h. kuulen kyllä aurausautot vihdoin likellä sisälle asti. On kuitenkin helpompi kävellä auratulla tiellä tai polulailla jotka ihmiset jo talloneet.Kun on polvien nivelrikot. Jos en ulkoile en nuku.Syön jo iltapalan kello 19 viimestän kevyen.Ilta ravinnon ottokin vaikutaa uneen.Kuin savukeet ja alkoholii.Mutta vain minun mielipide. Ai nin en ole kinni TV kuntelen radiota ja rauhoitun kirjan pariin illalla. Puhelin on äänetön kokoustilassa ,tietoinen valintani alkuillasta aamuna asti.Kun nämä yö valvojat soitasivat maratoni puheluita.Ymmärtämättä en jaksa kunella ja vie minun uneni.

Et arvaakaan, miten raskasta on lukea noin huonosti kirjoitettua tekstiä. Mutta ihanaa, miten tasapanoiselta elämäsi kuulostaa.

Koska varmaan jaksat, kerättyäsi noin hienosti energiaa päivien aikana, kiinnitäppä huomiota välilyönteihin pisteiden, pilkkujen ym. välimerkkien jälkeen. Ne kuuluu olla siellä. Ja ei, se ei ole makukysymys.

Vierailija
16/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
17/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nukkunut ollenkaan.

Vierailija
18/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta kokeiltu jo 20 vuotta sitten. Ei mitään vaikutusta unettomuuteen. Rättipoikki väsyneenä pyörin sängyssä enkä saanut unta. Ainoa mikä auttoi oli lääkkeet. Sitten lääkärit päätti joitain vuosia takaperin että nukahtamislääkkeet on paha. Syö mielialalääkkeitä, niillä ei saanut unta. Nykyään vajaa lääkitys ja lähes jatkuva unen puute.

Vaihda lääkäriä!. Mielellään erikoislääkäri ja nuori eli yksityinen. He ovat perehtyneet paremmin unettomuuteen. Terveyskeskuslääkärit eivät tiedä unettomuudesta. Heille on annettu valmiit lääkkeet, joita he saavat määrätä. Näitä he määräävät, vaikka asiakas lihoo, saa sivuvaikutuksia, ei auta unettomuuteen.

Eivät uskalla antaa muita, kun pelkäävät menettävänsä ammattinsa. Älä anna periksi.

Myös tosi vanhat lääkärit ovat ajasta jäljessä. Odottavat vain eläkkeelle pääsyä. Eivät ole käyneet jatkokoulutuksessa. Ei ole oikeasti huolissaan asiakkaasta. Uni on erittäin tärkeä ihmisille. Unettomuutta käytetään kidutusmuotona.

Sinulla on oikeus hakea apua lääkkeisiin myös toiselta lääkäriltä, muttei kannata käyttää terveyskeskusta.

Toinen neuvo, kun lääkitys on kunnossa, aikaisin pestiin ja kuuntele jotain äänikirjat, jossa ei ole hirveesti jännitystä. Tsemppiä!

Vierailija
19/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
20/29 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukahdin 0.00 aikoihin yöllä, mutta heräilin pitkin yötä vähän väliä. Eli oli katkonaista unta koko yö ja torkuin. Yllättäen olin kuitenkin virkeä aamulla ja energinen, joten haittaa ei koitunut. Luulen, että edellisen päivän stressi ja kahvin juonti vei unia.