Kukaan aikuinen ei voi painaa alle 70kg
Ilman että liikkuisi paljon tai vähintään laskisi kaloreita. Moni valehtelee olevansa laiha luonnostaan ja syövänsä paljon. Todellisuudessa syövät vähän ja luulevat syövänsä paljon vaikka kaloreita kertyisi joku 1400-1500.
Kommentit (94)
Ei niitä kaloreita tarvitse laskea jos on pieniruokainen. Anoppi on vaan 150 cm pitkä ja syö kuin lintu, ja on tosi hoikka myös. Ei harrasta mitään kävelyllä käyntiä raskaampaa liikuntaa.
On sulla jutut. Ei kaikki aikuiset ole 180 cm pitkiä. Itse olen 50-vuotias 154 cm "pitkä" ja painan 63 kg. Olen aika pulkassa kunnossa nykyään. Kolmekymppisenä painoin vielä 47 kg enkä silloinkaan ollut laiha.
Jaa. Olen kohta 27vuotias nainen ja painan 57kg. Pituutta löytyy 169cm.
En hirveästi jaksa vahdata mitä syön, helposti yli ton 1500kcal kuitenkin. Liikuntana arki ja hyöty liikunta.
Kiva provo. :)
Totta! Minullakin vaatii kalorien laskemista, että saan pidettyä painon alle 70 kg.
Totta. Itse painan 67 ja pitää tehdä töitä sen eteen ettei paino nouse yli 70 kiloon. Tänään olen liikkunut aktiivisuusrannekkeen mukaan 11,6 km ja syönyt 1700-1800 kaloria. Luulisi että paino laskee kun kaloreita ei tule yli 2000:ta ja liikun kohtuu paljon joka päivä. Paino on ja pysyy 67:ssä :(
Jos haluaisin painaa 60kg niin pitäisi syödä alle 1000 kaloria/pvä eli kitudieettiä pitäisi noudattaa. Jos en liikkuisi paino nousisi yli 70 kiloon. Olen 174 pitkä
Paska trolli, on myös meitä luonnostaan laihoja oikeasti.
T. Laihaläski joka liikkuu lähinnä työmatkat, ja voin syödä mitä tahansa
Ps. Paskon monta kertaa päivässä ;D
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Olen kohta 27vuotias nainen ja painan 57kg. Pituutta löytyy 169cm.
En hirveästi jaksa vahdata mitä syön, helposti yli ton 1500kcal kuitenkin. Liikuntana arki ja hyöty liikunta.
Kiva provo. :)
Juu varmasti kuten kaikki muutkin tosi laihat :D
En laske kaloreita ja syön 4x päivässä. Painan 58. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Paska trolli, on myös meitä luonnostaan laihoja oikeasti.
T. Laihaläski joka liikkuu lähinnä työmatkat, ja voin syödä mitä tahansa
Ps. Paskon monta kertaa päivässä ;D
Miten pitkä sun työmatka on?
Vierailija kirjoitti:
En laske kaloreita ja syön 4x päivässä. Painan 58. Kiitos.
Mitä syöt yleensä?
Hmm. Mun mies on ikänsä painanut 66 kg. Liikkuu paljon. Asutaan kuntakeskuksesta 1 km päässä, mies menee "kylälle" omin jaloin tai pyörällä, minä otan auton. Syö aamiaisen, päivällä normiruoan, kahvin kanssa pullaa tai munkkia, illalla makkaraa tai lihapiirakkaa. Aina parempi, jos olisi voita ja täysmaitoa, mutta mä tuon kaupasta vain margariinia ja rasvatonta maitoa. Läskisoosin ja pekonin perään haikailee, muutaman kerran vuodessa hellyn ja teen niitä ruoaksi. Eli läpipasko tai kuivan kesän orava, ihan kuinka vaan.
Tylsä provo. Olen 40 v. ja vasta viime aikoina on alkanut vaatia pientä keskittymistä pysyä alle 70 kg. Olen 170 cm pitkä.
Toki pyrin syömään terveellisesti ja ymmärrän, että jokaista mielitekoa ei tarvitse toteuttaa. Liikun säännöllisesti ja yritän pysyä kohtuudessa alkoholin kanssa. Haluan olla terve ja hyvinvoiva, ja siksi myös hoikka.
No tota. keskipituus naisilla on jotain 168 cm. Mä olen sitä kahdeksan senttiä pidempi ja painan 61 kiloa. 70-kiloinen mua lyhyempi on hirveä jysäri. Ja joo, olen aktiiviliikkuja. Syön ehkä sellaiset 2500 kcal päivässä. Lihaksia täytyy ylläpitää. Ammattiurheilija en ole, ihan tavan toimistoperuna vain.
Lähes kaikki olisivat laihoja jos heitä ei lapsesta asti opetettaisi tunkemaan ruokaa väkisin naamaan esimerkiksi silloin, kun lautasella on vielä ruokaa, eikä sitä voi heitää pois, koska idiotismi.
Öö.. no mä oon ihan aikuinen vaikka pituuteni on 145cm ja painoni 45kg. Jos mä painaisin 70kg olisin jo näkyvästi ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Itse painan 67 ja pitää tehdä töitä sen eteen ettei paino nouse yli 70 kiloon. Tänään olen liikkunut aktiivisuusrannekkeen mukaan 11,6 km ja syönyt 1700-1800 kaloria. Luulisi että paino laskee kun kaloreita ei tule yli 2000:ta ja liikun kohtuu paljon joka päivä. Paino on ja pysyy 67:ssä :(
Jos haluaisin painaa 60kg niin pitäisi syödä alle 1000 kaloria/pvä eli kitudieettiä pitäisi noudattaa. Jos en liikkuisi paino nousisi yli 70 kiloon. Olen 174 pitkä
Joko lasket kalorit väärin tai aktiivisuusranneke näyttää enemmän kuin oikeasti kulutat. Jos paino pysyy koko ajan samana, kulutat sen mitä syöt.
67 kiloa on kyllä aktiivisesti liikkuvalle, 174 senttiäkään oikein mainio paino.
Ööh no mä oon 159 senttiä pitkä ja 70 kiloo painavana olisin vaarallisen ylipainonen. Sekö sitten tekisi musta aikuisen vai mikä ihme tän pointti oli?
Jaa. Syön kuin hevonen ja närpin myös välipaloja. Olen 175 cm pitkä ja painan 57 kg. Liikunta on parin vuoden ajan rajoittunut kävelyyn ja pyöräilyyn, koska vamma.
On tossa "elopainojutussa" vielä tarkkomista. Työkaverit on laihiksella vähän väliä ja minä en ikinä. Syön joka päivä lämpimän aterian kaksi kertaa päivässä. Tosin en tykkää makeasta, joten selittäisikö se jotain ...? No en usko. Saman tai suuremman kalorimäärän vedän syömällä juustoja.
Äitini on yhtä pitkä kuin minä ja painaa 20 kg enemmän. Koska hän on eläkkeellä, hän ehtii käymään kuntosalilla, tanssimassa, joogamassa, hiihtämässä...paljon useammin kuin minä.
Ja: olen viisikymppinen. Mutsi noin 70-vuotias. Vaatekokoni on 38 tai farkuissa 29.
Olen joskus hakenut selitystä siitä, että olen niin riivatun jännittynyt välillä ja heilun silloinkin, kun muut ovat paikallaan.
Hmm.mulla on 8 lasta,nuorin 2v.Painan 65kg ilman mitään laskemisia.