Mitä mieltä tästä näkemyksestä VS:n "enkeleistä"?
Näkökulma: Victoria's Secretin enkelinäytös on jo nolo - tämä siinä mättää
http://www.iltalehti.fi/muoti/2016103122544143_mu.shtml
Lyhyesti: näkökulmassa Victoria's Secretin nähdään jämähtäneen nykyisessä kehosallivuuden ilmapiirissä käyttämällä malleinaan langanlaihoja ja rääkkäämällä itsensä kuosissa pitäviä, ja myös epärealistisen muodokkaita malleja.
Kommentit (27)
Sama toimittelija tekee jatkuvasti niitä "näitä plusmalleja sinun on ihan pakko seurata" juttuja. Eli hoikat kauniit naiset on "noloja", mutta pullukat on ihan must.
Vierailija kirjoitti:
Silti ovat edelleen sitä mitä itse mieluiten olisin kehollisesti.
Hinta lienee vain kova.
"Enkelit treenaavat kuin ammattiurheilijat, ja haastatteluissa mallit ovat paljastaneet unelmavartalon takana olevan geenilottovoiton lisäksi esimerkiksi non stop -treeniä, nestedieettejä ja paastoamista. "
LOL, ei voi muuta sanoa.
Eli kauniiden ja seksikkäiden mallien sijaan pitäisi käyttää läskejä malleja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta lienee vain kova.
"Enkelit treenaavat kuin ammattiurheilijat, ja haastatteluissa mallit ovat paljastaneet unelmavartalon takana olevan geenilottovoiton lisäksi esimerkiksi non stop -treeniä, nestedieettejä ja paastoamista. "
Ihan kuten huippu-urheilijatkin. Jos haluaa päästä omassa lajissaan huipulle, niin ei sinne pääse vetämällä pizzaa ja istumalla perseellään. Pitäisikö huippu-urheilijatkin korvata huonokuntoisilla taviksilla, ettei tavikset pahoita mieltään?
Vierailija kirjoitti:
Sama toimittelija tekee jatkuvasti niitä "näitä plusmalleja sinun on ihan pakko seurata" juttuja. Eli hoikat kauniit naiset on "noloja", mutta pullukat on ihan must.
Toisaalta ymmärrän hyvin kritiikin, jos kriteerit malliksi ovat niin ankarat, että niihin ei voi yltää terveillä valinnoilla. Vaikka sinänsä tässä nyt ei olekaan mitään uutta mallimaailmassa.
No kai nuo alipainoiset mallit vastaavat aika monen kauneusihannetta kun niin hyvin koko tämä VS-sirkus myy.
Öö.. miksi tavallisen yhtä pitkän kuin leveän perunanenän pitäisi päästä malliksi? Tai miksi mallien pitäisi edustaa näitä tavallisia ihmisiä?
Nuo ei ole edes mitään anorektikon näköisiä, toisin kuin ne "haute couture"-mallit. Mikseti tehnyt juttua niistä? No, koska androgyynit luurangot ei tunnu uhkalta, toisin kuin miesten kuolaamat alusvaatemallit.
Jos malleiksi aletaan kelpuuttaa vain lihavia naisia niin minä miehenä vaadin että pääsen Olympialaisiin juoksemaan satasen eikä Usain Bolt saa ohittaa minua.
Ei ole terveellistä nuorille näyttää tuollaisia Boltteja. Paremmin minä edustan tavallista miestä.
Vierailija kirjoitti:
LOL, ei voi muuta sanoa.
Eli kauniiden ja seksikkäiden mallien sijaan pitäisi käyttää läskejä malleja :D
Missä näin sanottiin?
Olen sitä mieltä, että minullakin on täysi oikeus nähdä kaltaisiani "langanlaihoja" (kiitti vaan) malleja ja henkilöitä julkisuudessa.
Mutta kyllä alusvaatemalleilla soisi hiukka enempi tissiä olevan. En ihan ymmärrä laihuuden pakottamista tässä kontekstissa.
No onhan se sairasta, että ulkonäkö on elämäntapa ja ainoa keino tienata rahaa. Urheilijoihin vertaaminen tuntuu minusta naurettavalta. Ei juoda nestettä vuorokautta ennen näytöstä? En haluaisi omien lasteni ottavan mallia tuosta, enkä haaveilevan tuosta alasta.
En myöskään ihaile läskiä, mitä nyt varmaan luullaan.
On niin kaukana omasta elämästä nuo mallit, että ei liikuta mitenkään. Nuorempana olin herkempi ulkonäköpaineille, mutta jossain kolmenkympin kriisissä helpotti.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että minullakin on täysi oikeus nähdä kaltaisiani "langanlaihoja" (kiitti vaan) malleja ja henkilöitä julkisuudessa.
Mutta kyllä alusvaatemalleilla soisi hiukka enempi tissiä olevan. En ihan ymmärrä laihuuden pakottamista tässä kontekstissa.
Kysehän ei nyt ole varsinaisesti siitä, että tuomittaisiin laihat mallit rumina, vaan sitä, kuinka ankaraan muottiin ihan mallit itse on tässä "VS-sirkuksessa" asetettu, ja millaisia paineita se luo asiakaskunnalleen (pääosin nuoret naiset).
Vierailija kirjoitti:
Jos malleiksi aletaan kelpuuttaa vain lihavia naisia niin minä miehenä vaadin että pääsen Olympialaisiin juoksemaan satasen eikä Usain Bolt saa ohittaa minua.
Ei ole terveellistä nuorille näyttää tuollaisia Boltteja. Paremmin minä edustan tavallista miestä.
Olkiukko.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä nämä määkimiset eivät ikinä kosketa miehiä :/
Iltalehti tai Sanoma ei ikinä vaadi pluskokoisia miehiä kalsarimalleiksi.
Sääli, jos jotkut teinitytöt tai nuoret naiset näännyttävät itsensä näyttääkseen samalta, mutta on toki ymmärrettävää että yritys käyttää mahdollisimman edustavia malleja. Ei oikeastaan ole VS:n ongelma jos joillekin "enkelivartalon" tavoittelusta tulee pakkomielle. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee, jos ei tykkää niin äänestää jaloillaan. (Itseäni ei kiinnosta VS:n tuotteet enkä koe painetta näyttää heidän malleiltaan, nuori nainen olen itsekin.)
Vierailija kirjoitti:
Nuo ei ole edes mitään anorektikon näköisiä, toisin kuin ne "haute couture"-mallit. Mikseti tehnyt juttua niistä? No, koska androgyynit luurangot ei tunnu uhkalta, toisin kuin miesten kuolaamat alusvaatemallit.
Toisaalta tässä näkökulma nostaakin esiin ristiriidan: mallin tulee toisaalta olla epärealistisen uhkea, laiha ja toisaalta rintava, mutta toisaalta taas tarjontaa ei ole aidosti kovinkaan rintaville naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä nämä määkimiset eivät ikinä kosketa miehiä :/
Iltalehti tai Sanoma ei ikinä vaadi pluskokoisia miehiä kalsarimalleiksi.
Justiinsa jommastakummasta (vai olikohan se MeNaisista) katselin miespuolisten plusmallien kuvia. Herkkuja! Omaan silmään paljon miellyttävämpiä kuin tavismiesmallit.