Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi virpomis-surua =(

09.04.2006 |

Kolmivuotias pomppinut jo viikon kun tahtoi niin kovasti päästä virpomaan.. No, tänään sitten menin pojan kanssa tähän meidän kerrostaloon, toinen niin hienosti pukeutuneena kissaksi, viikset, hännät ja kaikki. Virpomiskoristeluihinkin meni koko alkuaamu.. *2* ihmistä KOKO TALOSSA avasi ovensa, muut eivät. Oven takaa kuului selvästi kuinka laittoivat telkkarin kiinni, musiikkia kovemmalle tai ihan vaan että kävivät ovisilmästä katsomassa kuka siellä ja poistuivat.

Poika kuuli yhden oven takaa että -siellähän niitä pentuja taas on- ja katsoi kummissaan minua.

Viimeisessä rapussa kun mies tylysti oven läpi huusi että EN AVAA SAATANA, poika pillahti itkuun ja mumisi että kun hän on niin hienosti pukeutunut ja virvat koristeltu eikä kukaan halua avata hänelle ovea että pääsis virpomaan.

Sydäntä särki.. Silloin kun minä olin pieni, lähestulkoon jokainen avasi ovensa ja jos ei ollut antaa karkkia, antoivat keksin tai hedelmän jos niitäkään. Ja niin kivaa oli. Se oli se palkka.

Miksi kaikki ärisevät, kun lapsille se on se virpominen niin iso juttu. Sitten tulee noita tuommoisia pahoja mieliä ihan syyttä. Rapussa naapuriin törmättiin ja virvottiin sille, eikä hänellä ollut mitään mukana, sanottiin vain ettei se haittaa kuhan terveyttä virvottiin ja jatkettiin matkaa ja poika niin innoissaan..

Avatkaa kiltit ovenne ja antakaa vaikka.. vaikka.. 10cnt, appelsiini, keksi, tai mikä vaan mutta älkää pilatko lasten iloa.

huokaus..

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaa ovea ollenkaan.

Vierailija
122/137 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nykyään on sekoitettu kaksi erilaista tapaa virpominen ja ns. moitiminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään pientä virpojaa ovella. Palkat oli ostettu ja nyt joudun syömään itse kaikki suklaamunat =( Kyllä meitä virpojista tykkääviäkin maailmaan mahtuu, kaikesta huolimatta.

Vierailija
124/137 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tällaisen lapun laitoin oven ulkopuolelle, joten saimme ihan rauhassa viettää sunnuntaiaamua ilman ovikellonrimputusta. Meillä ei vietetä pääsiäistä, joten tämä oli mielestäni parempi sekä meille että mahdollisille virpojille.

Ja kun minä olin lapsi, me virvoimme kyllä vaan niitä sukulaisia...

Vierailija
125/137 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täpinöissäni oon täällä ootellut virpojia koko päivän. Ihanaa, kun pienoiset vielä viitsivät, vaikka onkin olemassa tuollaisia " en avaa oveani, minun ei tarvitse, minäminäminä minä olen maailman tärkein " -ihmisiä.

Vierailija
126/137 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmusunnuntai on ollut jo vuosia oikea piinapäivä täälläpäin. Sen pitäisi kai olla hiljentymisen ja levon aikaa. No, uskokaa pois, vaikka olisi kuinka avarakatseinen ja lapsirakas ihminen, ei enää jaksa olla niin herttainen, kun ovikello soi kuudennen tai seitsemännen kerran samana päivänä ja tuntemattomat lapset ojanpohjalta revittyine risuineen kyyläävät käsi ojossa ja kori täynnä suklaata, mitä tuolta muijalta nyt irtoaa. Tänään mietin, mitä ihmettä ne lapset tekevät sillä karkkimäärällä? Antavatko vanhemmat heidän todella syödä kilokaupalla suklaata? Mitä he tekevät kaikella sillä muoviroskalla, joka suklaamunista paljastuu?

Olen avannut lähes aina virpojille ja antanut palkan, totta kai. Usein olemme " paenneet" kotoa pahimman ryysiksen ajaksi. Tutut lapset olemme tietenkin ottaneet ilolla vastaan. Omia lapsiani en kannusta moiseen kerjuuseen; jos he joskus osoittavat kiinnostusta, niin voidaan kummien ja parin ystävän luona ehkä käydä. Virpomisperinne on alkujaan ollut varmasti herttainen ja mukava, mutta koko ideahan on Suomessa sotkettu ja touhu mennyt kaiken kaikkiaan överiksi.

Rauha takaisin palmusunnuntaihin, kiitos.

Vierailija
127/137 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan typerä tuollainen virpomisperinne.

Vierailija
128/137 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostanut suklaamunia ihan reilusti. Ei virpojat käyneet ollenkaan.😐 Kivistössä asun.

Vierailija
129/137 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muru! Multa jäi monta suklaamunaa kun ei tullutkaan kuin pari virpomaan. 😥

Vierailija
130/137 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestäkää vaikka perhe-tai ystäväpiirissä vappunaamiaiset, että saa pukeutua uudestaan ihanaksi kissaksi ja kaikilla on hauskaa. Sääliksi kävi lapsen pettymys. 

En kuitenkaan pidä pääsiäisnoidista enkä virpomisperinteestä. En vain avaa ovea, mutta en myöskään huutele.

Vierailija
131/137 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestäkää vaikka perhe-tai ystäväpiirissä vappunaamiaiset, että saa pukeutua uudestaan ihanaksi kissaksi ja kaikilla on hauskaa. Sääliksi kävi lapsen pettymys. 

En kuitenkaan pidä pääsiäisnoidista enkä virpomisperinteestä. En vain avaa ovea, mutta en myöskään huutele.

Niin tuo virpoja on jo 20 vuotias. Mahtaako kissapuku enää mahtua päälle vappuna.

Vierailija
132/137 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ostanut suklaamunia ihan reilusti. Ei virpojat käyneet ollenkaan.😐 Kivistössä asun.

Maailma on muuttunut vuodesta 2006 jollon tämä ketju on aloitettu...

Vierailija
133/137 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraiden ihmisten virpominen on silkkaa kotirauhanhäirintää.

Vierailija
134/137 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuo virpoja on jo 20 vuotias. Mahtaako kissapuku enää mahtua päälle vappuna.

Taitaa olla haalari, mutta jos olisi edes kissanaamari. 🐱

Vierailija
135/137 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla haalari, mutta jos olisi edes kissanaamari. 🐱

Opiskelija siis varmaan on tuo poika. Toivottavasti hänelle ei jäänyt traumaa.

Vierailija
136/137 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan maalla..täällä  käynyt viimeksi virpojia    kymmeniä vuosia sitten.  riippuu siitä missä asuu onko tuosta perinteestä tullut  riesaa vai ei

Vierailija
137/137 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta.

Minulta ei kommentteja.

E

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän