Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätkäpaasto 16:8 - kokemuksia

Vierailija
13.11.2017 |

Ajattelin aloittaa paastoamisen ihan sen takia että a) tarvitsisi laihtua b) terveyden kannalta myös pitäisi olla hyvä asia, veriarvot jne. Onko täällä av:ssä kokemuksia kyseisestä paastomuodosta? Olen itse asiassa tiedostamattani harrastanut tätä enemmän tai vähemmän joskus sinkkuaikoina. Usein viikonloppuisin söin ekan kerran vasta iltapäivällä ( en ole koskaan ollut aamupalaihmisiä, vasta nyt vanhemmiten lasten myötä tuo tapa on tullut ja tuntuu olevan vaikea päästä siitä eroon ), tai iltaisin menin nälkäisenä nukkumaan kun kaapissa ei ollut mitään syötävää :) ( juu, tosi järkevää mutta eipä ollut paino-ongelmiakaan ) ja usein söin vasta lounaan töissä klo 11. Eli useinkin tuli 16 tuntia paastoa tai ylikin.

Omalle elimistölle siis sopi(i) nuo pitkät ruokailuvälit, vaikka silloin aina tuputettiin että pitää syödä usein ja pieniä annoksia. Joo, toiset tarvitsee koko ajan ruokaa, minä en. Olen väkisin opetellut säännölliset ruokarytmit, mutta voisin hyvinkin opetella niistä taas pois koska en voi huonosti tms jos olen pitkään syömättä.

Onko täällä kokemusta kyseisestä paastotavasta? onko paino pudonnut?

Kommentit (2812)

Vierailija
741/2812 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkis36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi keski-ikäinen naisihminen. Kokeilussa 16:8. Aloitin heti tolla tsydeemillä. Syömisjakso 8h painottuu lounaasta iltaan ja muutama päivä takana. Aluksi aamupalan jättäminen oli kamalaa mut onneksi saa kahvia juoda. Laitan vajaan teelusikallisen kookosöljyä kahviin. Ei ole sen nälempi lounasaikaan kuin silloin kun on syönyt tukevan aamupalan. Mihin ihmeeseen sitä aamupalaa on tarvinnut tähänkään saakka, ihmettelen. Syön työpaikan lounaan ekaks ja mitä tekee mieli siis kolmella aterialla josta yksi välipala (esim pieni pulla tai karj.piirakka) Muuten vähähiilarisesti ja terveellisesti. Vielä olo on väsynyt iltaisin, en jaksa liikkua juurikaan töiden jälkeen. Tämä on ikävä koska liikun tavallisesti runsaasti (ja syön tietty sitten kans) Nestettä lähtee tolkuttomasti, yölläkin käytävä vessassa. Juotava vettä tosi paljon, ja luulen että vieläkin enempi olis juotava kun tuo väsy illalla painaa. Aika paljon ylipainoa. 20 kg. Saas näkyy miten käy. Yleinen terveyden parantuminen ja jaksaminen tähtäimessä. Nesteen poistuminen ainakin on vienyt nivelkivut muutamassa päivässä. Nukkua on voinut tosi hyvin, vaikka muuta pelkäsin. Mitenkähän ton alkoholin kans voisko vkl ottaa esmes yhdellä aterialla viiniä...?

Kookosöljy kahvissa voi rikkoa paaston, kahvi/tee mustana ja vesi on ainoat sallitut juomat paaston aikana... Jos siis haluaa olla tarkka.

Otin selvää että alle 50kcal voi nauttia, se ei kuulemma haittaa. Sen vain pitää olla just rasvaa, ei hiilaria. Tosin en öljyä muista edes joka aamu. Hyvin on paasto pitänyt. Vettä menee kauheet määrät. Ainakin 4 litraa päivässä. Nestettä lähtee, mut rasvahan lähtee kudoksista hengityksen, hien ja virtsan mukana. Näitä tulee runsaasti.

Laitan jossain vaiheessa tuloksia. Tällä kyllä jaksaa olla, ei tää dieetiltä tunnu tosiaan. Ei ehdi millään noin lyhyessä ajassa syömään liikaa. Muistan joskus Italiassa töissä ollessa kuinka sikäläiset joi vain espresson aamulla ja söivät lounaan klo 13 alkaen (ja syötiin pitkään) ja illallisen tosi myöhään. Tää on siis lähes välimeren systeemi.

Se ei ole ihan noin. 50kcal katkaisee taatusti paaston ja pelkkä musta kahvikin katkoo autofagyn joten osa paaston hyödyistä jää saamatta. Tokihan pätkäpaaston toimivin efekti on nimenomaan kalorivajaus joka syntyy monilla kuin itsestään syömisikkunan ollessa supistettuna. Tiedän että näitä lähteitä on joissa puhutaan 50kcal. Kannattaa tutustua vaikkapa jenkkilän frhonda patrick nimisen lääkärin juttuihin joka pätkäpaaston tutkimusten parissa on toiminut jo pitkään.

No on tiedossa, että tässä on erilaisia koulukuntia.  Rasvallahan ei kuitenkaan ole vaikututusta insuliinieritykseen? Vaan muilla makroilla. Jos nyt pätkäpaastoan laihtuakseni niin tämä muutama gramma öljyä ei vaikuttaisi suuntaan eikä toiseen. Sitähän voi kokeilla omalla itsellään, mikä toimii ja mikä ei.  Kaikkea tietoa otan kiitollisena vastaan, joten kiitti tästä kommentistasi. :) terv. se keski-ikäinen.

Vierailija
742/2812 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On erittäin hyvät kokemukset yhdistelmästä 16:8 -pätkäpaasto ja vähähiilarinen.

Oli on loistava ja paino putoaa, mutta nälkää ei tarvitse nähdä, kun 8 tunnin aikana syö kunnon aterioita.

Olisi kiva kuulla, kuinka pitkään olet ollut pätkällä ja paljonko on kiloja karissut?  Itse menen vähän samalla tyylillä. Mulla kyllä nälkä vaivaa ja suolet kurnii, mutta verensokeri on selkeesti tasoittunut. Ei ole hiilarihimoa.  Ja tuntuu että aikaa jää aamulla muuhun, mikä on kiva.  Saa puoli tuntia lisää nukkumisaikaakin. Minusta helpottava konsti, ei tarvi koko ajan ajatella syömistä. Ruoan merkitys on jotenkin vähentynyt, ja tiedostan että itse olen syönyt liikaa ihan vain ajankulun takia, ei edes tunnesyöminen ole taustalla. Pelkkä tylsistyminen.  Jotain muuta actionia nyt pitää kehittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/2812 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina välillä iltavuorossa töissä. Silloin syön kolmesti päivässä. Aamuvuoroviikoilla syön neljästi.

Parin kuukauden aikana paino on tippunut normaalipainon sisällä 4 kg. Tavoitteena saada vielä muutama pois (jotta painoindeksi olisi 18)ja pysyä sitten siinä painossa.

Vierailija
744/2812 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkis36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi keski-ikäinen naisihminen. Kokeilussa 16:8. Aloitin heti tolla tsydeemillä. Syömisjakso 8h painottuu lounaasta iltaan ja muutama päivä takana. Aluksi aamupalan jättäminen oli kamalaa mut onneksi saa kahvia juoda. Laitan vajaan teelusikallisen kookosöljyä kahviin. Ei ole sen nälempi lounasaikaan kuin silloin kun on syönyt tukevan aamupalan. Mihin ihmeeseen sitä aamupalaa on tarvinnut tähänkään saakka, ihmettelen. Syön työpaikan lounaan ekaks ja mitä tekee mieli siis kolmella aterialla josta yksi välipala (esim pieni pulla tai karj.piirakka) Muuten vähähiilarisesti ja terveellisesti. Vielä olo on väsynyt iltaisin, en jaksa liikkua juurikaan töiden jälkeen. Tämä on ikävä koska liikun tavallisesti runsaasti (ja syön tietty sitten kans) Nestettä lähtee tolkuttomasti, yölläkin käytävä vessassa. Juotava vettä tosi paljon, ja luulen että vieläkin enempi olis juotava kun tuo väsy illalla painaa. Aika paljon ylipainoa. 20 kg. Saas näkyy miten käy. Yleinen terveyden parantuminen ja jaksaminen tähtäimessä. Nesteen poistuminen ainakin on vienyt nivelkivut muutamassa päivässä. Nukkua on voinut tosi hyvin, vaikka muuta pelkäsin. Mitenkähän ton alkoholin kans voisko vkl ottaa esmes yhdellä aterialla viiniä...?

Kookosöljy kahvissa voi rikkoa paaston, kahvi/tee mustana ja vesi on ainoat sallitut juomat paaston aikana... Jos siis haluaa olla tarkka.

Otin selvää että alle 50kcal voi nauttia, se ei kuulemma haittaa. Sen vain pitää olla just rasvaa, ei hiilaria. Tosin en öljyä muista edes joka aamu. Hyvin on paasto pitänyt. Vettä menee kauheet määrät. Ainakin 4 litraa päivässä. Nestettä lähtee, mut rasvahan lähtee kudoksista hengityksen, hien ja virtsan mukana. Näitä tulee runsaasti.

Laitan jossain vaiheessa tuloksia. Tällä kyllä jaksaa olla, ei tää dieetiltä tunnu tosiaan. Ei ehdi millään noin lyhyessä ajassa syömään liikaa. Muistan joskus Italiassa töissä ollessa kuinka sikäläiset joi vain espresson aamulla ja söivät lounaan klo 13 alkaen (ja syötiin pitkään) ja illallisen tosi myöhään. Tää on siis lähes välimeren systeemi.

Se ei ole ihan noin. 50kcal katkaisee taatusti paaston ja pelkkä musta kahvikin katkoo autofagyn joten osa paaston hyödyistä jää saamatta. Tokihan pätkäpaaston toimivin efekti on nimenomaan kalorivajaus joka syntyy monilla kuin itsestään syömisikkunan ollessa supistettuna. Tiedän että näitä lähteitä on joissa puhutaan 50kcal. Kannattaa tutustua vaikkapa jenkkilän frhonda patrick nimisen lääkärin juttuihin joka pätkäpaaston tutkimusten parissa on toiminut jo pitkään.

No on tiedossa, että tässä on erilaisia koulukuntia.  Rasvallahan ei kuitenkaan ole vaikututusta insuliinieritykseen? Vaan muilla makroilla. Jos nyt pätkäpaastoan laihtuakseni niin tämä muutama gramma öljyä ei vaikuttaisi suuntaan eikä toiseen. Sitähän voi kokeilla omalla itsellään, mikä toimii ja mikä ei.  Kaikkea tietoa otan kiitollisena vastaan, joten kiitti tästä kommentistasi. :) terv. se keski-ikäinen.

Siis ei se rasva siinä aamussa dieettiä pilaa. Mutta kyllä insuliinia erittyy aina kun jotain syöt, on se sitten hiilaria, proteiinia tai rasvaa. Hiilarit ja varsinkin nopeasti imeytyvät tietysti enemmän kuin rasva.

Vierailija
745/2812 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lievästi syömishäiriöinen, ja mulle tuo pätkäpaasto ei sopinut ollenkaan. 

Vierailija
746/2812 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee? Mietin jos kokeilisin...

Vierailija
747/2812 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten menee? Mietin jos kokeilisin...

Kokeile ihmeessä. Alkuun voi vaatia vähän totuttelua. Jos on tottunut oikein usein puputtamaan jotain niin alkuun voi ensin siirtyä syömään 4 kertaa päivässä, siitä hiljalleen 3 kertaan ja sitten siirtää ne ruokailut lähemmäs toisinaan 8h aikaikkunan sisälle ja ollaan pätkäpaastossa. Esim. syö ekan kerran klo 10:0, sitten 14:00 ja viimeisen kerran sinä päivänä 17:00-18:00.

Lisäksi kun syöt paljon kasviksia, marjoja ja vähän hedelmiä mutta jätät muita hiilareita vähän vähemmälle niin alat laihtumaan supernopeasti.

Vierailija
748/2812 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

itsellä kovat hormonihäiriöt (ja siis endometrioosi taustalla). Onko kellään kokemuksia pätkäpaaston vaikutuksesta hormonitoimintaan? Keho on jotenkin aivan sekaisin ja mielialat siinä samalla. Kipujen ja mielitekojen vuoksi painoa tullut lisää, mikä pahentaa vain endometrioosi oireilua (rasvamassa lisää estrogeeniä). Luulen, että tuollainen myöhäinen ruokailuonnistuisi kunhan vain totuttautuu ja saisi juoda aamulla esim. aamukahvit. Haasteena on rakas harrastus, juoksu. Kuinkakohan energia tasot riittävät? Kertokaa ihmeessä kokemuksianne.

Vierailija
749/2812 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin maanantaina, eli ei vielä pitkää kokemusta... Mutta nyt ainakin voisin sanoa että olo on loistava. Syömisaikani on välillä

8-16. Syön siis aamupalan, lounaan ja välipalan ja näillä pärjään tosi hyvin. Vettä juon n. kaksi litraa päivässä ja illalla nautiskelen rooibos-teetä.

Olo on kevyt ja öisin nukun kuin tukki :)

Vierailija
750/2812 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin maanantaina, eli ei vielä pitkää kokemusta... Mutta nyt ainakin voisin sanoa että olo on loistava. Syömisaikani on välillä

8-16. Syön siis aamupalan, lounaan ja välipalan ja näillä pärjään tosi hyvin. Vettä juon n. kaksi litraa päivässä ja illalla nautiskelen rooibos-teetä.

Olo on kevyt ja öisin nukun kuin tukki :)

Ai niin, unohdin sanoa että liikunta tällä viikolla on ollut hyvin vähäistä koska onnistuin murtamaan kaksi varvasta. Katsotaan, joutuuko rytmiä muuttamaan sitten kun pääsen taas liikkumaan enemmän.

Vierailija
751/2812 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kommentoida kun tätä lankaa pätkäpaaston alussa lueskelin (googlella löysin) vaikka olen mies enkä tänne ylensä kirjoittele.

Eli noudattanut melko epäsäännöllistä pätkäpaastoa n. 16:8. 3kk mennyt ja paino pudonnut n. 9kg. Syön yleensä 2-3 kertaa päivässä ja ruokavalio on vegaaninen ja runsashiilihydraattinen (n. 60-70% energiasta). Voimatasot yms. fyysinen kunto pysynyt ihan hyvin, jopa parantunut. En ymmärrä ihmisten hiilihydraattikammoa. Ikää reilu 30v ja siis mies.

No, sulle sopii runsaat hiilarit, jollekin toiselle ei. On ihan hyvä ymmärtää, että on erilaisia ihmisiä. Ihan muissakin asioissa kuin ravinnossa.

Mutta vhh-kouhkaajat ei tätä tunnu ymmärtävän, vaan väittävät että se sopii ihan kaikille, vaikka joillekin se on vaarallinen (mm munuaisongelmaiset ja ne insuliinista riippuvaiset DM 2:t, joilla vhh vie koomaan, kun uskovat vhh-hullujen väitteen että vhh:lla voi jättää muka insuliinin pois. 😡

Vierailija
752/2812 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen naiseläjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On erittäin hyvät kokemukset yhdistelmästä 16:8 -pätkäpaasto ja vähähiilarinen.

Oli on loistava ja paino putoaa, mutta nälkää ei tarvitse nähdä, kun 8 tunnin aikana syö kunnon aterioita.

Olisi kiva kuulla, kuinka pitkään olet ollut pätkällä ja paljonko on kiloja karissut?  Itse menen vähän samalla tyylillä. Mulla kyllä nälkä vaivaa ja suolet kurnii, mutta verensokeri on selkeesti tasoittunut. Ei ole hiilarihimoa.  Ja tuntuu että aikaa jää aamulla muuhun, mikä on kiva.  Saa puoli tuntia lisää nukkumisaikaakin. Minusta helpottava konsti, ei tarvi koko ajan ajatella syömistä. Ruoan merkitys on jotenkin vähentynyt, ja tiedostan että itse olen syönyt liikaa ihan vain ajankulun takia, ei edes tunnesyöminen ole taustalla. Pelkkä tylsistyminen.  Jotain muuta actionia nyt pitää kehittää.

Ei se pätkällä tai vhh;lla ole, saati laihtunut. Tyypillinen trolli se on, tekstistä näkee heti 😂

Vierailija
753/2812 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä keski-ikäinen taas.  Jatkan edelleen 16:8 systeemiä ja se tuntuu sopivan mulle hyvin.  Olen valmistanut itselle myös vihanneskeittoa, jota syön illalla ja väliin päivälläkin. Se on sitä kaalikeitto-dieetti -keittoa. Eli siihen ei tule proteiinia eikä rasvaa.  Muistin jostain parin kymmenen vuoden takaa, että se oli ällöttävää. Ei ollut, kun tekee siitä maukasta ja laittaa sekaan valkosipulia ja maustaa hyvin.  Keittoon laitan kaikkea mahdollista kasvista, kaalta, tomaattia, porkkanaa, sipulia, paprikaa, selleriä, persiljaa, valkosipulia. Koska tykkään kaalista, on keitto mun mielestä hyvää. Jos on tullut syötyä töissä kevyemmin eli pelkkä salaatti niin laitan keittoon (jonka lämmitän pakkasesta)  vielä jotain proteiinia eli kinkkua, kasvisjauhista tai broilerin jauhelihaa. 

Olen syönyt joka päivä viikolla töissä lounaan, mutta jättänyt jälkkärin ja kahvin pois, joka kuuluisi hintaan.  Usein menee salaattiannoksella mutta syön myös proteiinin muodossa tai toisessa. Keittoa menee.  Mulla on olo parantunut, mieli ja kroppa keventynyt mutta ilmoittelen kiloja tänne sitten muutaman viikon kuluttua, kun aikaa kuluu tarpeeksi.  Tulee syötyä todella vähän, mutta terveellisesti. 

Viikonloppuna yhdellä ateriakerralla syön mitä ikinä huvittaa ja mieli kaipaa. Kun olen jättänyt lounaan tilpehöörit kuten leivän ja muun hiilarin pois, niin tilalle otan mielummin täysherkut kerran viikossa. Nyt meni juustonaksuja ja jäätelö ja pari lonkeroa.  Siitä ei lähtenyt mikään ahminta käyntiin, vaikka kuuntelin että miten käy.  Maha kurisi kyllä nälän tullen paljon kovemmin ja vaati lisää hiilaria mutta kun en antanut kuin vettä ja vihanneskeittoa niin se rauhoittui taas. Ja nukun tosi hyvin, vaikken syö enää seiskan jälkeen illalla mitään. Viikon kesti tottua, mutta nyt menee oikein mukavasti.  Ihmeellisen virkeä olo ja itseinho ja syyllisyys on kadoksissa kun tietää tekevänsä itselleen hyvää. Tullut onnistumisen tunne tilalle.  Mieli on tasainen ja jotenkin tuntuu että riippuvuusmyrkkyjä on lähtenyt elimistöstä kun ei ole mitään kummoisia mielitekoja. Ja kun tiedän että voin näissä itse laatimissa puitteissa kyllä sitten nauttia sen yhden sipsipussin tai jätskin, kerran viikossa niin ne ei liiku mielessä saavuttamattomina unelmina.

Vierailija
754/2812 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt kohta vuoden pätkäpaastolla, välillä tiukemmin ja välillä rennommin.

Rennoimmillaan olen pitänyt paastoa 12-14h ja tiukimmillaan 18h.

Nyt olen taas useamman päivän noudattanut 18h paastoa(klo.21-15).

Jos herään töihin jo kuudelta niin pahin aika on klo.10-11, kun tuntuu että energiat on aivan nollassa. Mutta sitten kun sen yli pääsee vichyn avulla niin loppuaika menee helposti.

Muuten juon vain vettä ja mustaa kahvia paaston aikana.

Enkä noudata mitään ruokavaliota, vaan syön mitä mieli tekee, silloin kun syön.

Vierailija
755/2812 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noudattanut tätä dieettiä iltapainotteisesti, koska nukun hyvin syötyäni illalla. Olen herkutellut usein, nytkin on täysinäinen olo mutta kai jaksan jtn syödä vielä koska aikaa on klo 20:een asti. Ja paino o jo laskenut. JEEE!!

Olokin on ollut tosi hyvä. Näillä mennään!

Onko muilla herkuttelua usein ja silti paino laskenut ?

Vierailija
756/2812 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen viikko vasta mennossa. Ja toimii.. Vyötä on saanut kiristää.

paasto on minulla 18- 10.

Syön 2-3 kertaa päivällä. Yleensä jotain terveellistä.

Varhaiskaalista saa hyviä keittoja aikaan.

Vierailija
757/2812 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kommentoida kun tätä lankaa pätkäpaaston alussa lueskelin (googlella löysin) vaikka olen mies enkä tänne ylensä kirjoittele.

Eli noudattanut melko epäsäännöllistä pätkäpaastoa n. 16:8. 3kk mennyt ja paino pudonnut n. 9kg. Syön yleensä 2-3 kertaa päivässä ja ruokavalio on vegaaninen ja runsashiilihydraattinen (n. 60-70% energiasta). Voimatasot yms. fyysinen kunto pysynyt ihan hyvin, jopa parantunut. En ymmärrä ihmisten hiilihydraattikammoa. Ikää reilu 30v ja siis mies.

No, sulle sopii runsaat hiilarit, jollekin toiselle ei. On ihan hyvä ymmärtää, että on erilaisia ihmisiä. Ihan muissakin asioissa kuin ravinnossa.

Mutta vhh-kouhkaajat ei tätä tunnu ymmärtävän, vaan väittävät että se sopii ihan kaikille, vaikka joillekin se on vaarallinen (mm munuaisongelmaiset ja ne insuliinista riippuvaiset DM 2:t, joilla vhh vie koomaan, kun uskovat vhh-hullujen väitteen että vhh:lla voi jättää muka insuliinin pois. 😡

Mielipide sulla näkyy olevan ja melko kriittinenkin, vaikka näkee, että tieto sulla puuttuu.  Säälittää sinunlaisesi kouhkaaja :(

Vierailija
758/2812 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16/8 takana nyt 4 viikkoa, oon samalla ketoillut. Lähtöpaino oli 72kg (161cm).

Nyt paino 66kg, eli 6 kiloo tippunut. Nälkä ei vaivaa, ruokailu n. 3x päivässä. Ainut ongelma on karmee väsymys, ootan et millon tulee se kaikkien hehkuttama energisyys.. En oo koskaan juonut kahvia, mietin jo pitäskö alottaa, mut se maistuu niin pahalle. Onneks on ollut lomaa tämä aika. En tiiä miten jaksan jatkaa sit kun työt ens viikolla alkaa..

N44

Vierailija
759/2812 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin, en laihtunut. Nyt karppaus, yritän pitää hiilarit alle 100 ja painoa lähtee noin 2 kg viikko.

Vierailija
760/2812 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen noudattanut tätä dieettiä iltapainotteisesti, koska nukun hyvin syötyäni illalla. Olen herkutellut usein, nytkin on täysinäinen olo mutta kai jaksan jtn syödä vielä koska aikaa on klo 20:een asti. Ja paino o jo laskenut. JEEE!!

Olokin on ollut tosi hyvä. Näillä mennään!

Onko muilla herkuttelua usein ja silti paino laskenut ?

Juu. Kyllä mä syön välillä useanakin päivänä herkkuja mutta silti laihdun koko ajan. Ihan ihme juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme