Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pätkäpaasto 16:8 - kokemuksia

Vierailija
13.11.2017 |

Ajattelin aloittaa paastoamisen ihan sen takia että a) tarvitsisi laihtua b) terveyden kannalta myös pitäisi olla hyvä asia, veriarvot jne. Onko täällä av:ssä kokemuksia kyseisestä paastomuodosta? Olen itse asiassa tiedostamattani harrastanut tätä enemmän tai vähemmän joskus sinkkuaikoina. Usein viikonloppuisin söin ekan kerran vasta iltapäivällä ( en ole koskaan ollut aamupalaihmisiä, vasta nyt vanhemmiten lasten myötä tuo tapa on tullut ja tuntuu olevan vaikea päästä siitä eroon ), tai iltaisin menin nälkäisenä nukkumaan kun kaapissa ei ollut mitään syötävää :) ( juu, tosi järkevää mutta eipä ollut paino-ongelmiakaan ) ja usein söin vasta lounaan töissä klo 11. Eli useinkin tuli 16 tuntia paastoa tai ylikin.

Omalle elimistölle siis sopi(i) nuo pitkät ruokailuvälit, vaikka silloin aina tuputettiin että pitää syödä usein ja pieniä annoksia. Joo, toiset tarvitsee koko ajan ruokaa, minä en. Olen väkisin opetellut säännölliset ruokarytmit, mutta voisin hyvinkin opetella niistä taas pois koska en voi huonosti tms jos olen pitkään syömättä.

Onko täällä kokemusta kyseisestä paastotavasta? onko paino pudonnut?

Kommentit (2821)

Vierailija
1821/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mielestäni ilkeä kultaseni <3 minä olen noudattanut normaalia ruokavaliota. Kuten varmaan tiedät, että se pitäisi olla selvää jo koulussa kun käydään läpi terveellistä ravintoa. Laihdun luonnostani nopeasti. Ei ole minun vikani jos olen saanut sellaiset geenit. 13kg ja 6kk. Ja olen ylpeä. tulen nauramaan teille paastoajille 😂 eihän tuollaista käytöstä ole edes lastentarhassa. Alkuperäinen viestini oli asiallinen. Te tässä hyökkäätte. Kun en usko tuohon paasto systeemiin.

Vierailija
1822/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moni ei siis laihdu? Mikä järki koko touhussa sitten on? Mitäpäs jos menisitte vaikkapa hyvän syömisen verkkokursseille. Sellaisiakin pidetään. Ovat maksuttomia ja hyödyksi tänä aikana kun moni syö todella huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnea2 kirjoitti:

Onkohan ummetus normaalia alussa? Maanantaina aloitin 16:8 pätkäpaastoilun, ruokailut on 12-20 välillä. Normaalisti aineenvaihdunta ollut mulla lähes kellontarkkaa, mutta muuttui kun aamupala jäänyt pois.

Ei ole.  Elimistö saattaa kuitenkin reakoida uusista asioista omalla tavallaan.  Pidä kuitenkin huoli jatkossakin tutuista kuidun lähteistä tai korvaa ne vastaavilla muilla tuotteilla.  Mikäli vahva aamukahvi on saanut sinut juoksemaan wc:hen niin sen aiheuttaa se kahvi eikä niinkään pidenmmät ruokailuvälit joihin olet siirtynyt.  Mitään ruokiin liittyvää muutosta 8/16 pätkäpaasto ei edellytä, saa syödä kaikkea mikä on aikaisemminkin ollut mieleistä.  Rytmin muutos koskee vain sitä, että jatkat ruokailua vain sen 8h aikaikkunan puitteissa.  Jokaisen pitää kuitenkin ymmärtää, ettei rajaton valinta voi olla pelkkää karkkia, höttöhiilaria, limsaa, alkoholia, tmv.  Vaan tarkoittaa kunnon ravintoa/ruokaa jolla edistämme jatkossakin terveyttämme ja voimme hyvin. Välipalat jää automaattisesesti pois, kun mitään näläntunnetta / tapa /tottumis-syömiseen ei tunne tarvetta.  Toivottavasti löydät tämän helpon, tressittömän, aikaa säästävän ruokarytmin tuomat hyvä puolet.  Tsemppiä 

Kiitos tsempeistä! Aamukahvista pidän kiinni henkeen ja vereen, siitä ei kiikasta :) Nyt jäi puolivahingossa kaikki leipä mulla syömättä, kun skippaan aamu- ja iltapalat. Se onkin mulla ollut aina kunnon kuitupitoista eli kannattanee katsoa, että saan päivän mittaan tarpeeksi kuitua. Sokerisia ruokia ja höttöjä en syö muutenkaan, vaan perusterveellisesti. Mutta tänä aamuna toimi jo vatsakin :) Mutta nukkunut olen tällä viikolla huonommin ja ollut normaalimpia kovempi jano. Muuten ihan hyvä olo. Eiköhän olotila talsoitu vähitellen. 

Vierailija
1824/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnea2 kirjoitti:

Onkohan ummetus normaalia alussa? Maanantaina aloitin 16:8 pätkäpaastoilun, ruokailut on 12-20 välillä. Normaalisti aineenvaihdunta ollut mulla lähes kellontarkkaa, mutta muuttui kun aamupala jäänyt pois.

Tarkoitat varmasti kuitenkin suolentoimintaa.  Alussa tosiaan saattaa kroppa reagoida juurikin noin. Vältä liiallista proteiinin ja sokerin syöntiä. Jospa se sitten alkaa sujua.

Jep, suolentoimintaa tarkoitan :) Tänään jo alkanut toimia. Yritän lisätä kuituja nyt kun kuitupitoiset leivät ja myslit jäänyt pois ruokavaliosta aamu- ja iltapalan skippauksen myötä. Sokerisia ja epäterveellisiä ruokia vältän muutenkin. 

Vierailija
1825/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta seuraaja. kirjoitti:

Ja moni ei siis laihdu? Mikä järki koko touhussa sitten on? Mitäpäs jos menisitte vaikkapa hyvän syömisen verkkokursseille. Sellaisiakin pidetään. Ovat maksuttomia ja hyödyksi tänä aikana kun moni syö todella huonosti.

Ärsyttää miten tyhmiä ihmiset on. Ei ylipaino johdu siitä useinkaan ettei tiedä mitä syödä.

Olen ollut elämästäni 39 v hoikka, himourheilija, olin kilpaurheilija sm-tasolla. Olen siis 95% ajasta ollut HOIKKA ja todellakin tiedän miten pitää syödä.

Nelikymppisenä tuli todella vaikea raskaus kaikine komplikaatioineen, paha ra-si, kilppari, ennenaikaisen synnytyksen uhka, pakkomakuu-lepo.

Lihoin 20kg ja aineenvaihdunta sekaisin.

Nyt raskaudesta 1,5 v ja olen edelleen ylipainoinen. Syön oikein, lasken kalorit, urheilen 6 päivänä viikossa. Silti paino ei tipu. Teen kaiken oikein, ei vaan tipu.

Olen satavarma että ruokani ja urheiluni on paremmalla tolalla kuin tuon viisastelijan jota lainasin. Eikä tippunut paino tuolla 16:8 diettilläkään.

Vierailija
1826/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta seuraaja. kirjoitti:

Ärsyttää miten tyhmiä ihmiset on. Ei ylipaino johdu siitä useinkaan ettei tiedä mitä syödä.

Olen ollut elämästäni 39 v hoikka, himourheilija, olin kilpaurheilija sm-tasolla. Olen siis 95% ajasta ollut HOIKKA ja todellakin tiedän miten pitää syödä.

Nelikymppisenä tuli todella vaikea raskaus kaikine komplikaatioineen, paha ra-si, kilppari, ennenaikaisen synnytyksen uhka, pakkomakuu-lepo.

Lihoin 20kg ja aineenvaihdunta sekaisin.

Nyt raskaudesta 1,5 v ja olen edelleen ylipainoinen. Syön oikein, lasken kalorit, urheilen 6 päivänä viikossa. Silti paino ei tipu. Teen kaiken oikein, ei vaan tipu.

Olen satavarma että ruokani ja urheiluni on paremmalla tolalla kuin tuon viisastelijan jota lainasin. Eikä tippunut paino tuolla 16:8 diettilläkään.

Tuossa oli paha typo eli tuli ra-di, ei ra-si ;)

1827/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa laihtua pysyvästi paasto ei auta, parasta on syödä usein pieniä annoksia sekä juoda vettä, Lopetin saunakaljat, laihduin 8 kiloa, join kahdesti viikossa six pacin.

Paasto ei sovi kaikille. Koska paasto vaikuttaa insuliini- ja verensokeritasoihin, diabeetikkojen tulisi olla varovaisia paaston kanssa. Paasto ei sovi myöskään sydänsairaille, raskaana oleville, imettäville, alipainoisille, syömishäiriöistä kärsiville tai kärsineille tai lapsille ja vanhuksille.

Vierailija
1828/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin 16:8 pätkäpaaston vuoden alussa. Eka kuukausi oli myös tipaton ja täysin herkuton. Laihduin kuukaudessa 5kg. Sen jälkeen olen hieman höllännyt, viikonloppuna juon viiniä ja syön pitsaa yms. myös ruokaikkunan sulkeutumisen jälkeenkin. Nyt paino tippunut kaikkiaan lähes 10 kg (bmi 21,5).

Olen todella tyytyväinen!

Vierailija
1829/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin kuukauden verran. Hyvää tuossa oli se, että nälän tunne yksinkertaisesti väheni päivän aikana. Negatiivista itselleni olivat aamut, jolloin oli yleensä vähän huono olo (ei välttämättä nälkäinen, mutta huono). Lisäksi aineenvaihdunta meni jotenkin sekaisin ja ihmeellistä vatsavaivaa oli jatkuvasti. Painossa ei tapahtunut merkittävää muutosta.

Vierailija
1830/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas vanhus kirjoitti:

Jos haluaa laihtua pysyvästi paasto ei auta, parasta on syödä usein pieniä annoksia sekä juoda vettä, Lopetin saunakaljat, laihduin 8 kiloa, join kahdesti viikossa six pacin.

Paasto ei sovi kaikille. Koska paasto vaikuttaa insuliini- ja verensokeritasoihin, diabeetikkojen tulisi olla varovaisia paaston kanssa. Paasto ei sovi myöskään sydänsairaille, raskaana oleville, imettäville, alipainoisille, syömishäiriöistä kärsiville tai kärsineille tai lapsille ja vanhuksille.

Tämä mielipide (lainattu) on oiva esimerkki, sinullekin 13kg laihtunut.  Kirjoitus on sivistyneen henkilön joka tietää mistä kirjoittaa.  Hän ei kirjoita ilkeyksiä, eikä pilkkaa toisten valintoja.  Kirjoituksessa kaikki on täyttä totta.  Aikuisten valinnat on ihan omia/vapaaehtoisia.  Ketään ei ole pakotettu tai houkuteltu mukaan.  Kyllä me kannustetaan, koska se on kaunis tapa täällä av:lla.  Mikäli halutaan voidaan myös ottaa kantaa, mikäli osataan pyritään kysyttäessä auttamaan.  Netistä löytyy kuitenkin valtavasti tietoa juuri 8:16 pätkäpaastoon liittyen, joten tämän keskustelupalstan varassa ei kenenkään kiinnostuneen tai aloittelijan tarvitse olla.  Tein pitkän lenkin, kauniista ilmasta nauttien, luontoakin tiirailin.  Nyt vähän vilvoittelen saunomisen jälkeen.  Illemmalla sitten punaviiniä parvekkeella istuskellessa ja keskustellessa mukavia.  Saatan katsoa vaikka Sohvaperunat ohjelman.  Mahtavaa loppuviikkoa kaikille.  ☀️😘

Vierailija
1831/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle 16/8 ei oo vaikeaa, ei oo huono olo, ei oo nälkä. Tämä on kaikista paras elämäntapa mulle, koska ei tarvitse napostella (ei tee mieli), alkoholi on jäänyt tyystin pelkkiin oikeisiin juhlatilanteisiin, makeanhimo on kadonnut, olen paljon energisempi ja virkeämpi, yksinkertaisesti voin todella hyvin.

Olen elämässäni laihduttanut vaikka millä metodeilla, mutta 16/8 en koe olevan laihdutuskuuri enkä mikään muukaan kuuri. Se on simppeli tapa parantaa elämänlaatua.

Kalorivajetta syntyy, kun kaikki turha mussuttaminen jää pois ja liikunta tuntuu vihdoin taas mielekkäältä, joten samalla laihtuu, kun edistää terveyttään. Ruokavalintoihin on kiinnitettävä huomiota, että saa kaikki tärkeät rakennusaineet, mutta niinhän se pitäisi olla kaikissa muissakin elämäntavoissa.

Tottakai tämäkään ei ole kaikkien juttu eikä sovi kaikille. Metsään voi mennä monella tapaa. Mutta eipä ole mikään muukaan ruokailurytmi kaikkien maailman ihmisten juttu, oma juttunsa pitää löytää.

Vierailija
1832/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testasin kuukauden verran. Hyvää tuossa oli se, että nälän tunne yksinkertaisesti väheni päivän aikana. Negatiivista itselleni olivat aamut, jolloin oli yleensä vähän huono olo (ei välttämättä nälkäinen, mutta huono). Lisäksi aineenvaihdunta meni jotenkin sekaisin ja ihmeellistä vatsavaivaa oli jatkuvasti. Painossa ei tapahtunut merkittävää muutosta.

Itsellä taas kaikki toiminnalliset vatsahäiriöt ovat pätkällä pahaa unta, mutta suoli toimii kuin unelma säännöllisesti.

Vierailija
1833/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle 16/8 ei oo vaikeaa, ei oo huono olo, ei oo nälkä. Tämä on kaikista paras elämäntapa mulle, koska ei tarvitse napostella (ei tee mieli), alkoholi on jäänyt tyystin pelkkiin oikeisiin juhlatilanteisiin, makeanhimo on kadonnut, olen paljon energisempi ja virkeämpi, yksinkertaisesti voin todella hyvin.

Olen elämässäni laihduttanut vaikka millä metodeilla, mutta 16/8 en koe olevan laihdutuskuuri enkä mikään muukaan kuuri. Se on simppeli tapa parantaa elämänlaatua.

Kalorivajetta syntyy, kun kaikki turha mussuttaminen jää pois ja liikunta tuntuu vihdoin taas mielekkäältä, joten samalla laihtuu, kun edistää terveyttään. Ruokavalintoihin on kiinnitettävä huomiota, että saa kaikki tärkeät rakennusaineet, mutta niinhän se pitäisi olla kaikissa muissakin elämäntavoissa.

Tottakai tämäkään ei ole kaikkien juttu eikä sovi kaikille. Metsään voi mennä monella tapaa. Mutta eipä ole mikään muukaan ruokailurytmi kaikkien maailman ihmisten juttu, oma juttunsa pitää löytää.

Voi, että tämä sun kirjoitus on hyvä.  Tämänkaltaista olenkin jo ehtinyt kaivata.  Itse aloitin 8:16 pätkäpaaston tämän keskusteluketjun innostamana 2018, ja tiesin jo aloittaessani, ettei kyseessä ole dieetti tai pelkästään painon pudotusta, vaan todella syvällisempi vaikutus kohdistuu ihmisen kropan sisällä oleviin elimiin.  Vaikeaa on ollut se, kun ihmiset pettyy jos odotukset painoon liittyen ei toteudu.  Mulla on tapahtunut jotain, mitä en itsekään ymmärrä, vanhat pieneksi jääneet kaappiin unohtuneet vaatteet istuvat kuin "ennen vanhaan", eli hyvin.  Olen vaatehankinnoissa ollut yllättävän "järkevä", mitään pintamuotia ei kaapistani löydy, vaan aika tavallista/ajatonta.  Mitään ongelmia en ole kokenut paastoajasta, ihan luontevasti on mennyt ja elimistö saa riittävän lepotauon jonka se hyvinhoidetusta työstään ansaitsee.  😸

Vierailija
1834/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, täälläkin kulttimeno jo. Jos joku sanoo, että ilman paastoilua voi laihtua, hyökkäyään kimppuun. Sitä se nälkä tekee. :D

Voipi olla sulle yllätys, mutta nälkää ei ole, kunhan syö kuten kuuluukin, jokaisella aterialla vatsansa täyteen.  Ei ali/yli, liian täytenä on kurja olla ja liian vähällä on vielä kurjempi olo.  Kovasti sinuakin kiehtoo tämä palsta, et muuten olisi tullut tai kommentoinut.  Mikäli itse "eksyn" keskusteluun joka ei yhtään kiinnosta/kosketa aiheen tai tason (kiroilun ymv,) takia, poistun keskustelusta.  Niin helppoa se on.  Kun löytää keskustelun joka kiinnostaa, se rentouttaa /viihdyttää ja estää stressiä, eikä aiheuta verenpaineen nousua.  🤗 Halaukset täältä ruudun takaa, teille kaikille ja teille kaikille, jotka syystä tai toisesta voitte huonosti.  Korona hallitsee meitä vielä pitkään, mutta yritetään silti parhaamme mukaan elää sovussa itsemme ja palstalla käyvien kanssa.  Mehän olemme toisillemme tuntemattomia tai sitten voimme olla vaikka (tuttuja) naapureitakin. 🤗  

Vierailija
1835/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystalon työterveyslääkäri:Lääkäri Mikael Kivivuori

Vierailija
1836/2821 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippuu paino, kun en syö klo 18 jälkeen. Seuraava ateria aamulla klo 7.30. Lisäksi pitää makeaa vähän rajoittaa eli ei joka pv namuja/pullia. Pudotettavaa on n 4kg, kertyivät kun en talven aikana paljon liikkunut, salikortti jäädytetty koronan takia. Varmaan putoaa enemmänkin, jos on reilusti ylipainoa. Olen normaalipainoinen mutta haluan sopia entisiin vaatteisiin.

Vierailija
1837/2821 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä kellään muulla sellaista ongelmaa että kun on pitkään syömättä , niin henki alkaa haista ihan mädäntyneelle paskalle? Itsellä haju tulee jo 6 tunnin syömättömyyden jälkeen. Vika ei ole hampaissa, ne on täysin ehjät, ientulehdustakaan ei ole. Kielenkin harjaan joka päivä perusteellisesti. Se haju tulee aina vatsasta, mahahapot tai joku haisee, koska haju lähtee syömisen jälkeen. Olen peittänyt aiemmin hajua ksylitolipurkalla, mutta juuri luin että se ei ilmeisesti olekaan suosittua paaston aikana vaan katkaisee paaston.  Millä hajun voisi peittää? Veden juontikaan ei auta kuin viideksi minuutiksi ja sitä pitää juoda silloinkin paljon eli saa vesimyrkytyksen, jos koko ajan litkii moisia määriä.  Tällä hetkellä toki julkisilla paikoilla voi hajun peittää maskilla muilta, mutta maski päässä sitä hajua joutuu haistelemaan vielä enemmän itse ja se haju on oksettava. Kotona ei myöskään voi tai no ei huvita pitää maskia. 

Vierailija
1838/2821 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kellään muulla sellaista ongelmaa että kun on pitkään syömättä , niin henki alkaa haista ihan mädäntyneelle paskalle? Itsellä haju tulee jo 6 tunnin syömättömyyden jälkeen. Vika ei ole hampaissa, ne on täysin ehjät, ientulehdustakaan ei ole. Kielenkin harjaan joka päivä perusteellisesti. Se haju tulee aina vatsasta, mahahapot tai joku haisee, koska haju lähtee syömisen jälkeen. Olen peittänyt aiemmin hajua ksylitolipurkalla, mutta juuri luin että se ei ilmeisesti olekaan suosittua paaston aikana vaan katkaisee paaston.  Millä hajun voisi peittää? Veden juontikaan ei auta kuin viideksi minuutiksi ja sitä pitää juoda silloinkin paljon eli saa vesimyrkytyksen, jos koko ajan litkii moisia määriä.  Tällä hetkellä toki julkisilla paikoilla voi hajun peittää maskilla muilta, mutta maski päässä sitä hajua joutuu haistelemaan vielä enemmän itse ja se haju on oksettava. Kotona ei myöskään voi tai no ei huvita pitää maskia. 

Ai niin ja lisään vielä tähän että itse joudun siis toteuttamaan paastoa niin, että välttelen päivällä pitkään syömistä, jotta voin syödä illalla. Muuten en saa unta tai nukun todella huonosti, jos olen esim. klo 18 jälkeen syömättä. 

Vierailija
1839/2821 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä jolla hengitys haisee.  Voisitko kertoa vähän enemmän siitä mitä syöt ja kuinka kauan olet 8:16 pätkäpaastolla ollut.  Otan nyt kantaa ongelmaasi alla olevalla lempiaiheellani. Itse olen äärettömän kiinnostunut kaikenlaisesta hyvinvoinnista mihin vain ikinä voin itse vaikuttaa.  Nykyisin on tiedossa jo enemmän asioista jotka haittaavat suoliston toimintaa.  Jos ruokailujen välissä ei ole kunnon pausseja, ruuansulatuselimistö voi joutua kummalliseen tilanteeseen.  Tätä prosessia avaa lääkäri, tutkija  Giulia Enders teoksessaan Suoliston salaisuus (Otava).  Syöty ruoka päätyy ensin mahalaukkuun ja sieltä pitkällematkalle ohutsuoleen.  Noin seitsemän metrin pituisessa ohutsuolessa ruokamassa joutuu kovaan käsittelyyn.  Ohutsuoli hakkaa ja survoo ruokamassaa.  Massa siirtyy koko aja vääjäämättömästi eteenpäin suolessa.  Liharuokaa ohutsuoli joutuu sulattamaan paljon pidempään kun kasvisvoittoista ruokaa.  Kuitupitoinen ruoka antaa suolelle sen tarvitsemaa jumppaa, joka pitää yllä suolen toimintakykyä.  Kun ruokamassa on kulkenut suoliston läpi, ohutsuoli alkaa puhdistaa itse itseään.  Tällainen puhtaus on oleellista sen toiminnalle.  Keskimääärin kaksi tuntia ruuansulatuprosessin jälkeen ohutsuolen sisällä on putipuhdasta eikä siellä haisekaan juuri miltään.  Merkkinä tästä siivouksesta on mahan kurina.  Siivous loppuu kuitenkin aina täysin, jos ihminen alkaa syödä.  Jos siis napostellaan usein jotain, ei ohutsuoli saa milloinkaan aikaa siivota itseään kunnolla  Tämä ei ole ihannetila.  Jotkut ravitsemustieteilijät suosittelevat aterioiden väliin jopa viittä tuntia, jotta ohutsuoli saa välillä tehtyä kunnon siivouksen.  Tässä ei ole ihan kaikki mitä olen lainannut joko IL, IS tai HS:n terveysuutisista.  Pahoittelen, tarkistan vielä tarkemmin tietolähteen.    

Vierailija
1840/2821 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukseni viestiin "sinä jolla hengitys haisee" on Iltalehden terveys/elintavat sivulta.  Siellä on myös mielenkiintoinen juttu jossa Professori kokeili 8/16-dieettiä ja hämmästyi.  Suolisto rauhoittui, uni parani ja paino asettui. Tåmä tiedoksi teille jotka janoatte lisää tietoa 8/16 aihetta koskevaan.  Mielestäni kaikki ennakkotieto on tarpeen ennen kuin hyppää uuteen kokeiluun, niin pettymyksetkin voivat jäädä lievemmiksi.  Ei turhaan sanota, että tieto on valttia, siitä on meille kuitenkin hyötyä.  Silloin osaat ohittaa tarkoitusperäiset trollaukset, kun itse kerrot omista kokemuksista muille av:lla.