Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätkäpaasto 16:8 - kokemuksia

Vierailija
13.11.2017 |

Ajattelin aloittaa paastoamisen ihan sen takia että a) tarvitsisi laihtua b) terveyden kannalta myös pitäisi olla hyvä asia, veriarvot jne. Onko täällä av:ssä kokemuksia kyseisestä paastomuodosta? Olen itse asiassa tiedostamattani harrastanut tätä enemmän tai vähemmän joskus sinkkuaikoina. Usein viikonloppuisin söin ekan kerran vasta iltapäivällä ( en ole koskaan ollut aamupalaihmisiä, vasta nyt vanhemmiten lasten myötä tuo tapa on tullut ja tuntuu olevan vaikea päästä siitä eroon ), tai iltaisin menin nälkäisenä nukkumaan kun kaapissa ei ollut mitään syötävää :) ( juu, tosi järkevää mutta eipä ollut paino-ongelmiakaan ) ja usein söin vasta lounaan töissä klo 11. Eli useinkin tuli 16 tuntia paastoa tai ylikin.

Omalle elimistölle siis sopi(i) nuo pitkät ruokailuvälit, vaikka silloin aina tuputettiin että pitää syödä usein ja pieniä annoksia. Joo, toiset tarvitsee koko ajan ruokaa, minä en. Olen väkisin opetellut säännölliset ruokarytmit, mutta voisin hyvinkin opetella niistä taas pois koska en voi huonosti tms jos olen pitkään syömättä.

Onko täällä kokemusta kyseisestä paastotavasta? onko paino pudonnut?

Kommentit (2821)

Vierailija
1541/2821 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-mummo kirjoitti:

Tarvitseeko jokaisessa yksittäisessä viestissä mainita että on 68v, 41kg ja 156cm.

Aivan, pyydän anteeksi kun en tullut ajatelleeksi sen ärsyttävän. Ei ollut tarkoitukseni, vaan ajattelin että

jos lukijoissa on laihduttamaan pyrkijöitä, se antaisi innostusta kun olen itse myös pätkäpaastoilija ...Napostelukilot ongelmana myös minulla! Pätkäpaastolla napostelusta tullut historiaa!

Hyvää vaihtuvaa vuotta ja vielä kerran anteeksipyyntö mielipahasta!

Vierailija
1542/2821 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paastoilijoilla vaikuttanut kuukautisiin mitenkään? Huomasin itse että menkat ovat jotenkin runsaammat sekä sellaista "limaa" tulee enemmän kuin ennen. Kokoajan on myös kova nälkä, ilmeisesti täytyy kuukautisten aikana tankata vähän enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/2821 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan teillä meni, että alkoi näkyä vaa'assa tai ympärysmitoissa ? Itsellä nyt viikko takana, on ollut oikeastaan aika helppoa, mutta minkäänlaisia tuloksia ei ole havaittavissa. 

Vierailija
1544/2821 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun pyhinä söin vuorokauden ympäri ja nyt taas palaillaan. Vyötäröltä lähtenyt 10 cm. Tykkään. Kun vielä tuo mahakumpukin kapenisi, nyt sentit on lähteneet sivulta. Edestäpäin katsottuna olen hoikistunut, sivusta katsottuna en 😅

Vierailija
1545/2821 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan teillä meni, että alkoi näkyä vaa'assa tai ympärysmitoissa ? Itsellä nyt viikko takana, on ollut oikeastaan aika helppoa, mutta minkäänlaisia tuloksia ei ole havaittavissa. 

Tämä on enemmänkin elämäntapa, kuin laihdutus pelkästään...Tulokset huomaa vasta viikkojen kuluttua

ja etenkin jos painoa ei ole kovin paljoa pudotettavana. Itselläni ei ole ollenkaan tarve laiduttaa, mutta

on selvästi hyvää oloa tuova paastorytmi. Kyllä se painokin sitten lähtee pikkuhiljaa putoamaan ja myös

tällätavoin elämällä pysyy pois liikakilot. Yleensähän ongelmana ei ole titääkseni niinkään usein painon

pudottaminen, mutta kilot tulevat takaisin jos elämäntapa ei muutu siitä kun niitä kiloja on kertynyt.

Maltti on valttia tässäkin !

Vierailija
1546/2821 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä viikon ajan. Alkaa luomat poistua . Kasviskeittoa viikko sen jälkeen menee nälän tunne .

Vierailija
1547/2821 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kirjoitti:

Vettä viikon ajan. Alkaa luomat poistua . Kasviskeittoa viikko sen jälkeen menee nälän tunne .

???  Nyt lyö tyhjää...Mitä haluakaan kertoa?  Teksti ei oikein auennut...

Vierailija
1548/2821 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa takana ja -3kg😊

Vierailija
1549/2821 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin pätkäpaaston tammikuun ensimmäisenä ja paino on pudonnut jo 3 kg.  Olen hiihdellyt tyhjällä vatsalla eikä tee edes tiukkaa.

Tämä on helppo systeemi.

Vierailija
1550/2821 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin keskiviikkona pätkäpaaston, nyt on lauantaiaamu ja -2 kg.

Tämä ei ole ollenkaan vaikeaa. Syön ainoastaan välillä 10-18, en yhtään laske mitä syön vaan ihan normaalisti. Päivällinen juuri ennen kuutta (eilen illalla tein kolmen munan munakkaan, täytteeksi parmesaaniraastetta ja tomaattia). Jos illalla kaipaa jotain, juon Soda Steamerilla tekeemääni vissyä, voi mennä parikin pullollista.

Olen huono aamusyömäri, yleensäkin syön aamupalan vasta töissä aamukahvilla 9 maissa, joten tunnin siirto ei tunnu ollenkaan.

Melkein näin olen elänytkin, tosin iltaisin jotain leipää vetänyt tai hedelmiä. Uskomaton vaikutus näin pienellä liikkeellä.

Vierailija
1551/2821 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1550 jatkaa:

Ja liikuntaa en ole lisännyt yhtään, esim. eilispäivänä tein töitä kotona sisällä istuen koko päivän, en käynyt edes ulkona ovesta. Ei vaadi liikuntaa tai sen lisäämistä.

Vierailija
1552/2821 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1550 jatkaa:

Ja liikuntaa en ole lisännyt yhtään, esim. eilispäivänä tein töitä kotona sisällä istuen koko päivän, en käynyt edes ulkona ovesta. Ei vaadi liikuntaa tai sen lisäämistä.

Kyllä liikunta on hyväksi etenkin jos on paljon painoa pudotettavana...Liikunta kiinteyttää, vaikka ei itse

painon laskuun vikuttaisikaan mitenkään. Ja lihas myös auttaa kaloreiden kulutukseen. 

Vierailija
1553/2821 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla alkaa työttömyys ja ajattelin myös aloittaa tämän. Syöttekö 8 tunnin aikana ihan kaikkea?

Vierailija
1554/2821 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen syönyt ihan kaikkea 8 tunnin aikana. Nyt en ole kuukausiin käynyt vaa'alla, vuosi sitten aloitin. Heti alussa tippui viitisen kiloa ja sen jälkeen ei varmaan ole enempää tippunut (olen 57-vuotias nainen). Ylipainoa ei kovinkaan paljon olekaan, mutta toisesta vitosesta vielä luopuisin mielelläni. 

Vaatteista tuntee, että nimenomaan mahan kohdalta on lähtenyt, mikä on tietenkin erittäin hyvä juttu ja sisäelinrasvan vähenemisen merkki.

Halusin nimenomaan toteuttaa tätä niin ettei se vaikuta "liian rajoittavasti" mutta vähentää kuitenkin syödyn ruuan määrää. Helposti sujuu tämä tällä tavalla syödyn ravintomäärän vähentäminen.

Vierailija
1555/2821 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi viikolla alkaa työttömyys ja ajattelin myös aloittaa tämän. Syöttekö 8 tunnin aikana ihan kaikkea?

Itse en ainakaan syö kaikkea....En usko että rajattomasti voi herkkuja ainakaan syödä eikä kannatakkaan!

Melko terveellisesti syön kun syön, koska ravinto on tärkeää saada syönti-ikkunan aikana. 

En ihan usko että painoa jos haluaa pudottaa, voisi mielinmäärin kaikkea syödä.

Vierailija
1556/2821 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin pätkäpaastota pari viikkoa sitten, koska kuulin, että se voi auttaa ärtyneeseen suolistoon. Itselläni oli siis sellainen ongelma, että kun söin paljon ja usein, oli jatkuvasti ilmavaivaa ja välillä se haju oli aivan tolkuttoman paha, ei terve. Tämä ongelma on nyt sitten lähtenyt ja kroppakin tuntuu kiinteämmältä. Ylipainoa mulla ei ole, mutta ihan kiva kiinteytyä. RUoka myös maistuu nyt paremmalta ja ihan kuin energiaakin olisi enemmän.

Vierailija
1557/2821 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein vuoden olen pätkäpaastonnut. Syön klo 10 -18.  Aluksi lähti 11 kiloa neljässä kuukaudessa, nyt ei enää paino putoa, mutta ei tarvitsekaan olen 56kg/164cm. Mutta ei enää närästä! Ennen söin Nexiumia joka päivä, nyt en koko aikana ole tarvinnut refluksilääkettäni. Samoin jaksan koko päivän ilman yhtäkkistä uupumistunnetta, eli verensokeri pysyy tasaisena. Unen tarve on vähentynyt, ennen nukuin klo 24 - 10, nyt ei unta riitä enää kuin puoli kahdeksaan. Nälkää ei ole tarvinnut kärsiä. Syön vähän suklaata ja pullaakin. Olen virkeä ja terve. Tätä on helppo jatkaa lopun elämääni.

Vierailija
1558/2821 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, 8 kk aikana paino on vakiintunut ja syömäikkuna vähän aikaistunut, mutta edelleen sama 8 tuntia. Unentarve n. 7h , eli pirteänä herään joka aamu. 😊

Vierailija
1559/2821 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtenyt nyt kuukaudessa 4,5kg. Syön yleensä klo 12-20, ja viimeinen ateria on ihan tukeva illallinen. Nukkumaan käyn yleensä aina vasta puolen yön jälkeen, siksi ruokailu painottuu iltaan.

Pätkäpaaston lisäksi mulla oli tipaton tammikuu, sekä jätin makeat herkut pois. Pizzaa yms. noutoruokaa on tullut syötyä tavalliseen tahtiin, eli herkuttelua kaikki viikonloput😋

Nyt helmikuussa annan luvan viinille ja laskiaispullille ainakin. Painoa olis kuitenkin vielä tarkoitus pudottaa kolmisen kiloa.

Vierailija
1560/2821 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto 16:8

Vastaus on 2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi