Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luokkasi hikipingosta tuli isona?

Vierailija
21.11.2017 |

Kovistyttökeskustelun innoittamana.

Minä aloitan:
toinen (poika) joutui parikymppisenä huumerikoksesta vankilaan, ja toinen (tyttö) lähti miehen perässä ulkomaille yläasteen jälkeen, sai teini-iässä 2 lasta ja ilmeisesti on vieläkin kotiäitinä vaikka lapset on jo teinejä.

Kommentit (322)

Vierailija
201/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut mikään ihan kympin ka:n oppilas, mutta parhaasta päästä kuitenkin. Valmistun kohta psykologiksi. Toinen menestynyt oppilas opiskelee ravitsemustieteitä Helsingissä (?). 

Vierailija
202/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaopas, villinä ja vapaana maailmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekonomi ja toimitusjohtaja.

Vierailija
204/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi

Vierailija
205/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän luokan kahdesta priimuksesta (keskiarvot 9,8 ja 9,7) tuli tutkija ja konsultti.

Vierailija
206/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki oo hikipinkoja vaikka kirjoittanut älliä, vähällä lukemisella oleviakin on. Tiedän tämän perheestä. 

Vierailija
207/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyspotilas, ikävä kyllä. Hänellä oli ihan hirveät paineet saada aina kaikesta kymppi, lukiossa joutui ekan kerran hoitoon. Nyt on avohoitopotilas, ei ammattia, ei perhettä.  Toiseksi parhaasta tuli kauppatieteiden tohtori, kolmas kävi kauppaopiston, en tiedä missä on töissä. Ollaan jo keski-ikäisiä. 

Vierailija
208/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä tuli biokemian tohtori ja tekee jotain tärkeää työtä sillä alalla. Toisesta tuli lääkäri, mutta ei tehnyt sitä työtä kuin pari vuotta, jäi kotiin hoitamaan muksuja ja alkoi tekemään jotain ihan muuta äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen.

Rinnakkaisluokan priimus valmistui ensin huippuarvosanoin matemaattis-luonnontieteellisestä maisteriksi ja meni sen jälkeen opiskelemaan eläinlääkäriksi. En tiedä, mitä hänelle nykyään kuuluu.

Minä en ollut priimus, mutta kaksi korkeakoulututkintoa olen itsekin suorittanut ja alaa jo täysin vaihtanut minäkin.

Vierailija
209/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysikko, lakimies ja opettaja - meistä naisista siis.

Siitä pojasta tuli DI.

Vierailija
210/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdestä tuli lopulta siivooja, kun yliopisto lakkasi yhtäkkiä kiinnostamasta häntä. Hieman säälittää hänen puolestaan, hänellä olisi ollut mahdollisuudet vaikka mihin mutta hän valitsikin lopulta paskaduunarin tien :( Muuten hän kyllä on ihan onnellinen ja hänen elämässä on kaikki hyvin, mutta minusta hän vain heitti hukkaan kaikki mahdollisuutensa. Niin lahjakas ja älykäs tyyppi kuin hän olisi ihan hyvin voinut menestyä vaativammallakin, paljon paremmin palkatulla alalla...

Toisesta (minusta) tuli erittäinkin hyvin tienaava tekniikan lisensiaatti.

Vähän kuin minä. Olin aina luokan paras oppilas ja minusta tuli lopulta pph. Kävin kyllä yliopiston ja sain ylemmän tutkinnon, mutta akateeminen ala ei vetänyt puoleensa. Kokeilin sitäkin joitakin vuosia. Mua ei kyllä tarvi sääliä, vaikka alisuoriutuja nyt olenkin, mutta silti paljon onnellisempi paskaduunissani kuin mitä olisin vaativammalla, hyvin palkatulla alalla. Tiedän kyllä joittenkin säälivän minuakin lahjojeni hukkaan heittämisestä.

Vierailija
211/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsestäni tuli ainakin työtön kuvataiteilija. Ei hyvin mene uran suhteen siis. :D Koulun penkille tekisi kyllä mieli takaisin, tällä kertaa jollekin kannattavammalle alalle.

Vierailija
212/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oppinut kovin yritteliääksi, kun hyvästä koulumenestyksestä sai "palkkioksi" vain hikariksi haukkumista. Olen oppinut pitämään kynttilää vakan alla. Ja olen nykyään virkamies (-nainen) 😁

Vierailija
213/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja tuli toisesta tytöstä, toisesta joku lastentarhanopettaja, eräästä psykologi.  Jos uraa ja tulotasoa katsotaan, niin parhaiten ovat menestyneet fiksut pojat, jotka eivät olleet kuitenkaan ikinä niitä kaikista parhaimpia. Tytöt oli hikipinkoja ja kympin tyttöjä nämä kaksi. " Ysin pojista" tullut palkittuja tiedemiehiä muutamasta ja esim. professori eräästä "kasin pojasta" ja erään ison yrityksen johtaja eräästä  pojasta. Sinänsä meidän luokalla nämä stereotypiat toteutuivat eli että pojat pärjänneet myöhemmin paremmin vaikkeivat olleet koulussa parhaimpia. Kympin tyttöjen menestys tyssäsi ja ysin ja jopa 7-8 pojat menestyivät oikeassa elämässä huipulle. Ja olen itse siis nainen. Olin sellainen kasin tyttö ja pärjännyt  samantasoisesti kuin kympin tytöt. Eli en mitenkään loistavasti, mutta toimeen tulen

Kasin tyttö ei oikein ymmärrä mitä ympärillä tapahtuu?

Vierailija
214/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen "hikarityttö" ja kun aikoinaan amikseen menneet pojat kehuivat tienaavansa pitkän pennin ennen kuin mä edes valmistun lukiosta ja korkeakoulusta, niin 3 vuoden lukion ja 4 vuoden lisäopintojen jälkeen tienasin jo enemmän kuin heidän peruspalkkansa oli (tilastojen mukaan) ja palkkani kasvoi joka vuosi selkeästi enemmän kuin vuosittaiset yleiskorotukset ovat, ja nykyisin tienaan yli 200 keur vuodessa. Ja muut hyvin koulussa pärjänneet koulukaverini ovat jokainen korkeakoulutettuja, hyvissä positioissa / menestyvänä yrittäjänä. Meitä haukkuneet ovat suurin osa laitapuolen kulkijoita, yksi jo kuolikin kolmikymppisenä. Kouluttautuminen ja yrittäjyys kannattavat, toki menestyneeksi yrittäjäksi pääsee amiksenkin kautta - kunhan asenne on oikea.

Vierailija
215/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokerinpelaaja

Vierailija
216/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyöntekijä. Pitkäaikaistyötön. Kouluttautuu lähihoitajaksi.

Vierailija
217/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin hieman, kun kuulin luokkamme opettajien lellikin, "kympin tytön" olevan kirjastovirkailijana pienessä kirjastossa, ja tutkinto on hankittu ammattikoulusta. Itse olin koulussa keskitasoa tai vähän huonompi, syrjitty ja koulukiusattu, sekä oppilaiden että opettajien toimesta. Nyt olen suhteellisen suuren kirjaston kirjastotoimenjohtajana, opiskelin aikoinaan maisteriksi ja palkkaa saan kaksinkertaisesti virkailijaan verrattuna. Nuoruudessani niin monet kerrat katsoi tämä ihminen meitä "tyhmiä" nokan vartta pitkin, että vähän pistää hänen uravalintansa ihmetyttämään.

Vierailija
218/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja, mutta työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveysjuttujen takia. Toisella kesken jäänyt ammattitutkinto, nykyisin mielenterveyseläkkeellä hänkin.

Vierailija
219/322 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta meidän luokan kiltistä hikaritytöstä tuli opettajia. En tajua miksi kiltit kympin tytöt hakeutuvat opettajiksi. Aina nenä kiinni kirjoissa, eikä mitään käsitystä elämästä. En tarkoita, että opettajan pitäisi olla mikään kuutosen oppilas itse, mutta voisi olla edes vähän särmää...

Vierailija
220/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vittu muutin aikoinaan riittävän kauas niin eipä ole tarvinnut tällaisesta selvää ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi