Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätkäpaasto 16:8 - kokemuksia

Vierailija
13.11.2017 |

Ajattelin aloittaa paastoamisen ihan sen takia että a) tarvitsisi laihtua b) terveyden kannalta myös pitäisi olla hyvä asia, veriarvot jne. Onko täällä av:ssä kokemuksia kyseisestä paastomuodosta? Olen itse asiassa tiedostamattani harrastanut tätä enemmän tai vähemmän joskus sinkkuaikoina. Usein viikonloppuisin söin ekan kerran vasta iltapäivällä ( en ole koskaan ollut aamupalaihmisiä, vasta nyt vanhemmiten lasten myötä tuo tapa on tullut ja tuntuu olevan vaikea päästä siitä eroon ), tai iltaisin menin nälkäisenä nukkumaan kun kaapissa ei ollut mitään syötävää :) ( juu, tosi järkevää mutta eipä ollut paino-ongelmiakaan ) ja usein söin vasta lounaan töissä klo 11. Eli useinkin tuli 16 tuntia paastoa tai ylikin.

Omalle elimistölle siis sopi(i) nuo pitkät ruokailuvälit, vaikka silloin aina tuputettiin että pitää syödä usein ja pieniä annoksia. Joo, toiset tarvitsee koko ajan ruokaa, minä en. Olen väkisin opetellut säännölliset ruokarytmit, mutta voisin hyvinkin opetella niistä taas pois koska en voi huonosti tms jos olen pitkään syömättä.

Onko täällä kokemusta kyseisestä paastotavasta? onko paino pudonnut?

Kommentit (2812)

Vierailija
141/2812 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikisellä ravitsemusterapeutilla tai muilla vastaavilla yleisten oppien henkilöillä on aina yksi ja sama mielipide, eli tasainen ateriarytmi, ruokaympyrä jne. Sittenkin jos kommentoisivat pätkäpaastoa niin se olisi melko negatiivissävytteistä. Valtavirtaoppi ei tunnusta pätkäpaaston hyötyjä tai pitää niitä Haittoja isompana. (Ainakin haittoja elintarviketeollisuudelle).

Vierailija
142/2812 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muuten hyvä videoa, samalta tyypiltä löytyy myös muita informatiivisia videoita aiheeseen liittyen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/2812 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä muuten hyvä videoa, samalta tyypiltä löytyy myös muita informatiivisia videoita aiheeseen liittyen.

Tällä kaverilla ei sentään ole roid guttia niin kuin joillakin julkisuuden laihdutus"asiantuntijoilla".

Vierailija
144/2812 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulka on 16. Elokuuta paastopäivä. Hyvin toimii.

Vierailija
145/2812 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellekin sopii, tuntuu omalle keholle luontaiselta rytmiltä. Aamupala on etonut aina ja jo lounasaikaan syöminen teettää aivan järkyttävän väsymyksen iltapäivästä sekä myös lisää näläntunnetta, etenkin makeanhimoa. Näin on kaikin puolin parempi olla. Syön yleensä yhden monipuolisen aterian n. klo. 18-20 sekä iltapalaksi (n. klo 21-23) leipää/hedelmiä/pirtelön. Ihannepainossa pysymisen lisäksi ruokalasku pysyy kohtuullisena ja on pienituloisenakin varaa satsata kunnollisiin raaka-aineisiin.

Vierailija
146/2812 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän kuulostaa hyvältä ja aattelinkin nyt tätä kokeilla! Olen aamuihminen ja aion rytmittää tämän niin, että syön 7-8 aikaan normaalisti aamupalan, lounas klo 11 ja päivällinen sitten klo 15 aikoihin. Siitä selviän kyllä helposti aamuun asti taas. 20kg olis pudotettavaa, mutta kunhan sen ekan 5 kiloakin sais pois niin olis tosi hienoa!

Vierailija
147/2812 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin myös kokeilla!

Aloitan tänään. Ajattelin syödä lounaan eli päivän ekan aterian klo 11. Nyt olen juonut pari kuppia kahvia kauramaidolla (vain vähän k.maitoa). Mikäli tällä systeemillä saan 3-5kg pois, niin olen tyytyväinen :)

Vierailija
148/2812 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää paastotko. Ei ole terveellistä nykyihmiselle. Älkääkä varsinkaan käyttäkö laihdutusmenetelmänä! Kilot voi tulla tosi äkkiä takaisin ja sitten voi tulla tosi paska fiilis.

Vierailija
149/2812 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää paastotko. Ei ole terveellistä nykyihmiselle. Älkääkä varsinkaan käyttäkö laihdutusmenetelmänä! Kilot voi tulla tosi äkkiä takaisin ja sitten voi tulla tosi paska fiilis.

Ennen kuin neuvot muita, selvitä itsellesi, mitä tarkoittaa pätkäpaasto.

Vierailija
150/2812 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari kuukautta melko orjallisesti tällä dieetillä. Kiloja tippui mukavasti 65->61. Nyt otin pari viikkoa rennosti ja söin miten sattuu. Tänä aamuna kävin vaa’alla ja paino oli taas 65kg! Eli parin kuukauden tulos hävisi parissa viikossa. Helppo sillä oli tiputtaa painoa mutta helposti kilot myös palasivat

Vierailija
151/2812 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pari kuukautta melko orjallisesti tällä dieetillä. Kiloja tippui mukavasti 65->61. Nyt otin pari viikkoa rennosti ja söin miten sattuu. Tänä aamuna kävin vaa’alla ja paino oli taas 65kg! Eli parin kuukauden tulos hävisi parissa viikossa. Helppo sillä oli tiputtaa painoa mutta helposti kilot myös palasivat

On se jännä, että ruokavalio, joka lihotti sut 65 kiloiseksi, teki niin myös laihdutuksen jälkeen

Vierailija
152/2812 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siihen entiseen syömiseen ole paluuta laihtumisen jälkeen, jos haluaa, ettei kilot tule takaisin. Tyhmäkin tämän tajuaa.

Vierailija
153/2812 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää oo dieetti vaan tapa syödä, jota olisi tarkoitus noudattaa lopunelämää. Itse ainakin voin niin paljon paremmin nyt, ettei paluuta aamiaiseen ole.

Vierailija
154/2812 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pätkäpaastosin. Laihduin kahdessa kuukaudessa n. 30 kiloa. Mulla oli kyllä ruoka-ikkuna about 6 h, klo 18-24. Siitä on jo kaksi vuotta aikaa, mutta edelleen olen normipainon sisällä.

Vierailija
155/2812 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syötte? Noudatatteko samalla esim, jonkinlaista vähähiilihydraattista ruokavaliota? Rajoitatteko kaloreita?

Vierailija
156/2812 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä syötte? Noudatatteko samalla esim, jonkinlaista vähähiilihydraattista ruokavaliota? Rajoitatteko kaloreita?

Itse en ole kokenut tarvetta rajoittaa kaloreita, sillä kaikki oudot syömishimot (ennen vedin kaikkea rasvasta mättöruokaa iltaisin) on kumma kyllä kadonneet. Olen ottanut tavaksi katkaista paasto mahd terveellisesti eli kasviksia ja proteiinia, ja jotain hyvää rasvaa kohtuudella, niin että tulee kylläinen ja ravittu olo. Hiilareitakaan en tietoisesti pyri rajoittamaan, katson vain että saan joka päivä laadukkaita sellaisia. Jos mun tekee mieli mässyä, esim. munkkia tai jätskiä tai käydä syömässä pizzaa niin teen niin ja nautin siitä, sitten jatkan taas siitä eteenpäin terveellisellä linjalla.

Eli lyhyesti: en rajoita mitään, syön mitä tekee mieli. Tykkään kokata itse ruokani ja etsin hyviä reseptejä. En stressaa kaloreista tai makroista, katon vaan että saan sitä proteiinia ja kasviksia ja rasvaa kuitenkin jonkin verran joka päivä. :D

Niin joo ja olen oppinut nauttimaan liikunnasta, ehkä sekin edistää sitä että on helppo kuunnella omaa kehoa sen suhteen miten syödä? Otan myös paljon selvää eri ruoka-aineista ja miten ne vaikuttaa ihmisessä, ihan puhtaasta mielenkiinnosta.

Vierailija
157/2812 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se jännä, että ruokavalio, joka lihotti sut 65 kiloiseksi, teki niin myös laihdutuksen jälkeen

Ymmärsin kyllä että niin kävisi mutta en uskonut että noin nopeasti. Osalla kuitenkin tulokset pysyneet vaikka on lopettanut pätkäpaaston.

Vierailija
158/2812 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisko perustaa pätkäpaasto-laihdutusryhmä? Olen ollut tällä nyt noin viikon ja tavoitteena karistaa 15 kg. Olis kiva jakaa kokemuksia ja vinkkejä mitä syödä syömisikkunan aikana. Facebookissa on vaan lähinnä ulkomaalaisia pätkäpaastoryhmiä.

Vierailija
159/2812 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että kun olen tällä paastolla, ja tiedän että mulla on ns. syömisikkuna, katson tarkemmin mitä sinä aikana syön. En ota tätä niin vakavasti, kunhan pysyn abouttiarallaa syömisikkunan rajoissa. Saan syödä keksejä, kakkua, sipsejä ja jädeä. Niitä ei vaan hirveänä tee mieli, koska olen paaston aikana oppinut siihen, että kun keho on oikeasti nälkäinen, silloin saa oikeaa ja ravitsevaa ruokaa.

Olen normaalipainoinen, mutta keväällä oli stressiä joten söin itseeni pari lohtukiloa, joista haluisin eroon. Halusin myös syödä terveellisemmin ja päästä napostelusta eroon. Pätkäpaastolla se onnistuu hyvin.

Olen tehnyt tätä joskus ihan huomaamattanikin, jolloin lopetin syömisen aina klo 18 ja paastosin aamupalaan asti. Silloin paino tippui pari kiloa ihan huomaamatta.

T. N24

Vierailija
160/2812 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et välttämättä lihonut tuota neljää kiloa, vaan kerrytit nestettä. Varsinkin höttöhiilarit turvottavat.