Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätkäpaasto 16:8 - kokemuksia

Vierailija
13.11.2017 |

Ajattelin aloittaa paastoamisen ihan sen takia että a) tarvitsisi laihtua b) terveyden kannalta myös pitäisi olla hyvä asia, veriarvot jne. Onko täällä av:ssä kokemuksia kyseisestä paastomuodosta? Olen itse asiassa tiedostamattani harrastanut tätä enemmän tai vähemmän joskus sinkkuaikoina. Usein viikonloppuisin söin ekan kerran vasta iltapäivällä ( en ole koskaan ollut aamupalaihmisiä, vasta nyt vanhemmiten lasten myötä tuo tapa on tullut ja tuntuu olevan vaikea päästä siitä eroon ), tai iltaisin menin nälkäisenä nukkumaan kun kaapissa ei ollut mitään syötävää :) ( juu, tosi järkevää mutta eipä ollut paino-ongelmiakaan ) ja usein söin vasta lounaan töissä klo 11. Eli useinkin tuli 16 tuntia paastoa tai ylikin.

Omalle elimistölle siis sopi(i) nuo pitkät ruokailuvälit, vaikka silloin aina tuputettiin että pitää syödä usein ja pieniä annoksia. Joo, toiset tarvitsee koko ajan ruokaa, minä en. Olen väkisin opetellut säännölliset ruokarytmit, mutta voisin hyvinkin opetella niistä taas pois koska en voi huonosti tms jos olen pitkään syömättä.

Onko täällä kokemusta kyseisestä paastotavasta? onko paino pudonnut?

Kommentit (2812)

Vierailija
2801/2812 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari viikkoa paastonnut 8:16 paastolla. Noin kilo mennyt painoa, ylipäätänsä hyvä olo. Herkkujen vastustaminen paljon helpompaa paastolla. 

Pyrin syömään lounaan 11 maissa, sitten illallinen viiden kuuden maissa.

aamukahviin olen kyllä tilkan maitoa laittanut, katson täytyykö se jättää pois 

pituus 174 ja lähtöpaino 86 > nyt 85

Vierailija
2802/2812 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin kokemusasiantuntijana voin kertoa, että viinilasillisen tai pullollisen nauttimisessa ei ole mitään pahaa, jos sitä tekee mieli. Kunnon kännin tuoma neste poistuu muutamassa päivässä riippuen ruokavalion hiilarimäärästä, ja toki kroppa hetken siitä toipuu, mutta satunnaisesti otettuna isossa kuvassa sillä ei ole mitään merkitystä. Jos punnitset itsesi perjantaina ennen juhlia, ja seuraavana perjantaina, niin huomaat oikean tilanteen. +-0. Eli relax myös alkoholin kanssa. Jollain tuntuu muiden kahvinjuontikin tökkivän, niin ei muuta kuin alapeukku heilumaan tälle viestilleni. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2803/2812 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentoijille. Uskoisin että saan homman toimimaan. Suurin ongelma on aamukahvin puute mutta ehkä siitäkin selviää...

Tarkoittaako se paasto sitä että edes kalorittomia nesteitä ei saa juoda? Olin ajatellut kokeilla, mutta iltatee ja aamukahvi ovat kyllä vaikeita luopua. Lämmintä vettä sitten?

Joo, tämä olisi kiva tietää. Ap

Teetä nyt ainakin saa juoda, mutta mä en ole halunnut rikkoa paastoa kahvilla koska se saattaa vaikuttaa verensokereihin (kortisolin lisäys). Kaikki eivät ole yhtä herkkiä.

Mä olen eritt herkkä verensokerivaihteluille, mut musta kahvi ei oo vaikuttanut niihin mitenkään.

Vierailija
2804/2812 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen kommentin kirjoittaja tässä

Nyt paastoa noin 2 kk takana. Kiloja mennyt 2-3. Lähtöpainosta ~86 kg nykyiseen painoon ~83 kg. 

Aamukahvista olen jättänyt nyt kuluneen viikon aikana maidon pois. Jännä nähdä onko silllä enemmän vaikutusta

Vierailija
2805/2812 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet juo 8/16 paastolla aamulla rasvakahvin ja silti tuo paasto toimii. Kilot tippuu.

Vierailija
2806/2812 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUT EIKÖ TÄN DIETIN IDEA OLE ,ETTÄ EI TARVI RAJOITTAA ESIM. HIILAREITA VAAN VOI SYÖDÄ NORMIRUOKAA TUON 8 TUNTIA? Sillä sitä ainakin mainostetaan. EI toki kahdeksaa tuntia putkeen , mutta ei tarvi rajoittaa mitään ruoka aineita. Ilman hiilareita laihtuu kyllä muutenkin. Kokeiltu on. 

Vierailija
2807/2812 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein syön illalla viimeisen kerran klo 19-20 aikoihin ja seuraavan kerran vasta seuraavana päivänä klo 10-11 aikoihin.  Aamulla aikaisin vain vettä ennen töihin menoa.  Tää sopii itselleni hyvin. Ei ole ollut päänsärkyä, eikä paino-ongelmia. Hyvä olo kaiken päivää.

Vierailija
2808/2812 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon ollut paastossa jo yli 30h ja 50h on ainakin tavoite, ellei pidempi. Välissä oon treenannut lihaskuntoa ja käynyt juoksukisoissa, syömättä mitään ja töissä tietysti, vain juomalla litroja vettä päivässä ja purkkaa jauhamalla saan nälän katoamaan enkä tunne sitä enää kovin paljoo. Paino on reilu viikossa pudonnut 3kg.  Ja tavoite olisi pudottaa 10kg yhteensä parissa kuukaudessa eli 7kg vielä jäljellä.

Vierailija
2809/2812 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle toiminut pätkäpaastoilu loistavasti painonpudotukseen. takana noin 3 kuukautta, aamupaino 93kg -> 84kg, läskikohtien ympärysmitoista lähtenyt 5-6cm. Lihakset ja voimatasot kasvaneet selkeästi (kehonpainotreeniä). Su-pe menee 500-1500 miinuskaloreilla, lauantaisin plussalla. Ensimmäinen viikko meni pelkällä lounaan syönnillä mutta se oli hiukan liian raju, sitten löytyi itselle sopiva rytmi eli syön pienen aamupalan klo7 ennen töitä ja töissä ison lounaan klo11, teen fyysistä työtä. Ruokaikkunan ulkopuolella kahvit mustana. Nälkää tunnen monesti iltaisin mutta jostain syystä nautin siitä. 

T. Mies 28v

Vierailija
2810/2812 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisen kommentin kirjoittaja tässä

Nyt paastoa noin 2 kk takana. Kiloja mennyt 2-3. Lähtöpainosta ~86 kg nykyiseen painoon ~83 kg. 

Aamukahvista olen jättänyt nyt kuluneen viikon aikana maidon pois. Jännä nähdä onko silllä enemmän vaikutusta

Painoa tippunut nyt syyskuun jälkeen noin 5 kg. Eli kilo kuussa. Syön lounaan (n klo 11) ja illallisen (noin klo 17/18) , en juurikaan napostele. Kahvi aamulla mustana (lukekaa tietoa haulla clean fasting  Gin Stephens). 

Vierailija
2811/2812 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juonut kahvia mustana, koska maitokahvi on mulle niin tärkeä aamulla. Juon kahvia n. klo 6. Sen jälkeen syön kasvis-ja proteiinipainotteisen lounaan klo 12. Iltapäivällä syön välipalan klo 15 maissa tai aika usein en syö sitä ollenkaan. Siinä mun syömiset nyt, kun laihdutan. Paino on pudonnut mukavasti. Kun olen saavuttanut painotavoitteeni, mietin pätkäpaaston sisällön uudestaan. Pidän tästä pätkäpaastoilusta niin paljon, että aion jättää sen elämäntavakseni. Puoli vuotta nyt takana. 

Vierailija
2812/2812 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme