Riisipuuron teko, argggggh! Tehkää mahdollisimman isossa kattilassa!
Muuten koko hellan päällymen om maitomömmöä täynnä kun maito vaan kuohuu ja kuohuu yli. Kattilan pohjaankin paloi kiinni.
Eipä tuu usein riisipuuroa tehtyä. 😳
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Myllyn paras Riisihiutale, keittoaika 5 min ja haudutus.
Juuri näillä samoilla hiutaleilla mä puuroni teinkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea kriisiapua ja ottaa yhteyttä joulupukkiin
No kun mä en tartte kriisiapua vaan riisiapua. Ap
Riisihiutaleet! Ihan sama kun silppuaisitte sen pahvipaketin veteen ja keittelisitte muutaman minuutin. Ei ole nähnytkään oikeaa riisipuuroa.
Vierailija kirjoitti:
Riisit yön yli pienessä määrässä vettä. Käytä paksupohjaista kattilaa. Ensin kiehautus vedessä 5 min. Sitten lisää maito ja kuumenna kiehumispisteeseen puolella lämmöllä hitaasti, koko ajan sekoitellen. Sen jälkeen lämmöt pienelle ja sekoitellen sillin tällöin. Ei kiehu yli eikä pala pohjaan.
Paljon maitoa ja paljon vettä? Puolet ja puolet? Ap
Vierailija kirjoitti:
Onnistuisiko puuron keittäminen valurautapadassa? Sellaisessa mustassa emaloimattomassa?
En tekis jos padassa on valmistettu lihakastikkeita. En kyllä tekis muutenkaan:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisit yön yli pienessä määrässä vettä. Käytä paksupohjaista kattilaa. Ensin kiehautus vedessä 5 min. Sitten lisää maito ja kuumenna kiehumispisteeseen puolella lämmöllä hitaasti, koko ajan sekoitellen. Sen jälkeen lämmöt pienelle ja sekoitellen sillin tällöin. Ei kiehu yli eikä pala pohjaan.
Paljon maitoa ja paljon vettä? Puolet ja puolet? Ap
Ei mitään yön yli liottamista. Ei ne mitään herneitä ole.
Haudutuskattilaan vettä ja sisäosaan myös vettä n. 5dl. Sinne riisit ja keität ehkä 10 - 15min, että riisit turpoaa. Sitten litra punaista maitoa. Sekoittele ja hauduta reilu tunti. Suolaa.
Täältä löytyikin hyvä puuro-ohje. Pitääpäs testata tätä seuraavalla kerralla ja ihan tavallisella puuroriisillä. Nooooo, tekemällä oppii. 😄 Ap
Mä teen sohvalla. Kiehautan riisit ja maidon hellalla kattilassa, kiedon kattilan vilttiin ja laitan tyynyjen alle sohvalle. Hautuu valmiiksi tunnissa parissa. Siinä voi vaikka ulkoilla tai käydä salilla välissä.
ei maitojauhetta vaan täysmaitoa sitä punaista. Jos joku pelkää henkeään niin lähtee taivaltamaan pari tuntia