Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulun suklaapakotus

Vierailija
10.12.2023 |

Mistä on peräisin joulun pakolliset suklaalahjomiset? Joka joulu samat halvat konvehtirasiat kiertävät talosta toiseen, kunnes päätyvät työpaikoille. 

Onko lahjakääreestä paljastuva suklaarasia iloinen yllätys vai päätyykö rasia työpaikalle? 

Halutko lahjaksi konvehtirasian?

Vaihtoehdot

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se tekee niistä hyviä lahjoja, että ne voi kierrättää. Juuri eilen vein naapurille siskoltani saamani suklaarasian.

Vierailija
2/12 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan itse osta suklaata mutta eikö voisi joulunakin syödä sitä ihan perus suklaalevy-suklaata eikä näitä yököttäviä konvehteja jossa on suklaan kanssa sekaisin jotain kookosta ja ananasta, yäk!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska juttu. Kukaan ei halua suklaarasioita mutta kaikki niitä saavat. Minä en halua enkä osta koskaan niitä kun eivät ole edes hyviä. Olen ilmoittanut myös kaikille jo vuosia sitten, etten syö mitään missä on sokeria ja karkkia ja suklaata ei ole tarjolla tässä talossa. 

Vierailija
4/12 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa hyviä suklaita eikä huonoja. Tykkään suklaasta ja syön sitä ympäri vuoden, myös jouluna.

Vierailija
5/12 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pidä niistä enkä syö mutta ostan lahjaksi näille joita on (samperi soikoon) pakko lahjoa, joo ikävä kyllä sellaisia on.

Vierailija
6/12 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tarkka herkkujen suhteen. En syö mitä sattuu. Jos syön herkkuja niin ne oikeasti on sitä mistä tykkään. En syö pandoja ja fazereita. 

Vierailija
7/12 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa mitään joululahjoja, joten yllättyisin iloisesti suklaarasiasta.

Vierailija
8/12 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lahjaksi saadut suklaarasiat on syöty ihan itse, koskaan ei ole vielä riittänyt lahjarasioita muille jaettavaksi 😂

Vierailija
9/12 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lapsuudessani ostin aina koko perheelle ja muulle lähisuvulle muiden lahjojen lisäksi kaikille jonkun konvehtirasian tai sellaisen fazerin suklaaboxin, mutta ikinä yhtenäkään jouluna en itse saanut lahjaksi suklaata missään muodossa. Ja se oli sellainen mitä niin toivoin, että saisi yllätyksenä jonkun suklaarasian ja voisi sitten joulun ajan herkutella.

Yhtenä jouluna löysin mantelin riisipuurosta ja siitä normisti löytäjä sai konvehtirasian, mutta isäpuoleni oli sitä mieltä, että minä kaivoin sen mantelin, mitä en edes tehnyt. Joten en siis yhtenäkään jouluna saanut manteliakaan puurosta saati siitä konvehtirasiaa.

Nyt aikuisena ostan itselleni mieluisan suklaan jouluksi (lapsuuden perheelle en enää osta lahjoja) ja omat lapseni saavat myös kaupasta valita joulun pyhille itselleen mieluisat suklaaboxit. 

Vierailija
10/12 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan yhden joulun kun en saanutkaan suklaarasiaa. Tuntui kurjalle. Isä oli sanonu äidille ettei suklaata pidä ostaa, pulska tyttö.

Vierailija
11/12 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan itse osta suklaata mutta eikö voisi joulunakin syödä sitä ihan perus suklaalevy-suklaata eikä näitä yököttäviä konvehteja jossa on suklaan kanssa sekaisin jotain kookosta ja ananasta, yäk!

Oi, kerro heti mistä löytää kookostäytteisiä konvehteja! 😍

Vierailija
12/12 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätyy työpaikalle. Suurin osa rasioita on sellaisia missä on vain yksi syötävä suklaa, muut jää syömättä. Onneksi nykyään ei enää tule suklaarasioita lahjaksi juurikaan.