Pienet, ärsyttävät asiat -peukutusketju
Nyppiikö sinua maitohyllyn eteen kärrynsä työntävät ihmiset tai sisätiloissa kengät jalassa kävelijät? Peukutusketju pienistä, ärsyttävistä asioista. Peukku ylös = ärsyttää minuakin, peukku alas = en ymmärrä, miksi tällaisestä pitäisi ärsyyntyä.
Ap aloittaa:
Lapset, jotka rohmuavat kahvipöydässä eikä vanhemmat tee elettäkään kieltääkseen
Kommentit (1074)
pieruhelena kirjoitti:
Kaikki stanan hankalasti avattavat paketit. Esimerkiksi ledipolttimot, jotka on laitettu "teräksen vahvuiseen" muovikuoreen. Lisäksi reunat ovat avattuna niin terävät että niillä viiltää ranteensa auki.
Jotkut käyttää purkinavaajaa semmoisiin, siis sellaista jossa on pyörivä terä. En ole itse kokeillut mutta kuulemma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka ei osaa kävellä tien oikeaa puolta. Ja vielä erityisesti he, jotka eivät älyä edes väistää vaikka heitä kohti kävelee päättäväisesti, ns, koulutusmielessä. Ei, melkein aina joutuu itse kuitenkin aina antamaan periksi ja väistämään. Prkl.
Tämä ärsyttää minuakin suunnattomasti. Itse asiassa niin paljon, että kävelen suoraan päin jos se väärän puolen kävelijä ei tajua väistää. Periksi antaminen ärsyttäisi kaikkein eniten.
Ärsyttää myös kapealla jalkakäytävällä rinnakkain kävelevät ihmiset, joista kumpikaan ei tee elettäkään väistääkseen. No enpä sitten tee itsekään. MÄISKIS. Ja sitten se törmännyt tiuskaisee "eikö voi yhtään väistää?". No niinpä?!
Tiedätte varmaan, että liikennesääntöjen mukaan ihminen saa kävellä yhtä hyvin vasemmassa laidassa kuin oikeassakin? Ei ehkä kannattaisi kouluttaa muita, jos on itse väärässä.
Joka kerta kun joku ärsyyntyy vasemmassa reunassa kävelijöistä, tulee joku käytöstavaton urpo vetoamaan siihen, että "laki ei määrää". Laki ei määrää montaa muutakaan sellaista tapaa, joita toiset huomioonottava ihminen noudattaa automaattisesti. Mutta kun "mulla on oikeus kulkea missä haluan!!", ei väliä kuinka paljon se haittaa kaikkien muiden kulkemista.
Tässä teidän tapauksessa on ilmeisesti kyse kaupunkialueesta ja siellä vartavasten kevyttäliikennettä varten rakennetusta kaistasta? Ymmärrän hyvin että voi ärsyttää tuollainen asia hektisessä ympäristössä.
Itse asun maalla ja täällä ei todellakaan ole kevyenliikenteen väyliä. Joskus joku taksikuski pysäytti autonsa ja alkoi "valistaa" minua kuinka "en osaa" liikennesääntöjä. Kävelen siis taajamassa ja maantiellä vasemmassa laidassa sen oikean tyylin eli oikeassa laidassa kävelyn sijaan.
Itse kuitenkin perustelen tätä ihan oman henkilökohtaisen turvallisuuden takaavana tekona. Monesti autoilijat kun pyyhältävät ohi siinä maantieosuudella jossa on 80 kilometrin nopeusrajoitus eivät jostain käsittämättömästä syystä noudata omia lakejaan väistää kevyttäliikennettä turvallisesti. Ajavat melkein peili kylkeä hipoen - kerran vasemmalla olalla roikkuva kassi törmäsi takaa tulevan pakettiauton etukulmaan ja sydärin melkein sain.
Tästä lähtien kävelen vasenta puolta - näin näen koko ajan vastaantulevat autot ja minulle jää mahdollisuus hätätapauksessa juosta ojaan päin karkuun jos joku sokea mummo tai pappa meinaa ajaa päälle, joku idiootti tekee muuta kuin keskittyy ajoon (näpertää puhelinta, säätää radiota jne) ja jos auto ohjautuu epähuomiossa kohti piennarta ja mahdollisesti minua. Takaa tulevia kovaa ajavia autoja en näe ja tiedä millainen suhari sieltä mahollisesti päälle tulee.
Jotain mutkun mutkua se taksikuski koitti vielä päteä. Totesin vain että asiasta ei enää keskustella sinun käskystä en ala hengelläni leikkimään.
Minua ärsyttävät nimenomaan ne autotiellä oikeaa reunaa kävelijät. Olet tehnyt nimenomaan lain mukaan ja oikein: silloin kun kevyenliikenteen väylää ei ole, jalankulkija (koskee myös potkureita, lastenvaunujen työntäjiä, pulkanvetäjiä ja jopa ihan niitä koiranulkoiluttajiakin) käyttää tien vasenta reunaa, jotta näkee vastaantulevan liikenteen. Tätä ei osata myöskään lähiöissä joissa pikkuteitä paarustetaan oikeaa reunaa, opetetaan samat, väärät mallit lapsillekin, sekä tuijotetaan vihaisesti eikä väistetä niitä, jotka tukevat vasenta reunaa vastaan.
Itse opin tämän jo ekaluokalla. Epäilijät voivat tarkistaa vaikkapa liikenneturvan sivuilta. (Alkuun www ja loppuun fi)
Se kun omat pitkät hiukset jää lapsen turvaistuimen vöiden väliin.
Vierailija kirjoitti:
Kun laittaa aurinkorasvaa naamaan ja hikoilee, niin sitä.valuu silmiin ja silmät kirvelevät tuntikausia.
Tarkista, että aurinkorasva on GABA-free. Gaba eli gamma-amino-butter-acid on se kirvelevä aine, mutta aurinkorasvaa on ilman sitäkin.
Mua ei ärsytä oikein mikään. Jotenkin oudolta tuntuu, että ketään ärsyttäisi mikään enempää kuin viisi minuuttia.
Mari P.
Ihoon tarttuva suihkuverho. Sitä parempi, mitä nuhjuisempi hotelli.
Elokuvissa möykkääjät. Vähän aikaa sitten olin elokuvissa ja yksi henkilöistä naljaili toiselle henkilöhahmolle. Pari penkkiriviä eteenpäin teiniporukka huutaa: "aaargh, buuuuuurn!" "Auts, suolaa!" "Savage!".
Miksi?! Kyllä me muutkin ne vitsit tajutaan ilman kommenttiraitaa.
Sukka rullaantuu kantapään alle :( vieläpä silloin kun on saappaat jalassa ja olet vaikkapa kaupungilla niin, ettet voi korjata asiaa missään.
Av:n keskusteluissa ketjua lukemattomat tulevat pätemään, vaikka ketjussa ei ole kuin muutama sivu. Tai tyypit, jotka eivät lue aloituspostausta ja vastailevat pelkän otsikon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kusenlorina kerrostalossa. Joo, jokaisella on oikeus käydä vessassa kotonaan, mutta kyllä sitä on rasittavaa kuunnella. Istut pöytään ja olet juuri ryhtymässä syömään, LORI LORI LORI, hyvästi ruokahalu. Illalla kun olet juuri nukahtanut, LORI LORI LORI, se niistä yöunista. Miksi näin huonosti äänieristettyjä taloja on laillista rakentaa?! Ja auta armias kun naapurissa juodaan alkoholia. Se helvetin lorina toistuu joka kymmenes minuutti!
Sulla menee ruokahalu, kun kuulet naapurin pissaavan..? Ja heräät unesta kun naapuri käy pissalla..? Kuinka herkkäuninen olet? Miten kestät elämää jos menetät ruokahalusi noin pienestä? Ärsyyntyä toki saa mistä vain, mutta viestisi kielii siitä, että taidat olla aikamoinen hienopieru.
Et ole tainnut ikinä asua huonosti äänieristetyssä talossa, jossa vessaäänet kuuluvat niin kovaa, että oikeasti kuulostaa siltä kuin naapuri pissaisi suoraan korvaasi.
Sama tässä kämpässä, pikanttina lisäbonuksena takaiskuventtiili, jonka ansiosta yläkertalaisen vessakäynnit ja veden käyttämiset päättyvät aina sellaiseen ihme paukkeeseen, aivan kuin putkia lyötäisiin kepillä: pakpakpakpakpak pak pak pak pak pak pak.
Nykysuuntaus pieniin kuviin netissä. Yrität saada selvää, yrität nauttia yksityiskohdista --> klikkaat --> kuva aukeaa toisessa palvelussa --> klikkaat sitä uudestaan ja se nousee aivan yhtä pienenä uuteen ikkunaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka ei osaa kävellä tien oikeaa puolta. Ja vielä erityisesti he, jotka eivät älyä edes väistää vaikka heitä kohti kävelee päättäväisesti, ns, koulutusmielessä. Ei, melkein aina joutuu itse kuitenkin aina antamaan periksi ja väistämään. Prkl.
Tämä ärsyttää minuakin suunnattomasti. Itse asiassa niin paljon, että kävelen suoraan päin jos se väärän puolen kävelijä ei tajua väistää. Periksi antaminen ärsyttäisi kaikkein eniten.
Ärsyttää myös kapealla jalkakäytävällä rinnakkain kävelevät ihmiset, joista kumpikaan ei tee elettäkään väistääkseen. No enpä sitten tee itsekään. MÄISKIS. Ja sitten se törmännyt tiuskaisee "eikö voi yhtään väistää?". No niinpä?!
Tiedätte varmaan, että liikennesääntöjen mukaan ihminen saa kävellä yhtä hyvin vasemmassa laidassa kuin oikeassakin? Ei ehkä kannattaisi kouluttaa muita, jos on itse väärässä.
Kaltaistesi ihmisten takia tähän pitäisi olla laki, koska kaikilta ihmisiltä ei näköjään vaan onnistu muiden huomioon ottaminen ja sujuvampi (ennen kaikkea turvallisempi) liikkuminen. Huomaa muuten, että ajokortilliset osaavat kävellä sitä oikeaa laitaa. Ja kyllä suurin osa ilman ajokorttiakin olevista, mutta sitten on se hemmetin ärsyttävä murto-osa, joka hankaa vastaan.
Kai te hyvät ihmiset puhutte tässä jalkakäytävistä/kevyen liikenteen väylistä? Jos kävellään autotien laitaa, niin silloin vasempaan reunaan, sanoo sekä terve järki että laki. Ehkä olettekin niitä itseäni hiukan ärsyttäviä tapauksia, jotka kävelevät autotien oikeaa reunaa tiukasti silmiin tuijottaen ja väistämättä vastaan minun hölkkäillessäni vasenta? Yleensä väistän hymyillen keskemmälle jos sen pystyy turvallisesti tekemään ja pyörätielle tultaessa siirryn oikeaan reunaan sädekehä kiiltäen, mutta aiheuttaa kyllä aiheen mukaisen pikkuruisen ärsytyksen tuommoinen. :D
Se, kun aamukiireessä laitat nappikorviksia ja sormissa on vielä naamarasvaa tms, ja tausta/koko koru luiskahtaa käsistä ja kierii a) lavuaarin viemäriin b) lattiakaivoon c) pyykkikoneen alle d) toiseen ulottuvuuteen. Koska on kiire, otat korvaan jo ehtineen parin puolikkaan pois, nappaat toiset korvikset takataskuun että laitat ne myöhemmin, unohdat että ne ovat siellä ja pudotat ne työpaikalla vessanpönttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaltaistesi ihmisten takia tähän pitäisi olla laki, koska kaikilta ihmisiltä ei näköjään vaan onnistu muiden huomioon ottaminen ja sujuvampi (ennen kaikkea turvallisempi) liikkuminen. Huomaa muuten, että ajokortilliset osaavat kävellä sitä oikeaa laitaa. Ja kyllä suurin osa ilman ajokorttiakin olevista, mutta sitten on se hemmetin ärsyttävä murto-osa, joka hankaa vastaan.
Kai te hyvät ihmiset puhutte tässä jalkakäytävistä/kevyen liikenteen väylistä? Jos kävellään autotien laitaa, niin silloin vasempaan reunaan, sanoo sekä terve järki että laki. Ehkä olettekin niitä itseäni hiukan ärsyttäviä tapauksia, jotka kävelevät autotien oikeaa reunaa tiukasti silmiin tuijottaen ja väistämättä vastaan minun hölkkäillessäni vasenta? Yleensä väistän hymyillen keskemmälle jos sen pystyy turvallisesti tekemään ja pyörätielle tultaessa siirryn oikeaan reunaan sädekehä kiiltäen, mutta aiheuttaa kyllä aiheen mukaisen pikkuruisen ärsytyksen tuommoinen. :D
Minä kyllä kävelen kevyen liikenteen väylällä ihan missä kohtaa haluan. Osaan ohittaa vastaantulijan asiallisesti. Mutta jos huomaan että vastaantulija on päättänyt olla väistämättä ihan vain ärsyynnyksissään kun en kävele ”oikein”, en väistä. Jos törmätään, niin sitten törmätään. Minun luut kestää kyllä. En sitten kyllä tiuski, naureskelen vaan toisen rajoittuneelle kävelysäännölle.
Silmälasien puhtaanapito 😡Aina linssit täynnä roiskeita ja vaikka millä hinkkaat niin törky vaan leviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä kävelen kevyen liikenteen väylällä ihan missä kohtaa haluan. Osaan ohittaa vastaantulijan asiallisesti. Mutta jos huomaan että vastaantulija on päättänyt olla väistämättä ihan vain ärsyynnyksissään kun en kävele ”oikein”, en väistä. Jos törmätään, niin sitten törmätään. Minun luut kestää kyllä. En sitten kyllä tiuski, naureskelen vaan toisen rajoittuneelle kävelysäännölle.
Tämä😂 Ihmeellisen monet ovat niin ahdistuneen rajoittuneita, että kävelytien toisella puolella kävelykin suututtaa. Raukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä😂 Ihmeellisen monet ovat niin ahdistuneen rajoittuneita, että kävelytien toisella puolella kävelykin suututtaa. Raukat.
Tulisivat tunturiin tuommoiset.
Kun Stadin keskustassa EI OSATA PARKKEERATA! SIIS: Auton takapuskuri SAA OLLA KIINNI suojatiessä. EI SIIS jätetä sellaista epämääräistä metrin tyhjää tilaa. Auton eteen täytyy jättää ENNEN SUOJATIETÄ se n. 5 metriä, mutta EI PORTTIKONGIN eteen!!!!
Näin useampi saa autonsa parkkiin hermojaan menettämättä.
KIITOS!
Kun radiokuuluttajat puhuvat levyjen päälle. Luulisi että saavat höpöttää muutenkin ihan tarpeeksi.