Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riisipuuron teko, argggggh! Tehkää mahdollisimman isossa kattilassa!

Vierailija
12.11.2017 |

Muuten koko hellan päällymen om maitomömmöä täynnä kun maito vaan kuohuu ja kuohuu yli. Kattilan pohjaankin paloi kiinni.

Eipä tuu usein riisipuuroa tehtyä. 😳

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä riisi vedessä ja hauduta lopuksi sekaan pari desiä kermaa. Vähemmän kaloreita ja hyvää puuroa.

Vierailija
2/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten koko hellan päällymen om maitomömmöä täynnä kun maito vaan kuohuu ja kuohuu yli. Kattilan pohjaankin paloi kiinni.

Miks et tee uunissa sitä. Yhtä hyvää se on ja ei tarvi hiessä pyörii sen kauhan kanssa siinä hellalla. Eiks ollukki pinna kireellä, kun sekottelit ja hiki valu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuron vieressä pitää olla koko keittoajan. Hämmennä, hämmennä ja hämmennä. Jos kuohuu tai porisee liikaa niin kattila pois levyltä. 

Riisipuuron tosiaan saa pilalle helpostikin, jos ei siinä vieressä oo koko ajan. Jos malttaa olla, niin täydellisen pehmeä riisipuuro on ihaninta ikinä!

Vierailija
4/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Mä tein joskus leivinuunissa, eikä puuroa pystynyt pilkkomaan edes Fiskarssin halkomakirveellä:)

Vierailija
5/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin teen noin että keittää ensin vedessä riisin kypsäksi ja sitten sekaan purkki kuohukermaa. Tulee ihanan pehmeää puuroa eikä tarvi kyttiä vieressä kun Maisa jäähallin takaovella.

Vierailija
6/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks et tee uunissa sitä. Yhtä hyvää se on ja ei tarvi hiessä pyörii sen kauhan kanssa siinä hellalla. Eiks ollukki pinna kireellä, kun sekottelit ja hiki valu.

Uunipuuro on ihan erilaista kuin liedellä keitetty. 

Vierailija
7/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sähköllä toimivassa haudutuspadassa. Laitan ainekset pataan, yhtään ei tarvi vahtia ja 3 tuntia niin on valmis.

8/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen monesti vesihauteessa. Ei kiehu yli, eikä tarvitse olla koko ajan hämmentämässä.

Vierailija
9/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sähköllä tomivassa haudutuspadassa. Ainekset pataan, ei tarvi vahtia, 3 tuntia ja on valmis.

Vierailija
10/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä riisi vedessä ja hauduta lopuksi sekaan pari desiä kermaa. Vähemmän kaloreita ja hyvää puuroa.

No tuo ei oo oikeeta riisipuuroa nähnykään. Voi olla toki hyvää, mutta riisipuuroa tuo ei ole.

Vierailija
11/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin minä: litra vettä ja litra maitoa, pari desiä riisiä. Ihmettele tunnin päästä, miten helkkarissa se puuro ei sakene. Tarkista keittoaika riisipussista ja totea lukutaitosi olevan ajoittain perseestä... 😄 alkoipa tehdä mieli riisruikkaa...

Vierailija
12/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 litran kattilassa teen enkö seiso vieressä koko aikaa. Kun maito on kiehahtanut laitn lämmön 1-2 ja annan hautua kypsäksi. Tai sitten uunipuuroa

Vierailija
13/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siirtynyt melkein kokonaan uunipuuroon. Todella helppo ja hyvä. Joskus teen pikariisipuuroa, mutta ei se ole sama kuin oikea.

Vierailija
14/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oata siihen kattilaan haudutusosa ( tai kokonaan uusi haudutuskattila), ei tarvitse pelätä ylikuohumista tai pohjaan palamista.

Vierailija
15/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen vesihauteessa, ei pohjaanpalamisen eikä ylikiehumisen vaaraa.

Vierailija
16/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oata siihen kattilaan haudutusosa ( tai kokonaan uusi haudutuskattila), ei tarvitse pelätä ylikuohumista tai pohjaan palamista.

oata= osta

Vierailija
17/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen punaiseen (laktoosittomaan) maitoon. Ei pala pohjaan.

Vierailija
18/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kerroskattilassa niin ei tule ongelmia. Mitään pikaruokaa se ei kyllä silloin ole.

Vierailija
19/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän ison kattilallisen riisipuuroa täysmaidosta. Lorautan kermaa sekaan ja hämmennän rakkaudella. Tarjoan palstan kilttimiehille voisilmän kera. Sydäntäni en anna.

Vierailija
20/70 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana: haudutuskattila.

Siinä puuro tulee itsekseen ja hautuu hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi