Pienet, ärsyttävät asiat -peukutusketju
Nyppiikö sinua maitohyllyn eteen kärrynsä työntävät ihmiset tai sisätiloissa kengät jalassa kävelijät? Peukutusketju pienistä, ärsyttävistä asioista. Peukku ylös = ärsyttää minuakin, peukku alas = en ymmärrä, miksi tällaisestä pitäisi ärsyyntyä.
Ap aloittaa:
Lapset, jotka rohmuavat kahvipöydässä eikä vanhemmat tee elettäkään kieltääkseen
Kommentit (1074)
Se kun lehdessä on joku uutinen tai muu artikkeli, ja asiasta on kerrottu vain hyvin pintapuolisesti, ja lopussa lukee ´lisää aiheesta osoitteessa www.fi sitäsuntätä´. Kirjoittaisivat sen jutun siihen kun aloittivatkin.
Mua ärsyttää hirvittävästi sellaiset vieraat, jotka kävelevät asunnossa kengät jalassa. Esim. olin juuri ostanut uuden maton, kun miehen vanhemmat lampsivat kengät jalassa sisässä. Aaargh. Todella huonoa ja ajattelematonta käytöstä minusta, eikä tulisi itselle mieleenkään. Siis kävelivät sen uuden pehmeän villanukkamaton päällä paskaiset kenkänsä jaloissaan!
Sellaiset vieraat jotka ruokailun tai kahvin jälkeen rupeavat kantamaan astioita tiskipöydälle. Luulevatko olevansa huoltoaseman baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitaasti liikennevaloihin reagoivat ja risteyksessä toimivat ajajat. Pahentavat ruuhkia risteysalueilla, koska samoista valoista ei ehdi kovin moni.
Minua on alkanut ärsyttämään liikennesuunnitelijoiden epäpätevyys. Tehdään täysin turhia valoristeyksiä, joissa ajoitustkin on täysin persiillään. Ainakin Tampereelle tuntuu pesiytyneen suunnittelijoita, joilla ei ole mitään käsitystä sujuvasta liikenteestä. Monet valot olisi voinut korvata liikenneympyrällä, tai muilla järjestelyillä.
Tympii istua punaisissa valoissa, kun mistään ei tule ketään muuta.
No just niin! Kotikunnassani liikennevaloissa on edellä olevassa valopylväässä tunnistin, joka vaihtaa vihreälle kun risteys on tyhjä ja lähestyt sitä. Ei koskaan tarvi turhaan seistä punaisissa valoissa. Saisipa tällaiset Tampereellakin.
Vierailija kirjoitti:
Kun terveyssiteen siiveke ei tartu alushousujen alle, vaan tarttuu puoliksi itseensä ja karvoihin.
Vapauta sekä itsesi että luonto piinasta ja vaihda kuukuppiin. Loppuu hajut, ylivuodot, sotkut ja kahden tunnin välein kyttääminen eikä mikään takerru mihinkään. Autuasta!
Vierailija kirjoitti:
Kun ei saa sellaista pientä muovipussia auki ottaessa kaupassa hedelmiä.
Hanki tai ompele kestopusseja. Luontokin kiittää. Kaupoissa on toki paperipussejakin vahtoehdoksi, ettei tarvi taistella muovipussien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suihkussa käyminen menkkojen aikaan. Kun kuivaat pyyhkeellä niin satavarmana just sillon tirskahtaa verta pyyhkeeseen...
Hanki kuukuppi. Voit uida, saunoa, käydä suihkussa jne täysin ongelmitta.
38 sivua kommentteja joten saattaa olla jo mainittu, pahoittelut. Olen 180cm pitkä. Kun tyhjässä junassa joku tulee istumaan just siihen sinua vastapäätä :))) En varmana edes yritä koukistaa jalkoja sivulle, istukoot itse jalat vaivalloisesti koukussa. Täydessä junassa ihan eri homma.
Keno-mainoksen mies jolla ällöttävä ääni
Valojen päälle jättäminen, kun poistutaan jostakin huoneesta pidemmäksi aikaa. Niin kotona kuin töissäkin.
Pukuhuoneessa saattaa palaa valot koko päivän sen takia että yksi ihminen käy siellä aamulla klo 8, jättää valot palamaan, ja kotiin lähtiessään klo 16 SAATTAA sammuttaa ne. Jos siis muistaa/viitsii/jaksaa...
Jättääkö ihmiset kotonaankin aina valot päälle kotoa poistuessaan?!?!
Todella outo ja ärsyttävä tapa mielestäni.
Väkisin käynnistyvät videot esim. uutissivustoilla. Usein ne eivät edes liity kuin hatarasti jutun aiheeseen. Pahin näiden suoltaja on MTV3! Näyttäisivät reilusti vain mainokset ilman tätä hatusta vedettyä asiaan kuulumatonta pakkovideota. Eli ymmärrän kyllä kaupallisen toimijan mainospakon, mutta en näitä luokattomia lisukevideoita!
Norjalaisten ylivoima hiihdossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla on tullut monia itseäkin ärsyttäviä juttuja. Juurikin kaupassa nämä ketkä parkeeraa kärryt vaikka lihahyllyn eteen ja alkavat miettimään mitähän sitä ottaisi. Samalla peittäen ison osan hyllystä että itse voisi (ilman kärryjä) jotain valita.
Toinen on (onneksi ei usein) työpaikalla lounaan syöjät, jotka jättää kuppinsa/kipponsa lavuaariin likoamaan, vaikka se ruuanjämä ei taatusti ole ehtinyt siihen niin tiukkaan tarttumaan, etteikö sitä saisi heti pestyä. Kiva mennä itse pesemään, kun toisen kamat lepää siellä viemässä tilaa.
Työkaveri jättää lautasensa likoamaan keittiön ainoaan tiskialtaaseen. Keittimestä kahvinloput käytävä kippaamassa/huuhtelemassa vessaan. Tai jos haluat itse tiskata omat kipposi, niin joutuu tunkea kätensä siihen kylmenneeseen likoamisveteen, että saa laskettua vedet pois. Samalla vaivalla olisi tiskannut omat kipponsa hetikin, koska ne kumminkin sieltä itse jossain vaiheessa tiskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka ei osaa kävellä tien oikeaa puolta. Ja vielä erityisesti he, jotka eivät älyä edes väistää vaikka heitä kohti kävelee päättäväisesti, ns, koulutusmielessä. Ei, melkein aina joutuu itse kuitenkin aina antamaan periksi ja väistämään. Prkl.
Tämä ärsyttää minuakin suunnattomasti. Itse asiassa niin paljon, että kävelen suoraan päin jos se väärän puolen kävelijä ei tajua väistää. Periksi antaminen ärsyttäisi kaikkein eniten.
Ärsyttää myös kapealla jalkakäytävällä rinnakkain kävelevät ihmiset, joista kumpikaan ei tee elettäkään väistääkseen. No enpä sitten tee itsekään. MÄISKIS. Ja sitten se törmännyt tiuskaisee "eikö voi yhtään väistää?". No niinpä?!
Tiedätte varmaan, että liikennesääntöjen mukaan ihminen saa kävellä yhtä hyvin vasemmassa laidassa kuin oikeassakin? Ei ehkä kannattaisi kouluttaa muita, jos on itse väärässä.
Kaltaistesi ihmisten takia tähän pitäisi olla laki, koska kaikilta ihmisiltä ei näköjään vaan onnistu muiden huomioon ottaminen ja sujuvampi (ennen kaikkea turvallisempi) liikkuminen. Huomaa muuten, että ajokortilliset osaavat kävellä sitä oikeaa laitaa. Ja kyllä suurin osa ilman ajokorttiakin olevista, mutta sitten on se hemmetin ärsyttävä murto-osa, joka hankaa vastaan.
Kai te hyvät ihmiset puhutte tässä jalkakäytävistä/kevyen liikenteen väylistä? Jos kävellään autotien laitaa, niin silloin vasempaan reunaan, sanoo sekä terve järki että laki. Ehkä olettekin niitä itseäni hiukan ärsyttäviä tapauksia, jotka kävelevät autotien oikeaa reunaa tiukasti silmiin tuijottaen ja väistämättä vastaan minun hölkkäillessäni vasenta? Yleensä väistän hymyillen keskemmälle jos sen pystyy turvallisesti tekemään ja pyörätielle tultaessa siirryn oikeaan reunaan sädekehä kiiltäen, mutta aiheuttaa kyllä aiheen mukaisen pikkuruisen ärsytyksen tuommoinen. :D
Minä kyllä kävelen kevyen liikenteen väylällä ihan missä kohtaa haluan. Osaan ohittaa vastaantulijan asiallisesti. Mutta jos huomaan että vastaantulija on päättänyt olla väistämättä ihan vain ärsyynnyksissään kun en kävele ”oikein”, en väistä. Jos törmätään, niin sitten törmätään. Minun luut kestää kyllä. En sitten kyllä tiuski, naureskelen vaan toisen rajoittuneelle kävelysäännölle.
Tämä😂 Ihmeellisen monet ovat niin ahdistuneen rajoittuneita, että kävelytien toisella puolella kävelykin suututtaa. Raukat.
Miettikääpä "kävelen missä haluan koska laki ei määrää" -ihmiset tätä siltä kantilta, jos kävelette kevyenliikenteen väylällä sitä vasenta reunaa ja vastaan tulee pyörä. Takaviistossanne kävelee toinen samaan suuntaan teidän kanssanne, mutta oikeaa reunaa (tehän ette sitä tiedä, koska päänne ei ilmeisesti käänny). Mihin pyöräilijän kuuluisi tässä tilanteessa väistää? Vai pitäisikö hänen pysähtyä kokonaan? Kuka ohittaa ja miltä puolelta?
Helpottaisi kummasti jos kävelijöidenkin olisi "pakko" käyttää kevyenliikenteen väylillä oikeaa laitaa. Tietäisi mistä ohittaa. Eihän tosiaan autotkaan seilaa kaistalta toiselle kaksisuuntaisilla teillä, ihan koska sattuu huvittamaan.
Lain mukaan koko tuo alue on itse asiassa jalkakäytävää. Suomessa ei vaan ruvettu laajasti rakentamaan erillisiä pyöräteitä, joten tavallaan jalkakäytävistä osa merkittiin niin että pyöräilijä saa ajaa siinä.
Tämä tarkoittaa sitä että lain mukaan:
1) jalankulkija saa edelleen käyttää ko. kaistaa
2) pyöräilijä ajoneuvona on velvollinen väistämään aina jalankulkijaa jalkakäytävällä
3) pyöräilijän pitää sopeuttaa vauhtinsa muuhun liikenteeseen
Toki suositellaan, että jalankulkijat käyttäisivät heille merkittyä kaistaa jalkakäytävällä, mutta aina se ei ole mahdollista, joten pyöräilijällä on kaksi vaihtoehtoa: joko noudatat varovaisuusääntöjä ja väistämisvelvollisuutta jalkakäytävällä, tai sitten siirryt ajoradalle.
Mikä tässä on sulle epäselvää?
Eihän tässä ole mitään epäselvää, otin kantaa vain typeryyteen, että lainkin mukaan saa kävellä missä huvittaa. En nuuten kirjoittanut mitään pyörän nopeudesta, tilanteen oletus oli, että kukaan ei matele tai kaahaa. Sanoinko että kävelijä ei saisi käyttää ko. kaistaa? Mitä varten näitä kaistoja muuten edes tehdään, jos jalankulkija saa käyttää myös sitä pyöräilijöille merkittyä kaistaa?
Vastaa toki tuohon viestin kysymykseen. Miten kuvatussa tilanteessa väistetään? Pyöräilijä autojen sekaanko noin vain, vai tosiaan niin, että pyöräilijä pysähtyy ja taluttaa pyöränsä kahden kävelijän välistä?
Taloyhtiön roskikseen litistämättä heitetyt isot ja tyhjät pahvilaatikot. Ei sitä tarvitsisi edes siististi litistää vaan jos edes päällä hyppisi sen verran, että muutkin saavat jätteensä astiaan.
Mattilanori kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä kahvilat/ravintolat, joissa palvelua saa vain englanniksi.
Eikös suomen laki vaadi että palvelua on saatava suomeksi ja kaksikielisillä alueilla myös ruotsiksi.
Joo, viranomaispalvelua.
Kahviloissa saa palvella vaikka navajokielellä, jos haluaa. Eri asia sitten on, miten hyvä se on bisneksen kannalta. Kenenkäänhän ei ole pakko mihinkään tiettyyn kahvilaan mennä, ellei siellä käytetty kieli miellytä.
Kun luet täällä hyvää ketjua ja jotkut alkavat väitellä jostain ehkä kaukaisesti asiaan liittyvästä jutusta siellä täyttäen koko ketjun kommenteillaan.
Kiukuttelevat ja tottelemattomat lapset.
Koskee tuomioistuimia ja muita viranomaisia. Kahvilat saavat järjestää palvelunsa vaikka kiinaksi.