Pienet, ärsyttävät asiat -peukutusketju
Nyppiikö sinua maitohyllyn eteen kärrynsä työntävät ihmiset tai sisätiloissa kengät jalassa kävelijät? Peukutusketju pienistä, ärsyttävistä asioista. Peukku ylös = ärsyttää minuakin, peukku alas = en ymmärrä, miksi tällaisestä pitäisi ärsyyntyä.
Ap aloittaa:
Lapset, jotka rohmuavat kahvipöydässä eikä vanhemmat tee elettäkään kieltääkseen
Kommentit (1074)
Kun lenkillä niskat ja korvat ottaa kylmää ja tulee outo kiristys päähän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hömelöt äijat seisovat tumput suorina keskellä kaupan käytäviä ja tukkivat tien ostoskärryjen kanssa liikkuvilta.
Tuli tästä mieleen samantyylinen ärsyttävä asia. Itsellä kauppareissuilla ( olen aika nuori nainen) on alkanut ärsyttää se, kun jotkut "nuoretparit" alkavat halailemaan ja jopa suutelemaan keskellä kaupan käytävää. Ei tästä ehkä muuten niin olisi haittaa, mutta tukkivat samalla tien muilta varsinkin pienemmissä kaupoissa. Yleensä mitä pienempi kauppa niin vielä enemmän näitä tapauksia. Aina kyseessä ei ole myös mistään niin nuorista ja monesti arvioisin monet jopa lähempänä 30-kymmentä oleviksi. Viimeksikin yksin pari päätti tavallaan asettua siihen kaikista kapeimpaan kohtaan ja itse sitten yrittää ohi päästä. Tämän jälkeen varsinkin tuon "parin" nainen oikein katsoi ympärilleen, että näkeväthän muutkin heidät. Itse en katsonut sinnepäin. Myöhemmin palasin hakemaan yhtä tavaraa ja "pakostakin" katsoin heitä niin nainen sanoi miehelle, että nyt sekin ( eli minä ) katsoi ja tarkoitti kyllä sanoillaan minua, kun muita ei siinä ollut ja katsoi ihan suoraan minuun. En tavallaan ymmärrä tällaista huomion hakua ja ihan aikuisilta ihmisiltä. Muuten olivat ihan tavallisen näköisiä ja varmaan ainakin yli 25-vuotiaita. Tämä ei ole edes ainoa tapaus vaan ihan vastaavaa muissa kaupoissa ja vaateliikkeissä yms. Tähän täytyy sanoa, että olen sinkku, mutta en silti kadehdi heitä enkä ole kieltämässä mitään julkisia hellyyden osoituksia. En silti tykkää siitä, että kaupan käytävä tukitaan ja tavallaan ollaan siinä hakemassa huomiota muilta. Sen voin sanoa, että jos minulla olisi kumppani niin en sietäisi mitään "lääppimistä" missään kaupassa yms. En tiedä onko kukaan tästä samaa mieltä. Pelkään, että olen nyt se ilonpilaaja tai katkera sinkku, kun kerroin tämän.
Lähinnä kai selittyi se, miksi olet vielä sinkku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hömelöt äijat seisovat tumput suorina keskellä kaupan käytäviä ja tukkivat tien ostoskärryjen kanssa liikkuvilta.
Tuli tästä mieleen samantyylinen ärsyttävä asia. Itsellä kauppareissuilla ( olen aika nuori nainen) on alkanut ärsyttää se, kun jotkut "nuoretparit" alkavat halailemaan ja jopa suutelemaan keskellä kaupan käytävää. Ei tästä ehkä muuten niin olisi haittaa, mutta tukkivat samalla tien muilta varsinkin pienemmissä kaupoissa. Yleensä mitä pienempi kauppa niin vielä enemmän näitä tapauksia. Aina kyseessä ei ole myös mistään niin nuorista ja monesti arvioisin monet jopa lähempänä 30-kymmentä oleviksi. Viimeksikin yksin pari päätti tavallaan asettua siihen kaikista kapeimpaan kohtaan ja itse sitten yrittää ohi päästä. Tämän jälkeen varsinkin tuon "parin" nainen oikein katsoi ympärilleen, että näkeväthän muutkin heidät. Itse en katsonut sinnepäin. Myöhemmin palasin hakemaan yhtä tavaraa ja "pakostakin" katsoin heitä niin nainen sanoi miehelle, että nyt sekin ( eli minä ) katsoi ja tarkoitti kyllä sanoillaan minua, kun muita ei siinä ollut ja katsoi ihan suoraan minuun. En tavallaan ymmärrä tällaista huomion hakua ja ihan aikuisilta ihmisiltä. Muuten olivat ihan tavallisen näköisiä ja varmaan ainakin yli 25-vuotiaita. Tämä ei ole edes ainoa tapaus vaan ihan vastaavaa muissa kaupoissa ja vaateliikkeissä yms. Tähän täytyy sanoa, että olen sinkku, mutta en silti kadehdi heitä enkä ole kieltämässä mitään julkisia hellyyden osoituksia. En silti tykkää siitä, että kaupan käytävä tukitaan ja tavallaan ollaan siinä hakemassa huomiota muilta. Sen voin sanoa, että jos minulla olisi kumppani niin en sietäisi mitään "lääppimistä" missään kaupassa yms. En tiedä onko kukaan tästä samaa mieltä. Pelkään, että olen nyt se ilonpilaaja tai katkera sinkku, kun kerroin tämän.
Lähinnä kai selittyi se, miksi olet vielä sinkku...
En usko, että kaikki parisuhteessa olevat silti harrastavat tätä kaupoissa halailuja pussailua sentään. Ajettelen, ettei kaikilla ole tarvetta esittää mitään ja hakea huomiota. Mutta voin ottaa kriteekin vastaan terveisin viestin kirjoittanut.
Ihmiset, jotka ottavat hanasta vettä lasiin, ja pitävät kättä hanalla samalla kun juovat. Silloinkin, kun eivät ole aikeissa enää ottaa toista lasillista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskusten ja sairaaloiden takaisinsoittopalvelut. Et ikinä tiedä, milloin se puhelu tulee, usein kuitenkin silloin kun menee vessaan tai suihkuun.
Jep! "Soitamme sinulle noin kello 11:25", eli joskus yhdentoista ja puoli kahden välillä. Ja välillä ne eivät soita ollenkaan.
Mulle luvattiin soittaa klo 11-13 välisenä aikana. Kysyin kohteliaasti että voisko vaikka jonkun ajan sopia muuhun ajankohtaan tai voinko soittaa itse sinnepäin, kun melko huono aika vastata, niin siihen henkilö töksäytti mulle "hah, ja mikähän tekosyy sulla mahtaa siihen olla ettet muka keskellä päivää voi vastata puhelimeen" ???
No oisko useimmat siihen aikaan töissä ja voi olla todella huono hetki vastata.
En usko että noilla sanoilla on sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka ottavat hanasta vettä lasiin, ja pitävät kättä hanalla samalla kun juovat. Silloinkin, kun eivät ole aikeissa enää ottaa toista lasillista!
No tämä on kyllä takuulla koko ketjun pienin ärsyttävä asia :D
MTV3-kanavan mainostaukojen loppuun sijoitetut tulevien ohjelmien puffaukset mainostavat nykyään ohjelman olevan katsottavissa "Maikkarilla ja MTV:ssä". Mitä ihmettä?
- "Maikkari" on TV-yhtiön alkuperäisestä nimestä ("Mainostelevisio") väännetty arkinen lempinimi, jota kai on käytetty Pasilassa alan ihmisten piirissä jo vuosikymmenet, sekä kanavasta että yhtiöstä.
- Myös "MTV" on lyhenne samasta "Mainostelevisio"-yritysnimestä ja sillä myöskin viitataan yleisesti sekä yhtiöön että sen pää-TV-kanavaan, jos ei tahdota erikseen numerolla korostaa, missä lähetysverkossa jälkimmäinen toimii. (Ennen MTV3-aikakautta, eli kolmatta valtakunnallista lähetysverkkoa, MTV osti lähetysaikaa YLE TV1:n ja YLE TV2:n lähetysverkoista, ja silloin puhuttiin toisinaan "MTV1":stä ja "MTV2":sta sen mukaan, kummasta lähetysverkosta ohjelma ajettiin ulos.)
Näin ollen ohjelma on siis puffin mukaan katsottavissa "Mainostelevisiolla tai Mainostelevisiossa".
Okei, okei. Tiedän, että toisella ilmaisulla tahdotaan viitatata TV-kanavaan ja toisella nettipalveluun, mutta miksi lyhenteellä ja lempinimellä olisi yhtäkkiä 2019 muka tällaiset mielivaltaisesti eriytetyt merkitykset, kun ne eivät aiemmin ole olleet erillisiä?
Ennen kuin Katsomo-palvelu lopetettiin, sekä "Maikkari" että "MTV" tarkoittivat kumpikin vain Mainostelevisio-yhtiötä tai sen pää-TV-kanavaa, MTV3:a yleisesti.
Kuka tästä merkitysten väkinäisestä eriyttämisestä on päättänyt ja millä logiikalla?
P.S. "Katsomo" oli parempi nettipalvelun brändi ja sille uudelle uutissivustolle ei kukaan varmaan edes löydä.
Sivarit ja muut muun"suky"puoleiset perseilijät.
Minua risoo suunnattomasti miehen tapa ajaa autoa. Jos joku yrittää ohi pitää just sillon painaa kaasu pohjassa jottei toinen vaan pääse ohi. En ymmärrä. Mitä sillä on väliä jos joku ajaa lujempaa. Ohitusmatka vain pitenee ja tulee vaaratilanteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole selvästikään joutunut näitten ihmisten uhriksi :D Käsi hanalla, vaikka olisi suurikin lavuaari, niin että joutuu ihan kunnolla ojentamaan. Ja siinä sitten nautiskellaan sitä vettä *glup* *äh* *glup* *äh* *glup* *äh* *glup* *äh* ...
Siinä käden pitämisessä ärsyttää se, kun ei voi tajuta, miksi sitä täytyy pitää. Samalla toki tiedostaen, että asialla ei ole mitään väliä oikeasti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole selvästikään joutunut näitten ihmisten uhriksi :D Käsi hanalla, vaikka olisi suurikin lavuaari, niin että joutuu ihan kunnolla ojentamaan. Ja siinä sitten nautiskellaan sitä vettä *glup* *äh* *glup* *äh* *glup* *äh* *glup* *äh* ...
Siinä käden pitämisessä ärsyttää se, kun ei voi tajuta, miksi sitä täytyy pitää. Samalla toki tiedostaen, että asialla ei ole mitään väliä oikeasti :D
Ehdotan tukiryhmän perustamista teille uhriksi joutuneille :D Voisitte siellä myös rentoutusharjoitusten ohessa kuunnella levyä, jolle on äänitetty tuota GLUP-ÄH-ääntä, ehkä se auttaisi toipumaan näiden ihmisten teille aiheuttamasta post-traumaattisesta stressihäiriöstä!
Huonosti suunnitellut rappuset, joiden porrasvälit ovat liian pitkiä, jolloin niistä ei pysty kulkemaan normaalisti alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan tukiryhmän perustamista teille uhriksi joutuneille :D Voisitte siellä myös rentoutusharjoitusten ohessa kuunnella levyä, jolle on äänitetty tuota GLUP-ÄH-ääntä, ehkä se auttaisi toipumaan näiden ihmisten teille aiheuttamasta post-traumaattisesta stressihäiriöstä!
Vai auttaisi... Uaah mikä kauhuskenaario
Kun joku syö niin, että sen hampaat osuu joka kerralla lusikkaan/haarukkaan.
Kun menette kavereiden kanssa syömään ja kaikki muut saavat annoksensa paitsi sinä; sitten huomaat, että jälkeensikin tilanneet alkavat jo saada ruokiaan! Menet lopulta kassalle ja siellä selviää, että annoksesi vain unohdettiin. Kun lopulta saat sen eteesi, ovat muut jo syöneet ja joutuvat odottamaan sinua.
Tämä käy porukoissa AINA minulle, yhtenäkin päivänä ensin lounaalla ja sitten vielä illalla ravintolassa.
Kun joku ihminen syö lähellä maiskuttaen
Ku pitää kirjottaa toi numero aina ennenku saa viestin lähtemään.
Kun oot lenkkeilemässä/ajat pyörää ja sulla on hyvä lista soimassa Spotifysta, ja sitten joku pälli päättää soittaa.
Kun olisi jotain hauskaa tiedossa, ja tottakai kuukautiset osuu siihen päälle. Minulla ne ovat runsaat, joten aiheuttavat ylimääräistä jännitystä kaiken suhteen.
Sukka hukassa eikä vaimo tee asian eteen mitään. Raivostuttaa niin ettei uni tule.