Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienet, ärsyttävät asiat -peukutusketju

Vierailija
13.11.2017 |

Nyppiikö sinua maitohyllyn eteen kärrynsä työntävät ihmiset tai sisätiloissa kengät jalassa kävelijät? Peukutusketju pienistä, ärsyttävistä asioista. Peukku ylös = ärsyttää minuakin, peukku alas = en ymmärrä, miksi tällaisestä pitäisi ärsyyntyä.

Ap aloittaa:

Lapset, jotka rohmuavat kahvipöydässä eikä vanhemmat tee elettäkään kieltääkseen

Kommentit (1074)

Vierailija
541/1074 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Stadin keskustassa EI OSATA PARKKEERATA! SIIS: Auton takapuskuri SAA OLLA KIINNI suojatiessä. EI SIIS jätetä sellaista epämääräistä metrin tyhjää tilaa. Auton eteen täytyy jättää ENNEN SUOJATIETÄ se n. 5 metriä, mutta EI PORTTIKONGIN eteen!!!!

Näin useampi saa autonsa parkkiin hermojaan menettämättä.

KIITOS!

Tää ei oo kyllä mikään pieni, harmittava asia. Helvetin suuri ja vaikeuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää. Totta.

Vierailija
542/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka ei osaa kävellä tien oikeaa puolta. Ja vielä erityisesti he, jotka eivät älyä edes väistää vaikka heitä kohti kävelee päättäväisesti, ns, koulutusmielessä. Ei, melkein aina joutuu itse kuitenkin aina antamaan periksi ja väistämään. Prkl.

Tämä ärsyttää minuakin suunnattomasti. Itse asiassa niin paljon, että kävelen suoraan päin jos se väärän puolen kävelijä ei tajua väistää. Periksi antaminen ärsyttäisi kaikkein eniten.

Ärsyttää myös kapealla jalkakäytävällä rinnakkain kävelevät ihmiset, joista kumpikaan ei tee elettäkään väistääkseen. No enpä sitten tee itsekään. MÄISKIS. Ja sitten se törmännyt tiuskaisee "eikö voi yhtään väistää?". No niinpä?!

Tiedätte varmaan, että liikennesääntöjen mukaan ihminen saa kävellä yhtä hyvin vasemmassa laidassa kuin oikeassakin? Ei ehkä kannattaisi kouluttaa muita, jos on itse väärässä.

Kaltaistesi ihmisten takia tähän pitäisi olla laki, koska kaikilta ihmisiltä ei näköjään vaan onnistu muiden huomioon ottaminen ja sujuvampi (ennen kaikkea turvallisempi) liikkuminen. Huomaa muuten, että ajokortilliset osaavat kävellä sitä oikeaa laitaa. Ja kyllä suurin osa ilman ajokorttiakin olevista, mutta sitten on se hemmetin ärsyttävä murto-osa, joka hankaa vastaan.

Kai te hyvät ihmiset puhutte tässä jalkakäytävistä/kevyen liikenteen väylistä? Jos kävellään autotien laitaa, niin silloin vasempaan reunaan, sanoo sekä terve järki että laki. Ehkä olettekin niitä itseäni hiukan ärsyttäviä tapauksia, jotka kävelevät autotien oikeaa reunaa tiukasti silmiin tuijottaen ja väistämättä vastaan minun hölkkäillessäni vasenta? Yleensä väistän hymyillen keskemmälle jos sen pystyy turvallisesti tekemään ja pyörätielle tultaessa siirryn oikeaan reunaan sädekehä kiiltäen, mutta aiheuttaa kyllä aiheen mukaisen pikkuruisen ärsytyksen tuommoinen. :D

Minä kyllä kävelen kevyen liikenteen väylällä ihan missä kohtaa haluan. Osaan ohittaa vastaantulijan asiallisesti. Mutta jos huomaan että vastaantulija on päättänyt olla väistämättä ihan vain ärsyynnyksissään kun en kävele ”oikein”, en väistä. Jos törmätään, niin sitten törmätään. Minun luut kestää kyllä. En sitten kyllä tiuski, naureskelen vaan toisen rajoittuneelle kävelysäännölle.

Tämä😂 Ihmeellisen monet ovat niin ahdistuneen rajoittuneita, että kävelytien toisella puolella kävelykin suututtaa. Raukat.

Miettikääpä "kävelen missä haluan koska laki ei määrää" -ihmiset tätä siltä kantilta, jos kävelette kevyenliikenteen väylällä sitä vasenta reunaa ja vastaan tulee pyörä. Takaviistossanne kävelee toinen samaan suuntaan teidän kanssanne, mutta oikeaa reunaa (tehän ette sitä tiedä, koska päänne ei ilmeisesti käänny). Mihin pyöräilijän kuuluisi tässä tilanteessa väistää? Vai pitäisikö hänen pysähtyä kokonaan? Kuka ohittaa ja miltä puolelta?

Helpottaisi kummasti jos kävelijöidenkin olisi "pakko" käyttää kevyenliikenteen väylillä oikeaa laitaa. Tietäisi mistä ohittaa. Eihän tosiaan autotkaan seilaa kaistalta toiselle kaksisuuntaisilla teillä, ihan koska sattuu huvittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka ei osaa kävellä tien oikeaa puolta. Ja vielä erityisesti he, jotka eivät älyä edes väistää vaikka heitä kohti kävelee päättäväisesti, ns, koulutusmielessä. Ei, melkein aina joutuu itse kuitenkin aina antamaan periksi ja väistämään. Prkl.

Tämä ärsyttää minuakin suunnattomasti. Itse asiassa niin paljon, että kävelen suoraan päin jos se väärän puolen kävelijä ei tajua väistää. Periksi antaminen ärsyttäisi kaikkein eniten.

Ärsyttää myös kapealla jalkakäytävällä rinnakkain kävelevät ihmiset, joista kumpikaan ei tee elettäkään väistääkseen. No enpä sitten tee itsekään. MÄISKIS. Ja sitten se törmännyt tiuskaisee "eikö voi yhtään väistää?". No niinpä?!

Tiedätte varmaan, että liikennesääntöjen mukaan ihminen saa kävellä yhtä hyvin vasemmassa laidassa kuin oikeassakin? Ei ehkä kannattaisi kouluttaa muita, jos on itse väärässä.

Kaltaistesi ihmisten takia tähän pitäisi olla laki, koska kaikilta ihmisiltä ei näköjään vaan onnistu muiden huomioon ottaminen ja sujuvampi (ennen kaikkea turvallisempi) liikkuminen. Huomaa muuten, että ajokortilliset osaavat kävellä sitä oikeaa laitaa. Ja kyllä suurin osa ilman ajokorttiakin olevista, mutta sitten on se hemmetin ärsyttävä murto-osa, joka hankaa vastaan.

Kyllä, tämä on ärsyttävää, koiran kanssa kulkiessa etenkin. Mutta ärsyyntymisen sijasta opetin koiralleni käskyn "vaihdetaan puolta", ja niin vain ongelma ratkaistu. Ilman koiraa kulkiessa puoli vaihtuu vielä helpommin.

Itseäni ärsyttää puolison viikkotolkulla jatkunut hakkaava yskä, jonka ääni tuntuu selkäytimessä asti ja toistuu noin 10 sekunnin välein monotonisesti. No, ehkä häntä ärsyttää tämä yskä enemmän kuin minua.

Vierailija
544/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranomistajat , jotka eivät kerää paskoja vaan perustelevat että ”paska maatuu hetkessä, sehän on lannotetta, no ei niitä lapsia tarvi päästää sinne penkoille möyrimään niin et vaatteet likaantuu, ei sitä paskapussia jaksa kantaa montaa kilsaa, no eihän sen päälle tarvi astua vaan kierrä se, no onks ne kauheeta jos vähän tulee kengän pohjaan paskaa.....” V...u kerätkää ne kasat kun se ny vaan kuuluu ihmismäisiin tapoihin!!!

Vierailija
545/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te hyvät ihmiset puhutte tässä jalkakäytävistä/kevyen liikenteen väylistä? Jos kävellään autotien laitaa, niin silloin vasempaan reunaan, sanoo sekä terve järki että laki. Ehkä olettekin niitä itseäni hiukan ärsyttäviä tapauksia, jotka kävelevät autotien oikeaa reunaa tiukasti silmiin tuijottaen ja väistämättä vastaan minun hölkkäillessäni vasenta? Yleensä väistän hymyillen keskemmälle jos sen pystyy turvallisesti tekemään ja pyörätielle tultaessa siirryn oikeaan reunaan sädekehä kiiltäen, mutta aiheuttaa kyllä aiheen mukaisen pikkuruisen ärsytyksen tuommoinen. :D

Minä kyllä kävelen kevyen liikenteen väylällä ihan missä kohtaa haluan. Osaan ohittaa vastaantulijan asiallisesti. Mutta jos huomaan että vastaantulija on päättänyt olla väistämättä ihan vain ärsyynnyksissään kun en kävele ”oikein”, en väistä. Jos törmätään, niin sitten törmätään. Minun luut kestää kyllä. En sitten kyllä tiuski, naureskelen vaan toisen rajoittuneelle kävelysäännölle.

Tämä😂 Ihmeellisen monet ovat niin ahdistuneen rajoittuneita, että kävelytien toisella puolella kävelykin suututtaa. Raukat.

Miettikääpä "kävelen missä haluan koska laki ei määrää" -ihmiset tätä siltä kantilta, jos kävelette kevyenliikenteen väylällä sitä vasenta reunaa ja vastaan tulee pyörä. Takaviistossanne kävelee toinen samaan suuntaan teidän kanssanne, mutta oikeaa reunaa (tehän ette sitä tiedä, koska päänne ei ilmeisesti käänny). Mihin pyöräilijän kuuluisi tässä tilanteessa väistää? Vai pitäisikö hänen pysähtyä kokonaan? Kuka ohittaa ja miltä puolelta?

Helpottaisi kummasti jos kävelijöidenkin olisi "pakko" käyttää kevyenliikenteen väylillä oikeaa laitaa. Tietäisi mistä ohittaa. Eihän tosiaan autotkaan seilaa kaistalta toiselle kaksisuuntaisilla teillä, ihan koska sattuu huvittamaan.

Lain mukaan koko tuo alue on itse asiassa jalkakäytävää. Suomessa ei vaan ruvettu laajasti rakentamaan erillisiä pyöräteitä, joten tavallaan jalkakäytävistä osa merkittiin niin että pyöräilijä saa ajaa siinä.

Tämä tarkoittaa sitä että lain mukaan:

1) jalankulkija saa edelleen käyttää ko. kaistaa

2) pyöräilijä ajoneuvona on velvollinen väistämään aina jalankulkijaa jalkakäytävällä

3) pyöräilijän pitää sopeuttaa vauhtinsa muuhun liikenteeseen

Toki suositellaan, että jalankulkijat käyttäisivät heille merkittyä kaistaa jalkakäytävällä, mutta aina se ei ole mahdollista, joten pyöräilijällä on kaksi vaihtoehtoa: joko noudatat varovaisuusääntöjä ja väistämisvelvollisuutta jalkakäytävällä, tai sitten siirryt ajoradalle.

Mikä tässä on sulle epäselvää?

Vierailija
546/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykysuuntaus pieniin kuviin netissä. Yrität saada selvää, yrität nauttia yksityiskohdista --> klikkaat --> kuva aukeaa toisessa palvelussa --> klikkaat sitä uudestaan ja se nousee aivan yhtä pienenä uuteen ikkunaan.

Pinterestin kirjautumispakko. Joo joo minulla on tunnus sinne, mutta kun googletan jotain kuvia ja avaan tuloksen ja saankin vain pinterest-sivun lässytyksellä "joko sul on tili? Hommaa ihmeess.." niin v-käyrä nousee kattoon.

Vierailija
547/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvissa möykkääjät. Vähän aikaa sitten olin elokuvissa ja yksi henkilöistä naljaili toiselle henkilöhahmolle. Pari penkkiriviä eteenpäin teiniporukka huutaa: "aaargh, buuuuuurn!" "Auts, suolaa!" "Savage!".

Miksi?! Kyllä me muutkin ne vitsit tajutaan ilman kommenttiraitaa.

Myötähäpeä cringe tähän.. ärsytti lukeakin.

Vierailija
548/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsien alle kertyvä lika. Pesen käsiä, harjaan kynsiharjalla, en tee likaista fyysistä työtä. Silti päivän mittaan tai jopa aamulla havaitsen ärsyttävän raidan kynsien alla. Mistä se tulee? MIKSI se tulee? Voiko sitä ehkäistä? Pitäisikö voidella kynnenaluset saippualla?

Vierailija
549/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tilanne, kun kävelen vastaan niin ohikulkija (miespuolinen) sylkäisee tienpenkkaan, kun hän ohittaa minut. Tätä tapahtuu aika usein :o Minusta tosi sivistymätöntä, en ymmärrä miksi syljeskellään?

Tämä siis ärsyttää :/ Ei haittaa aivastelu/niiskutus flunssan vuoksi, mutta tuollanen tahallinen syljeskely on musta jotenkin epäkohteliasta.

Vierailija
550/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihoon tarttuva suihkuverho. Sitä parempi, mitä nuhjuisempi hotelli.

Sul on ISO perze - siittä johtuu.

Vierailija
551/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menet yleiseen vessaan ja edelliseltä on jäänyt istuinrenkaalle häpykarva tai kusitippa 🤢

Luulin, että työkaverini ovat kaikki pissavaivaisia kunnes huomasin vastaavan tipan reunuksella itseni jäljiltä - pöntön huuhtelu roiskaisee joka kerta vettä renkaalle. Ne eivät siis välttämättä ole pissatippoja, vaan vettä. Itseäni ne vaivaavat niin, että taputtelen vessapaperilla pois ja laitan paperin sitten roskiin.

Vierailija
552/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tilanne, kun kävelen vastaan niin ohikulkija (miespuolinen) sylkäisee tienpenkkaan, kun hän ohittaa minut. Tätä tapahtuu aika usein :o Minusta tosi sivistymätöntä, en ymmärrä miksi syljeskellään?

Tämä siis ärsyttää :/ Ei haittaa aivastelu/niiskutus flunssan vuoksi, mutta tuollanen tahallinen syljeskely on musta jotenkin epäkohteliasta.

Mä otan tämän aina henkilökohtaisena loukkauksena. Kohdalla tehty sylkäisy tuntuu samalta kuin vastaantulija haistattelisi päin näköä. Miksi muuten se tehdään toisen edessä tai kohdalla? Jos haluaisi olla herrasmies, tekisi sen vaivihkaa, piilossa, kun on mennyt ohitseni?

Vierailija
553/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epänormaalin mittainen ihminen eli yli 180-senttinen menee elokuvateatteriin EIKÄ mene takariviin. Istuin kerran sellaisen kaksimetrisen kingkongin takana koko 160 senttisessä komeudessani, ja pisti vihaksi. Kingkongilla oli lisäksi HATTU päässä ja hän istui jäykän suorana kuin armeijassa.

Vierailija
554/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun menet lyhyempään kassajonoon ja siellä onkin jokin selvitys kesken ja lopulta olisit saanut ostoksesi maksettua monin verroin nopeammin pitkässä jonossa.

Koskaan ei kannata mennä sellaiseen kassajonoon, missä on vaatteita skannattavana. Niissä viivakoodeissa on aina jotain viallisuutta! Samoin vältä jonoja, jossa on kypsään ikään ehtineitä naisia.

Vierailija
555/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löystyneet silmälasisangat jotka valuvat nenänpäähän.

Mistä saa näitä nenänpäähän sankoja valuttavia silmälaseja saa ostettua:)

Vierailija
556/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun facessa on monesti esim. yritysten järjestämiä kilpailuja, joihin osallistuminen tapahtuu tekstissä mainitun linkin kautta. Silti kommenttikenttä täyttyy kymmenistä, jopa sadoista "mukana" kommenteista, joista huokuu se että tekstiä ei ole luettu loppuun saakka.

Hyvänä esimerkkinä Sokoksen tämänhetkinen shoppailuraha-arvonta. Vaikka jopa ekassa kommentissa kirjoitetaan isolla missä arvontaan pääsee osallistumaan niin ei, ei mene perille...

Vierailija
557/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että korvat jäätyvät ilman pipoa/huppua mutta pipon/hupun kanssa tulee kuuma ja olet sitten pää märkänä kaupassa/töissä/treffeillä. Kunpa joku suunnittelisi henkilökohtaisen dronen, joka leijuisi koko ajan yläpuolella, suhauttelisi välillä lämmintä, välillä kylmää, parfyymia, antaisi neuvoja ja videoisi kaiken. Tai nojaa..

Vierailija
558/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käsilaukun kanssa monia hermoja kiristäviä tilanteita. En saa käsilaukun hihnoja olkapään päälle silloin kun talvitakki on päällä. Tai saa ne, mutta aikamoista rempomista se on. Ja siinä menee joka kerta hermo. Hermo menee siihenkin kun laukkua pitää kantaa kädessä ja silloin on käsipuoli, eikä saa mitään kunnolla tehtyä. Samoin hankalaa on, jos linjastolla pitää kumartaa eteenpäin ottamaan ruokaa kahdella kädellä ja käsilaukku rempsahtaa olalta vauhdilla alas. Ärsyttävää on myös kaupassa, kun käsilaukku on koko ajan tiellä eikä tiedä miten sitä oikein pitäisi. Varsinkin silloin, kun ei ole kolikkoja ja pitää ottaa kori ostoksien kantamista varten. Tai sitten, kun painavat ostoskassit käsissä ja käsilaukku, joka ei pysy olkapään päällä. Hankalaa on myös yleisessä vessassa, jos käsilaukkua ei saa naulaan, vaan pitää likaiselle lattialle pistää. Semiärsytystä aiheuttaa sekin, kun pitää vessakäsillä koskea oman laukun hihnoihin, koska usein käsien pesu tehdään vasta wc:n ulkopuolella. Sitten on vielä sekin, kun sieltä ei löydä mitään, vaan saa hermoromahduksen partaalle saakka etsiä joka kerta puhelinta, kun se soi tai käsidesiä tai mitä tahansa sieltä kassin pohjalta.

Ah! Mä olen päätynyt tilanteeseen, jossa jaksan käyttää vain cross body tyyppisiä laukkuja ja reppuja. En osaa enää kantaa laukkua olalla, ja liukkaalta toppatakilta hihna valahtaa alas. En jaksa kantaa kädessä saati käsi koukussa tätityyliin. En myöskään jaksa enää käyttää korkokenkiä vaan raahustan maihareissa ja tennareissa vuodet läpiinsä. En siedä kiristäviä vaatteita, kutisevia vaatteita enkä jaksa meikata koska en jaksa poistaa meikkiä illalla. Olen ajatellut, että tämä on tätä iän tuomaa viisautta.

559/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä kahvilat/ravintolat, joissa palvelua saa vain englanniksi.

Eikös suomen laki vaadi että palvelua on saatava suomeksi ja kaksikielisillä alueilla myös ruotsiksi.

560/1074 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, kun märkiä astioita tiskikaappiin nostellessa vesi valuu käsivarsia pitkin.

Just tämä. Varsinkin jos se vesi valuu hihasta kainaloon!

Protip, ladies: pompulat ranteisiin.

Itse; jos olen juuri linnoittautunut sohvannurkkaan läppäreineni ja herkkuineni, ja kissa haluaa aivan välttämättä ulkoilla Juuri Nyt.

Mulla ei ole enään kissoja ja olivat muutenkin sisäkissoja, mutta sama koskee myös lapsia, juuri silloin pitää saada jotain paperia tai vettä yms. kun olet lösähtänyt aloillesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi