Sairaspoissaolot töistä
Olen todella huono olemaan pois töistä,vaikka olisin kipeä. Suuri syy taitaa olla, se että olen ollut yrittäjänä pitkään aiemmin ja aina oli mentävä töihin,vaikka olis mikä ollut. Toinen syy on ehkä se, että myöhemmin olin töissä missä poissaolo aiheutti harmia monelle muulle,joten sitä meni herkästi vaikka pää kainalossa töihin.
Olen siis aniharvoin saikkupäivällä. Viime viikolla loppuviikolla sinnittelin töissä kuumeisen olon kanssa. Mainitsin sitten pomolle hänet nähdessäni, että on surkea ja kuumeinen olo ja että korvaa vihloo välillä. Pomo siihen, että "no se on varmaan se sama mikä mulla oli viime viikolla": Tuli jälleen sama tunne mikä joskus ennenkin samanlaisesta lausahduksesta eli pomo viestii, että olen itse ollut silti töissä. No sinnittelin sitten torstain ja perjantain, mutta edelleen on hotelo olo. Päätä särkee, silmiä särkee ja tuntuu kuumeiselta. Kuumetta ei varmaan ole, mutta sellainen vilu on.
Miksi siitä pitää kokea niin hirveää syyllisyyttä, jos on kipeänä pois töistä? Etenkin,kun tällä hetkellä työni on sellaista, että osin voin hoitaa sen kotoakin ja pystyn järjestelemään niin ettei pari päivää kaada kenenkään maailmaa täällä töissäkään.
Sitten on ihmisiä,jotka on ihan mistä sattuu syystä pois.
Kommentit (3)
Olet ollut liian kiltti ja tunnollinen. Siinä se. Siksi pomosi olettaa jo sinun hoitavan työsi sairaanakin. Voit muuttaa suuntaa. Sanot suoraan, olo huono ja lähden kotiin sairastamaan. Et kysy lupaa saatko sairastaa kotona. Siihen ei tarvita pomon lupaa! Jos helpompi jäädä sairastamaan todistuksen turvin, hae se lääkäristä eka sairas päivästä eteenpäin.
Typeryyttähän tuo on, että kipeenä käy töissä. Jos et itsestäsi välitä, entä työkaverit perheineen?
Sairastutat heidät. Osa sitten joutuu olemaan pidempään pois, kun taudit toimivat eritavalla kullakin. Hyvässä lykyssä, joku joutuu olemaan pois pitkään. useamman lapsen sairastaessa.
Sitten taas valitetaan lapsiperheistä ja turhaan saikuttajista, vaikka itse olisitkin taudin kiertoon.
On väärin myös työnantajaa kohtaan, että teet työt sairaana puolivillaisesti.
En osaa vastata. Pitäisi olla itselleen parempi, huolehtia paremmin omasta terveydestä. Se, että jotkut saikutta turhaa, sille ei itse voi mitään eikä sitä kannata miettiä. Tulee turhaan huono mieli.