Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luokkasi hikipingosta tuli isona?

Vierailija
21.11.2017 |

Kovistyttökeskustelun innoittamana.

Minä aloitan:
toinen (poika) joutui parikymppisenä huumerikoksesta vankilaan, ja toinen (tyttö) lähti miehen perässä ulkomaille yläasteen jälkeen, sai teini-iässä 2 lasta ja ilmeisesti on vieläkin kotiäitinä vaikka lapset on jo teinejä.

Kommentit (322)

Vierailija
221/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätyin hieman, kun kuulin luokkamme opettajien lellikin, "kympin tytön" olevan kirjastovirkailijana pienessä kirjastossa, ja tutkinto on hankittu ammattikoulusta. Itse olin koulussa keskitasoa tai vähän huonompi, syrjitty ja koulukiusattu, sekä oppilaiden että opettajien toimesta. Nyt olen suhteellisen suuren kirjaston kirjastotoimenjohtajana, opiskelin aikoinaan maisteriksi ja palkkaa saan kaksinkertaisesti virkailijaan verrattuna. Nuoruudessani niin monet kerrat katsoi tämä ihminen meitä "tyhmiä" nokan vartta pitkin, että vähän pistää hänen uravalintansa ihmetyttämään.

Kirjastotoimenjohtajan palkalla ei kannata leuhkia, olet samassa palkkakuopassa kuin koko ala.

Vierailija
222/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdesta meidän luokan kiltistä hikaritytöstä tuli opettajia. En tajua miksi kiltit kympin tytöt hakeutuvat opettajiksi. Aina nenä kiinni kirjoissa, eikä mitään käsitystä elämästä. En tarkoita, että opettajan pitäisi olla mikään kuutosen oppilas itse, mutta voisi olla edes vähän särmää...

Itse olin kympin tyttö, mutta en kovinkaan kiltti, millään mittarilla. Minusta tuli opettaja, ja vieläpä aika hyvä sellainen, niin oppilaiden, vanhempien kuin kollegoiden mielestä. Jotenkin väsynyttä tuo ainainen kympin tyttöjen väheksyntä. Mikä on se elämä, josta meillä ei ole mitään käsitystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on lääkäri, toinen arkkitehti, kolmas hävisi aika pian lukion jälkeen ulkomaille niin piti ihan googlettaa, LinkedIn kertoo että on ison kansainvälisen firman "lead copywriter" nykyään.

Vierailija
224/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla ihan ok hommissa. Kova tarve oli kuoriutua teini-iässä kiltin tytön roolista ja yliseksuaalinen bitch-attitude oli pitkälle päälle parikymppiseksi. Nyttemmin fiksu perheenäiti, joskin vähän itselle etäinen - eli jotenkin oudosti vaivaannun hänet nähdessäni.

Vierailija
225/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta tuli näyttelijä, ja toisesta DI.

Vierailija
226/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokallamme ei mielestäni ollut hikipinkoa eli ylisuorittajaa. Älykkäin taisi olla se tyttö, jolle arvosanat tulivat helposti ja josta tuli sitten isona geenitutkija.

Ei ne ole älykkäämpiä kuin muut, hyvä muisti vaan.

Hyvä muisti on oleellinen työväline älykkäillä ihmisillä.

Vaikka kuinka yrität kateellisena vähätellä, kyllä ne ovat sua älykkäämpiä.

Sorry.

Mahdollisesti, mutta peruskoulusta ja lukiosta kyllä selvisi lähes kympin (lukuaineiden) keskiarvolla enimmäkseen hyvän muistin ansiosta. Hyvästä kirjoitustaidosta oli myös apua. Itse nimittäin olin näitä kympin tyttöjä ilman, että tarvitsi juuri päntätä. Kunhan kävin tunnilla ja kuuntelin siellä tarkasti.

Älykkyyttä tarvittiin vasta sitten, kun yliopistossa ei enää ulkomuisti riittänyt ja piti oikeasti oppia opiskelemaan ja ottamaan asioista selvää. 

Helpompaa se peruskoulussa ja lukiossakin on, jos ei tarvitse muistin varassa yksistään olla, vaan ymmärtää opetettavat asiat. Tämä puoli korostuu varsinkin matemaattisissa aineissa, joissa loogista ajattelua ja tietynlaista älyäkin tarvitaan.

Vierailija
227/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tappoi itsensä erakoituneena ja alkoholisoituneena. Ei puolisoa eikä lapsia. Joku parisuhde oli ennen näitä. Oli vissiin masentunut. Ei tietoa mitä opiskeli tai valmistuiko jostakin.

Kiusattiinko hikipingoksi, jätettiinkö kaveripiirin ulkopuolelle.

Vierailija
228/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun vastauksia lukematta:

Yhdestä tuli lakimies

Toisesta EU-virkamies, on välillä TV:ssä

Kolmas näkyy olevan ekonomi ja iso pomo kansainvälisessä yrityksessä

Vierailija
229/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika jonka keskiarvo oli ehkä 9,8, oli yläasteella ehkä vähän pinko, jonkun verran kiusattiin siitä, mutta hänellä oli kavereitakin aika paljon koska oli tosi mukava tyyppi, harrasti futista... Perus hikarin näköinen jos näin voi sanoa eli oli hammasraudat ja akne (en halua yleistää tai leimata).

Nykyään ulkonäkö 9+, työskentelee sijoituspankissa Singaporessa, TODELLA hyvän näköinen kumppani hänellä ja harrastelee ja urheilee paljon.

Kalastelin tiedot facesta, olen tosi iloinen hänen puolestaan, kova työ kannattanut :)

Vierailija
230/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkomaani joka tarjoaa itseään kaikille miehille pikkurahasta. Toinen luki itsensä lataamoon.

Hassua sinällään, että röökijengin kovikset ovat menestyneet hyvin.

Vierailija
231/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista en tiedä mutta yhdestä tuli farmaseutti. Ihan tavallisen oloista perhe-elämää vaikuttaa viettävän.

Vierailija
232/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan olla ainoa tohtori meidän luokalta. Viiletin poikien perässä, kun muut pänttäs kokeeseen. Ikinä en tehny läksyjä tai lukenu kotona mitään. Hikipingot ihan tavis opettajia ja insinöörejä. Ei mitään huippumenestyjiä.

Jaahas, tässä ketjun ainoa tohtori on kerännyt alapeukut. Alapeukkujen syynä ainoastaan tuon oman arvon esille tuominen. Sitähän ei palstailija yleensä siedä, jos joku on oikeasti jotakin.

No tässä toinen tohtori. Ja kyllä, olin se hikipinko.

Vierailija
233/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokan priimuksista tuli:

ekonomi*2, lääkäri, DI*2, psykologi, opettaja*2

Meillä oli hyvä luokka. Useampi kympin oppilas. Myös vähän tavallisemmin (8-9) menestyneet on pärjänneet hyvin. Parhaimmat uratykit on olleet toinen di ja ekonomi. Parhaiten tienaa tuo DI, toiseksi tuo ekonomi tai lääkäri.

Miten joku jaksaa pitaa kirjaa ihmisten uratilanteista? Onko liikaa aikaa?

Vierailija
234/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin kaikilla kouluasteilla se hikke, musta tuli sosionomi ja sosiaalityöntekijä.

Vierailija
235/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies, tanssija ja laulaja, perheenäiti. Kaikki on mennyt hänellä tosi hienosti!

Vierailija
236/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön kolmella tutkinnolla. Seuraavaksi hallituksen "aktivoinnilla" orjatöitä alle minimitoimeentuella. Tämän jälkeen onkin varmaan seuraava etappi sairaseläke.

Kyllä, se olen minä, luokan ja koulun priimus.

Vierailija
237/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse se hikipinko. Minusta tuli DI, työskentelen suuressa pörssiyhtiössä, nyt 30v ja vuosituloni ovat noin 60 000.

Ymmärsin kyllä jo kauan sitten, että vähempikin "pingotus" olisi riittänyt. Toisaalta, en ole ikinä väkipakolla joutunut pingottamaan - koulu ja opiskelu oli minulle mieleistä, ja vapaa-aikaa jäi myös ihan kivasti.

Nyt työelämässä ihmisten taustojen merkitys tässä mielessä on hyvin vähäinen, motivaatio, hankittu kokemus ja verkostot ratkaisevat.

Seuraavaksi tavoitteenani director/vp-positio, toki se ei tapahdu aivan heti, mutta tavoite on ennen kuin tai viimeistään kun täytän 40v.

Vierailija
238/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön väliinputoaja, joka katkeroituu, kun kaikki vähemmällä kapasiteetilla olevat pärjää paremmin.

Olisi varmasti tehnyt hyvää vähän tsempata ja käyttää valmiuksiani hyödykseni?

Vierailija
239/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko, että kovinkaan monella "pingolla" olisi elämä oikeasti kääntynyt niin paljon alamäkeen, kuten tätä ketjua selaillessa näyttää.

Vierailija
240/322 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko, että kovinkaan monella "pingolla" olisi elämä oikeasti kääntynyt niin paljon alamäkeen, kuten tätä ketjua selaillessa näyttää.

Minä taas sain juuri päinvastaisen kuvan - eli että hyvä koulumenestys korreloi muunkin menestyksen kanssa ja että monista "pingoista" tuli sitten lääkäreitä, diplomi-insinöörejä, ekonomeja, lehtoreita ja muita hyvissä ammateissa toimivia. Tietenkin pinkojenkin joukossa on niitä, joiden elämänhallinta pettää tai sairaus yllättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä