Mitä luokkasi hikipingosta tuli isona?
Kovistyttökeskustelun innoittamana.
Minä aloitan:
toinen (poika) joutui parikymppisenä huumerikoksesta vankilaan, ja toinen (tyttö) lähti miehen perässä ulkomaille yläasteen jälkeen, sai teini-iässä 2 lasta ja ilmeisesti on vieläkin kotiäitinä vaikka lapset on jo teinejä.
Kommentit (322)
S-marketin kassa, toisesta en tiedä. Molemmat tyttöjä.
Olin itse se hikipinko, ja olen nyt pitkäaikaistyötön. Ohjelmoinnilla lähinnä olen elättänyt itseäni, mutta taidan nyt olla jo liian vanha enää minnekään kelvatakseni.
Tappoi itsensä erakoituneena ja alkoholisoituneena. Ei puolisoa eikä lapsia. Joku parisuhde oli ennen näitä. Oli vissiin masentunut. Ei tietoa mitä opiskeli tai valmistuiko jostakin.
Oli toimarina jossakin twitter koirille tms typerä ideaisessa yrityksessä. En muista mihin vaihtoi kun ei lyönytkään leiville. Yksi toinen on lontoossa töissä mysql jätkien uudessa yrityksessä.
Itse olen vapaa-herra (omaisuus korkeat 7 nroa) vaikken ihan luokan parhaimpia ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. En ole tavannut häntä kertaakaan koulun jälkeen. Ihmeen hyvin täälä tuntuu kaikki tietävän vanhojen koulukavereidensa asiat.
Facebook tietää paljon
Ja linkedin istä loput.
Opettaja tuli toisesta tytöstä, toisesta joku lastentarhanopettaja, eräästä psykologi. Jos uraa ja tulotasoa katsotaan, niin parhaiten ovat menestyneet fiksut pojat, jotka eivät olleet kuitenkaan ikinä niitä kaikista parhaimpia. Tytöt oli hikipinkoja ja kympin tyttöjä nämä kaksi. " Ysin pojista" tullut palkittuja tiedemiehiä muutamasta ja esim. professori eräästä "kasin pojasta" ja erään ison yrityksen johtaja eräästä pojasta. Sinänsä meidän luokalla nämä stereotypiat toteutuivat eli että pojat pärjänneet myöhemmin paremmin vaikkeivat olleet koulussa parhaimpia. Kympin tyttöjen menestys tyssäsi ja ysin ja jopa 7-8 pojat menestyivät oikeassa elämässä huipulle. Ja olen itse siis nainen. Olin sellainen kasin tyttö ja pärjännyt samantasoisesti kuin kympin tytöt. Eli en mitenkään loistavasti, mutta toimeen tulen
Minusta tuli äidinkielenopettaja.
Kahdesta tuli lääkäreitä, yhdestä juristi.
Luokan paras oli tyttö, josta tuli sittemmin ekonomi.
En ollut hikipinko, mutta olin toinen luokkani parhaista oppilaista ja kirjoitin viisi laudaturia loppujen lopuksi. Minusta tuli valtiotieteiden maisteri ja sosiaalityöntekijä.
Joku sijoitusihminen ja asuu järkyttävän kokoisessa palatsissa Westendissä.
Lukioni hikipinko sairastui mieleltään ja teki itsemurhan kesken DI-opintojen. Olimme hyviä ystäviä. Viikottain on edelleen mielessä, vaikka tapauksesta on jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luokallamme ei mielestäni ollut hikipinkoa eli ylisuorittajaa. Älykkäin taisi olla se tyttö, jolle arvosanat tulivat helposti ja josta tuli sitten isona geenitutkija.
Ei ne ole älykkäämpiä kuin muut, hyvä muisti vaan.
Hyvä muisti on oleellinen työväline älykkäillä ihmisillä.
Vaikka kuinka yrität kateellisena vähätellä, kyllä ne ovat sua älykkäämpiä.
Sorry.
Sairaanhoitaja, yritti luokion jälkeen oikikseen ja lääkikseen mutta ei päässyt ja "luovutti".
Vierailija kirjoitti:
Lukioni hikipinko sairastui mieleltään ja teki itsemurhan kesken DI-opintojen. Olimme hyviä ystäviä. Viikottain on edelleen mielessä, vaikka tapauksesta on jo vuosia.
kukaan ei nimitä ystäväänsä hikipingoksi
Olen sen verran nuorta vuosiluokkaa, että kaikki hikipingotkin opiskelee yhä. Ala-asteen hikaritytöstä tulee sosionomi, yläasteen hikareista toinen opiskelee maantietoa yliopistossa ja toinen luki sähkäriksi. Lukion kävin suht. hyvässä koulussa, joten hikipinkoja oli paljon. :D Kovimmat hikarit opiskelee dippainssiksi, kaksi lääkäriksi, asianajajaksi, logopediaa, kirjallisuutta, yhteiskuntatieteitä, sosionomiksi ja parista en itseasiassa tiedä ollenkaan, mitä tekevät tätänykyä. Itse olin aina keskiverto oppilas ja opiskelen tällä hetkellä toista vuotta amk-tason insinööriksi.